מעלילות הרב קו

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אתה צודק, כנראה שלא הבנתי אותו נכון.

כתבתם על קודים והמספור של הקודים שונה בין
חברות שונות.
אתה צודק, כנראה שלא הבנתי אותו נכון.
כי חשבתי שהוא מדבר על ערך צבור ולאלו מרחקים זה תופס בדרך כלל, בהקבלה לחברות שיש בהן ערך צבור.

דר"א, עד כמה ששמתי לב, קודי הנסיעה למרחקים שונים נשארו אותם קודי נסיעה גם כאשר הקווים הוצאו מאגד במכרזים שונים ועברו למפעילים חדשים. כך למשל, קוד הנסיעה מבאר שבע לנתיבות זהה באגד תעבורה, מטרופולין ובאגד (יש נסיעה אחת ביום א' בקו 443 של אגד מבאר שבע לנתיבות). אם אני לא טועה גם מבינה לת"א קוד הנסיעה זהה באגד, מטרופולין ואפיקים.

ויש מצב שזה רק במקרה ככה, לא יודע, לא התעמקתי.
 

nitsansh

New member
נסיעה מתל אביב לצומת גדרה או צומת גן יבנה

זה שונה מחברה לחברה
באגד למשל נסיעה בין ת"א לחיפה או בין רעננה לחיפה זה קוד 11 וזו נסיעה של הרבה יותר מ-60 ק"מ.
אין אחידות בקודים בין חברות שונות.
נסיעה מתל אביב לצומת גדרה או צומת גן יבנה
היא קוד 8 באגד ועולה 19 שח ובמטרופולין זה קוד 11 וכ15 שח...
בקו 448 של אגד נסיעה מאשדוד לירושלים היא קוד 8 וגם נסיעה בקטע צומת גדרה-צומת לטרון היא קוד 8 למרות שזה לא יותר משליש המרחק...
ממש אין היגיון בקביעת הקודים...
 

Ofekalef1

New member
נצל"ש - רב קו ברכבת

מעלילות הרב קו
היום עליתי לאוטובוס של דן וביקשתי מהנהג לטעון ערך צבור. להפתעתי נטען ערך צבור רגיל למרות שבכרטיס מוגדר פרופיל סטודנט. הנהג אמר שהייתי צריך לציין שאני רוצה ערך צבור של סטודנט. הדבר נשמע תמוה שהרי הסטטוס מוגדר בכרטיס והוא אמור לטעון חוזה בהתאם לסטטוס. בנוסף לכך לא נוספה לערך הצבור שטענתי היתרה שנותרה בחוזה הקודם והיא רשומה בנפרד ואין אפשרות להשתמש בה.
עכשו אני אצטרך להגיע לתחנה המרכזית במיוחד כדי לטפל בבעיה...
נצל"ש - רב קו ברכבת
מישהו סיפר לי שהוא נסע ברכבת שהתעכבה ארבעים דקות עם רב קו. כמה ימים אחרי זה הוא בא לתחנת היעד שלו על מנת לקבל החזר, ומנהל התחנה הראה לו את רשימת הנסיעות שלו - ולא ראו שם שהוא נסע באותו יום (אבל הוא בטוח העביר את הרב קו).
למישהו יש רעיון איך זה יכול להיות?
 

25306yosef

New member
כשדבר אינו מוסדר, הכל יכול להיות

נצל"ש - רב קו ברכבת
מישהו סיפר לי שהוא נסע ברכבת שהתעכבה ארבעים דקות עם רב קו. כמה ימים אחרי זה הוא בא לתחנת היעד שלו על מנת לקבל החזר, ומנהל התחנה הראה לו את רשימת הנסיעות שלו - ולא ראו שם שהוא נסע באותו יום (אבל הוא בטוח העביר את הרב קו).
למישהו יש רעיון איך זה יכול להיות?
כשדבר אינו מוסדר, הכל יכול להיות
לכן אין להשתמש ברב-קו כל עוד פעילותו אינה מוסדרת.

ומי שבוחר להשתמש ברב-קו בכל זאת, שלא יבוא בטענות לאף אחד.
 

olli3

New member
מנהל
מה הבעיה שהוא יבדוק בעצמו בסמארטפון

נצל"ש - רב קו ברכבת
מישהו סיפר לי שהוא נסע ברכבת שהתעכבה ארבעים דקות עם רב קו. כמה ימים אחרי זה הוא בא לתחנת היעד שלו על מנת לקבל החזר, ומנהל התחנה הראה לו את רשימת הנסיעות שלו - ולא ראו שם שהוא נסע באותו יום (אבל הוא בטוח העביר את הרב קו).
למישהו יש רעיון איך זה יכול להיות?
מה הבעיה שהוא יבדוק בעצמו בסמארטפון
כדוגמת גלאקסי אס 3 ויציג את הראיה לפניות הציבור של רכבת ישראל על ידי צילום מסך?

מכשירי גלאקסי 3 נפוצים... לא קשה למצוא מישהו שיש לו מכשיר כזה.

בכלל, 40 דקות איחור ואנשים מתרצים בקבלת כרטיס נסיעה בחינם. זה לעג לרש, הפיצוי במקרה כזה צריך לעמוד על סביב ה-1000 ש"ח ואם מישהו יתבע את הרכבת על כך, זה גם מה שהוא יקבל, כל זאת ללא חובת הוכחת נזק.

אבל אנשים מעדיפים להיות פראיירים ולהסתפק בפיצוי זעום.
 

nitsansh

New member
אולי, זה לא החוקים שאני מכיר...

מה הבעיה שהוא יבדוק בעצמו בסמארטפון
כדוגמת גלאקסי אס 3 ויציג את הראיה לפניות הציבור של רכבת ישראל על ידי צילום מסך?

מכשירי גלאקסי 3 נפוצים... לא קשה למצוא מישהו שיש לו מכשיר כזה.

בכלל, 40 דקות איחור ואנשים מתרצים בקבלת כרטיס נסיעה בחינם. זה לעג לרש, הפיצוי במקרה כזה צריך לעמוד על סביב ה-1000 ש"ח ואם מישהו יתבע את הרכבת על כך, זה גם מה שהוא יקבל, כל זאת ללא חובת הוכחת נזק.

אבל אנשים מעדיפים להיות פראיירים ולהסתפק בפיצוי זעום.
אולי, זה לא החוקים שאני מכיר...
בתביעה אזרחית צריך להוכיח שנגרם לך נזק... הפיצוי על איחור ברכבת מוגדר בחוק והרכבת לא מחויבת לפצות את הנוסע מעבר לכך...
 

olli3

New member
מנהל
אני אשמח לראות את החוק עליו אתה מדבר.

אולי, זה לא החוקים שאני מכיר...
בתביעה אזרחית צריך להוכיח שנגרם לך נזק... הפיצוי על איחור ברכבת מוגדר בחוק והרכבת לא מחויבת לפצות את הנוסע מעבר לכך...
אני אשמח לראות את החוק עליו אתה מדבר.
ואיחור של נסיעה אינו קשור להוכחה שנגרם לך נזק. הסיבה לכך היא ששירותי תח"צ הינם שירות חיוני לאזרח וחובת המפעיל לתת את השירות בזמן.

אין זה משנה אם הנזק שנגרם לך הוא שרצית להספיק להגיע הביתה כדי לצפות בסדרה האהובה עליך או איחרת לפגישת עבודה או שנאלצת להמתין בתחנה בחמסין או בגשם זלעפות (במידה ומדובר על תחנת המוצא).

במקרים של תח"צ אין חובת הוכחת נזק. ואם תתבע על מספר פעמים בהם חווית איחורים, תוכל לבקש פיצוי עונשי, פיצוי שכזה הינו בדרך כלל בסדר גודל של 10000 ש"ח ויותר והינו בהקבלה לכך שמדובר בהתנהלות שוטפת של נותן השירות שאינה כדין.
 

nitsansh

New member
החוק נקרא פקודת מסילות הברזל אם אני זוכר נכון

אני אשמח לראות את החוק עליו אתה מדבר.
ואיחור של נסיעה אינו קשור להוכחה שנגרם לך נזק. הסיבה לכך היא ששירותי תח"צ הינם שירות חיוני לאזרח וחובת המפעיל לתת את השירות בזמן.

אין זה משנה אם הנזק שנגרם לך הוא שרצית להספיק להגיע הביתה כדי לצפות בסדרה האהובה עליך או איחרת לפגישת עבודה או שנאלצת להמתין בתחנה בחמסין או בגשם זלעפות (במידה ומדובר על תחנת המוצא).

במקרים של תח"צ אין חובת הוכחת נזק. ואם תתבע על מספר פעמים בהם חווית איחורים, תוכל לבקש פיצוי עונשי, פיצוי שכזה הינו בדרך כלל בסדר גודל של 10000 ש"ח ויותר והינו בהקבלה לכך שמדובר בהתנהלות שוטפת של נותן השירות שאינה כדין.
החוק נקרא פקודת מסילות הברזל אם אני זוכר נכון
אני אשמח לדעת על איזה חוק אתה מסתמך שקובע פיצוי עונשי ללא הוכחת נזק...
 

olli3

New member
מנהל
זה פשוט מאד.

החוק נקרא פקודת מסילות הברזל אם אני זוכר נכון
אני אשמח לדעת על איזה חוק אתה מסתמך שקובע פיצוי עונשי ללא הוכחת נזק...
זה פשוט מאד.
תחבורה ציבורית היא שירות לאנשים רבים. זה שאדם אחד תובע בגין איחורים חוזרים ונשנים למשל גם אם הוא סתם נוסע כל הזמן לשוק ולסופר - עדיין המטרה של פיצויי עונשי הוא ליצור הרתעה.

מכיוון שאיחור של אוטובוס שהינו קבוע פוגע באנשים רבים, בינהם אנשים המאחרים לעבודה יותר מידי פעמים - בהחלט ניתן לבקש פיצויי עונשי גם אם סך הכל עליך לנסוע לקניות בשוק או בסופר וזה כל שימושך בשירותי התחבורה הציבורית.

הזמן שלי ושלך ושל כל אדם אחר הוא זמן יקר. גם אם אני רוצה להגיע בזמן כדי לראות את השקיעה בחוף ים ומכיוון שהאוטובוס יצא באיחור של רבע שעה, פספסתי את תחילת השקיעה - גם זה נזק. לא חסרים נזקים... ממש לא. אבל במקרה של תח"צ, עצם זה שקיים כאן "אובדן הזמן" - זה הנזק הראשוני.

זה בדיוק כמו שעל כל חברה שיש לה שירות לקוחות טלפוני לענות לשיחה תוך 3 דקות. וזה על פי החוק כמובן. אז נכון שהם מצאו שיטה לעקוף את זה על ידי מוקד חיצוני שרק עונה לך ולוקח פרטים ועד שיחזרו אליך... אבל, ההבדל הוא שזה שאתה נמצא בהמתנה בטלפון ואתה דבוק לטלפון בעצם כדי להקשיב לרגע בו מהצד השני יענה קול אנושי ומבזבז את הזמן שלך על הקשבה במקום לעשות דברים אחרים... לבין קול אנושי שעונה לך, לוקח את הפרטים שלך ונציג יחזור אליך מאוחר יותר ואתה יכול להתפנות לעיסוקים אחרים עד שיחזרו אליך.
 

olli3

New member
מנהל
קראתי את "פקודת מסילות הברזל" ולא מצאתי

החוק נקרא פקודת מסילות הברזל אם אני זוכר נכון
אני אשמח לדעת על איזה חוק אתה מסתמך שקובע פיצוי עונשי ללא הוכחת נזק...
קראתי את "פקודת מסילות הברזל" ולא מצאתי
שום אזכור לגבי פיצוי נוסע בגין איחור של רכבת. המילה "איחור" כלל לא מופיעה בפקודת מסילות הרכבת. המילה "פיצויי" או "פיצויים" מוזכרת ב-15 משפטים שונים אך אינה מדבר על פיצויי בגין אי מתן שירות לנוסע ו/או איחור רכבת.

מילים נוספות שחיפשתי בהקשר זה לא העלו דבר.
 

olli3

New member
מנהל
האק, מצאתי! כבר יש פסק דין שביטל את התקנה הזא

החוק נקרא פקודת מסילות הברזל אם אני זוכר נכון
אני אשמח לדעת על איזה חוק אתה מסתמך שקובע פיצוי עונשי ללא הוכחת נזק...
האק, מצאתי! כבר יש פסק דין שביטל את התקנה הזא
הזאת מכיוון שהתקנה סותרת את אחד הסעיפים בחוק היסוד - כבוד האדם וחירותו.

על כן, בפסיקה זו נקבע כי קביעה זו של פיצוי בגין איחור רכבת רק לאחר 30 דקות הינה בטלה עקב הסתירה שהוצגה לעיל.

זכרתי שקראתי את זה איפשהו לפני כמה שנים, לא זכרתי בדיוק מה, אבל הנה הפסיקה המאד מעניינת הזו: http://www.lawguide.co.il/articles/1/תביעות-קטנות---ביטול-שלילת-פיצוי-מצד-רכבת-ישראל-על/

והנה הפסיקה הבאה והעוד יותר מעניינת של השופט טננבאום. שם הוא פסק כי אין יעלה על הדעת שהגוף שגרם לאיחור יהיה זה שיקבע את גובה הפיצוי.

בנוסף, ההסתכלות על לוח הזמנים הינה כמין חוזה בין המסיע לבין הנוסע וחלה החובה על המסיע לעמוד בלו"ז.

הנה הציטוט המעניין: "יש זרם בפסיקה, שאף רואה בלוח זמנים של נותן תחבורה ציבורית הצעה חוזית של הספק לעמוד בה."

הנה הפסיקה כולה: http://www.lawforums.co.il/fullArticleDetails.aspx?id=25213
 

Ofekalef1

New member
למה בפסק הדין השני

האק, מצאתי! כבר יש פסק דין שביטל את התקנה הזא
הזאת מכיוון שהתקנה סותרת את אחד הסעיפים בחוק היסוד - כבוד האדם וחירותו.

על כן, בפסיקה זו נקבע כי קביעה זו של פיצוי בגין איחור רכבת רק לאחר 30 דקות הינה בטלה עקב הסתירה שהוצגה לעיל.

זכרתי שקראתי את זה איפשהו לפני כמה שנים, לא זכרתי בדיוק מה, אבל הנה הפסיקה המאד מעניינת הזו: http://www.lawguide.co.il/articles/1/תביעות-קטנות---ביטול-שלילת-פיצוי-מצד-רכבת-ישראל-על/

והנה הפסיקה הבאה והעוד יותר מעניינת של השופט טננבאום. שם הוא פסק כי אין יעלה על הדעת שהגוף שגרם לאיחור יהיה זה שיקבע את גובה הפיצוי.

בנוסף, ההסתכלות על לוח הזמנים הינה כמין חוזה בין המסיע לבין הנוסע וחלה החובה על המסיע לעמוד בלו"ז.

הנה הציטוט המעניין: "יש זרם בפסיקה, שאף רואה בלוח זמנים של נותן תחבורה ציבורית הצעה חוזית של הספק לעמוד בה."

הנה הפסיקה כולה: http://www.lawforums.co.il/fullArticleDetails.aspx?id=25213
למה בפסק הדין השני
נכתב שרכבת ישראל היא חברה פרטית?
 

Ofekalef1

New member
איך בודקים עם גלאקסי?

מה הבעיה שהוא יבדוק בעצמו בסמארטפון
כדוגמת גלאקסי אס 3 ויציג את הראיה לפניות הציבור של רכבת ישראל על ידי צילום מסך?

מכשירי גלאקסי 3 נפוצים... לא קשה למצוא מישהו שיש לו מכשיר כזה.

בכלל, 40 דקות איחור ואנשים מתרצים בקבלת כרטיס נסיעה בחינם. זה לעג לרש, הפיצוי במקרה כזה צריך לעמוד על סביב ה-1000 ש"ח ואם מישהו יתבע את הרכבת על כך, זה גם מה שהוא יקבל, כל זאת ללא חובת הוכחת נזק.

אבל אנשים מעדיפים להיות פראיירים ולהסתפק בפיצוי זעום.
איך בודקים עם גלאקסי?
אני מסכים שזה פיצוי זעום ביחס למה שצריך, אבל איך עושים את התהליך של תביעה?
 

olli3

New member
מנהל
יש אפליקציה נחמדה העונה לשם "רב קו"

איך בודקים עם גלאקסי?
אני מסכים שזה פיצוי זעום ביחס למה שצריך, אבל איך עושים את התהליך של תביעה?
יש אפליקציה נחמדה העונה לשם "רב קו"
במידה ומכשיר הטלפון שלך מותקן רכיב NFC הפתוח לקריאת נתוני כרטיסים, תוכל להצמיד את כרטיס הרב קו למכשיר הסלולארי ונתוני הכרטיס יופיעו על הצג, כולל הנסיעות האחרונות שביצעת (עם תאריך ושעה מדוייקת) וכן החוזים השונים שטעונים בכרטיס ומה יתרתם.

תביעה - מורידים טופס לתביעה בבית הדין לתביעות קטנות. או שניגשים למזכירות בית הדין לתביעות קטנות וממלאים את הטופס שם. רושמים בטופס את הדברים שאתה רוצה לרשום ומצרפים לתביעה את כל המסמכים שאתה מעוניין לצרף לתביעה.

לאחר כמה ימים אתה תקבל בדואר אישור על פתיחת תיק. כמה ימים לאחר מכן, תקבל אישור על כך ששופט ראה את התביעה ומאשר אותה או דוחה אותה על הסף. במידה ואישר, יופיע מועד לדיון. בשלב הזה, כתב התביעה ישלח לנתבע/ים והם רשאים להגיש כתב הגנה כתוב. אתה תקבל בדואר את כתב ההגנה של הנתבע/ים על מנת להבין את עמדתם. אתה רשאי להגיב בחזרה לכתב ההגנה שלהם אך לרוב אין טעם לעשות כן.

השלב הבא הוא הדיון בבית המשפט. לכל אחד מהצדדים יהיה זמן קצר להגיד את דבריו ולאחר מכן השופט יקבל החלטה. או שהוא יתן את פסק הדין במעמד התובע והנתבע/ים או שפסק הדין ינתן בהיעדר הצדדים ויגיע בדואר לכל אחד מהצדדים.
 
יתכן שהרב קו מוגדר לך לשני פרופילים?

מעלילות הרב קו
היום עליתי לאוטובוס של דן וביקשתי מהנהג לטעון ערך צבור. להפתעתי נטען ערך צבור רגיל למרות שבכרטיס מוגדר פרופיל סטודנט. הנהג אמר שהייתי צריך לציין שאני רוצה ערך צבור של סטודנט. הדבר נשמע תמוה שהרי הסטטוס מוגדר בכרטיס והוא אמור לטעון חוזה בהתאם לסטטוס. בנוסף לכך לא נוספה לערך הצבור שטענתי היתרה שנותרה בחוזה הקודם והיא רשומה בנפרד ואין אפשרות להשתמש בה.
עכשו אני אצטרך להגיע לתחנה המרכזית במיוחד כדי לטפל בבעיה...
יתכן שהרב קו מוגדר לך לשני פרופילים?
פרופיל רגיל ופרופיל סטודנט?

בדרך כלל אנשים מבקשים את זה כדי לגמור כרטיסיות קודמות.
 

nitsansh

New member
יכול להיות מצב כזה??

יתכן שהרב קו מוגדר לך לשני פרופילים?
פרופיל רגיל ופרופיל סטודנט?

בדרך כלל אנשים מבקשים את זה כדי לגמור כרטיסיות קודמות.
יכול להיות מצב כזה??
עד שלשום לא נתקלתי במצב שכרטיסיה רגילה נטענה בכרטיס עם פרופיל סטודנט... המכשיר קורא את הפרופיל וצריך להטעין את הכרטיסיה בהתאם לפרופיל... למה שבעל זכאות להנחה ירצה לטעון כרטיסיה ללא הנחה???
 

846

Active member
כרטיסיה רגילה אפשר להטעין על כל פרופיל

יכול להיות מצב כזה??
עד שלשום לא נתקלתי במצב שכרטיסיה רגילה נטענה בכרטיס עם פרופיל סטודנט... המכשיר קורא את הפרופיל וצריך להטעין את הכרטיסיה בהתאם לפרופיל... למה שבעל זכאות להנחה ירצה לטעון כרטיסיה ללא הנחה???
כרטיסיה רגילה אפשר להטעין על כל פרופיל
כי זאת הנחה רגילה,
כאשר אין למשל הנחה לנוער, ניתן להטעין כרטיסית שתי נסיעות בהנחה רגילה.
כנ"ל לגבי סטודנט/ית שרוצה לחלוק את כרטיסית שתי הנסיעות עם נוסע/ת שאין להם הנחת סטודנט.
 

nitsansh

New member
לסטודנט יש הנחה בכל סוגי הכרטיסיות

כרטיסיה רגילה אפשר להטעין על כל פרופיל
כי זאת הנחה רגילה,
כאשר אין למשל הנחה לנוער, ניתן להטעין כרטיסית שתי נסיעות בהנחה רגילה.
כנ"ל לגבי סטודנט/ית שרוצה לחלוק את כרטיסית שתי הנסיעות עם נוסע/ת שאין להם הנחת סטודנט.
לסטודנט יש הנחה בכל סוגי הכרטיסיות
אם ניתן להטעין ערך צבור רגיל על כרטיס עם פרופיל סטודנט אז איך זה שלא ניתן להשתמש בו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה