Ccyclist
Well-known member
מספר תמונות מיום בלונדון...
מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:
1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)
2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.
3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.
4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
), רציף כלשהו בתחנת אוקספורד סרקס. התחתית העמוקה נבנתה הרבה לפני ההתחממות (או - באוגוסט קריר זה יגידו - ההתקררות) הגלובלית, והטמפרטורות בה גבוהות ב5-10 מעלות מהטמפרטורות על פני השטח, כך שכאשר ישנו שבוע שבו יש טמפרטורות בקרבת 30 מעלות הטמפרטורות בתחתית העמוקה מגיעות ל35-38 מעלות. הגונדולה הזו איננה סטנדרטית אלא אחת מהנסיונות לקרר את האוויר בתחנות העמוקות ביותר. אם יעלו על נוסחה מנצחת אחת יתכן שישתמשו בה לקרר את כל תחנות הרשת, אך קשה לחשוב איפה ניתן לשים מזגנים על הרכבות העמוקות עצמן כי אין בדיוק מקום מיותר בינן לבין המנהרות העגולות ופליטת אוויר מזגנים חם למרחב הזה רק ירע את המצב. (בקרונות קו הויקטוריה החדשים יש איוורור עילי כלשהו אך אינני חושב שמדובר במיזוג). הזום לשלט הלו"ז לא הצליח אך הרכבות הבאות הן בעוד דקה, 3 דק' ו5 דק. זו תדירות של אמצעי הנעת המונים אמיתי (שישה קרונות) ולא של פתרון ביניים לא יוצלח כלשהו שמציגים אותו כ"אלטרנטיבה זולה" שבסוף תעלה ביוקר כי בנוסף להשקעה שניסו להמנע ממנה מלכתחילה כל הכסף שמושקע באמצעי ה"זול" יורד לטמיון.
5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.
מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:
1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)
2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.
3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.
4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.