מעבר לכתה ז

מצב
הנושא נעול.
מעבר לכתה ז

מעבר לכתה ז
בתי מסיימת השנה את כתת המחוננים ב"גרץ", ת"א. למזלה הגדול מאוד, היא למדה/לומדת בכתה נפלאה, עם ילדים "נורמלים" לגמרי ולא תחרותיים, ועם מחנכות שמצליחות לתת "קונטרה" לשיגעון ההאצה. כעת היא אמורה להחליט על מסגרת לתיכון. יש לנו ולה רתיעה גדולה מהמשך מסגרת המחוננים בעירוני ד'. מצד שני, אנו מתלבטים לגבי התיכון המתאים. חשוב לנו שתישמר בו רמת לימודים סבירה פלוס ושגם יהיה בו איזה שאר-רוח. למישהו יש אולי איזה טיפ?
 
למה הרתיעה?

מעבר לכתה ז
בתי מסיימת השנה את כתת המחוננים ב"גרץ", ת"א. למזלה הגדול מאוד, היא למדה/לומדת בכתה נפלאה, עם ילדים "נורמלים" לגמרי ולא תחרותיים, ועם מחנכות שמצליחות לתת "קונטרה" לשיגעון ההאצה. כעת היא אמורה להחליט על מסגרת לתיכון. יש לנו ולה רתיעה גדולה מהמשך מסגרת המחוננים בעירוני ד'. מצד שני, אנו מתלבטים לגבי התיכון המתאים. חשוב לנו שתישמר בו רמת לימודים סבירה פלוס ושגם יהיה בו איזה שאר-רוח. למישהו יש אולי איזה טיפ?
למה הרתיעה?
 
הנושא עדיין בעיון... אבל -

למה הרתיעה?
הנושא עדיין בעיון... אבל -
בינתיים אני יכולה לומר שיש לכך מספר סיבות. ראשית, לא נראה לנו שבגילאים הללו תיצא הרבה טובה חברתית-רגשית-התפתחותית מה"גטו" הממשי והתדמיתי של כיתת מחוננים. שנית, לא נראה לנו שהדגש החזק על הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית מתאים לבתנו, שיש לה גם נטיות אמנותיות בולטות ושעוסקת באופן אינטנסיבי בכמה תחומי אמנות. אנו מפחדים שזה "יכבה" אותה. שלישית, ממה שהבנו, התחרותיות גבוהה מאוד וההאצה מהירה יותר. לא היינו רוצים שהיא תצטרך לוותר על הזמן שכלכך חיוני לה לחלום ולהרהר ולדמיין.
 
אבל אני מניחה שהרכב הכיתה

הנושא עדיין בעיון... אבל -
בינתיים אני יכולה לומר שיש לכך מספר סיבות. ראשית, לא נראה לנו שבגילאים הללו תיצא הרבה טובה חברתית-רגשית-התפתחותית מה"גטו" הממשי והתדמיתי של כיתת מחוננים. שנית, לא נראה לנו שהדגש החזק על הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית מתאים לבתנו, שיש לה גם נטיות אמנותיות בולטות ושעוסקת באופן אינטנסיבי בכמה תחומי אמנות. אנו מפחדים שזה "יכבה" אותה. שלישית, ממה שהבנו, התחרותיות גבוהה מאוד וההאצה מהירה יותר. לא היינו רוצים שהיא תצטרך לוותר על הזמן שכלכך חיוני לה לחלום ולהרהר ולדמיין.
אבל אני מניחה שהרכב הכיתה
לא צפוי להשתנות יותר מדי (מעבר לכך שבטח יצטרפו כמה חדשים), אז אם עכשיו טוב לה בכיתה הזאת נראה לי חבל לנסות לתקן את מה שלא שבור. מה היא אומרת על זה? היא רוצה לעזוב? מבחינה לימודית נראה לי שדווקא כדאי להשאר שם. קודם כל, זה שהיא אוהבת אמנות לא צריך לסתור הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית, אין שום סיבה שזה יכבה אותה. אבל מעבר לכך, עירוני ד' משתתף בפרוייקט מחוננים של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק - לומדים יום בשבוע במקום בי"ס קורסים באו"פ בכפר הירוק (ומקבלים מלגה של 50% משכר הלימוד) ואפשר כמובן גם ללמוד תחומים לא "מדעיים-ריאליים-טכנולוגיים". למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה). אני בהחלט לא רואה, בשום מצב, שהיא תצטרך לוותר על לחלום, להרהר ולדמיין. אני בגיל התיכון הייתי סטודנטית במשרה מלאה וזמן חלומות, הרהורים ודמיונות זה בטח לא גזל ממני... בכל מקרה, אם לא עירוני ד', יש משהו שאתם כן מעוניינים בו? אילו מאפיינים צריכים להיות לבי"ס שאתם כן רוצים עבורה? מה הכיוון?
 
ומה עם רעיון להתחיל

אבל אני מניחה שהרכב הכיתה
לא צפוי להשתנות יותר מדי (מעבר לכך שבטח יצטרפו כמה חדשים), אז אם עכשיו טוב לה בכיתה הזאת נראה לי חבל לנסות לתקן את מה שלא שבור. מה היא אומרת על זה? היא רוצה לעזוב? מבחינה לימודית נראה לי שדווקא כדאי להשאר שם. קודם כל, זה שהיא אוהבת אמנות לא צריך לסתור הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית, אין שום סיבה שזה יכבה אותה. אבל מעבר לכך, עירוני ד' משתתף בפרוייקט מחוננים של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק - לומדים יום בשבוע במקום בי"ס קורסים באו"פ בכפר הירוק (ומקבלים מלגה של 50% משכר הלימוד) ואפשר כמובן גם ללמוד תחומים לא "מדעיים-ריאליים-טכנולוגיים". למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה). אני בהחלט לא רואה, בשום מצב, שהיא תצטרך לוותר על לחלום, להרהר ולדמיין. אני בגיל התיכון הייתי סטודנטית במשרה מלאה וזמן חלומות, הרהורים ודמיונות זה בטח לא גזל ממני... בכל מקרה, אם לא עירוני ד', יש משהו שאתם כן מעוניינים בו? אילו מאפיינים צריכים להיות לבי"ס שאתם כן רוצים עבורה? מה הכיוון?
ומה עם רעיון להתחיל
עם החברים ולהחליט אם או כאשר תתעורר בעיה?
 
תודה על התגובות

אבל אני מניחה שהרכב הכיתה
לא צפוי להשתנות יותר מדי (מעבר לכך שבטח יצטרפו כמה חדשים), אז אם עכשיו טוב לה בכיתה הזאת נראה לי חבל לנסות לתקן את מה שלא שבור. מה היא אומרת על זה? היא רוצה לעזוב? מבחינה לימודית נראה לי שדווקא כדאי להשאר שם. קודם כל, זה שהיא אוהבת אמנות לא צריך לסתור הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית, אין שום סיבה שזה יכבה אותה. אבל מעבר לכך, עירוני ד' משתתף בפרוייקט מחוננים של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק - לומדים יום בשבוע במקום בי"ס קורסים באו"פ בכפר הירוק (ומקבלים מלגה של 50% משכר הלימוד) ואפשר כמובן גם ללמוד תחומים לא "מדעיים-ריאליים-טכנולוגיים". למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה). אני בהחלט לא רואה, בשום מצב, שהיא תצטרך לוותר על לחלום, להרהר ולדמיין. אני בגיל התיכון הייתי סטודנטית במשרה מלאה וזמן חלומות, הרהורים ודמיונות זה בטח לא גזל ממני... בכל מקרה, אם לא עירוני ד', יש משהו שאתם כן מעוניינים בו? אילו מאפיינים צריכים להיות לבי"ס שאתם כן רוצים עבורה? מה הכיוון?
תודה על התגובות
אני מאוד מבינה מה שאת אומרת נועה, אבל מהעובדה שאת - כפי שהבנתי - בחרת ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה, עולה בבירור ההבדל בינך לבין בתי והחשש שלה ושלנו. כיום היא טובה הן במקצועות "ריאליים" והן ב"הומניים" כפי שנהגו לקרוא לזה. אבל אפשר לראות, או לפחות לנחש, שהנטיה שלה היא הומנית. היא מנגנת שש שנים, כותבת, רוקדת, וכשהיא חושבת על לימודי המשך זה יותר על האקדמיה למוסיקה. אז נכון שאי אפשר לדעת כלום בגיל הזה, אבל אפשר לחוש נטיות לב. אני לא בטוחה שאני רוצה שהיא תהייה סטודנטית במשרה מלאה בזמן התיכון ואני חוששת שבגלל שהיא לא איזה "פנומן מתמטי" היא תצטרך להשקיע המון זמן בלימודים של ביה"ס, בלי להזכיר אוניברסיטה. בסופו של דבר, בכתת המחוננים, להבנתי, "להצטיין" זה להצטיין מדעית-ריאלית-טכנולוגית [אגב, למרבית הצער, מתחת לכל המלים היפות על "כל מיני סוגים של מתוינות" שאפשר לשמוע מכל מיני בתי ספר, ההצטיינות הספציפית הזו עדיין נחשבת ל"טופ" ובתי הספר לוחצים על המוכשרים שבין תלמידיהם להשקיע שם את האנרגיה שלהם. זה לא אופייני רק ל-ד'] באשר לאפשרות להחליף בית ספר או לעבור לכתה רגילה, זו תמיד אפשרות, אבל הייתי שמחה להימנע ממנה, אם ניתן. ובאשר ל"ללכת עם כל הכיתה" - כרגע לא ברור מה קורה עם שאר ילדי הכתה. יש הרבה התלבטויות בקרב הילדים, כך שגם "מקדם החרים" אינו יציב במיוחד. לשאלתך, נועה, איזה בית ספר היינו רוצים עבורה, הפנטזיה בלאו הכי לא מתממשת כרגע באף מוסד חינוכי קיים. אז ההתלבטות כרגע היא מה הכי פחות בעייתי, ולמה ישנם יותר יתרונות יחסיים...
 
הבהרה

תודה על התגובות
אני מאוד מבינה מה שאת אומרת נועה, אבל מהעובדה שאת - כפי שהבנתי - בחרת ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה, עולה בבירור ההבדל בינך לבין בתי והחשש שלה ושלנו. כיום היא טובה הן במקצועות "ריאליים" והן ב"הומניים" כפי שנהגו לקרוא לזה. אבל אפשר לראות, או לפחות לנחש, שהנטיה שלה היא הומנית. היא מנגנת שש שנים, כותבת, רוקדת, וכשהיא חושבת על לימודי המשך זה יותר על האקדמיה למוסיקה. אז נכון שאי אפשר לדעת כלום בגיל הזה, אבל אפשר לחוש נטיות לב. אני לא בטוחה שאני רוצה שהיא תהייה סטודנטית במשרה מלאה בזמן התיכון ואני חוששת שבגלל שהיא לא איזה "פנומן מתמטי" היא תצטרך להשקיע המון זמן בלימודים של ביה"ס, בלי להזכיר אוניברסיטה. בסופו של דבר, בכתת המחוננים, להבנתי, "להצטיין" זה להצטיין מדעית-ריאלית-טכנולוגית [אגב, למרבית הצער, מתחת לכל המלים היפות על "כל מיני סוגים של מתוינות" שאפשר לשמוע מכל מיני בתי ספר, ההצטיינות הספציפית הזו עדיין נחשבת ל"טופ" ובתי הספר לוחצים על המוכשרים שבין תלמידיהם להשקיע שם את האנרגיה שלהם. זה לא אופייני רק ל-ד'] באשר לאפשרות להחליף בית ספר או לעבור לכתה רגילה, זו תמיד אפשרות, אבל הייתי שמחה להימנע ממנה, אם ניתן. ובאשר ל"ללכת עם כל הכיתה" - כרגע לא ברור מה קורה עם שאר ילדי הכתה. יש הרבה התלבטויות בקרב הילדים, כך שגם "מקדם החרים" אינו יציב במיוחד. לשאלתך, נועה, איזה בית ספר היינו רוצים עבורה, הפנטזיה בלאו הכי לא מתממשת כרגע באף מוסד חינוכי קיים. אז ההתלבטות כרגע היא מה הכי פחות בעייתי, ולמה ישנם יותר יתרונות יחסיים...
הבהרה
עלה בדעתי שאולי נשמעתי עוקצנית עם ה"איזה פנומן מתמטי", אז סליחה אם מישהו שמע שם נימה כזו. אני חושבת שהחשש שלי הוא שכל העושר הפנימי, שהיום מקבל הערכה, מקום ועידוד ב"גרץ" - יהפוך למשהו מיותר ולא נראה בעירוני ד - כי למי אכפת העומק הספרותי שלך, או המוסיקליות שלך אם את לא עומדת בקצב המוגבר של מתמטיקה-פיסיקה-וכו'..
 

ציפי ג

New member
אל דאגה

הבהרה
עלה בדעתי שאולי נשמעתי עוקצנית עם ה"איזה פנומן מתמטי", אז סליחה אם מישהו שמע שם נימה כזו. אני חושבת שהחשש שלי הוא שכל העושר הפנימי, שהיום מקבל הערכה, מקום ועידוד ב"גרץ" - יהפוך למשהו מיותר ולא נראה בעירוני ד - כי למי אכפת העומק הספרותי שלך, או המוסיקליות שלך אם את לא עומדת בקצב המוגבר של מתמטיקה-פיסיקה-וכו'..
אל דאגה
זה לא היה עוקצני. יש לי פנומן ויש לי הומני וההכוונה שלנו אל כל אחד מהם היתה שונה לגמרי. אין שום סיבה שילד יגרר אחרי חבריו במה שהוא לא מצטיין בו, אם יש תחומים אחרים בהם הוא מצטיין. לשמחתינו,, או שלא לשמחתינו, היות ובאצלנו (הציבור הדתי) הבנים יכולים ללמוד בפנימיה בתיכון, כל הארץ נפרסת לרגלינו. והיום כשאנו עומדים בפני בחירת ישיבה לשני, ברור לנו שהוא יהיה בישיבה שונה מהגדול. הם כל כך שונים ותחומי הענין שונים. למה שכל אחד מהם יסבול. אין לי מושג לגבי בתי ספר תיכונים דתים, אבל אם אתם בגגוש דן, אז סה"כ צריך להיות בית ספר שיתאים יותר לבת שלכם בת"א מאשר בית ספר שהולך על הכיוון הריאלי, ושווה להשקיע בזה, לדעתי.
 

Britush

New member
הממ, כמה הערות

תודה על התגובות
אני מאוד מבינה מה שאת אומרת נועה, אבל מהעובדה שאת - כפי שהבנתי - בחרת ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה, עולה בבירור ההבדל בינך לבין בתי והחשש שלה ושלנו. כיום היא טובה הן במקצועות "ריאליים" והן ב"הומניים" כפי שנהגו לקרוא לזה. אבל אפשר לראות, או לפחות לנחש, שהנטיה שלה היא הומנית. היא מנגנת שש שנים, כותבת, רוקדת, וכשהיא חושבת על לימודי המשך זה יותר על האקדמיה למוסיקה. אז נכון שאי אפשר לדעת כלום בגיל הזה, אבל אפשר לחוש נטיות לב. אני לא בטוחה שאני רוצה שהיא תהייה סטודנטית במשרה מלאה בזמן התיכון ואני חוששת שבגלל שהיא לא איזה "פנומן מתמטי" היא תצטרך להשקיע המון זמן בלימודים של ביה"ס, בלי להזכיר אוניברסיטה. בסופו של דבר, בכתת המחוננים, להבנתי, "להצטיין" זה להצטיין מדעית-ריאלית-טכנולוגית [אגב, למרבית הצער, מתחת לכל המלים היפות על "כל מיני סוגים של מתוינות" שאפשר לשמוע מכל מיני בתי ספר, ההצטיינות הספציפית הזו עדיין נחשבת ל"טופ" ובתי הספר לוחצים על המוכשרים שבין תלמידיהם להשקיע שם את האנרגיה שלהם. זה לא אופייני רק ל-ד'] באשר לאפשרות להחליף בית ספר או לעבור לכתה רגילה, זו תמיד אפשרות, אבל הייתי שמחה להימנע ממנה, אם ניתן. ובאשר ל"ללכת עם כל הכיתה" - כרגע לא ברור מה קורה עם שאר ילדי הכתה. יש הרבה התלבטויות בקרב הילדים, כך שגם "מקדם החרים" אינו יציב במיוחד. לשאלתך, נועה, איזה בית ספר היינו רוצים עבורה, הפנטזיה בלאו הכי לא מתממשת כרגע באף מוסד חינוכי קיים. אז ההתלבטות כרגע היא מה הכי פחות בעייתי, ולמה ישנם יותר יתרונות יחסיים...
הממ, כמה הערות
ראשית, בד', התלמידים בתיכון יכולים "להגביר" כמעט כל מקצוע, ואין לחץ על תלמידי כיתות המחוננים להגביר דווקא מקצועות ריאליים - אצלנו למשל היו תלמידים שלמדו פילוסופיה, היסטוריה וספרות. ושפות, כמובן (ערבית וצרפתית). כאן אוסיף שבכיתת המחוננים מאפשרים ללמוד גם ערבית וגם צרפתית, בניגוד לשאר הכיתות. שנית, גם באו"פ לא חייבים, כמובן, ללמוד מקצוע ריאלי - אני מכירה סטודנט צעיר שלומד היסטוריה ושניים שלומדים תקשורת. שלישית - בניגוד לטענה הכללית שלי, אני חייבת לציין שיש מסלול מואץ במחשבים, ושמאפשרים לתלמידים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה וכימיה עם כיתות גבוהות יותר. אבל לפחות בכיתות שאני מכירה, לא הרבה תלמידים בוחרים בזה (או שמצטרפים אבל פורשים במהירות). בכל אופן, כרגע, כמו שנועה אמרה, אין מסלולים מואצים מסודרים במתמטיקה או בפיזיקה. אז אני לא חושבת שאת צריכה להיות מוטרדת מה"ריאליוּת".
נשמע מההודעות שלך שהיא מאוד "אמנותית".
חשבתם על בית ספר לאמנויות - ? (אני לא ממש מכירה אף אחד מהם, רק קצת את עירוני א (בו אחי לומד) - אבל אולי יש כאן מישהו שיוכל להביע דעה)
 

Britush

New member
היה שם קישור, לאן הוא נעלם? ../images/Emo12.gif

הממ, כמה הערות
ראשית, בד', התלמידים בתיכון יכולים "להגביר" כמעט כל מקצוע, ואין לחץ על תלמידי כיתות המחוננים להגביר דווקא מקצועות ריאליים - אצלנו למשל היו תלמידים שלמדו פילוסופיה, היסטוריה וספרות. ושפות, כמובן (ערבית וצרפתית). כאן אוסיף שבכיתת המחוננים מאפשרים ללמוד גם ערבית וגם צרפתית, בניגוד לשאר הכיתות. שנית, גם באו"פ לא חייבים, כמובן, ללמוד מקצוע ריאלי - אני מכירה סטודנט צעיר שלומד היסטוריה ושניים שלומדים תקשורת. שלישית - בניגוד לטענה הכללית שלי, אני חייבת לציין שיש מסלול מואץ במחשבים, ושמאפשרים לתלמידים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה וכימיה עם כיתות גבוהות יותר. אבל לפחות בכיתות שאני מכירה, לא הרבה תלמידים בוחרים בזה (או שמצטרפים אבל פורשים במהירות). בכל אופן, כרגע, כמו שנועה אמרה, אין מסלולים מואצים מסודרים במתמטיקה או בפיזיקה. אז אני לא חושבת שאת צריכה להיות מוטרדת מה"ריאליוּת".
נשמע מההודעות שלך שהיא מאוד "אמנותית".
חשבתם על בית ספר לאמנויות - ? (אני לא ממש מכירה אף אחד מהם, רק קצת את עירוני א (בו אחי לומד) - אבל אולי יש כאן מישהו שיוכל להביע דעה)
היה שם קישור, לאן הוא נעלם?
 

yuvalmadar

New member
נכון, היו תלמידים שלמדו פילוסופיה!

הממ, כמה הערות
ראשית, בד', התלמידים בתיכון יכולים "להגביר" כמעט כל מקצוע, ואין לחץ על תלמידי כיתות המחוננים להגביר דווקא מקצועות ריאליים - אצלנו למשל היו תלמידים שלמדו פילוסופיה, היסטוריה וספרות. ושפות, כמובן (ערבית וצרפתית). כאן אוסיף שבכיתת המחוננים מאפשרים ללמוד גם ערבית וגם צרפתית, בניגוד לשאר הכיתות. שנית, גם באו"פ לא חייבים, כמובן, ללמוד מקצוע ריאלי - אני מכירה סטודנט צעיר שלומד היסטוריה ושניים שלומדים תקשורת. שלישית - בניגוד לטענה הכללית שלי, אני חייבת לציין שיש מסלול מואץ במחשבים, ושמאפשרים לתלמידים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה וכימיה עם כיתות גבוהות יותר. אבל לפחות בכיתות שאני מכירה, לא הרבה תלמידים בוחרים בזה (או שמצטרפים אבל פורשים במהירות). בכל אופן, כרגע, כמו שנועה אמרה, אין מסלולים מואצים מסודרים במתמטיקה או בפיזיקה. אז אני לא חושבת שאת צריכה להיות מוטרדת מה"ריאליוּת".
נשמע מההודעות שלך שהיא מאוד "אמנותית".
חשבתם על בית ספר לאמנויות - ? (אני לא ממש מכירה אף אחד מהם, רק קצת את עירוני א (בו אחי לומד) - אבל אולי יש כאן מישהו שיוכל להביע דעה)
נכון, היו תלמידים שלמדו פילוסופיה!
והיה נפלא!
 
גם אני חשבתי על האקדמיה למוזיקה

תודה על התגובות
אני מאוד מבינה מה שאת אומרת נועה, אבל מהעובדה שאת - כפי שהבנתי - בחרת ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה, עולה בבירור ההבדל בינך לבין בתי והחשש שלה ושלנו. כיום היא טובה הן במקצועות "ריאליים" והן ב"הומניים" כפי שנהגו לקרוא לזה. אבל אפשר לראות, או לפחות לנחש, שהנטיה שלה היא הומנית. היא מנגנת שש שנים, כותבת, רוקדת, וכשהיא חושבת על לימודי המשך זה יותר על האקדמיה למוסיקה. אז נכון שאי אפשר לדעת כלום בגיל הזה, אבל אפשר לחוש נטיות לב. אני לא בטוחה שאני רוצה שהיא תהייה סטודנטית במשרה מלאה בזמן התיכון ואני חוששת שבגלל שהיא לא איזה "פנומן מתמטי" היא תצטרך להשקיע המון זמן בלימודים של ביה"ס, בלי להזכיר אוניברסיטה. בסופו של דבר, בכתת המחוננים, להבנתי, "להצטיין" זה להצטיין מדעית-ריאלית-טכנולוגית [אגב, למרבית הצער, מתחת לכל המלים היפות על "כל מיני סוגים של מתוינות" שאפשר לשמוע מכל מיני בתי ספר, ההצטיינות הספציפית הזו עדיין נחשבת ל"טופ" ובתי הספר לוחצים על המוכשרים שבין תלמידיהם להשקיע שם את האנרגיה שלהם. זה לא אופייני רק ל-ד'] באשר לאפשרות להחליף בית ספר או לעבור לכתה רגילה, זו תמיד אפשרות, אבל הייתי שמחה להימנע ממנה, אם ניתן. ובאשר ל"ללכת עם כל הכיתה" - כרגע לא ברור מה קורה עם שאר ילדי הכתה. יש הרבה התלבטויות בקרב הילדים, כך שגם "מקדם החרים" אינו יציב במיוחד. לשאלתך, נועה, איזה בית ספר היינו רוצים עבורה, הפנטזיה בלאו הכי לא מתממשת כרגע באף מוסד חינוכי קיים. אז ההתלבטות כרגע היא מה הכי פחות בעייתי, ולמה ישנם יותר יתרונות יחסיים...
גם אני חשבתי על האקדמיה למוזיקה
כשהייתי קצת יותר צעירה ממנה
אם היום היא טובה הן ב"ריאליים" והן ב"הומניים" אין סיבה לחשוב שזה יפסיק להיות ככה. אפילו אם בכיתה שלה באמת ישימו דגש יותר על הכיוון הריאלי (וברית כבר אמרה לך שזה לא המצב) זה לא צריך להפריע לה לפתח את כשרונותיה האמנותיים. אם אתם לא לוחצים עליה להצטיין בטופ ריאלי אז אין סיבה שהיא תשקיע בזה המון זמן אלא אם כן היא בעצמה תרצה בכך. לגבי הלימודים האקדמיים - רוב הסטודנטים הצעירים לא לומדים במערכת מלאה, אפשר ללמוד קורס אחד בסמסטר ואפשר ללמוד ארבעה ולא חייבים ללמוד דווקא מתמטיקה (אני למדתי מדעי המחשב, אגב) אלא אפשר גם תחומים לחלוטין "הומניים". אני מאוד ממליצה לפחות לנסות, לא בגלל שזה משתלם או נותן יתרון בהמשך אלא בגלל שזה כיף ומאתגר.
 

תמיר1991

New member
תיקון קל../images/Emo26.gif

אבל אני מניחה שהרכב הכיתה
לא צפוי להשתנות יותר מדי (מעבר לכך שבטח יצטרפו כמה חדשים), אז אם עכשיו טוב לה בכיתה הזאת נראה לי חבל לנסות לתקן את מה שלא שבור. מה היא אומרת על זה? היא רוצה לעזוב? מבחינה לימודית נראה לי שדווקא כדאי להשאר שם. קודם כל, זה שהיא אוהבת אמנות לא צריך לסתור הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית, אין שום סיבה שזה יכבה אותה. אבל מעבר לכך, עירוני ד' משתתף בפרוייקט מחוננים של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק - לומדים יום בשבוע במקום בי"ס קורסים באו"פ בכפר הירוק (ומקבלים מלגה של 50% משכר הלימוד) ואפשר כמובן גם ללמוד תחומים לא "מדעיים-ריאליים-טכנולוגיים". למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה). אני בהחלט לא רואה, בשום מצב, שהיא תצטרך לוותר על לחלום, להרהר ולדמיין. אני בגיל התיכון הייתי סטודנטית במשרה מלאה וזמן חלומות, הרהורים ודמיונות זה בטח לא גזל ממני... בכל מקרה, אם לא עירוני ד', יש משהו שאתם כן מעוניינים בו? אילו מאפיינים צריכים להיות לבי"ס שאתם כן רוצים עבורה? מה הכיוון?
תיקון קל

"למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה)."
זה תלוי בכיתה ובאיכותה, ובמורה. אנחנו מתחילים את הבגרות במתמטיקה כבר השנה [כיתה י'], ומסיימים כבר בי"א. תמיר.
 
וכולם חייבים לגשת בי"א?

תיקון קל

"למיטב ידיעתי אין שם האצה, בוגרי עירוני ד' הטריים שאני מכירה עשו בגרות במתמטיקה בי"ב (אפילו שהם לומדים בפתוחה מתמטיקה)."
זה תלוי בכיתה ובאיכותה, ובמורה. אנחנו מתחילים את הבגרות במתמטיקה כבר השנה [כיתה י'], ומסיימים כבר בי"א. תמיר.
וכולם חייבים לגשת בי"א?
או שפשוט זו המגמה? זה לא נחשב מי יודע מה האצה, הרבה פעמים תלמידים ניגשים בי"א לכל ה5 יחידות.
 

תמיר1991

New member
כל מי שב- 5 מואץ,

וכולם חייבים לגשת בי"א?
או שפשוט זו המגמה? זה לא נחשב מי יודע מה האצה, הרבה פעמים תלמידים ניגשים בי"א לכל ה5 יחידות.
כל מי שב- 5 מואץ,
שזה כל הכיתה חוץ מאחת, ואפילו אני שם [!] חייב לגשת בי' קיץ ל005, י"א חורף ל006 וי"א קיץ ל- 007. זו האצה, כי היתר עושים את 006-007 בי"ב, ולי לא יהיה אז מתמטיקה
תמיר.
 
ואני מניחה שזו הסיבה שאתה שם ../images/Emo3.gif

כל מי שב- 5 מואץ,
שזה כל הכיתה חוץ מאחת, ואפילו אני שם [!] חייב לגשת בי' קיץ ל005, י"א חורף ל006 וי"א קיץ ל- 007. זו האצה, כי היתר עושים את 006-007 בי"ב, ולי לא יהיה אז מתמטיקה
תמיר.
ואני מניחה שזו הסיבה שאתה שם
 

קיטס

New member
עניתי לך במסר פרטי

הנושא עדיין בעיון... אבל -
בינתיים אני יכולה לומר שיש לכך מספר סיבות. ראשית, לא נראה לנו שבגילאים הללו תיצא הרבה טובה חברתית-רגשית-התפתחותית מה"גטו" הממשי והתדמיתי של כיתת מחוננים. שנית, לא נראה לנו שהדגש החזק על הצטיינות מדעית-ריאלית-טכנולוגית מתאים לבתנו, שיש לה גם נטיות אמנותיות בולטות ושעוסקת באופן אינטנסיבי בכמה תחומי אמנות. אנו מפחדים שזה "יכבה" אותה. שלישית, ממה שהבנו, התחרותיות גבוהה מאוד וההאצה מהירה יותר. לא היינו רוצים שהיא תצטרך לוותר על הזמן שכלכך חיוני לה לחלום ולהרהר ולדמיין.
עניתי לך במסר פרטי
 
תודה רבה מאוד לכל המגיבים, בפורום ו

עניתי לך במסר פרטי
תודה רבה מאוד לכל המגיבים, בפורום ו
ובמסרים פרטיים. קיבלתי מכם הרבה חומר למחשבה - במיוחד חיזקתם את ההרגשה שלי שכדאי בכל זאת לבדוק לעומק את נושא כיתת המחוננים, שכה מפחיד אותי. באשר לבתי ספר לאמנויות - עירוני א אכן היה האופציה שחשבנו עליה, אבל יותר ויותר אנו שומעים רעות על בית הספר, גם מילדים שלומדים שם ושאנו מעריכים את דעתם. בכלל זה רעות על מגמת המוסיקה. מה שכן, תלמה ילין, בכיתה ט, עשויה להיות אופציה - אבל עד אז... אלוהים גדול... לביה"ס לאמנויות [קמפוס אריסון] היא לא רוצה להצטרף, וממה שאני יודעת על בית הספר אני מבינה אותה... ובכל מקרה - שוב תודה, התגובות שלכם עזרו לי לאוורר קצת את הקיבעון המחשבתי שלי - במשך שנים הייתי כלכך משוכנעת שעירוני ד מחוננים זה רע בשבילה, ורק בתחילת השנה הזו פתאום קלטתי שאני מחליטה על סמך אפס מידע והרבה דימויים. כך שבאופן אבסורדי ואירוני [שלא לומר פאתטי] אני עומדת עכשיו בפני המשימה של לשדל את בתי לבדוק את האופציה הזו, אחרי שכל הזמן דיברתי נגדה. למזלי, במקום שהורים עושים שטויות, יש לפעמים ילדים נבונים מהם, ובתי מתייחסת לדברים בהרבה יותר עניינית ומתוך כוונה לבדוק ולבחון ולשקול דברים לגופם ולא לאור ההבלים שאמה מהבילה עליה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה