מעבר לחו"ל..

A k a s h a

New member
מעבר לחו"ל..

אני משערת שכל התחלה של דברים שאגיד כבר שמעתם כאן בפורום. בשורה התחתונה - נמאס לי. רוצה לעבור לאירופה, למקום שקט, רגוע, ירוק. להתחיל מחדש ולהנות מהחיים בשקט. אני סטודנטית למדעי ההתנהגות. לא יודעת עדיין אם כדאי לי פשוט לעבור ולסיים שם את הלימודים או פשוט לסיים כאן ואז לעבור. אני רוצה להמשיך לטיפול באמצעות בע"ח שזה בטח יהיה מספיק נפוץ בחו"ל אז אולי לסיים את התואר הראשון כאן בארץ ואז את ההמשך לעשות בחו"ל. בכל מקרה אשמח לשמוע ממקומיים "שם" המלצות חמות. אה כן, מאוד חשוב - מתכוונת לעזוב עם הכלבה שלי, שהתברכה באחד הדברים היותר רצויים במדינה הזאת (שלי באופן אישי אין, למרות שאני מזרח אירופאית במוצא הורי) -> דרכון אירופאי. אז למי שיש גם עצות למעבר הכלבה (מבחינת חוקים ותקנות) - אשמח. בכל מקרה, המון תודה מראש.
 

A k a s h a

New member
תוספת קטנטנה

בעקרון בתוך "מזרח אירופאית לשעבר" (הורים מפולין ורומניה) אני משערת שאני יכולה להוציא דרכון. איזה דרכון מועדף והאם אני אמורה ללמוד את השפה לפני... כי אחרת אני משערת שיהיה לי קשה להגר, לא?
 

noa scotland

New member
כמה נקודות

אירופה גדולה ומגוונת, הן מבחינת אקלים והן מבחינת שפה, תרבות, מנטליות. אז דבר ראשון את צריכה להתמקד קצת. אילו שפות את דוברת? באילו שפות תהיי מסוגלת ללמוד ולעבוד? הלימודים באירופה יקרים מאד לסטודנטים זרים (בדרך כלל, אולי יש מקומות ששם זה שונה אבל אני לא מכירה). אלא אם כן את על מילגה נפלאה, את צריכה לקחת בחשבון שכ"ל + מחיה (שגם היא יקרה מאד). בריטניה ואירלנד מקשות על הבאת בעלי חיים, והכלבה שלך תידרש להיות בהסגר במשך חצי שנה. ההסגר נעשה במספר קטן של מקומות ולא בהכרח בקרבת מקום למקום מגורייך, ובנוסף, זה יעלה לך הון עתק. שאר אירופה קלה יותר בקליטת חיות מחמד (לא בטוחה למה את מתכוונת ב"דרכון אירופאי" לכלבה, אבל אם את מגיעה מהארץ - בבריטניה, למשל זה לא יעזור לך). תקראי במאמרי הפורום על האפשרויות הפתוחות בפניך במעבר לאירופה, ויש גם פורום לומדים בחו"ל שאולי גם שם יוכלו לעזור לך.
 

A k a s h a

New member
דבר ראשון תודה

דרכון אירופאי אומר שהכלבה לא ילידת הארץ... לפי מה שאני יודעת אני יכולה לטייל איתה באירופה ולעבור כל מעבר גבול ללא בעיה. לגבי בריטניה ואירלנד אני באמת לא יודעת אם זה משנה או לא שהכלבה לא ילידת הארץ ובעלת דרכון. בדר"כ הבעיה היא הדרכון. ברגע שיש אחד כזה זה אמור להיות פחות בעיה. לפי מה שאני יודעת מדינות כמו גרמניה וצרפת מאפשרות לזרים ללמוד ואז הלימודים לא כאלה יקרים. "לא מפריע לי" להשאר כאן עוד שנתיים ולסיים את התואר אם אני יודעת שאוכל לעבור לחו"ל בתום הלימודים. הבעיה היא שזה משאיר אותי ללא מקצוע ביד. אין מה לעשות עם תואר במדעי ההתנהגות.. אני יודעת שאירופה מגוונת ויש הרבה אופציות. השאלה איזה מקום הוא יותר זמין, ונעים ליהודים. לא הייתי עוברת לבווריה בגרמניה... אני דוברת אנגלית טובה סה"כ אז מדינה דוברת אנגלית בהחלט יכול להיות נחמד. אבל אני משערת שאני יכולה ללמוד שפה אחרת, במיוחד אם אני יודעת שיש לי שנתיים ללמוד אותה כאן בארץ. השאלה מה קורה מבחינת עבודה, מה קורה מבחינת דרכון (עבורי). האם יש מקום שיכולים לעזור לי למצוא עבודה (כישראלית). כל מיני שאלות ותהיות כאלה. כיוון שאני אגיע אחרי הכל לבד... (כלומר, יש לי בן זוג, אבל אני לא בטוחה לגבי התמיכה שלו בכל הרעיון הזה, הכל עדיין מרחף באוויר)
 
בקשר לדרכון לכלבה

בהתחלה לא הבנתי אם זו בדיחה או חידה אבל אני אענה לך ברצינות. למיטב ידיעתי אין דבר כזה. לחתולה שלי, יש תעודת נסיעה, בעצם היא נקראית אפילו דרכון, שהונפקה לה ע"י הוטרינר שלנו ברמת גן. התעודה הזו מאד מפוארת ונראית כמו דרכון, ויש בה אפילו מקום לתמונה. התעודה עצמה הודפסה באיטליה (מן הסתם כי הוטרינר למד בבולוניה) ולכן היא "ממוצא" איטלקי ונראית כדרכון איטלקי. רק מה, החתולה שלי ממש לא איטלקיה. היא בכלל נולדה איפשהו במתחם בזל בת"א ומצאו אותה בגיל שבועיים תקועה בתוך מנוע של אוטו פרטי. היום היא בת 9 טפו טפו טפו. אבל כל זה לא קשור. אני נמצאת בסקוטלנד, והחתולה בישראל עם בייביסטר צמודה, כי כל בעל חיים שנכנס לתוך בריטניה מתוך רשימה של מדינות שהם מפרסמים (לא המון, אבל ישראל ברשימה עדיין) נאלץ לשהות בהסגר של עד 6 חודשים כמו שכבר סיפרו לך. גם אם החיה נסעה מלונדון לישראל לשבוע ואז שבה ללונדון, היא חייבת בהסגר. בריטניה היא אי, מה שהופך את האיזון האקולוגי שלה למאד רגיש ולכן הם מקפידים מאד על הנהלים האלו. אותו כנ"ל באוסטרליה למשל. לגבי שאר השאלה, אני מציעה לסיים את התואר כמו שצריך בישראל ואז לעשות שינוי. לא לערבב שמחה בשמחה. מספיק יהיה קשה לך המעבר אז אין מה להוסיף על זה לימודים בשפה זרה, שגם ימשכו מן הסתם יותר זמן ממה שנותר לך עד סיום התואר בישראל. תואר (ולא משנה במה הוא) גם יתן לך עוד כמה נקודות בחיפוש עבודה בחו"ל ואולי אפילו כשתרצי בבוא הזמן להוציא ויזת עבודה או לימודים. אולי את יכולה גם לנסוע לחודש חודשיים בקיץ ולנסות לשכור דירה איפשהו ולעבוד בעבודה זמנית? רק כדי לראות איך זה? בכל מקרה, בהצלחה.
 

A k a s h a

New member
מתקנת אותך על טעותך ../images/Emo9.gif

יש בהחלט דבר כזה דרכון לכלב!!! הכלבה שלי נולדה בהולנד וכאשר ייבאתי אותך לארץ היא קיבלה דרכון של האיחוד האירופי. מה שהוא אומר, והוא אכן אומר זאת!!! שבמידה והייתי גרה בהולנד והייתי מוציאה את הדרכון הזה בשביל לעוף לי להונגריה הכלבה היתה יכולה להמשיך ולטייל איתי בכל מדינות האיחוד ללא בעיה. השאלה הגדולה היא האם זה בכל זאת תקף לבריטניה כי למרות שהם באיחוד האירופי הם הרבה יותר קפדנים. דרכון אירופאי אמור לפתוח לה די הרבה דלתות. לשם ההשוואה, נגיד והייתי רוצה עכשיו לקחת כלב ארצישראלי מצוי להולנד ומשם לעבור את הגבול למדינה אחרת, היתה יכולה להיות לי בעיה לעשות זאת בגלל שלכלב יש דרכון ישראלי ולא אירופאי. יש לא מעט אירופאים שבכלל לא מתרגשים מעניין הכלבת. אפילו שמעתי את הוטרינר שחיסן אותה בכלבת לפני שהיא טסה לארץ שאמר "בשביל מה צריך את זה בכלל, מה סיכוי שבכלל כלב יחלה בזה?" כי שם זה כ"כ לא נפוץ שהם לא עושים מזה עניין. רק ששם - חוק זה חוק ולכן הוא גם מבוצע.
 

een ogenblik

New member
הלכתי לבדוק את "הדרכון" של שייקה (חתול)

לא, אין זה דרכון באמת. הוא תעודה המראה את החיסונים והטיפולים שהוא קיבל במהלך חייו. מכיוון שהוא חיי כל חייו עד כה בבלגיה, אז התעודה הזו מאפשרת לו להסחב איתנו לכל מקום באיחוד ללא בעיות מיוחדות. גם אם היינו מוציאים אותו לדי הרבה מדינות מחוץ לאיחוד האירופאי עדין היה לנו חופש פעולה לקחת אותו איתנו כראות עינינו. אבל אם הוא היה יוצא למגורים בישראל (לא בדקתי לגבי תקופות קצרות כשבוע), אז התעודה הזו לא הייתה משמשת לו כדרכון בלגי, המאפשר חופש תנועה באיחוד. לפחות לא לגבי בריטניה, שם בודקים את הארץ ממנה מגיעה חיית המחמד בפועל, ולא את הארץ בה הוצאה לה תעודת החיסונים במקור.
 
הללויה, כבר חשבתי שאני לא רואה טוב

כלב זה כלב זה כלב. הוא לא מתעד לעבוד במדינה אליה הוא עובר, או לעבור על החוק, או להכיר מקומית ולהתחתן. וזה ממש לא משנה איפה הוא נולד ואם הוא מבין צרפתית או ספרדית (הם בין כה וכה מבינים רק טון לא?), משנה מאיפה הוא מגיע מסיבות בריאותיות בלבד. אם הוא נע רק בתוך מדינות האיחוד זה משהו אחד. גם אז נדמה לי שיש הגבלה שהוא צריך להיות בתוך אירופה לפחות 3 חודשים כדי להמשיך לנוע ללא הגבלה. זאת אומרת שאי אפשר להכניס את הכלבה להונגריה למשל ואז אחרי יומיים להעביר לבריטניה. אבל אם מוציאים אותו מחוץ לאירופה זה משהו אחר. גם אני לא יודעת לגבי תקופות מאד קצרות. סתם זרקתי שבוע אבל זה נראה לי מאד הגיוני.
 

A k a s h a

New member
במקרה של הכלבה שלי זה בהחלט דרכון

כיוון שיש עליו את הסימון של הטיסה מהולנד לישראל. לא מעניין אותי לעשות טיול סובב אירופה. רק מעניין אותי לדעת לאן אני יכולה לנסוע איתה מבלי שתהיה לי בעיה. בכל מקרה, השאלה העיקרית היא אילו מדינות הן אופציה טובה ויהיה לי קל יותר להסתדר בהם, למצוא בהם עבודה וכמובן למצוא איזושהי קהילה שאני יכולה להעזר בה ולהתמע בה כי סה"כ לקום ולעזוב הכל וללכת זה לא קל בכלל.
 

noa scotland

New member
את חמודה...

אז, רק להבהרה: כמה זמן הכלבה שלך כבר מחוץ לגבולות אירופה? לכמה זמן הדרכון בתוקף? (ואם כבר, נראה לך שכשיפוג התוקף יחדשו לך אותו בשגרירות?) תבדקי בקישור של משרד החקלאות הבריטי מה התנאים שהם דורשים על מנת לאשר ל"אזרח" אירופאי הולך-על-ארבע להיכנס לבריטניה. לגבי קהילה - הסיפורים של הישראלי שמגיע לחו"ל ומיד מוצא עבודה דרך הקהילה היהודית הם יותר אגדות אורבניות מעובדות בשטח. גם ה"קהילה" הישראלית לא תושיע אותך (וזה לא שיש אסיפה במזכירות וחושבים כולם ביחד איך ניתן לעזור לך). אם את מכירה מישהו ספציפי שיכול לעזור, מה טוב. אם לא, תצטרכי למצוא מעסיק שיסכים להגיש בקשה לויזת עבודה עבורך - תוך שהוא מוכיח שאת חיונית לעסק שלו ושתושב מקומי לא יכול לבצע את העבודה. זה לא פשוט. אם את מחפשת תמיכה חברתית, בערים הגדולות של אירופה יש ישראלים בוודאות (מלבד אלפי מקומות קטנים ברחבי היבשת...). מידע על הקהילות היהודיות באירופה ניתן למצוא בגוגל (חפשי גם באתר של חב"ד). גם לא ענית על השאלות לגבי השפה - את מדברת הולנדית? גרמנית? דנית? ספרדית? אם לא, אולי כדאי לך למחוק את המדינות האלה מרשימת ה"פוטנציאליות". שפה זה דבר די חיוני כפי שאת ודאי מבינה. אז את צריכה להחליט דבר ראשון איפה נראה לך שיהיה לך נוח, ואז לשאול אותנו לגבי פרטים.
 

A k a s h a

New member
בכלבה כאן בארץ מאמצע נובמבר

זה משהו כמו חצי שנה. לגבי שפות. כתבתי שאין לי בעיה ללמוד את השפות במיוחד אם אני נשארת כאן לסיים את התואר. ושנתיים זה מלא זמן ללמוד שפה. לגבי תמיכה של ישראלים/יהודים לא התכוונתי מבחינת מקום עבודה. התכוונתי יותר בקטע החברתי. כלומר, לא להגיע לאיזה מקום שאני לא מכירה אף אחד ואפילו לא מסמפטים יהודים... אלא מקום שלפחות אוכל למצוא איזשהו קצה חברתי להאחז בו (וחב"ד לא תהיה האופציה הראשונה שלי....) השאלה האם כדאי באמת להשקיע זמן ומאמצים להוצאת דרכון. ההורים שלי לא ימותו על זה. ונראה לי שאבא שלי יטיל וטו על שלו (פולין) מה שמשאיר לי את אמא שלי (רומניה). השאלה מה נדרש בכדי להוציא דרכון ועד כמה זה מסובך.. ואם כבר יש לי דרכון בזכות ההורים, השאלה אם זה מאפשר לי גישה יותר טובה מבחינת אזרחות ומבחינת עבודה. אני מרגישה ממש ילדונת טפשונת, אבל אני באמת הייתי רוצה לדעת עם מה אני מתמודדת בכדי לדעת אם אני יכולה להתחיל לכוון לזה ולהיות מוכנה כשאני עוזבת.
 

A k a s h a

New member
הכלבה*

יודעת אנגלית ברמה גבוהה ועברית כמובן... משום מה זה נשמט.
 

odedgil

New member
שאלה

מה את מחפשת במקום אחר ? רק ככה תוכלי לדעת לאן לעבור אם ללמוד שפה נוספת אז עדיף צרפתית או ספרדית (מלבד אנגלית) צרפתית : צרפת ,שוייץ, חלק מאיטליה ,חלק מגרמניה, בלגיה לוקסמבורג ! ספרדית: ספרד , חלק פורטוגל , חלק איטליה בלגיה וצרפת מלא זרים (מליארדים שלא אוהבים אותנו) הולנד נחמד מאוד וגם לא קשה מאוד גרמניה קשה אבל אפשרי (ארץ קשה ומתוסבכת )כמעט בלי זרים חוץ מטורקים לרוב ותיקים אנגליה לא נוח ויקר
 

A k a s h a

New member
האמת, הולנד די קורץ לי

חבל שאולי (הכלבה) לא חשבה להתחתן איתי על ההתחלה ואז יכולתי לעבור לגור איתה
האידיליה מבחינתי הוא לעבוד שם במשהו, כרגע לא כ"כ משנה במה, ותוך כדי ללמוד טיפול באמצעות בע"ח. וכמובן להתחיל לעסוק בזה אם אפשר.
 

eyshap

New member
וכמובן שיש את עניין הדרכון האירופי

אם את רוצה להגיע לאירופה, ואין לך מקצוע (כמו שאמרת - מדעי ההתנהגות הם א מקצוע), אזי תצטרכי דרכון אירופי. אחרת תהיי חייבת להשיג אישור עבודה, ובשבילו המעסיק שלך יצטרך להוכיח למה הא צריך דווקא אותך (וזה גם יעלה לו כסף, אז לא בטוח שהוא ישמח לכך).
 

A k a s h a

New member
עד כמה זה מסובך להוציא דרכון רומני?

אני אמורה לדעת את השפה או שזה הליך יותר רשמי?
 

Woking

New member
תשמעי מיידלע

קודם כל עם דרכון רומני או דרכון פולני את יכולה לעבוד רק במעט ממדינות אירופה ואם אני זוכר נכון לא בהולנד. ממילא אף אחד לא יעסיק אותך עם הולנדית שלמדת בהתכתבות. הגירה זה דבר רציני, להבדיל מטיול סוף צבא. אם אין לך אפילו דרכון את קצת מקדימה את המאוחר. להתחיל בכל הסיפור הזה רק בגלל שלכלבה יש דרכון אירופי זה בערך כמו להתחתן בשביל ההזדמנות ללבוש שמלת כלה.
 

A k a s h a

New member
../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אני חושבת על לעזוב. ציינתי שסביר שזה יקרה בעוד שנתיים. אז נראה לי להתחיל להתעניין שנתיים מראש זה דווקא אחראי ורציני. במיוחד שזה מספיק זמן בשביל להוציא דרכון, ללמוד שפה ולסיים תואר ראשון בארץ. אז אני לא מבינה מה הבעיה שלך... אני לא מתחילה את זה בגלל שלכלבה שלי יש דרכון אירופאי! אני מציינת את העובדה הזאת בגלל שמדינות כמו בריטניה / אירלנד הן בעייתיות בעניין הזה!!!! אני לא עוזבת בלי הכלבה שלי. זה כל מה שניסיתי להגיד. ממש לא אהבתי את הגישה.
 
אמממממ

נראה לי ששנתיים וגם לפעמים חיים שלמים אפשר לבזבז על הוצאת דרכון מבלי להשיג אותו עד כמה שאני יודעת, אם להורייך יש דרכון אירופאי, הם צריכים להיות תושבי המדינה על מנת שיתאפשר לך להוציא דרכון זהה ברוב מדינות אירופה יש תעודת תושב, ללא תעודה זו לא תוכלי לעבוד גם לא במלצרות או בניקיון אחתהדרכים היותר פשוטות להשיג תעודת התושב הזו ניתן להשיג באם יש מעסיק שמוכיח שאת נחוצה לעסק שלו ומבקש אשרת עבודה בשבילך ואז נוצר מצב של התרנגולת והביצה.... שהרי אם לא תגיעי לאותה המדינה ותוכיחי את עצמך בעבודה אצל אותו המעסיק כיצד הוא יוכל לבקש עבורך אשרה זו וכיצד הוא יוכל להוכיח שאת אכן נחוצה לו לעסק, מה שאומר שדרושים קשרים עסקיים בארץ אליה את פונה. וזו כמו שציינתי היא אחת הדרכים ה*פשוטות*. מעבר לכך עלויות המחיה באירופה הן גבוהות (לפחות ב 50% מהעלות בישראל) כך שלהגיע לפה ולנסות לסדר את זה מכאן זה לא רק כאב ראש אלא גם יקר אש בקיצור, אם "רק" נמאס לך, הייתי ממליצה ללמוד את החומר טוב יותר לזכור שגם איפה שירוק ויפה זה נראה רגוע כשמגיעים לשבוע/יים ושלכל מקום יש את החסרונות והבירוקרטיות שלו שיהיה בהצלחה בכל דרך בה תלכי ****************************** אגב, כתבת את המילה שם במרכאות ואני חייבת לציין שזה העלה בי חיוך, כי שם תמיד טוב יותר, כי שם תמיד רואים את החיים שלנו מתנהלים טוב יותר וזה לא ככה. שם יהיו את הבעיות של שם, יהיו בעיות של חוסר זהות, של חוסר יכולת להשתלבות, בעיות שפה וגעגעגועים נוראיים, אפילו געגועים לפלאפל השמנוני שבאם הייתי חיה בארץ בחיים לא הייתי מתקרבת אליו
 

A k a s h a

New member
תודה על התשובה

יש סיבה לכך שאני כאן, כותבת. אני תוהה עד כמה זה שווה את כל הקשקשת. עד כמה זה פרקטי. ההורים שלי כולה ממוצא רומני ופולני (כלומר, נולדו שם) אבל כשהם עלו לארץ בשנות ה- 50 כזה, הם נאלצו לוותר על האזרחות שלהם. להורים שלי לא ממש הזיז לוותר על האזרחות זה לא ש*שם* היה יותר טוב.... אני מודעת לעובדה שהתחלה כזאת חדשה היא מאוד קשה. אבל לברר בטח שלא עולה כסף (חוץ מהחיבור לאינטרנט..) אני לא בן אדם של צעדים פזיזים. אני בחורה מאוד שקולה ולכן אני מנסה לברר כמה שיותר פרטים בשביל לדעת האם אפשר לבצע את זה או שאני צריכה מקצוע רציני ביד לפני שאני אפילו מנסה. אם אני צריכה תעודת תושב, אז מה בעצם מקנה לי הדרכון האירופאי? איזו "רשימת מכולת" אני צריכה בשביל לעשות ירידה מהארץ? טכנית דווקא בעניין הדרכון הרומני אולי אני יכולה להעזר בקרוב משפחה שלי שגר כבר שנים ברומניה ועובד שם. (לא רוצה לגור שם בעצמי אבל אולי הוא יוכל לעזור לי עם הבירוקרטיה בהוצאת הדרכון..) אבל השאלה אם זה לא משאיר אותי סתם זרוקה באוויר כי בשום מקום אני לא יכולה למצוא עבודה.... המון שאלות, אני יודעת, אבל אם יש למישהו עוד כח לענות - אשמח. תודה.
 
למעלה