מעוניינת ללמוד במקגיל שבקנדה

nadik7

New member
אני יודעת שאתה צודק ... ובכל זאת

השינוי הזה הוא מאוד דרסטי עבורי ופתאומי וקשה לי להשלים עם העובדה שאם פה הייתי אמורה ללמוד בטכניון או בן גוריון , שם אני במקרה הטוב אתקבל למכללה .
אני כמובן אגיש בקשות למספר אוניברסיטאות על מנת להבטיח שאתחיל ללמוד שנה הבאה , אבל אעשה כל מה שאני יכולה על מנת להתקבל להכי טוב , לא משנה כמה השקעה וזמן זה ידרוש מצידי . ואם לא אתקבל גם אחרי כל העבודה הקשה , לפחות השקעתי את הזמן בללמוד משהו חדש .

ולכיוון חשיבה פחות אופטימי - במידה ואתה מכיר ויכול לעזור לי אני אשמח אם תוכל להביא לי שמות של אוניברסיטאות נוספות ברמה טובה יחסית במונטראל או טורונטו המלמדות באנגלית . אני מכירה אך ורק אוניברסיטת טורונטו ומקגיל .
תודה רבה על העזרה !!
 

nadik7

New member
אין לי עוד שום תוכניות

פעם ראשונה שאני שומעת כמה הטכניון לא שווה כלום , כנראה שרק בארץ מהללים אותו ככה.
אין לי שום תוכניות איפה אני ארצה לגור בעתיד אבל דווקא נשמע לי שתואר ממקגיל יתקבל יפה מאוד בחברה הישראלית אם הוא באמת מדורג מקום 36 בעולם .
עד לפני חודש התוכנית הייתה ללמוד בבן גוריון פה בארץ , כל המעבר לקנדה נפל עליי בבום .
צודק לגמרי לגבי חיפוש האונירסיטאות בגוגל , אבדוק הכל . אבל לגבי תנאי קבלה לא מצאתי מספיק מידע בשום מקום , בכלל זה שאלתי כאן וקיבלתי גם תשובה מאוד מפורטת לזה :)
אני בשום מצב לא אגיש בקשה אך ורק למקגיל, למען האמת אני אגיש לכל מקום שיתן לי להתחיל ב2019 כי אני לא מוכנה לבזבז עוד שנה ..מה שאני אומרת הוא שבו זמנית אני מוכנה לעשות מה שצריך על מנת לשפר את הסיכויים שלי להתקבל לאוניברסיטה מובחרת . אם אתקבל מה טוב אם לא אז לפחות ניסיתי .

תודה רבה על כל העזרה זה באמת לא מובן לי מאליו !
 
כלומר לשיטתך אם ישראל קיבל 99 בבי"ס תיכון בזרנוגה ליד באר

טוביה כאשר הוא יגיע למקג'יל הם ישקללו זאת כציון לקבלה לתואר? כנראה שלא. כנראה שיעשו "שקילות" כנהוג עם ציונים ממוסדות זרים. לא אמרתי שיש ענייני קשרים. אבל כן, יש מפתח מדינתי. אגלה לך סוד כמוס נוסף - יש גם מפתח לפי מין המועמדים. אף אוניברסיטה לא תיצור כתה של תואר ראשון עם רוב מכריע של נשים גם אם יש להם ציונים עדיפים באותו שנתון. אם אתה חושב לרגע שבכל שנה נתונה בדרך פלא למחצית מהנשים ולמחצית מהגברים אותו ציון ברף הקבלה... גם אוניברסיטאות פרטיות לחלוטין בארה"ב ממשיכות - ודאי בתואר ראשון - לקבל רוב מכריע של תלמידים אמריקניים. כך שודאי שאוניברסיטת מקג'יל - אוניברסיטה ציבורית - לא תקבל רוב מכריע של סינים או אמריקניים גם אם יוכח באותות ובמופתים שהציונים שלהם עדיפים על ציוניי הקנדיים. ערכתי חיפוש קצר באינטרנט ומצאתי משהו שאולי כדאי שתקרא שתראה ששיקולים בקבלה, גם בקנדה, הם דבר מורכב וכן כוללים גם מוצא : http://digitool.library.mcgill.ca/webclient/StreamGate?folder_id=0&dvs=1535502761966~379
 
הקנדי הממוצע הוא לא זה שמחליט על קבלת סטודנטים לאוניברסיטה

ובאקדמיה בהחלט יודעים על ישראל ושמעו על מוסדות אקדמיים מישראל.
 
כל קשר בין מה שרשמת למציאות מקרי בהחלט

באקדמיה מכירים אוניברסיטאות טובות בישראל כמו גם כאלו בסין והודו.
 

Boston Guy

New member
בדרוגים הבינלאומיים הטכניון נמצא ב"מקום" ~250. מקגיל ב ~40.

אני חושש שאת לא מבינה את הפרופורציות.
האוניברסיטאות שנקבת בשמותיהן שייכות ל "מאיה הפותחת" של המוסדות האקדמאיים בעולם.
מקגיל נמצאת באזור מקום 40 בדירוג העולמי.
UoT נמצאת באזור מקום 20 בדירוג העולמי.
אין אף אוניברסיטה ישראלית שבכלל קרובה למקומות כאלו בדירוג...
הטכניון המהולל מדשדש איפשהוא באזור מספר 250 ברשימות העולמיות. אוניברסיטת בו גוריון בבאר שבע משתרכת איפהשהוא באזור מקום 500.

באנאלוגייה - את החלטת שאם יש לך את היכולת התאורטית לקנות מכונית קטנה מתוצרת יונדאי את יכולה גם לקנות מכונית מתוצרת רולס רויס...

אם הבנתי נכון - את חושבת שאת יכולה להתקבל לבאר שבע (כלומר - לא נרשמת ולא התקבלת עדיין, זה הכל תאורטי).
מכיוון שלא כתבת קודם שום דבר על הטכניון - אני מנחש שגם לא נרשמת ולא התקבלת למדעי המחשב בטכניון. גם זה תאורטי.
אז בת'כלס את לא מתחילה ללמוד השנה בשום מקום - לא בישראל ולא בארה"ב. שזו לדעתי טעות היסטרית בגודלה עבודר אדם שיש לו את השאיפות שיש לך.

לגבי לוחות זמנים:
מכיוון שעוד לא עשית שום מבחן משום סוג, אני יכול להגיד בוודאות כמעט גמורה שאין מצב שאת מתחילה ללמוד באוניברסיטה כמו מקגיל או טורונטו בשנת 2019. אם תתחילי לעבוד מעכשיו בצורה מאוד רצינית על התכוננות למבחנים ובניית אפליקצייה - יש אולי סיכוי שאם תתקבלי תצליחי להתחיל ללמוד ב 2020.
 

nadik7

New member
מעוניינת ללמוד במקגיל שבקנדה

היי חברים אני ממש מבולבלת ואודה לכל מי שיוכל לתרום מהידע והזמן שלו :)
אני מעוניינת ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטת מקגיל שבמונטראל . השתחררתי מהצבא ממש לפני מספר חודשים ויש לי חמש יחידות מתמטיקה אנגלית חקלאות ואומנות ושלוש יחידות ביולוגיה (הספיק לי על מנת להתקבל לבן גוריון) והחלטתי ממש לפני חודש החלטה סופית שאני חייבת ללמוד במונטראל , אני יודעת שזה ממש מאוחר אבל רוב המשפחה שלי עוברת לשם כולל חבר שלי ולא ישאר לי כאן אף אחד .
עכשיו .. אני לא מבינה כלום מתנאי הקבלה שלהם ,הם אומרים שדרישה מינימלית זוהי תעודת בגרות וחוץ מזה אני לא מוצאת יותר שום מידע .
אין לי בעיה לעבור בחינת TOEFL אך החשש שלי הוא שהם ידרשו ממני גם פיזיקה וכימיה שאין לי בעיה להשלים אך הבחינה היא רק במאי והדדליין שלהם הוא עד מרץ .
מישהו שהיה במצב הזה ויכול להגיד לי מה האופציות שלי ? האם יעזור ליצור איתם קשר ולהסביר את המצב שלי ? האם יש אפשרות בה הם יקבלו אותי בתנאי שאעשה קורס פיזיקה בזמן התואר ? האם אפשר לבקש "הארכה" לדדליין על מנת שאספיק לעשות את המבחנים ?
תודה רבה רבה לכל מי שיכול לעזור !!
 
תפסיקו להפחיד אותה

למדתי באוניברסיטאות בארה"ב שמדורגות גבוה יותר מטורנטו ומקג'יל. כל סטודנט ישראלי בהן יודע שסטודנטים ישראלים מצליחים מדי שנה להתקבל ללימודים באוניברסיטאות עילית במספרים לא פרופורציוניים לגודלה של ישראל. זה נכון לכל התארים (למרות שאני עשיתי תארים מתקדמים). זה לא פשוט אבל בהחלט אפשרי בייחוד אם היא לא צריכה מלגה שאז התחרות הרבה הרבה יותר קלה בייחוד שמדובר בתואר ראשון. אגיד אפילו יותר מזאת, מאחר שמעטים בקרב תלמידי התואר הראשון בישראל חושבים על האפשרות לעשות תואר ראשון בחו"ל, ומכיוון שהמפתח הקבלה לתואר ראשון לתלמידים בינ"ל קשור גם למקום מוצאם (יש בד"כ מכסות), לרוב הסטודנטים לתואר ראשון מישראל אינם העילית של העילית כמו שמדובר בתארים מתקדמים. בקיצור, לא בשמיים.
 

nadik7

New member
הקמצוץ הזה של התקווה זה בול מה שהייתי צריכה לשמוע .

אך העובדה שאני מישראל לא עלולה דווקא לפגוע בסיכויים שלי להתקבל ?( אולי שאלה מגוכחת אבל היא כן הצליחה להטריד אותי )
אני באמת לא צריכה מילגה למזלי הרב כסף לא מהווה בעיה , והעובדה שישנם מכסות שמורות לתלמידים זרים בהחלט מחזירה לי קצת כוח לחימה . תודה רבה !
 

nadik7

New member
לא מתחילה ללמוד השנה אבל לא מהסיבות שציינת

רשמתי שהתקבלתי לבן גוריון, והתקבלתי לטכניון לשנת 2017 אך נשארתי בסוף קבע במקום (טעות חיי). לא ציינתי את זה כי בחרתי להתחיל ללמוד בבן גוריון מטעמי נוחות (אני באר שבעית ). כמובן שאני לא אתחיל בסוף השנה כי כל החיים שלי עוברים לקנדה עוד כמה חודשים ..

אני מבינה שאיבדתי קצת פרופורציות אני מבינה שלעומת מקגיל הטכניון זה בדיחה אבל בכל זאת עבור ישראל זה היה המקום הטוב ביותר ללמוד בו והיה לי קצת קשה להשלים עם העובדה שעבדתי המון שנים בשביל להתאים את עצמי למסגרת כלשהי ובחודש אומרים לי שזה לא רלוונטי יותר .

אני בכל זאת אנסה להתקבל למקגיל לשנת 2019 עם הציונים שיש לי כעת ועם המבחנים שאמרת לי שיכולים אולי לעזור לי . אבל כמובן אגיש בקשה למקומות אחרים גם
תודה רבה על הכל , באמת עזר לי להבין יותר מה מצבי
 

Boston Guy

New member
הטכניון אינו "בדיחה" - ואוטו תוצרת יונדאי אינו מכונית גרועה

את קלטת את רוב המסר שאנחנו ניסינו להעביר - שהוא שלהתקבל ללימודים באוניברסיטאות שנמצאות במאייה הפותחת של האוניברסיטאות בעולם זה לא עניין טריוויאלי או קל. זה לא שזה לא אפשרי - אנשים עושים את זה. גם ישראלים.

אני מכיר לא מעט ישראלים שלמדו ולומדים באוניברסיטאות הכי טובות בעולם (יש לפחות עשר מהן ברדיוס של 5 קילומטר מהבית שלי כאן בבוסטון). מה שהאיש שכתב לנו "להפסיק להפחיד אותך" שכח לכתוב זה שכל אחד מאותם ישראלים שייך לאחד (או יותר) משלושת הקריטריונים הבאים:
1. תלמיד מבריק - או אדם עם השגים מדהימים בלימודים, או אדם שאפשר להגיד
עליו את המילה "עילוי", או "גאון".
2. אדם ששייך ל"אצולת הממון" של מדינת ישראל - צאצא\ית של אחד
מהאוליגרכים ששולטים בכלכלה או בפוליטיקה הישראלית.
3. אדם ששייך לשושלת "אצולת האקדמייה" של מדינת ישראל - כזה שהמשפחה
שלו מוברגת עמוק לתוך ה DNA של האקדמייה בישראל, ואבא'שלו \ אימא'שלו
קשורה לבראנז'ה העולמית של האקדמייה בתחום הספציפי.

נקודה אחת שבה אני חולק על מה שכתבו כאן אחרים - לדעתי הכסף בהחלט מדבר בענייני קבלה לאוניברסיטה פרטית כמו מקגיל. מהנסיון שלי בתחום - למרות שהאוניברסיטאות אומרות ש"אנחנו לא מתחשבים בזה" - הן כן.
זה שעבורך 60,000$ לשנה זו "לא בעייה" ואת יכולה ומוכנה לשלם שכר לימוד מלא - בהחלט נלקח בחשבון על ידי הנהלת האוניברסיטה.
סטודנט קנדי מקומי משלם קרוב לכלום (או כלום, אם הוא סטודנט מצטיין - ורוב אלו שמתקבלים הם כאלה).
סטודנט זר (שזה מה שאני מבין שאת הולכת להיות) משלם המון כסף כל שנה.
ואוניברסיטאות - לא חשוב כמה הן עשירות - תמיד רעבות לעוד כסף.

מה שלא לגמרי ברור לי הוא המשפט שלך "עבדתי המון שנים בשביל להתאים את עצמי למסגרת כלשהי".
אם התכנית שלך כל השנים הייתה ללמוד מדעי המחשב - או כל סוג אחר של הנדסה - בטכניון, אני לא רואה בבגרויות שאת רשמת שיש לך שום נסיון ל"התאמה למסגרת" של הטכניון.
אני לא רואה בגרות במדעי המחשב (ואת כותבת שאת בכלל לא למדת קורסים במחשבים בבית הספר).
לפי מה שכתבת, לא עשית בגרות בשום סוג של לימודי מדעים, למען האמת... לא פיזיקה, לא כימיה... מכיוון שאוניברסיטאות בארץ לא נותנות מיליגרם של חשיבות לנושא ה ROUNDED PERSON (שכל כך חשוב, למשל, בקבלה לאוניברסיטאות בארה"ב) - אני לא מבין איך לימודי קולנוע או חקלאות מוגדרים אצלך "התאמה למסגרת של הטכניון".
 
איני בעל ממון והוריי אינם באקדמיה כך שאני כנראה

"גאון" וכנראה היכולת העילאית הזו מאפשרת לי להסביר לאדון גד הנכבד שהמשפט שציטט אינו סותר את דבריי. כל אוניברסיטה מדגישה שהאזרחות או אי אזרחות אינה פקטור בקבלה כלומר שהיותו של מקס אזרח אינה מעניקה לו יתרון בקבלה על פני רקס התושב הזר. אבל לכל אוניבסיטה שמקבלת סטודנטים בינ"ל יש מפתחות לגבי המדינות השונות גם אם אינם בגדר מכסות קשיחות. אני אומר לך זאת כמי שמצוי עתה בועדות קבלה באוניברסיטה בינ"ל מהדרג של מקג'יל לפי הדירוגים שלך. אחרת איך יבדילו בקבלה לדוקטורט בין תואר ראשון במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית לתואר ראשון מאוניברסיטת ת"א (זה לא אותו דבר!)? או ממכללת זרנוגה? או תואר ראשון בלימודי מגדר השוואתיים? כולם מישראל. לכל אוניברסיטה יש ידע בסיסי לגבי המדינות השונות בייחוד כאלו ממנה הם מושכים סטודנטים. וכן, אין שום סיכוי שמקג'יל יקבלו בשנה אחת 50 ישראלים גם אם לכולם ציוני סף יוצאי דופן שעולים על כל ציוני הקנדים. הם לא יקראו לזה מכסות כי זה לא קשיח אבל בהחלט יש מפתחות של מדינות. אוניברסיטה קנדית אינה יכולה לאפשר לעצמה להפוך לאוניברסיטה סינית אם בשנה אחת כל הסינים מצליחים להוציא 1600 בסא"ט. הם פשוט אומרים ניקח את עשרת הכי טובים מסין השנה. יש 11 מעולים במקרה השנה הזו - ניקח 11. אני מודה שאני פחות מתמצא בתואר ראשון אבל עברתי בכמה וכמה אוניברסיטאות בארה"ב ולהפתעתי גיליתי סטודנטים לתואר ראשון ישראלים. אני בכלל לא העלתי על דעתי אפשרות זו וכך אף אחד מחבריי וניהלנו על כך לא מעט שיחות. מכך אני מסיק שאופציה זו אינה ידועה (או לפחות לא היתה ידועה בימי חלדי) ולכן אני מסיק שהתחרות קלה יותר עבור ישראלי. להגיד לך שהבחורה הספציפית הזו תתקבל או לא איני יכול להגיד אבל האמירה שהיא לכל היותר תתקבל למכללת זרנוגה הקנדית כי מקג'יל היא 124 מקומות מעל הטכניון היא הבל. אנסח זאת בצורה תמציתית: אם השואלת היא מהעילית של תלמידי התיכון בישראל (ורק היא יודעת זאת מבחינה השוואתית) סיכוי קבלתה לאוניברסיטת עילית בארה"ב הם טובים. אוסיף ואומר: לתלמידת תיכון בעשירון העליון בתיכון בישראל סיכוי טוב יותר להתקבל לאוניברסיטת עילית בארה"ב מתלמידת תואר ראשון בישראל בעשירון העליון הרוצה להתקבל לדוקטורט. כפי שהסברתי המסלול לדוקטורט בארה"ב ידוע לישראלים והתחרות חריפה. כאמור ובנקודה זו אתה בהחלט צודק: ידיעותיי על קנדה דלות ומתבססות על אנלוגיה עם ארה"ב והיכרות עם מספר חברי סגל וסטודנטים שלמדו בקנדה וסיפרו לי תולדותיהם. קשה לי מאד להאמין שקבלה לתואר ראשון במקג'יל לישראלי קשה מקבלה לתואר ראשון בחמשת האוני' המובילות בארה"ב.
 

Boston Guy

New member
ולכן - כמו שאתה בעצמך כתבת - לא עשית תואר ראשון בארה"ב.

מה שאני כתבתי לגבי שלושת הקריטריונים התייחס ספציפית ל:
ישראלים
שלומדים לתואר ראשון
באוניברסיטה בארה"ב או קנדה שנמצאת בצמרת הדירוג העולמי.

אתה, אני מנחש, הלכת למסלול דוקטורט בארה"ב, שבו קיבלת מלגת קיום ולא שילמת שכר לימוד.
אני מכיר גם אנשים רבים מהקטגורייה הזו - וגם הם לא קוטלי קנים. לא כל אחד מתקבל למסלול לדוקטורט באוניברסיטה עילית.
אבל זה שונה לחלוטין מהקבלה לתואר ראשון באוניברסיטה עילית, שברוב המקרים דורש כיסים מאוד עמוקים או באמת להיות עילוי.
אני חולק עליך בעניין "אופציית תואר ראשון בחו"ל היא אופצייה לא ידועה". אני פעיל בפורומים שקשורים לחיים בחו"ל כאן בתפוז כבר יותר מ 20 שנה - ובמשך השנים עברו כאן מאות צעירים שזה החלום שלהם. אין ישראלי שלא שמע על MIT, או על הארווארד... וצעירים רבים חולמים על "לימודים בחו"ל" - אם בגלל הפרסטיז'ה או כאיסטרטגיית הגירה.
מעבר לדרישות הקבלה מבחינה אקדמית ואנושית, האלמנט הכלכלי הוא זה שעוצר את רוב הישראלים שחולמים על "תואר ראשון בהארווארד \ MIT \ סטנפורד \ ייל " וכיוצ"ב. ל99% מהישראלים אין את רבע מליון הדולארים הפנויים שנדרשים כדי לממן תואר ראשון באוניברסיטת עילית.
 
אבל יצא לי לדבר על כמה ישראלים מתואר ראשון באוניברסיטאות

עילית והתרשמותי היתה... WELL...בעדינות...
אני צריך לשוב למדע למרות שזה הרבה יותר כיף להתווכח בפורומים הללו. אני עולה ויורד מסתם אדם לגאון ואח"כ ללא קוטל קנים תוך כמה דקות. אם הייתי מגלה אותם קודם אולי לא הייתי מסיים את הדוקטורט.
התבוננתי במקג'יל בתנאי הסף לתארים מתקדמים ולשקילויות מישראל - קישור מטה - וכפי שחשבתי, תנאי הסף ודאי שלא בשמיים ואתם מוזמנים להתרשם. כמובן שתנאי הסף הם תמיד נמוכים בהרבה מתנאי הקבלה הסופיים אבל באוניברסיטאות עילית בארה"ב לא יתנו גם תנאי סף בדרג שהם נתנו. איני רוצה כמובן לזלזל במקג'יל וודאי שאיני נמנה על אלו שחושבים שהאוניברסיטאות בישראל הן כליל השלמות ושרק בגלל שאיש לא מכיר טוב מספיק את הטכניון הם לא מדורגים מספר 1 בדירוגים הבינ"ל. אני ודאי ממליץ לעשות כל מבחן קבלה בו מכירה אוניבריסטת מקג'יל כי דבר אחד הוא נכון ללא כל ספק: אוני' זרות מאוד חשדניות לציונים ממוסדות שהן אינן מכירות אינטימית ואם יש מבחן משווה בו הן בוטחות כדאי לקחת אותו בייחוד אם אדם מוכשר בתחומי המדעים המדויקים שם אין הרבה צימס. קישור ואני שב חזרה לעשיה שמאפשרת לי להחשב כלא קוטל קנים https://www.mcgill.ca/gradapplicants/international/apply/equivalency
 

Boston Guy

New member
משום מה אתה ממשיך למשוך לכיוון ה"תארים המתקדמים"

למרות שזה בבירור לא הנושא שעליו מדובר בשירשור הזה.
לעין הבילתי מזויינת זה נראה כאילו אתה מנסה להסיט את הדיון לכיוון שאינו רלוונטי לשואלת, שנמצאת 4-5 שנים מהנקודה שבה החא תוכל לחשוב על קבלה לתואר מתקדם.

נקודה אחת שיש לחדד: כתבת "בייחוד אם אדם מוכשר בתחומי המדעים המדויקים שם אין הרבה צימס".
על זה איננו חלוקים.
העניין הוא שלפי מה שהשואלת הספציפית כתבה על עצמה - למעט ציון בגרות במתמטיקה, אין כרגע "קבלות" שמראות אינדקציות לכישורים במדעים מדוייקים. ואני לא לגמרי בטוח שהשואלת מעריכה נכון את כמות הזמן והמאמץ שהיא צריכה להשקיע בכדי לעבור בהצלחה מבחן SAT subject test בפיזיקה או במתמטיקה מתקדמת, למשל.
 

Boston Guy

New member
מה שמעניין את מקגיל זה איזה מן תלמידה היית, לא רק המבחנים

מקגיל היא אחת האוניברסיטאות הכי טובות בקנדה, והקבלה אליה תחרותית מאוד. היא דורשת ציונים מאוד גבוהים, ונכון לשנה שעברה בפקולטה להנדסה הסטטיסטיקות אומרות שהיא מקבלת בערך אחד מתוך 10 מועמדים שנרשמו אליה.

מה שמעניין את מקגיל זה לראות שאת היית תלמידה מצטיינת לכל אורך הלימודים שלך בתיכון, שאיתגרת את עצמך בלימודים ולקחת קורסים מתקדמים בתחום שאת רוצה ללמוד (המקבילה של קורסי AP בארה"ב - לדוגמא "מחשבים 7 יחידות").
הם דורשים שתספקי להם את כל הציונים שלך לפחות מהשנתיים האחרונות של התיכון, ואת הסילבוס של הלימודים שלך בתיכון (איזה קוריסים לקחת ומה לימדון בכל קורס). הם רוצים לראות היסטורייה קונסיסטנטית של ציונים מאוד גבוהים בלימודים במשך השנים, וכמובן ציוני בגרויות רלוונטיות.

אני חושב שנכון להחיום מקגיל כבר לא מחייבים לעשות מבחני SAT, אבל לדעתי ציון SAT טוב לא יכול להזיק. סולם הציונים המעודכן של מבחני ה SAT היום מגיע ל 1600 (שמורכב משני ציונים - עד 800 בחלק של המתמטיקה ועד 800 בחלק של האנגלית. תעשי לעצמך כמה מבחני תירגול - הסטטיסטיקה אומרת שכדי להתקבל למקגיל את צריכה להיות מסוגלת להוציא לפחות ציון SAT מינימאלי של 730 בכל אחת מהחלקים.

אל תבני על זה ש"יעשו לך הנחות בקבלה" - יש להם פי 10 מועמדים ללימודים ממה שהם יכולים לקבל, וכל מי שמגיש מועמדות לאוניברסיטה הזו הוא תלמיד מצטיין שחושב שיש לו סיכוי להיכנס.

דרך אגב - יש גם את העניין הקטן של זה שלימודים במקגיל עולים כ 60,000$ קנדי בשנה לסטודנט בינלאומי (כשמוסיפים לשכר הלימוד של 45,000$ קנדי לשנה גם את העלות של מגורים במעונות וכיוצ"ב).
 

nadik7

New member
האם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת לשפר את סיכויי הקבלה שלי

קודם כל תודה רבה על התשובה העניינית !!! זה באמת עזר לי המון ! ומבחינת כסף לפחות אין לי שום בעיה .

דבר שני , לפי איך שזה נשמע סיכויי הקבלה שלי הם ממש אפסיים אפילו שבישראל התקבלתי לכל מה שנחשב טוב .

יש לי חמש יחידות במתמטיקה,אנגלית ,חקלאות,אמנות הקולנוע וכולם עם ציונים מעל 90 (למרות שלדעתי אין ליחידות לימוד כל חשיבות אצלם ). אבל מקצועות כמו אזרחות ,לשון ותנך מורידים לי את הממוצע (משהו שבישראל מעולם לא דאגתי לגביו מפני שהפסיכומטרי שלי מאוד גבוה )

את כל מה שאני יודעת על תכנות ומחשבים למדתי בזכות עצמי ואין לי שום מסמך או בגרות שמוכיח את הידע שלי בנושא מפני שלא הייתה אופציה כזו בתיכון שלי.

אם אני צריכה לשפר ממוצע אין לי שום בעיה לעשות את זה במסגרת הזמן שנותר לי עד סוף ההרשמה בינואר (מה שאומר שיש לי זמן לשפר רק אזרחות ותנך) אך האם זה בכלל יעזור לי ?
האם יש משהו שאני אוכל לעשות על מנת לשפר את סיכויי הקבלה שלי ? אין לי בעיה לעשות SAT אין לי בעיה לשפר בגרויות או להשלים בגרויות או אפילו לעשות מכינה במידה וזה תופס

שוב פעם תודה רבה על כל העזרה ! באמת עשית לי סדר בראש !
 

Boston Guy

New member
יש מרחק בין "אין לי בעיה לעשות" ובין "עשיתי"

אציע לך לגשר על המרחק הזה.
תעשי את מבחן ה TOEFL. תראי איזה ציון את מצליחה לקבל.
תעשי את מבחן ה SAT. תראי איזה ציונים את מצליחה לקבל.
תעשי את "מבחני המקצוע" - SUBJECT TESTS - של ה SAT בכל מקצוע שאת חושבת שיש לך סיכוי לקבל בו ציון טוב: מתמטיקה 1, מתמטיקה 2, פיזיקה, כימיה - אולי אפילו את המבחן של השפות ה זרות שאת דוברת (עברית מודרנית, למשל... הינה לך ציון טוב שיהיה לך קל לקבל).

אני לא חושב שיש טעם לנסות "לשפר את הממוצע" של התיכון שסיימת לפני 3 שנים. האוניברסיטה לא מתרשמת מ"ממוצעים", אלא רוצה לדעת איזו מן תלמידה היית (בבחינת "מה שהיה הוא שיהיה" לגבי רצינות בלימודים).

אני גם לא חושב שיש טעם להתעסק ב"השלמת בגרויות". אם כבר לעשות מבחנים - אז אני חושב שלעשות מבחנים שלאוניברסיטה יותר קל "למדוד ולהעריך" זה יותר פרודוקטיבי.

מה שכן ניתן לעשות זה "לייצר קבלות" שמראות שאת רצינית לגבי המקצוע שאת רוצה ללמוד. את כותבת שאת "יודעת מחשבים". אולי כדאי לך לבדוק אם את יכולה לעשות מבחני AP (מבחנים של אירגון ה COLLEGE BOARD שנקראים מבחני ADVANCE PLACEMENT) במקצועות שרלוונטיים למה שאת רוצה ללמוד - למשל מתמטיקה, או מדעי המחשב. למיטב ידיעתי ייתן לעשות קורסים כאלו ולעבור את המבחנים האלו בכמה בתטי ספר תיכון ספציפיים בישראל (בית הספר הבינלאומי וכמה תיכונים בירושליים). תחקרי בעניין - הינה קצה חוט:
[URL]https://international.collegeboard.org/programs/search-international-ap-schools[/URL]
 

nadik7

New member
תודה ענקית !!!

באמת עזרת לי מעל ומעבר וכבר עכשיו נרשמתי למבחן TOEFL . ארשם למבחן SAT ובדקתי ומקגיל באמת מסתכלת על "מבחני מקצוע " ומתחשבת בהם . אעשה אותם כתחליף להשלמת בגרויות כי ממילא כמו שאמרת אין טעם.
תודה רבה על כל העזרה והתשובות המפורטות !!
 
למעלה