מעלת תלמוד תורה

כאוס מסודר

Well-known member
מנהל
---

התורה – אמת המידה של הבריאה והיסוד להרמוניה אנושית וטבעית

מאז בריאת העולם, כך מלמדים חז"ל, לא נברא העולם כמציאות חסרת כיוון, אלא מתוך אמת מידה עליונה – התורה. התורה איננה רק ספר של מצוות או סיפורים, אלא החכמה האלוקית עצמה, היסוד שעל־פיו התייצבו שמים וארץ. כפי שאמרו חז"ל: “הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם” – כלומר, התורה היא התכנית, והעולם הוא הבנייה. התורה היא המידה, המכוון, והמנגנון הרוחני שעל־פיו המציאות כולה עומדת.

התורה – קובץ הוראות לחיים בהרמוניה

התורה ניתנה לאנושות לא רק כקודקס מצוות אלא כ־מפת חיים: כיצד לחיות בהרמוניה עם עצמנו, עם זולתנו, ועם הטבע שסביבנו. היא קובעת את יחסי האדם עם חברו, עם משפחתו, עם אחיו לעם ועם כלל האנושות; ואת יחסי האדם עם הבריאה – שמירת האדמה, קדושת החיים, והחובה לבנות עולם יציב ומוסרי.

העולם הוא מערכת עדינה, והאדם – בעל כוחות גדולים. התורה ניתנה כדי לאזן אותם: להדריך את האדם לפעול מתוך חסד, צדק, אמת, ענווה ויושר. כאשר האדם מתנהל לפי אור זה – הוא מתיישר עם מבנה הבריאה, והמציאות סביבו מתיישבת איתו.

תלמידי החכמים – מעגל הפצת האור

לימוד התורה איננו פעולה פרטית בלבד. חז"ל אומרים כי לימודו של תלמיד חכם מהדהד בעולמות, ומביא אור ושפע לעולם. לימוד התורה הוא לא רק הבנה – הוא פעולה רוחנית שמעמידה סדר במציאות.

כאשר תלמידי חכמים עוסקים בתורה, הם פותחים "ערוצים רוחניים" שבהם הרעיון, האור והחכמה האלוקית מתפשטים בעולם. רעיון הלימוד שנלמד בחדר קטן, בבית מדרש נסתר או בישיבה – נעשה השפעה כללית:
הוא "מסדר" את המציאות, מחזק את המוסר, מביא בהירות לנפשות, ומייצר תנועה של קדושה והתחדשות.

השפעת הלימוד על האנושות והטבע

תורת ישראל איננה רק רוחנית; היא משפיעה גם על העולם הגשמי. חז"ל מלמדים שעולם ללא תורה הוא עולם שאין בו קיום.
כאשר יש תורה – יש סדר בטבע, ברכה בגשמים, שלווה באומות ושפע בעולם.

הקול של התורה, של הוויכוח התורני, של הבירור הרוחני – הוא הקול שמייצב את המציאות כולה. ככל שגדל לימוד התורה, כך גובר גם הסדר העולמי והמוסר האנושי. אנשים נעשים ישרים יותר, ענווים יותר, קשובים יותר לטוב.

האור המתרחב – מיום ליום

בהיסטוריה של העולם היה רגע בו התורה הייתה מרכזית רק בעם ישראל. אולם עם הזמן – ובמיוחד בדורות האחרונים – אור התורה הולך ומתפשט בעולם כולו.

אומות רבות מכירות בערך המוסר היהודי, בערך הצדק, בערך השבת, בערך האחריות החברתית והמשפחתית. מושגים של משפט וצדק, חמלה ושוויון ערך האדם – כולם נטועים בחכמת התורה ונפוצים היום בכל פינה.

האור הזה הולך וגובר, והעולם מתקרב – מודע או לא מודע – אל החכמה האלוקית.

בחירת האדם – אור או חושך

לא כל אדם לומד תורה בפועל, אך כל אדם מושפע ממנה. מי שאינו לומד תורה יכול לבחור:
או לחיות חיים של מוסר, של יושר, של סדר – ולהנות מאור התורה המפוזר בעולם;
או ללכת אחר עצת היצר הרע – ולהכניס עצמו לחושך, בלבול, אנוכיות והרס.

התורה מניחה בפני האדם דרך אחת: החיים.
אבל הבחירה – חופשית.

מי שבוחר בטוב, אפילו בלי לימוד מעמיק, מתחבר אל האור האלוקי המאיר בכל העולם. ומי שבוחר ברע – מתרחק מהאור, ובוחר בחושך.

סיכום

התורה היא אמת המידה של הבריאה, היסוד שעל־פיו בנוי העולם. היא ניתנה לאדם כאור וכמדריך, כדי שיחיה בהרמוניה עם הטבע, עם החברה ועם עצמו. תלמידי החכמים, בלימודם, מפיצים את אור התורה וגורמים להתעצמות הסדר והמוסר בעולם כולו.

אור התורה הולך ומתרחב מיום ליום, ומביא עמו שפע גשמי ורוחני, בהירות, מוסר ושקט לעולם. וכל אדם – הלומד תורה והנתמך באורה – יכול לבחור לצעוד לאור זה ולהיות חלק מההרמוניה העולמית, או להכניס עצמו לחושך.

התורה היא אור.
והעולם כולו הולך וּמִתְמַלֵּא באור הזה.


---
 

jackie111

Well-known member
---

התורה – אמת המידה של הבריאה והיסוד להרמוניה אנושית וטבעית

מאז בריאת העולם, כך מלמדים חז"ל, לא נברא העולם כמציאות חסרת כיוון, אלא מתוך אמת מידה עליונה – התורה. התורה איננה רק ספר של מצוות או סיפורים, אלא החכמה האלוקית עצמה, היסוד שעל־פיו התייצבו שמים וארץ. כפי שאמרו חז"ל: “הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם” – כלומר, התורה היא התכנית, והעולם הוא הבנייה. התורה היא המידה, המכוון, והמנגנון הרוחני שעל־פיו המציאות כולה עומדת.

התורה – קובץ הוראות לחיים בהרמוניה

התורה ניתנה לאנושות לא רק כקודקס מצוות אלא כ־מפת חיים: כיצד לחיות בהרמוניה עם עצמנו, עם זולתנו, ועם הטבע שסביבנו. היא קובעת את יחסי האדם עם חברו, עם משפחתו, עם אחיו לעם ועם כלל האנושות; ואת יחסי האדם עם הבריאה – שמירת האדמה, קדושת החיים, והחובה לבנות עולם יציב ומוסרי.

העולם הוא מערכת עדינה, והאדם – בעל כוחות גדולים. התורה ניתנה כדי לאזן אותם: להדריך את האדם לפעול מתוך חסד, צדק, אמת, ענווה ויושר. כאשר האדם מתנהל לפי אור זה – הוא מתיישר עם מבנה הבריאה, והמציאות סביבו מתיישבת איתו.

תלמידי החכמים – מעגל הפצת האור

לימוד התורה איננו פעולה פרטית בלבד. חז"ל אומרים כי לימודו של תלמיד חכם מהדהד בעולמות, ומביא אור ושפע לעולם. לימוד התורה הוא לא רק הבנה – הוא פעולה רוחנית שמעמידה סדר במציאות.

כאשר תלמידי חכמים עוסקים בתורה, הם פותחים "ערוצים רוחניים" שבהם הרעיון, האור והחכמה האלוקית מתפשטים בעולם. רעיון הלימוד שנלמד בחדר קטן, בבית מדרש נסתר או בישיבה – נעשה השפעה כללית:
הוא "מסדר" את המציאות, מחזק את המוסר, מביא בהירות לנפשות, ומייצר תנועה של קדושה והתחדשות.

השפעת הלימוד על האנושות והטבע

תורת ישראל איננה רק רוחנית; היא משפיעה גם על העולם הגשמי. חז"ל מלמדים שעולם ללא תורה הוא עולם שאין בו קיום.
כאשר יש תורה – יש סדר בטבע, ברכה בגשמים, שלווה באומות ושפע בעולם.

הקול של התורה, של הוויכוח התורני, של הבירור הרוחני – הוא הקול שמייצב את המציאות כולה. ככל שגדל לימוד התורה, כך גובר גם הסדר העולמי והמוסר האנושי. אנשים נעשים ישרים יותר, ענווים יותר, קשובים יותר לטוב.

האור המתרחב – מיום ליום

בהיסטוריה של העולם היה רגע בו התורה הייתה מרכזית רק בעם ישראל. אולם עם הזמן – ובמיוחד בדורות האחרונים – אור התורה הולך ומתפשט בעולם כולו.

אומות רבות מכירות בערך המוסר היהודי, בערך הצדק, בערך השבת, בערך האחריות החברתית והמשפחתית. מושגים של משפט וצדק, חמלה ושוויון ערך האדם – כולם נטועים בחכמת התורה ונפוצים היום בכל פינה.

האור הזה הולך וגובר, והעולם מתקרב – מודע או לא מודע – אל החכמה האלוקית.

בחירת האדם – אור או חושך

לא כל אדם לומד תורה בפועל, אך כל אדם מושפע ממנה. מי שאינו לומד תורה יכול לבחור:
או לחיות חיים של מוסר, של יושר, של סדר – ולהנות מאור התורה המפוזר בעולם;
או ללכת אחר עצת היצר הרע – ולהכניס עצמו לחושך, בלבול, אנוכיות והרס.

התורה מניחה בפני האדם דרך אחת: החיים.
אבל הבחירה – חופשית.
צר לי לאכזב אותך אבל כל מה שכתבת זה שטויות.
התורה אינה אור. ולכן חברת חשמל לא מפיצה תורה.
מה שמכונה אצלך תלמידי חכמים אינם אחראים על
השלטר. והם אינם עובדי חברת חשמל. בעצם אינם
עובדים כלל ועכשיו מתחמקים גם מגיוס כדי לשמור
עלינו.

חושך אינו תופעה שלילית.
 
נערך לאחרונה ב:

אלפיני

Well-known member
התורה – אמת המידה של הבריאה והיסוד להרמוניה אנושית וטבעית
תוכיח אמפירית....
מאז בריאת העולם, כך מלמדים חז"ל, לא נברא העולם כמציאות חסרת כיוון, אלא מתוך אמת מידה עליונה – התורה. התורה איננה רק ספר של מצוות או סיפורים, אלא החכמה האלוקית עצמה, היסוד שעל־פיו התייצבו שמים וארץ. כפי שאמרו חז"ל: “הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם” – כלומר, התורה היא התכנית, והעולם הוא הבנייה. התורה היא המידה, המכוון, והמנגנון הרוחני שעל־פיו המציאות כולה עומדת.
תוכיח אמפירית....

העולם הוא מערכת עדינה, והאדם – בעל כוחות גדולים. התורה ניתנה כדי לאזן אותם: להדריך את האדם לפעול מתוך חסד, צדק, אמת, ענווה ויושר. כאשר האדם מתנהל לפי אור זה – הוא מתיישר עם מבנה הבריאה, והמציאות סביבו מתיישבת איתו.
תוכיח אמפירית......

התורה – קובץ הוראות לחיים בהרמוניה

התורה ניתנה לאנושות לא רק כקודקס מצוות אלא כ־מפת חיים: כיצד לחיות בהרמוניה עם עצמנו, עם זולתנו, ועם הטבע שסביבנו. היא קובעת את יחסי האדם עם חברו, עם משפחתו, עם אחיו לעם ועם כלל האנושות; ואת יחסי האדם עם הבריאה – שמירת האדמה, קדושת החיים, והחובה לבנות עולם יציב ומוסרי.

העולם הוא מערכת עדינה, והאדם – בעל כוחות גדולים. התורה ניתנה כדי לאזן אותם: להדריך את האדם לפעול מתוך חסד, צדק, אמת, ענווה ויושר. כאשר האדם מתנהל לפי אור זה – הוא מתיישר עם מבנה הבריאה, והמציאות סביבו מתיישבת איתו.

תלמידי החכמים – מעגל הפצת האור

לימוד התורה איננו פעולה פרטית בלבד. חז"ל אומרים כי לימודו של תלמיד חכם מהדהד בעולמות, ומביא אור ושפע לעולם. לימוד התורה הוא לא רק הבנה – הוא פעולה רוחנית שמעמידה סדר במציאות.

כאשר תלמידי חכמים עוסקים בתורה, הם פותחים "ערוצים רוחניים" שבהם הרעיון, האור והחכמה האלוקית מתפשטים בעולם. רעיון הלימוד שנלמד בחדר קטן, בבית מדרש נסתר או בישיבה – נעשה השפעה כללית:
הוא "מסדר" את המציאות, מחזק את המוסר, מביא בהירות לנפשות, ומייצר תנועה של קדושה והתחדשות.

השפעת הלימוד על האנושות והטבע

תורת ישראל איננה רק רוחנית; היא משפיעה גם על העולם הגשמי. חז"ל מלמדים שעולם ללא תורה הוא עולם שאין בו קיום.
כאשר יש תורה – יש סדר בטבע, ברכה בגשמים, שלווה באומות ושפע בעולם.

הקול של התורה, של הוויכוח התורני, של הבירור הרוחני – הוא הקול שמייצב את המציאות כולה. ככל שגדל לימוד התורה, כך גובר גם הסדר העולמי והמוסר האנושי. אנשים נעשים ישרים יותר, ענווים יותר, קשובים יותר לטוב.

האור המתרחב – מיום ליום

בהיסטוריה של העולם היה רגע בו התורה הייתה מרכזית רק בעם ישראל. אולם עם הזמן – ובמיוחד בדורות האחרונים – אור התורה הולך ומתפשט בעולם כולו.

אומות רבות מכירות בערך המוסר היהודי, בערך הצדק, בערך השבת, בערך האחריות החברתית והמשפחתית. מושגים של משפט וצדק, חמלה ושוויון ערך האדם – כולם נטועים בחכמת התורה ונפוצים היום בכל פינה.

האור הזה הולך וגובר, והעולם מתקרב – מודע או לא מודע – אל החכמה האלוקית.

בחירת האדם – אור או חושך

לא כל אדם לומד תורה בפועל, אך כל אדם מושפע ממנה. מי שאינו לומד תורה יכול לבחור:
או לחיות חיים של מוסר, של יושר, של סדר – ולהנות מאור התורה המפוזר בעולם;
או ללכת אחר עצת היצר הרע – ולהכניס עצמו לחושך, בלבול, אנוכיות והרס.

התורה מניחה בפני האדם דרך אחת: החיים.
אבל הבחירה – חופשית.

מי שבוחר בטוב, אפילו בלי לימוד מעמיק, מתחבר אל האור האלוקי המאיר בכל העולם. ומי שבוחר ברע – מתרחק מהאור, ובוחר בחושך.

סיכום

התורה היא אמת המידה של הבריאה, היסוד שעל־פיו בנוי העולם. היא ניתנה לאדם כאור וכמדריך, כדי שיחיה בהרמוניה עם הטבע, עם החברה ועם עצמו. תלמידי החכמים, בלימודם, מפיצים את אור התורה וגורמים להתעצמות הסדר והמוסר בעולם כולו.

אור התורה הולך ומתרחב מיום ליום, ומביא עמו שפע גשמי ורוחני, בהירות, מוסר ושקט לעולם. וכל אדם – הלומד תורה והנתמך באורה – יכול לבחור לצעוד לאור זה ולהיות חלק מההרמוניה העולמית, או להכניס עצמו לחושך.

התורה היא אור.
והעולם כולו הולך וּמִתְמַלֵּא באור הזה.
טוב נו, אני רואה אתה רק ממשיך בגרירות הלוגיות....

אז תכתוב אלף פעם על הלוח

יש להביא ממצאים אמפיריים לטענות אמוניות.
 

כאוס מסודר

Well-known member
מנהל
זה לא אמונה זה הבנה וידיעה מי שלא למד לעולם לא ידע ויבין זה כמו שדיקפריו יסביר לך איך זה לשכב עם בר
 

Harrington

Well-known member
מנהל
---

התורה – אמת המידה של הבריאה והיסוד להרמוניה אנושית וטבעית

מאז בריאת העולם, כך מלמדים חז"ל, לא נברא העולם כמציאות חסרת כיוון, אלא מתוך אמת מידה עליונה – התורה. התורה איננה רק ספר של מצוות או סיפורים, אלא החכמה האלוקית עצמה, היסוד שעל־פיו התייצבו שמים וארץ. כפי שאמרו חז"ל: “הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם” – כלומר, התורה היא התכנית, והעולם הוא הבנייה. התורה היא המידה, המכוון, והמנגנון הרוחני שעל־פיו המציאות כולה עומדת.

התורה – קובץ הוראות לחיים בהרמוניה

התורה ניתנה לאנושות לא רק כקודקס מצוות אלא כ־מפת חיים: כיצד לחיות בהרמוניה עם עצמנו, עם זולתנו, ועם הטבע שסביבנו. היא קובעת את יחסי האדם עם חברו, עם משפחתו, עם אחיו לעם ועם כלל האנושות; ואת יחסי האדם עם הבריאה – שמירת האדמה, קדושת החיים, והחובה לבנות עולם יציב ומוסרי.

העולם הוא מערכת עדינה, והאדם – בעל כוחות גדולים. התורה ניתנה כדי לאזן אותם: להדריך את האדם לפעול מתוך חסד, צדק, אמת, ענווה ויושר. כאשר האדם מתנהל לפי אור זה – הוא מתיישר עם מבנה הבריאה, והמציאות סביבו מתיישבת איתו.

תלמידי החכמים – מעגל הפצת האור

לימוד התורה איננו פעולה פרטית בלבד. חז"ל אומרים כי לימודו של תלמיד חכם מהדהד בעולמות, ומביא אור ושפע לעולם. לימוד התורה הוא לא רק הבנה – הוא פעולה רוחנית שמעמידה סדר במציאות.

כאשר תלמידי חכמים עוסקים בתורה, הם פותחים "ערוצים רוחניים" שבהם הרעיון, האור והחכמה האלוקית מתפשטים בעולם. רעיון הלימוד שנלמד בחדר קטן, בבית מדרש נסתר או בישיבה – נעשה השפעה כללית:
הוא "מסדר" את המציאות, מחזק את המוסר, מביא בהירות לנפשות, ומייצר תנועה של קדושה והתחדשות.

השפעת הלימוד על האנושות והטבע

תורת ישראל איננה רק רוחנית; היא משפיעה גם על העולם הגשמי. חז"ל מלמדים שעולם ללא תורה הוא עולם שאין בו קיום.
כאשר יש תורה – יש סדר בטבע, ברכה בגשמים, שלווה באומות ושפע בעולם.

הקול של התורה, של הוויכוח התורני, של הבירור הרוחני – הוא הקול שמייצב את המציאות כולה. ככל שגדל לימוד התורה, כך גובר גם הסדר העולמי והמוסר האנושי. אנשים נעשים ישרים יותר, ענווים יותר, קשובים יותר לטוב.

האור המתרחב – מיום ליום

בהיסטוריה של העולם היה רגע בו התורה הייתה מרכזית רק בעם ישראל. אולם עם הזמן – ובמיוחד בדורות האחרונים – אור התורה הולך ומתפשט בעולם כולו.

אומות רבות מכירות בערך המוסר היהודי, בערך הצדק, בערך השבת, בערך האחריות החברתית והמשפחתית. מושגים של משפט וצדק, חמלה ושוויון ערך האדם – כולם נטועים בחכמת התורה ונפוצים היום בכל פינה.

האור הזה הולך וגובר, והעולם מתקרב – מודע או לא מודע – אל החכמה האלוקית.

בחירת האדם – אור או חושך

לא כל אדם לומד תורה בפועל, אך כל אדם מושפע ממנה. מי שאינו לומד תורה יכול לבחור:
או לחיות חיים של מוסר, של יושר, של סדר – ולהנות מאור התורה המפוזר בעולם;
או ללכת אחר עצת היצר הרע – ולהכניס עצמו לחושך, בלבול, אנוכיות והרס.

התורה מניחה בפני האדם דרך אחת: החיים.
אבל הבחירה – חופשית.

מי שבוחר בטוב, אפילו בלי לימוד מעמיק, מתחבר אל האור האלוקי המאיר בכל העולם. ומי שבוחר ברע – מתרחק מהאור, ובוחר בחושך.

סיכום

התורה היא אמת המידה של הבריאה, היסוד שעל־פיו בנוי העולם. היא ניתנה לאדם כאור וכמדריך, כדי שיחיה בהרמוניה עם הטבע, עם החברה ועם עצמו. תלמידי החכמים, בלימודם, מפיצים את אור התורה וגורמים להתעצמות הסדר והמוסר בעולם כולו.

אור התורה הולך ומתרחב מיום ליום, ומביא עמו שפע גשמי ורוחני, בהירות, מוסר ושקט לעולם. וכל אדם – הלומד תורה והנתמך באורה – יכול לבחור לצעוד לאור זה ולהיות חלק מההרמוניה העולמית, או להכניס עצמו לחושך.

התורה היא אור.
והעולם כולו הולך וּמִתְמַלֵּא באור הזה.


---
בוודאי יש ערך ללימוד התורה ומדינת ישראל גם מכירה בכך לאורך השנים, גם אם נמנעה מלהצהיר זאת במפורש. אולם בין זה לבין פטור גורף מגיוס של קבוצת אוכלוסיה כזו או אחרת, יש מרחק. למעשה אין שום קשר מחייב בין הדברים. גם אם נסתכל למשל על הסכם יששכר וזבולון, הרי שהוא נחתם בהסכמה של שני הצדדים, לא בהחלטה חד-צדדית של מי מהם.

אמנם בימינו גם הצבא לא מעונין בגיוס חרדי גורף, כך שתיאורטית אפשר לטעון לסוג של הסכמה כזאת. אבל היה עליו להיחתם לכאורה בין חלקי העם, חלקי החברה, לא מול הצבא עצמו שכלל לא צד במחלוקת, לפחות לא רשמית.

הלכה למעשה יש כאן לימוד תורה מול יישום תורה, כאשר הלומדים מבקשים שלימודם ישחרר אותם מהיישום. מבחינה זו מדובר בשאלה הלכתית והתשובה עליה ממש לא חד-משמעית כפי שיש המציגים זאת. בדרך פשטנית במידה מסוימת אפשר לומר שהפוסקים שפסקו בעניין, נמצאים קטגורית בניגוד עניינים.

בכל מקרה, אם נתעלם מצווחני הפורום/קבוצות התקיפה הפבלויות, הרי שאין כל סתירה בין ההכרה בערך לימוד התורה לגיוס לצה"ל. יש אמנם סתירה בין ערכים אחרים לגיוס כזה, אבל לא מול הערך הספציפי הזה שעליו כתבת. לא רק שאין סתירה אלא כאמור, יישום התורה מחייב גיוס כזה, בימים כתיקונם (קרי בצבא שלא פועל בניגוד לערכים יהודיים ו/או מונע גיוס כזה בכוונת מכוון), ויישום התורה הוא ערך לא פחות חשוב מלימודה (שהוא ערך בפני עצמו גם בלי קשר ליישום).
 

כאוס מסודר

Well-known member
מנהל
כל המקבל על עצמו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ

גדולה תורה יותר מן הכהונה ומן המלכות
 
למעלה