מעוניינת ללמוד במקגיל שבקנדה

אני אמנם לא מקבל סטודנטים לתואר ראשון

(אלא רק יושב בוועדות שמחליטות על קבלה למאסטר ודוקטורט), אבל אם אין דרישה ספציפית לא הייתי רץ לעשות SAT וכד'. אם המבחנים האלו לא נדרשים לתוכנית הלימודים שבה מעוניינים, אני בספק אם מישהו בכלל יסתכל עליהם.
 
אני חושב שמשהו שמתפסס בשרשור הזה הוא

שקנדה איננה ארה"ב. באופן כללי הקבלה לאוניברסיטאות בקנדה הרבה פחות מטורפת מאשר בארה"ב ובמקרים רבים לא צריך SAT, לכתוב חיבורים, או קורות חיים עם רשימת התנדבויות ופעילויות למען... מפה עד הודעה חדשה. גם לא לאוניברסיטאות המובילות כגון אונ' טורונטו, מק'גיל או UBC. כאמור בהודעה למטה, אם לא נדרש (או מומלץ ע"י אנשי ה admission באוניברסיטה) לא הייתי רץ לעשות SATs. סיכוי גבוה שלא יסתכלו על זה בכלל.

בקנדה הקבלה היא בעיקר על-סמך ציוני בית הספר התיכון (למקומי: ציוני י"א והמחצית הראשונה של י"ב לקבלה בתנאי שאין נפילה משמעותית במחצית השנייה של י"כ)- ולתוכניות ספציפיות יש דרישות נוספות כגון מקצועות שצריך ללמוד בתיכון, תיק עבודות (הבן שלי למשל שלומד ציור דיגיטלי ואנימציה יכול היה להתקבל תיאורטית ע"ס תיק עבודות גם עם ממוצא 65- למרות שהממוצע שלו היה 80 ומשהו).

מה שכן נכון הוא:
א. יש שקלול מסויים של הממוצע. מתייחסים לדירוג בית הספר כאשר מסתכלים על הציון. אני לא יודע איך זה עובד בקבלה של סטודנטים בינ"ל אבל לגבי סטודנט ישראלי יסתכלו על ממוצע הבגרויות (ללא בונוסים וכד') ובהתאם לתוכנית הספציפית איזה מקצועות למדו.
ב. מק'גיל היא אחת האוניברסיטאות הנחשבות בקנדה וככזו נדרש ממוצע ציונים גבוה. יותר מסף המינימום שמתפרסם באתר. וגם זה כמובן תלוי תוכנית לימודים- עניין של היצע וביקוש.
 

John the Savage

New member
תקחי את כל מה שנאמר לך בשרשור עם גרגר של מלח

אמרו לך דברים נכונים בחלקם, אבל חלק מהכותבים גם סיפקו מידע חלקי ומטעה.

בפרט, הטענה של אחד הכותבים כאן לפיה אין לך סיכוי כי "צריך מממוצע של מינימום 94 להתקבל" היא מטעה מכמה בחינות. קודם כל, זה מטעה כי מדובר בדרישות מבוגרי בתי ספר תיכוניים בקנדה. אוניברסיטאות מודעות לכך שלבוגרי בתי ספר במקומות שונים בעולם יש סקאלות שונות של ציונים, ויש מקומות בהם הרבה יותר קל או קשה לקבל ציונים שונים. מהסיבה הזו, ציון 90 מבית ספר תיכון קנדי לא יהיה שקול לציון 90 מבית ספר תיכון בריטי, או לצורך העניין ישראלי. מקגיל לא מפרסמים את טבלת ההמרה שלהם, אבל במספר אתרים אחרים ראיתי שציון 85 ומעלה בישראל נחשב לציון A.

דבר נוסף, למקגיל יש נוהל שונה לקבלת סטודנטים אמריקאים, ושם הם גם מיחסים משקל משמעותי לבחינות ה-SAT. לסטודנטים קנדיים ולסטודנים בינלאומיים משאר העולם, אין דרישה ל-SAT. אם מדובר בסטודנט שאינו סטודנט אמריקאי שמגיש ציוני SAT, לא יודע אם ידעו איך להתייחס לזה. כדאי ליצור קשר עם משרדי הקבלה שלהם ולשאול.

ודבר אחרון, למקגיל יש מספר מסלולים שונים למדעי המחשב. יש להם מסלול ל"הנדסת תוכנה" שניתן על ידי הפקולטה להנדסה. יש להם מסלול של מדעי המחשב שניתן על ידי הפרולטה למדעים (תואר B.Sc) ויש מסלול לתואר B.A שניתן על ידי ה-Faculty of Arts. לכל אחד מהם יש דרישות ותנאי קבלה שונים. בכדי להתקבל להנדסה או מדעים, הם דורשים בנוסף למתמטיקה גם פיזיקה וכימיה (או ביולוגיה במקום אחד משני אלו, בלימודי מדעים). מכיוון שלא עשית בגרות באלו, זו יכולה להיות בעיה. זה עדיין משאיר לך את האפשרות להרשם ל-Faculty of Arts.

https://www.mcgill.ca/applying/requirements/minima/other
 
למעלה