מפגש קיץ

חייבת להגיב........../images/Emo5.gif

לפני מספר ימים כתבת כאן (אמא בריבוע) על מצב כלכלי עגום. על כך שהגעתם בסוף החודש לפת לחם, קראתי את הדברים שכתבת ודמעות ירדו מעיני. כתבת על חוסר אפשרות לקנות במכולת דברים בסיסים. קיבלת חיבוקים כמעט מכל בנות הפורום ומסרים מעוד אחרות. כולנו השתתפנו ורחמנו על מר גורלך. אחרי שבוע את מזמינה את כל בנות הפורום לדירת הגג המדהימה שאת גרה בה? (בשכירות אני יודעת). מה קורה כאן? יש רק שתי אפשרויות. ושתיהן מאד לא נעימות : או שעבדת על כולנו או שסדר העדיפויות שלך כל כך לא נכון . מה אגיד לך ? גרמת לי לפקפק פיקפוק רציני בכל אדם הטוען לחוסר יכולת כלכלית. נראה לי שבמקרה שלך הכל נובע מחוסר יכולת לתכנון כלכלי (ולא נעים לי לבטא את הדברים במלים יותר חריפות).
 
מקבלת את הפקפוק בהבנה

אכן אני גרה בשכירות בדירת גג מדהימה. אני לא יכולה להצטופף, כמה שאני אנסה, עם 4 ילדות בדירת 3 חדרים ולא משנה כמה כסף אני אחסוך. כמי שהתגוררה במשך 4 שנים (כשהמצב הכלכלי איפשר זאת) בדירת 3 חדרים באזור לא משהו בתל אביב רק כדי להיות בתל אביב (מתה על העיר הזאת ובעיקר על הקירבה לים) נאלצה המשפחה להגר (ככה אני מרגישה) לפרבר מרוחק מתל אביב - לעיר לוד. ולמה דווקא לוד? כי ההורים שלי והאחים שלי קנו את הדירות שלהם בשכונה הכי יפה (לדעתי) בעיר לוד, גני אביב (ואשת הדייג בטוח תצטרף אליי שהשכונה הזאת מקסימה). לא שאני חייבת דין וחשבון לאף אחד על ההוצאות שלי אבל אחרי ההשתפכות שלי מלפני כמה ימים אני מרגישה שאני חייבת להסביר את עצמי: אכן יש לי סדר עדיפויות דפוק ואני לא יודעת לנווט את הכספים שלי. השיקול בהשכרת דירה זו או אחרת היה ותמיד יהיה אצלי ואצל אישי לפי הסכום כאשר אנחנו לא מתפשרים על גודל הדירה. מצאנו דירת 4 חדרים גדולה ומרווחת שמבקרה היא נמצאת בגג בניין 9 קומות וכוללת מרפסת גג. הדירה היא דו מפלסית (סלון ושני חדרי שינה למטה ועוד חדר שינה +גג למעלה. ואפילו יש לנו שירותים כפולים!!! כמה זה עולה לנו? 460 דולר לחודש. בעוד שבת"א על דירת 3 חדרים לא משהו (גרוזנברג פינת קלישר - למי שמכיר/ה) שילמנו 700 דולר ובשנה הרביעית בעל הדירה היה נדיב והוריד ל- 650 דולר לחודש. האם עדיין זה נראה לך מוגזם שאני גרה בדירת גג? רק כדי להראות את ההבדלים: דירות 4 חדרים אחרות במצב גרוע שהציעו לנו להשכרה היו במחירים של בין 400 דולר ל- 450 דולר. דירה נוספת שכמעט שכרנו והיתה מושקעת אפילו יותר מזו ששכרנו רצו 450 דולר אבל לא היינו מהירים מספיק והיא נחטפה. אז אני גרה בדירת גג שמשקיפה על נוף יפה (לדעתי) אבל זה לא עולה לי כמו דירת 2 חדרים במרכז תל אביב. ואם הייתי מזמינה את כולם לבית הפרטי שלי בן 5 חדרים וחצר 2 דונם בעלי? כמעט וקנינו שם בית פרטי עד שראינו מי השכנים וכמה הגבול קרוב. אני לא כועסת שהעלית את השאלה, לגיטימי אבל אני רק אסיים במשפט מעצבן אחד שאמר פעם עורך דין של מנהל בנק דיסקונט ברמת השרון שאנחנו חייבים שם כמה עשרות שקלים מהתקופה שהאיש שלי עבד כעצמאי: "כל שנה הם עוברים דירה, יש להם כל כך הרבה דירות, למה הם לא משלמים את החוב?" אנחנו גרים בשכירות, כאילו דא! הדירות לא שלנו!
 
אני ממש לא בקטע של הטפת מוסר

אבל ההודעה הקודמת שלך גרמה לי הרבה כאב לב והרבה מחשבות ופתאום צעקה לי ההודעה הזו. אז מעבר לשכר הדירה יש גם הוצאות הנילוות לדירות גדולות כגון חימום, ארנונה נקיון ועוד ועוד. דירה גדולה הוצאות גדולות המסתכמות בכמה מאות שקלים כל חודש אם לא יותר. מפריע לי המצב בו אני ועוד המון אנשים מחשבים חישובים שונים ומשונים חיים ברווחה כלכלית (יחסית ) ואחרים מתפרעים בהוצאות אין סופיות ובאים אח"כ לבקש עזרה מהרווחה ומהמדינה.
 
הנה הסיבה להתלבטות לכתובת בעילום שם

אם הייתי כותבת את ההודעה ההיא בעילום שם, לא הייתם אומרים לי עכשיו שום דבר על ההזמנה למפגש, נכון? אני ציינתי בשרשור ההוא שהמצב הכלכלי שלנו לא טוב וציינתי שרוב החודש אנחנו מסתדרים איך שהוא עם עזרה מהמשפחה. קורה מדי פעם מצב כזה, בגלל תכנון לקוי של "פיזור הכספים" שאני נשארת איזה יום-יומיים בלי כסף ובלי אוכל. זה לא שאין לי מאיפה לקבל - חוץ מההורים שלי, יש גורמים שיודעים את המצב שלי ומסייעים לי אבל אני פשוט כבר מתביישת לבקש. וכנראה שבצדק, כי אני צריכה ללמוד לחסוך יותר ממה שאני חוסכת היום וזה לא קל, לאדם שבמשך כמה שנים טובות חיינו ברווחה מסויימת, כמו שאת מתארת מאחר ובעלי עבד בעבודה מסודרת עם משכורת מעולה וגם אני עבדתי. היינו במצב שאני עבדתי בשלושת רבעי משרה והרווחתי מעל ל-3,000 שקלים, האיש שלי עבד במשרה מלאה עם שעות נוספות והגיע בממוצע ל- 9,000 שקלים נטו והיינו "רק" עם שלוש ילדות והצלחנו לחיות יפה מאוד בדירה תל-אביבית עם שכר דירה בשמים וארנונה והוצאות חשמל ואפילו היינו הולכים פעם בכמה זמן לסרט או לאיזה פאב שיש בשפע באזור שגרנו. אחרי שדקל נולדה הייתי בחופשת לידה עם מחשבות להישאר את כל השנה הראשונה בבית כי ממילא האיש עובד ומרוויח בסדר והיה גם הסכום של החופשת לידה שהגיע לי ולא הייתי צריכה לקנות כמעט כלום לדקל כי היה לי מאחותי ומגיסתי כל מיני דברים וגם חלק נשאר מהגדולות שלי. איכשהו הסתדרנו. ואז האיש פוטר והיה מובטל כמה חודשים ואני יצאתי לעבוד והתקיימנו מ-3,000 שקלים שלי + דמי אבטלה שלו וידענו שצריך לחתוך בתל אביב ולחפש מחוזות רחוקים וזולים יותר. הארנונה פה לא גבוהה כל כך, ואנחנו לא מחממים את הבית ביותר מרדיאטור אחד שמטייל בכל החדרים ואין לנו מזגן. המחשב שיש לנו הוא מיד שנייה (או אלי אפילו יותר) שאנחנו משלמים עליו בתשלומים, קיבלנו אותו מחבר של האיש שלי שהיה מוכן לפרוס לנו 2,000 שקל למיליון תשלומים. ואני חייבת לציין שההודעה שלי, עד כמה שהיתה קורעת לב (קראתי אותה אחרי יומיים ולא האמנתי כתבתי הודעה כזאת בחשיפה שכזאת) מדובר על מצב נפשי יותר מאשר כלכלי. מאוד עזרה לי התמיכה והעידוד של האנשים כאן ואני מצטערת אם זה פוגע במישהו שהמצב הכלכלי שלי לא טוב ואני מזמינה אליי את החברים שלי למפגש. אני מניחה שהבעיה היא לא בקיום המפגש אצלי אלא דירת הגג שאני מתגוררת בה. השיקול להזמנת המפגש אצלי הוא מאוד אנוכי - קשה לי להגיע לכל המקומות שמציעים בהם מפגשים ואני רוצה לנצל את זה שאני גרה בדירה עם גג ויכולה להרשות לעצמי להזמין כמות של אנשים שאני רוצה להכיר פנים אל פנים ולהודות לכל אחד ואחת על החברות בפורום. אני לא מתכוונת (וגם אין לי אפשרות כלכלית או פיזית) להכין את כל האירוע וכבר יש פה כמה חברות שהציעו עזרה. מי שרוצה לבקר אותי על מגוריי בדירת גג כשאין לי כסף לדברים חשובים יותר מוזמן לברר מה ההבדל בשכירת דירה כזאת בשכונה בה אני גרה לבין כל דירת 4 חדרים אחרת ומה גובה הארנונה אצלנו. בתכלס - ההוצאות שלנו ירדו מאז שעברנו מתל אביב לגני אביב.
 

ר של ניב

New member
חולקת על דעתך

קודם כל אני חושבת שאם היא כתבה כך זו כנראה הרגשתה. הרי הדירה לא שלה, היא יכלה במקביל לגור באוהל בכיכר המדינה, להיות נתמכת סעד ואז בטוח היה לה כסף לקנות לחם באותו יום. אז היא שוכרת דירה קצת יותר גדולה, יש לה 4 ילדים מה לעשות. לגיטימי בעיני, שהרי המצב הוא רק לכמה ימים מעטים. אל תשכחי שאנחשים לקחו התחייבויות כשהמצב היה טוב יותר. תאמיני לי שמצבי יותר טוב משלה, ויחסית אלי הוא ממש גרוע, לא רק שאני לא גומרת את החודש, חסרים לי כל חודש 2000 ש"ח לגמור אותו, לפני שהתחלתי לחיות. אני ובעלי קוראים את התחת בשביל המשכורות שלנו. אז מי אנחנו שנשפוט מישהי שכותבת שקשה לה?
 
אני ממש לא מתווכחת עם רגשות

ואני בטוחה שביום הכתיבה הרגשת נורא ואיום. עצם העובדה שאת (אמא בריבוע) מודעת לכך שאת מתקשה בתכנון התקציב המשפחתי זו כבר חצי צרה. אני יודעת (ואני גם מרגישה על בשרי ) שהמצב עכשיו רע מאד. מקווה בשבילך שלא תגיעי שוב למצב כזה ותדעי לחשב את ההוצאות של המשפחה. מצטערת אם פגעתי או נגעתי בנקודה רגישה , אחרי ההודעה שלך מלפני כמה ימים לא הפסקתי לחשוב על העניין אולי בגלל זה הגבתי כך.
 
ולי היתה הרגשה שנגעתי בנקודה רגישה

אצלך, מאחר ודירת גג נתפשת כמותרות ויש מקומות שבאמת דירות כאלה נשכרות במחירים מרקיעי שחקים. אבל מה, בשכונה בה אני גרה המודעות להשכרת הדירות נפוצות כל כך שמעניין אותי לדעת מי כאן גר בכלל בדירה שהוא קנה. המון אנשים משכירים כאן הדירות שלהם, לפעמים בכל מחיר ואני לא ממש מבינה למה. השכונה יפה, האנשים נחמדים, יש פה בתי ספר וגנים נפלאים, מתנ"ס, מרכז מסחרי ובשנה הבאה יהיה לנו פה חט"ב ותיכון ואולי גם סוף סוף יסיימו לבנות את אולם הספורט. אפילו פארק מתכננים לנו כאן, ליד מסילת הרכבת. אולי אחרי הקמת הפארק ישימו שם גם תחנה שהרכבת תעצור בה. אני מודה לך על ההתעניינות ותשומת הלב ורוצה להגיד לך, שגם אם נעלבתי לרגע, זה עבר כי אני מקבלת את זה שכשאתה לא מכיר אדם אתה לא יכול לדעת מה עובר עליו. וחבל שלא פתחנו שרשור נפרד לעניין כי ההודעה על מפגש קיץ קופצת כל הזמן במקום ההודעה על מפגש שבועות. אז בואו נפסיק עכשיו, טוב?!
 
אני מזמינה אותך לבוא לבקר אצלי

ואז תביני מה עבר עליי באותו יום של כתיבת ההודעה ותביני למה דווקא לשכור דירת גג ולא אחרת. מי יודע, אולי בשיחה איתך ועם אמהות אחרות אני אשכיל ואלמד איך להסתדר עם המעט כסף שיש לי. למשל דבר אחד למדתי מאותו שרשור - לשים כמה שקלים בצד כל חודש למקרה חירום. כשסיפרתי באותו לילה לבעלולי שהמצב גרוע כל כך שאין לי למחרת אוכל לצהריים ולא נעים כבר מההורים שלי הוא אמר לי שבפעם הבאה כדאי שאני אשים איזה 50 שקל בצד. איך אני לא חשבתי על זה קודם??? בסופו של דבר למחרת בצהריים הלכנו להורים שלי לאכול והיה גם כיף וגם טעים. ביום שישי כבר היה לי כסף גם לקניות וגם לתשלומים שונים. ועדיין נשאר לי כסף להסתדר עד למשכורת הבאה.
 
מגורים בלוד אינם יקרים

אמא של שני חמודים - הרי לגור בלוד בדירה "מדהימה" יוצא יותר זול מדירה קטנה במרכז. זה לדעתי ויתור רציני לגור רחוק, גם כי מוותרים על הנאות העיר וגם כי צריך לנסוע שעות לעבודה, אז לדעתי אין מה להלין על אמא בריבוע שבאמת עשתה (לדעתי הצנועה) ויתור גדול.
 

עפרי 001

New member
חייבת להצטרף ומחזקת

את דבריה של אמא של 2 חמודים. נכון שעכשיו תשאלו מי אני, אבל זה באמת לא משנה. עומדת אמא מאחורי השם הזה.
 

שי ז.

New member
את שוכחת כמה משתנים חשובים

כשאת מנתחת את המצב. ראשית חוזה שכירות הוא לתקופה של שנה מינימום. לפעמים (ובמיוחד היום) מצבינו הכלכלי משתנה בפתאומיות לרעה. מה שחשוב זה לא אם הדירה נקראת דירת גג, וילה או חורבה אלא כמה היא עולה ביחס לאופציות. יש כל מיני סדרי עדיפויות וכל אחד עושה את שלו (ולפעמים גם טועה). אסור לנו לשפוט אנשים אחרים לפני שמבררים את כל הפרטים.
 
שימו ../images/Emo23.gif שיש קישור חדש לגבי המפגש

המפגש הקרוב ייערך ביום שישי 6/6 בשבועות בשעות הבוקר אפשר ורצוי להביא את הילדים. כמובן, שזה לא יהיה המפגש האחרון לקיץ פשוט המפגש הזה ייערך אצלי ולכן אני בודקת מי מגיע/ה.
 

mishelli

New member
נשמח להגיע

נוסיף ליומן פגישות כשיהיה תאריך. אני די ספונטנית. אם יש תאריך רחוק, אני לא קובעת משהו אחר לאותו יום. אני עם ילד ותינוק בן חודשיים וחצי.
 
למעלה