eקא זו או
Well-known member
על השנאה ועל הפער בין ידיעה להבנה/ שי לוביאניקר.
ראיתי בטלוויזיה את גולדקנופף מדושן, מחויך ונינוח, מאיים לשרוף את המדינה שלי
(על רקע מעצרי המשתמטים).
באותו רגע הבנתי משהו שלא הצלחתי להבין במשך שנים.
ידעתי שבמהלך ההיסטוריה עמים רבים שנאו יהודים, אבל תמיד התקשיתי להבין כיצד אדם מגיע לרגש כזה.
בימים אלה אני מתחיל להבין איך היא יכולה להיווצר כלפי אדם או ציבור שמביע, או מצטייר כמביע כלפיו בוז, כפיות טובה, זילזול ברכושו ובערכיו, עוינות וכוונות רצחניות. במיוחד כשיש חששות שנשוא השינאה מייצג בפועל על חייו.
זו תובנה מטרידה. שנאה אינה רגש אצילי, אבל היא גם אינה מופיעה יש מאין. יש לה מקורות, ויש לה מחירים.
לכן אני מקווה שגם מי שמרשה לעצמו לאיים על המדינה שבה הוא חי, או על האנשים הנושאים בנטל קיומה, יעצור לרגע וישאל את עצמו לאן הדרך הזאת מובילה.
לפני שיהיה מאוחר מדי.
--------------
ולמי שחש שהניסוחים שלי תרבותיים מידי אז הנה אני מדגים משהו מהכעס האמיתי שלי:
תנו לגולדקנופף החזיר לקרוא את.הפוסט הזה.
ראיתי בטלוויזיה את גולדקנופף מדושן, מחויך ונינוח, מאיים לשרוף את המדינה שלי
(על רקע מעצרי המשתמטים).
באותו רגע הבנתי משהו שלא הצלחתי להבין במשך שנים.
ידעתי שבמהלך ההיסטוריה עמים רבים שנאו יהודים, אבל תמיד התקשיתי להבין כיצד אדם מגיע לרגש כזה.
בימים אלה אני מתחיל להבין איך היא יכולה להיווצר כלפי אדם או ציבור שמביע, או מצטייר כמביע כלפיו בוז, כפיות טובה, זילזול ברכושו ובערכיו, עוינות וכוונות רצחניות. במיוחד כשיש חששות שנשוא השינאה מייצג בפועל על חייו.
זו תובנה מטרידה. שנאה אינה רגש אצילי, אבל היא גם אינה מופיעה יש מאין. יש לה מקורות, ויש לה מחירים.
לכן אני מקווה שגם מי שמרשה לעצמו לאיים על המדינה שבה הוא חי, או על האנשים הנושאים בנטל קיומה, יעצור לרגע וישאל את עצמו לאן הדרך הזאת מובילה.
לפני שיהיה מאוחר מדי.
--------------
ולמי שחש שהניסוחים שלי תרבותיים מידי אז הנה אני מדגים משהו מהכעס האמיתי שלי:
תנו לגולדקנופף החזיר לקרוא את.הפוסט הזה.