מצאתי גור חתולים קטנטן באמצע הכביש

Talia E

New member
מצאתי גור חתולים קטנטן באמצע הכביש

שלום לכם, אתמול בחצות בעודי נוסעת בהרצליה, ראיתי גור חתולים קטנטן מדדה באמצע הכביש. עצרתי וחיפשתי את אמא שלו בכל הסביבה ולא מצאתי. לא יכולתי להשאיר אותו שם, כי הוא היה ממש בסכנת דריסה מיידית
הוא כרגע אצלי (למורת רוחו הגלויה של פנצ'ו, חתולי הקשיש, בן ה- 19), אבל אני גרה לבד ונמצאת לעתים שעות רבות מחוץ לבית. בנוסף, אני עובדת ממש המון בתקופה הזו, אז יהיה לי מעט מאד זמן לטפל בו וזה פחות או יותר הדבר האחרון שרציתי להוסיף לעצמי... זה באמת לא מתאים לי עכשיו בחיים, אבל ממש לא הצלחתי להביא את עצמי להשאיר אותו שם... הגור מתוק להפליא וכבר כמעט אוכל לבד (נתתי לו קוטג' ומים - בשני המקרים הוא הצליח לאכול ולשתות, אבל די התלכלך כולו) והיום סופסוף הצלחתי (בעקבות מה שקראתי בפורום) - לגרום לו לעשות שני כדורי קקי קטנים בעזרת צמר גפן... היום גם ניסיתי לגשת לחצר סמוכה אליי, שבה יש חתולה מיניקה, וניסיתי להשאיר אותו שם אתה קצת (השארתי אותו בערך שעה), אבל הוא נותר לבסוף לבדו ולקחתי אותו שוב לביתי. אשמח לקבל כל טיפ שהוא - גם בנוגע לטיפול וגם כיצד למצוא לו בית זמני, כי אני, כאמור, לא אוכל לתת לו את הטיפול שהוא זקוק לו. אני אצרף להודעה זו תמונות שלו ואני מקווה שתוכלו להעריך את גילו ואיזה טיפול דרוש לו (האם עדיין לנסות לתת לו לשתות בטפטפת? האם קוטג' זה טוב? איזה אוכל לקנות לו?) בנוסף, אשמח לקבל מידע כללי (למשל - מתי הם מתחילים להיות עצמאיים בעניין אכילה וצרכים?) אם את/ה מוכן/ה לאמץ גור מקסים או לחילופין לתת לו בית זמני - בזמן שאני עושה את כל המאמצים למצוא לו בית קבע - אהיה אסירת תודה מעומק הלב... תודה רבה מראש
 

Talia E

New member
תמונה 3 + שאלה

ידידה שלי אמרה לי שכדאי לשים אותו בתוך קופסא סגורה לא גדולה, עם פתח אוורור, מפני שהמקום הקטן והחושך יתנו לו תחושת ביטחון. האם מניסיונכם זה מומלץ?
 

Talia E

New member
שאלות נוספות:

כל כמה זמן להאכיל אותו? כל כמה זמן לנסות לעודד עשיית קקי? כמה זמן ניתן להשאירו לבד? האם יש סכנה לדעתכם בהשארתו לבד עם חתולי הקשיש? זהו בינתיים, אני מניחה שיהיו לי שאלות נוספות בהמשך...
 
הוא בן חודש לפחות.

ולכן כדאי שתאלתרי לו ארגז חול. קחי מגשית מכסף או אפילו מכסה של קופסת נעליים ושימי בהם חול נקי. תחפרי עם הידיים שלו בחול - לדעתי הוא ילמד מהר מאוד לעשות את צרכיו בחול ואז את לא תצטרכי לעודד אותו לצרכים. את יכולה לדעתי להתחיל ולהאכיל אותו בבשר לחתולים מקופסאות. תני לו קצת או אפילו מהלי את הבשר במעט מים, ערבבי ותני לו לטעום. במקביל אפשר לנסות לקחת אוכל יבש של חתולים להשרות אותו במים חמימים לחכות שיתפח ושהמים יתקררו ולנסות לתת לגורון. לגבי החתול הבוגר שלך - לדעתי זה קצת מסוכן להשאיר את שניהם לבד. בכל זאת חתולך הבוגר במימדיו גדול מהגוריקו ולכן זה מסוכן במידה והבוגר יחליט לתקוף אותו (וזו תופעה מוכרת אצל חתולים בוגרים שמכניסים לתוך הטריטוריה שלהם דייר חדש חתולי). את הגורון רצוי ומומלץ לפחות בזמן שאת לא בבית להכניס לחדר עם אוכל ומים וגם ארגז חול וצעצועים ושמיכה נוחה לישון עליה ולסגור את הדלת. חוצמזה כל הכבוד לך!
 

Talia E

New member
חדשות טובות וחדשות קצת פחות טובות

החדשות הטובות הן שכששמתי את הקטנצ'יק בתוך ארגז חול שהכנתי לו מקופסת נעליים, הוא חפר טיפה ועשה פיפי לבד! (אבל לא נראה לי שהוא במצב שהוא יוכל לחזור אל הארגז בעצמו עדיין). החדשות הפחות טובות הן שהחתול הבוגר שלי, שעד כה היה ממורמר בפינה שלו, החליט לגשת אל הקטן - לנהום, לרשוף ולאיים. כשהסטתי אותו, הוא הגיב גם כלפיי באלימות מסויימת (עד כמה שבן 19 יכול להיות אלים...). לקחתי את הקטן הצידה ופנצ'ו, הבוגר, חזר לכורסא שלו כרגע... אבל אכן נראה לי שכשאשאיר אותם לבד, אאלץ לסגור את הקטן בחדר. תודה על הטיפים.
 
אוי, איזה בובי!../images/Emo99.gif

עוד שבוע-שבועיים ותוכלי למסור אותו בימי אימוץ (אני מניחה שבגלל זה שאלת). וויני בת 5 שבועות ומסרתי אותה היום. בעיקרון הם אוכלים לבד, אבל כדאי לך לתת שימורים לגורים + מזון יבש איכותי מהול במים (אחרי שמוהלים אותו במים הוא נעשה רך וספוגי) ולא קוטג', כי קוטג' אמנם טעים לו, אבל לא מכיל את כל המרכיבים שהוא צריך כדי לגדול ולהתפתח חזק ובריא. את יודעת מה? את יכולה להשאיר אותו אצלך עוד שבוע-שבועיים ולשלם לאיזו ילדה שתבוא ותאכיל אותו, תסבירי לה בדיוק איך להכין והכל יהיה בסדר אם זו ילדה אחראית ואת סומכת עליה. ככה אני התכוונתי לעשות, חברה שלי עמדה להגיע אליי כמה פעמים ביום ולהאכיל את וויני כשאני בשירות לאומי. ככה תוכלי להחזיק בו עוד קצת, ואז הוא יימסר במהירות, אם לא בימי אימוץ אז דרך האינטרנט. נסי לפרסם באתרים הבאים: www.petking.co.il www.havhav.co.il (זה פורטל לכלבים, אבל מצד שמאל למעלה אפשר להיכנס לפורטל לחתולים). www.4ourpets.com תדאגי כמובן שאת מוסרת למשפחה אחראית שיודעת מה כרוך בגידול חתול, ותדאגי לשמור על קשר עם המאמצים.
 

Talia E

New member
היה לו עכשיו שלשול...

אני משערת שזה נובע מתזונת הקוטג' שהוא קיבל בלית ברירה. זה לא סימן מדאיג, נכון?... היום אגיע לת"א ואוכל לקנות לו אוכל לגורים (אני מקווה שאמצא משהו איכותי. אשמח להמלצות).
 
סביר להניח שזה מהתזונה

אבל זה יכול להיות גם משהו אחר, עדיף ללכת לוטרינר כדי להיות רגועים. איכותי זה אקאנה, רויאל קנין, פרופלן, נוטרו צ'ויס... אפשר למצוא בכל חנויות החיות.
 

Talia E

New member
קניתי לו אוכל בשרי טחון

(לצערי לא מיוחד לגורים - כי זה מה שהיה בחנות) והוא לא אכל אותו... אלא טרף אותו!
הוא בחור חזק, הקטנצ'יק
[וזו כמובן היתה הזדמנות להקפיץ את השרשור הזה
)
 

Talia E

New member
שאלות לגבי הקקי:

עכשיו ניסיתי (אחרי שהוא אכל) לגרות אותו לעשיית קקי, ואפילו שניסיתי די בהתמדה - פשוט לא יצא כלום. האם זה בסדר? האם עליי להמשיך לנסות עוד ועוד? כמה יציאות אמורות להיות להם ביום? אולי זה קשור לכך שמוקדם יותר ביום היה לו שלשול?
 
למעלה