מספר תמונות מיום בלונדון...

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
מספר תמונות מיום בלונדון...

מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:

1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)

2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.

3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.

4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
), רציף כלשהו בתחנת אוקספורד סרקס. התחתית העמוקה נבנתה הרבה לפני ההתחממות (או - באוגוסט קריר זה יגידו - ההתקררות) הגלובלית, והטמפרטורות בה גבוהות ב5-10 מעלות מהטמפרטורות על פני השטח, כך שכאשר ישנו שבוע שבו יש טמפרטורות בקרבת 30 מעלות הטמפרטורות בתחתית העמוקה מגיעות ל35-38 מעלות. הגונדולה הזו איננה סטנדרטית אלא אחת מהנסיונות לקרר את האוויר בתחנות העמוקות ביותר. אם יעלו על נוסחה מנצחת אחת יתכן שישתמשו בה לקרר את כל תחנות הרשת, אך קשה לחשוב איפה ניתן לשים מזגנים על הרכבות העמוקות עצמן כי אין בדיוק מקום מיותר בינן לבין המנהרות העגולות ופליטת אוויר מזגנים חם למרחב הזה רק ירע את המצב. (בקרונות קו הויקטוריה החדשים יש איוורור עילי כלשהו אך אינני חושב שמדובר במיזוג). הזום לשלט הלו"ז לא הצליח אך הרכבות הבאות הן בעוד דקה, 3 דק' ו5 דק. זו תדירות של אמצעי הנעת המונים אמיתי (שישה קרונות) ולא של פתרון ביניים לא יוצלח כלשהו שמציגים אותו כ"אלטרנטיבה זולה" שבסוף תעלה ביוקר כי בנוסף להשקעה שניסו להמנע ממנה מלכתחילה כל הכסף שמושקע באמצעי ה"זול" יורד לטמיון.

5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.









 

raminec

New member
אומנם לא ניתן לדעת על פי התמונה

מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:

1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)

2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.

3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.

4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
), רציף כלשהו בתחנת אוקספורד סרקס. התחתית העמוקה נבנתה הרבה לפני ההתחממות (או - באוגוסט קריר זה יגידו - ההתקררות) הגלובלית, והטמפרטורות בה גבוהות ב5-10 מעלות מהטמפרטורות על פני השטח, כך שכאשר ישנו שבוע שבו יש טמפרטורות בקרבת 30 מעלות הטמפרטורות בתחתית העמוקה מגיעות ל35-38 מעלות. הגונדולה הזו איננה סטנדרטית אלא אחת מהנסיונות לקרר את האוויר בתחנות העמוקות ביותר. אם יעלו על נוסחה מנצחת אחת יתכן שישתמשו בה לקרר את כל תחנות הרשת, אך קשה לחשוב איפה ניתן לשים מזגנים על הרכבות העמוקות עצמן כי אין בדיוק מקום מיותר בינן לבין המנהרות העגולות ופליטת אוויר מזגנים חם למרחב הזה רק ירע את המצב. (בקרונות קו הויקטוריה החדשים יש איוורור עילי כלשהו אך אינני חושב שמדובר במיזוג). הזום לשלט הלו"ז לא הצליח אך הרכבות הבאות הן בעוד דקה, 3 דק' ו5 דק. זו תדירות של אמצעי הנעת המונים אמיתי (שישה קרונות) ולא של פתרון ביניים לא יוצלח כלשהו שמציגים אותו כ"אלטרנטיבה זולה" שבסוף תעלה ביוקר כי בנוסף להשקעה שניסו להמנע ממנה מלכתחילה כל הכסף שמושקע באמצעי ה"זול" יורד לטמיון.

5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.
אומנם לא ניתן לדעת על פי התמונה
אבל סביר להניח שמדובר במיזוג אוויר ולא במערכות אוורור שמכניסות אוויר טרי ממפלס הרחוב.
אולי כשבונים תחנה חדשה זה לא בעיה (אם כי עדיין עולה הרבה כסף) לבנות פירי אוורור אבל בדיעבד להוסיף פיר אוורור לתחנה עובדת ועוד בתדירות שעליה כתבת זה סרט אחר לחלוטין.
התשתית הנדרשת למשאבת חום כמו מזגן היא בסך הכל צינור בקוטר של סנטימטרים ספורים שמזרים חומר קירור נוזלי ואת זה אפשר להעביר בתקרה או בקירות של דרגנועי הכניסה לרציפים יחסית בקלות.
מה שמוזר הוא הגודל העצום של יחידת הקירור (המאייד?). לא ברור מדוע לא עשו יחידה יותר ארוכה ופחות בולטת מהתיקרה. זה לא דבר כזה מסובך וגם ככה צריך לצנן את כל אורך הרציף, לא?
 

Ccyclist

Well-known member
לכל תחנת תחתית יש פירי איוורור, אחרת אנשים היו נחנקים.

אומנם לא ניתן לדעת על פי התמונה
אבל סביר להניח שמדובר במיזוג אוויר ולא במערכות אוורור שמכניסות אוויר טרי ממפלס הרחוב.
אולי כשבונים תחנה חדשה זה לא בעיה (אם כי עדיין עולה הרבה כסף) לבנות פירי אוורור אבל בדיעבד להוסיף פיר אוורור לתחנה עובדת ועוד בתדירות שעליה כתבת זה סרט אחר לחלוטין.
התשתית הנדרשת למשאבת חום כמו מזגן היא בסך הכל צינור בקוטר של סנטימטרים ספורים שמזרים חומר קירור נוזלי ואת זה אפשר להעביר בתקרה או בקירות של דרגנועי הכניסה לרציפים יחסית בקלות.
מה שמוזר הוא הגודל העצום של יחידת הקירור (המאייד?). לא ברור מדוע לא עשו יחידה יותר ארוכה ופחות בולטת מהתיקרה. זה לא דבר כזה מסובך וגם ככה צריך לצנן את כל אורך הרציף, לא?
לכל תחנת תחתית יש פירי איוורור, אחרת אנשים היו נחנקים.
לצערי יורם פירט שמדובר במערכת איוורור ותו לא.
&nbsp
מה שקורה בתחנות התחתית העמוקה הוא שהאוויר החם מצטבר בתקרת מנהרת הרציף, ואין לו לאן ללכת. האיוורור שמגיע מלמעלה אינו מקרר את התחנות אלא מספק אוויר בטמפרטורה שבחוץ לנשימה. בניגוד למנהרות בסלעי גיר ששומרות על טמפרטורה קבועה כל השנה לצינורות הפלדה באדמת החימר יש הפרש טמפרטורות מסויים עם העולם החיצוני אך ההפרש הזה אינו מספיק כדי להתמודד עם החום בקיץ או הקור בחורף.
&nbsp
בבריטניה יש קייצים שבהם אין יותר משבוע פה - יומיים שם - מעל ל30 מעלות. במצב כזה בעבר לא היה שווה להקצות כספים לאיוורור. בימינו יש קייצים עם חודש ומעלה של טמפרטורות גבוהות ולכן בעשור וחצי האחרונים השקיעו ברכבות עיליות ממוזגות, אך בעסקים רבים אין מיזוג, ובבתים פרטיים זה כמעט ולא קיים.
 

raminec

New member
לא אמרתי שאין פירי אוורור

לכל תחנת תחתית יש פירי איוורור, אחרת אנשים היו נחנקים.
לצערי יורם פירט שמדובר במערכת איוורור ותו לא.
&nbsp
מה שקורה בתחנות התחתית העמוקה הוא שהאוויר החם מצטבר בתקרת מנהרת הרציף, ואין לו לאן ללכת. האיוורור שמגיע מלמעלה אינו מקרר את התחנות אלא מספק אוויר בטמפרטורה שבחוץ לנשימה. בניגוד למנהרות בסלעי גיר ששומרות על טמפרטורה קבועה כל השנה לצינורות הפלדה באדמת החימר יש הפרש טמפרטורות מסויים עם העולם החיצוני אך ההפרש הזה אינו מספיק כדי להתמודד עם החום בקיץ או הקור בחורף.
&nbsp
בבריטניה יש קייצים שבהם אין יותר משבוע פה - יומיים שם - מעל ל30 מעלות. במצב כזה בעבר לא היה שווה להקצות כספים לאיוורור. בימינו יש קייצים עם חודש ומעלה של טמפרטורות גבוהות ולכן בעשור וחצי האחרונים השקיעו ברכבות עיליות ממוזגות, אך בעסקים רבים אין מיזוג, ובבתים פרטיים זה כמעט ולא קיים.
לא אמרתי שאין פירי אוורור
רק אמרתי שאם היו שואלים אותי מה לעשות אחרי שתחנה כבר נבנתה ללא אמצעי קירור אני הייתי מציע משאבת חום ולא פיר אוורור נוסף חדש. הן מהבחינה האנרגטית והן מבחינת עלויות הקמת המערכת ורמת הקושי ההנדסי.
זה די הגיוני שהזרמת אוויר חם מהרחוב ביום חם לא מועילה רבות למצב שמתחת לפני הקרקע...
אני לא בטוח שזה נכון שחייבים לעשות פירי אוורור בכל תחנה, אבל אני לא מבין כזה גדול במנהרות. לדעתי פירי אוורור בכל מקום לאורך התוואי התת קרקעי בשילוב עם תנועת הרכבות יוצר אפקט של שאיבה ודחיסת אוויר דרך פירי האוורור שבתורם מאווררים גם את התחנות שעל התוואי.
 

yblumann

New member
ventilation shafts

לא אמרתי שאין פירי אוורור
רק אמרתי שאם היו שואלים אותי מה לעשות אחרי שתחנה כבר נבנתה ללא אמצעי קירור אני הייתי מציע משאבת חום ולא פיר אוורור נוסף חדש. הן מהבחינה האנרגטית והן מבחינת עלויות הקמת המערכת ורמת הקושי ההנדסי.
זה די הגיוני שהזרמת אוויר חם מהרחוב ביום חם לא מועילה רבות למצב שמתחת לפני הקרקע...
אני לא בטוח שזה נכון שחייבים לעשות פירי אוורור בכל תחנה, אבל אני לא מבין כזה גדול במנהרות. לדעתי פירי אוורור בכל מקום לאורך התוואי התת קרקעי בשילוב עם תנועת הרכבות יוצר אפקט של שאיבה ודחיסת אוויר דרך פירי האוורור שבתורם מאווררים גם את התחנות שעל התוואי.
ventilation shafts
exist all over the underground system.
many - especially in tunnels- were built when the system was built.
some extra ventilation shafts were established in disused lift shafts, some were established in disused sections of existing stations, and some extra ones were created in abandomed stations,
In addition, the tunnel from the street to the platform acts as a ventilation shaft.

The cooling system used in Oxford Street and other busy stations is an additional measure which is not that effective.
But it does help at peak hours when the platforms are packed with commuters and average temp rises.

Unfortunately, undeground, space in central London is already occupied with buildings, utilities and sewege systems , so there is no room for expansion.
Regards
 

raminec

New member
לגבי הסיפא של הודעתך

ventilation shafts
exist all over the underground system.
many - especially in tunnels- were built when the system was built.
some extra ventilation shafts were established in disused lift shafts, some were established in disused sections of existing stations, and some extra ones were created in abandomed stations,
In addition, the tunnel from the street to the platform acts as a ventilation shaft.

The cooling system used in Oxford Street and other busy stations is an additional measure which is not that effective.
But it does help at peak hours when the platforms are packed with commuters and average temp rises.

Unfortunately, undeground, space in central London is already occupied with buildings, utilities and sewege systems , so there is no room for expansion.
Regards
לגבי הסיפא של הודעתך
אני חושב שזה בעיקר עניין של כסף, לאו דווקא של מקום או של מגבלות טכניות כאלו ואחרות. כמו שאפשר לפנות בניינים כשרוצים להקים תשתיות אחרות ולהעביר כבלי חשמל, צינורות ביוב וגז כשרוצים לסלול כביש או מסילה בכל מקום אחר. כמעט הכל מתחיל ונגמר בכסף.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
את קרוסרייל בTCR השחילו במרווח של פחות ממטר לכל צד.

לגבי הסיפא של הודעתך
אני חושב שזה בעיקר עניין של כסף, לאו דווקא של מקום או של מגבלות טכניות כאלו ואחרות. כמו שאפשר לפנות בניינים כשרוצים להקים תשתיות אחרות ולהעביר כבלי חשמל, צינורות ביוב וגז כשרוצים לסלול כביש או מסילה בכל מקום אחר. כמעט הכל מתחיל ונגמר בכסף.
&nbsp
את קרוסרייל בTCR השחילו במרווח של פחות ממטר לכל צד.
בתחנת טוטנהאם קורט רוד התוואי שמצאו לקו החדש שיחתוך את העיר ממזרח למערב חייב את ה TBM לעבור בנקודה שנמצאת פחות ממטר מעל למנהרות רציף אחד הקווים, ופחות ממטר מתחת למדרגות הנעות של התחנה. לפני קרוסרייל היו בתחנה שני קווים - האחד ממזרח למערב ומתחתיו - קו שני מצפון לדרום. עם קרוסרייל יהיו בתחנה שני קווי מזרח-מערב, קרוסרייל חוצה מעל לקו מצפון לדרום ולכן הקו הקיים ממזרח למערב תוחם אותו מדרומו במפלס דומה. המרחב הזה מאד צפוף גם אם יש תקציב של £15,000,000,000
&nbsp
לונדון התת-קרקעית היא גבינה שוויצרית של 150 שנות תשתית תת-קרקעית. הקרקע עצמה היא חימר, כך שאי אפשר לבנות מתחת לבניינים גבוהים, ולעיתים אפילו בנייה תת-קרקעית מתחת לבתי קומתיים פרבריים עלולה לגרום לבעיות (בעת בניית מנהרת הרכבת המהירה 300 קמ"ש מסטראטפורד לסט' פנקרס היו גינות ששקעו, ובתים שהיה צריך לבנות להם יסודות חדשים).
&nbsp
&nbsp
 

yblumann

New member
Oxford Circus ventilation system

מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:

1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)

2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.

3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.

4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
), רציף כלשהו בתחנת אוקספורד סרקס. התחתית העמוקה נבנתה הרבה לפני ההתחממות (או - באוגוסט קריר זה יגידו - ההתקררות) הגלובלית, והטמפרטורות בה גבוהות ב5-10 מעלות מהטמפרטורות על פני השטח, כך שכאשר ישנו שבוע שבו יש טמפרטורות בקרבת 30 מעלות הטמפרטורות בתחתית העמוקה מגיעות ל35-38 מעלות. הגונדולה הזו איננה סטנדרטית אלא אחת מהנסיונות לקרר את האוויר בתחנות העמוקות ביותר. אם יעלו על נוסחה מנצחת אחת יתכן שישתמשו בה לקרר את כל תחנות הרשת, אך קשה לחשוב איפה ניתן לשים מזגנים על הרכבות העמוקות עצמן כי אין בדיוק מקום מיותר בינן לבין המנהרות העגולות ופליטת אוויר מזגנים חם למרחב הזה רק ירע את המצב. (בקרונות קו הויקטוריה החדשים יש איוורור עילי כלשהו אך אינני חושב שמדובר במיזוג). הזום לשלט הלו"ז לא הצליח אך הרכבות הבאות הן בעוד דקה, 3 דק' ו5 דק. זו תדירות של אמצעי הנעת המונים אמיתי (שישה קרונות) ולא של פתרון ביניים לא יוצלח כלשהו שמציגים אותו כ"אלטרנטיבה זולה" שבסוף תעלה ביוקר כי בנוסף להשקעה שניסו להמנע ממנה מלכתחילה כל הכסף שמושקע באמצעי ה"זול" יורד לטמיון.

5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.
Oxford Circus ventilation system
It is a ventilation system and not an air cond system.

simialr installations exist elsewhere on the system.

the ventilation system is not very effective. I should know, this is my local station.
it makes a lot of noise and cosumes much energy.
 

Ccyclist

Well-known member
In London you put 'air conditioner on after you shampoo

Oxford Circus ventilation system
It is a ventilation system and not an air cond system.

simialr installations exist elsewhere on the system.

the ventilation system is not very effective. I should know, this is my local station.
it makes a lot of noise and cosumes much energy.
In London you put 'air conditioner on after you shampoo
אני מודע שבוויקטוריה יש איזה פרוייקט צינון הקשור למי תהום, וראיתי בכמה מקומות מאווררי ענק (כאילו שלהזיז אוויר חם ממקום למקום יועיל), אבל את הגונדולה הזו לא ראיתי קודם (אני מעדיף את קובנט גארדן והTCR בתור נקודות מוצא לעיר, את רוב חנויות השרשרת של אוקספורד סטריט אפשר למצא במקומות אחרים וצפופים פחות). חבל שהיא בסך הכל סוג של איוורור.
 

raminec

New member
זה הגיוני מכיוון שהצפיפות האנרגטית של האוויר נמוכה מאוד

Oxford Circus ventilation system
It is a ventilation system and not an air cond system.

simialr installations exist elsewhere on the system.

the ventilation system is not very effective. I should know, this is my local station.
it makes a lot of noise and cosumes much energy.
זה הגיוני מכיוון שהצפיפות האנרגטית של האוויר נמוכה מאוד
במיוחד בהשוואה לנוזלים המשמשים לקירור במערכות מיזוג. יש צורך להסיע כמות גדולה מאוד של אוויר על מנת לצנן את התחנה בהשוואה לכמות נוזל קירור שהיה צריך להזרים למערכות מיזוג מרכזיות כמו שיש באולמות גדולים בארץ ובעולם גם כאשר המרחק בין המעבה והמאייד הם עשרות מטרים כמו למשל במגדל משרדים רב קומות.
ככל שההפרש בטמפ' בין התחנה לרחוב הולך וקטן בימות הקיץ החמים, כך כמות האוויר שצריך להזרים על מנת לצנן את התחנה הולכת וגדלה. לא פלא אם כך שדווקא באותם ימים שבהם החום במפלס הרחוב מגיע לשיאו המערכת פשוט לא מצליחה לצנן את התחנה כראוי.
 

yblumann

New member
air vent system

זה הגיוני מכיוון שהצפיפות האנרגטית של האוויר נמוכה מאוד
במיוחד בהשוואה לנוזלים המשמשים לקירור במערכות מיזוג. יש צורך להסיע כמות גדולה מאוד של אוויר על מנת לצנן את התחנה בהשוואה לכמות נוזל קירור שהיה צריך להזרים למערכות מיזוג מרכזיות כמו שיש באולמות גדולים בארץ ובעולם גם כאשר המרחק בין המעבה והמאייד הם עשרות מטרים כמו למשל במגדל משרדים רב קומות.
ככל שההפרש בטמפ' בין התחנה לרחוב הולך וקטן בימות הקיץ החמים, כך כמות האוויר שצריך להזרים על מנת לצנן את התחנה הולכת וגדלה. לא פלא אם כך שדווקא באותם ימים שבהם החום במפלס הרחוב מגיע לשיאו המערכת פשוט לא מצליחה לצנן את התחנה כראוי.
air vent system
Bear in mind that the platform area is not enclosed- i.e. there are no platform doors, so air flows in the tunnels and on/off the platforms and access to/from the street level.
The temp in the tunnels is relatively high , so if you attempt cooling the platform or the station area, it is not very effective because of the air flows to/from the tunnels.

It is a measure of the tube's success- it currently carries a record number of passengers- and the numbers keep growing.
the system was never designed to cope with so many communters, and traffic is expected to keep growing.

It is very rare to find the [underground] space to enlarge station areas not to mention the funds to do so. Victoria Station- one of the busiest in the system is being enlarged at the moment.

New Crossrail station platforms are being designed with some thought re: better ventilation. Space and tunneling has been found for that.

regards

Yoram
 

raminec

New member
שאלת הביצה והתרנגולת

air vent system
Bear in mind that the platform area is not enclosed- i.e. there are no platform doors, so air flows in the tunnels and on/off the platforms and access to/from the street level.
The temp in the tunnels is relatively high , so if you attempt cooling the platform or the station area, it is not very effective because of the air flows to/from the tunnels.

It is a measure of the tube's success- it currently carries a record number of passengers- and the numbers keep growing.
the system was never designed to cope with so many communters, and traffic is expected to keep growing.

It is very rare to find the [underground] space to enlarge station areas not to mention the funds to do so. Victoria Station- one of the busiest in the system is being enlarged at the moment.

New Crossrail station platforms are being designed with some thought re: better ventilation. Space and tunneling has been found for that.

regards

Yoram
שאלת הביצה והתרנגולת
האם החום בתחנות נובע בעיקר מהתחממות גלובלית, או מעליה בכמות הנוסעים העומדים ברצפים? כלל אצבע אומר שכל נוסע שקול בערך ל 100W פליטת חום. אני לא צריך להסביר לך מה המשמעות של 200 איש שעומדים ברציף, נכון?
אז עכשיו צריך לעשות חושבים, האם מתכננים להגדיל את הרציפים ו/או שמתכננים לשפר את נושא המיזוג? אם רוצים למזג, צריך לבודד את הפלטפורמה מהמנהרה. זה יקטין את אפקט ה- piston משמעותית ויגרום לכך שהמיזוג לא יברח. זה גם ישפר את הבעיה של הקור בחורף.
אין לי ספק שביצוע שינויים בדיעבד עולה הרבה הרבה יותר מאשר תכנון מוקדם. זו גם אחת הסיבות שלעיתים מעדיפים להקים מערכת שלמה מחדש ולא לנסות לעשות מעשה טלאים.

 

Ccyclist

Well-known member
נושא המיזוג שונה לחלוטין מנושא האיוורור.

שאלת הביצה והתרנגולת
האם החום בתחנות נובע בעיקר מהתחממות גלובלית, או מעליה בכמות הנוסעים העומדים ברצפים? כלל אצבע אומר שכל נוסע שקול בערך ל 100W פליטת חום. אני לא צריך להסביר לך מה המשמעות של 200 איש שעומדים ברציף, נכון?
אז עכשיו צריך לעשות חושבים, האם מתכננים להגדיל את הרציפים ו/או שמתכננים לשפר את נושא המיזוג? אם רוצים למזג, צריך לבודד את הפלטפורמה מהמנהרה. זה יקטין את אפקט ה- piston משמעותית ויגרום לכך שהמיזוג לא יברח. זה גם ישפר את הבעיה של הקור בחורף.
אין לי ספק שביצוע שינויים בדיעבד עולה הרבה הרבה יותר מאשר תכנון מוקדם. זו גם אחת הסיבות שלעיתים מעדיפים להקים מערכת שלמה מחדש ולא לנסות לעשות מעשה טלאים.
נושא המיזוג שונה לחלוטין מנושא האיוורור.
בריטניה היא מדינה קרירה, הטמפרטורה הממוצעת ביום בחודשים יולי-אוגוסט היא 20 מעלות. טמפרטורת הביניים (יום ולילה בממוצע, מה שמשפיע על טמפרטורת הקרקע) היא 15 מעלות בלבד.
&nbsp
במצב כזה הצורך במיזוג הוא שולי ביותר, יתכן שבאמת חייבים אותו במצטבר לחודש בשנה וגם זו הנחה מרחיבה. הפרש הטמפרטורות בין השטח לתחתית מכתיב טמפרטורה ממוצעת של 28 מעלות בערך בתחתית בקיץ כאשר הטמפרטורות המפחידות של 38 מעלות רלוונטיות לאותם שבוע-שבועיים בשנה (במצטבר) שבהם הטמפרטורה בחוץ קרובה ל30 מעלות. המערכת תיפקדה טוב מאד מעל 145 שנה ללא מיזוג (יש כיום מיזוג בפרוזדורי היציאה הצפוניים החדשים של תחנת קינג'ס קרוס סט' פנקרס לתחנת היורוסטאר שנפתחו ב2010 בערך, אינני מכיר תחנות אחרות עם מיזוג, אך בקווי התת-שטח מתחילים להפעיל רכבות ממוזגות כי יש פתחי אוויר במנהרות שנועדו במקור לקיטור). יש בעיה בכדאיות ההשקעה עבור משהו שקורה אולי 10%-5% מהזמן.
&nbsp
חמצן, ואוויר טרי לנשימה לעומת זאת הם הכרח. ללא הבאת אוויר מפני השטח היה בלתי אפשרי לנשום בתחתית העמוקה ולכן כל תחנה נבנתה עם פירי איוורור - אך אלו לא נועדו לשנות את הטמפרטורה בתחנות אלא לאוורר בלבד. בחורף יורד דרכם אוויר שיכול להיות בטמפרטורה של 10 מעלות, 0 מעלות, או אפילו מינוס 5. בקיץ האוויר יהיה בממוצע 20 ביום, 15 או פחות מכך בלילה, ורק בגלי החום יפלטו מערכות האיוורור אוויר בטמפרטורות שבסביבות ה30 מעלות. פירי האיוורור הם בסך הכל פתיחת חלון או ארובה לפני השטח והבאת המצב שם (שבדרך כלל נסבל) אל מתחת לאדמה.
&nbsp
באשר לדלתות - יש אותן בקו היובל, בקטע שנפתח ב1999. באשר לצפיפות - בזמן המלחמה מאות אנשים לנו בתחנות כל לילה, בתחנות מסויימות היו גם מיטות קומותיים ואף מבני עץ שמיקסמו את מספר השוהים (בתחנות שבבנייה כמו בת'נאל גרין, או בתחנות קו האקספרס שלא נפתח לקו הצפוני כולל הבונקר של אייזנהאואר, או תחנות שנסגרו ב1933 כמו קנטיש טאון סאות') זוהי צפיפות גבוהה בהרבה מכל מצב יוממים וחימום אנושי קבוע במשך שעות כך שאם אנשים לא התעלפו מחום בהמוניהם אז - יתכן מאד שיש להאשים את השינוי האקלימי במצב כיום. אוכלוסיית לונדון דאז היתה גבוהה מאוכלוסייתה כיום ואחרי המלחמה נבנו ערי שינה סביב הבירה ושיכונים פרבריים שהיו אמורים לפנות את מעמד הפועלים המקומי מהשכונות הצפופות ביותר בדרום ומזרח העיר.
 

raminec

New member
יש דברים מסויימים שבן אדם מוכן לקבל בזמן מלחמה

נושא המיזוג שונה לחלוטין מנושא האיוורור.
בריטניה היא מדינה קרירה, הטמפרטורה הממוצעת ביום בחודשים יולי-אוגוסט היא 20 מעלות. טמפרטורת הביניים (יום ולילה בממוצע, מה שמשפיע על טמפרטורת הקרקע) היא 15 מעלות בלבד.
&nbsp
במצב כזה הצורך במיזוג הוא שולי ביותר, יתכן שבאמת חייבים אותו במצטבר לחודש בשנה וגם זו הנחה מרחיבה. הפרש הטמפרטורות בין השטח לתחתית מכתיב טמפרטורה ממוצעת של 28 מעלות בערך בתחתית בקיץ כאשר הטמפרטורות המפחידות של 38 מעלות רלוונטיות לאותם שבוע-שבועיים בשנה (במצטבר) שבהם הטמפרטורה בחוץ קרובה ל30 מעלות. המערכת תיפקדה טוב מאד מעל 145 שנה ללא מיזוג (יש כיום מיזוג בפרוזדורי היציאה הצפוניים החדשים של תחנת קינג'ס קרוס סט' פנקרס לתחנת היורוסטאר שנפתחו ב2010 בערך, אינני מכיר תחנות אחרות עם מיזוג, אך בקווי התת-שטח מתחילים להפעיל רכבות ממוזגות כי יש פתחי אוויר במנהרות שנועדו במקור לקיטור). יש בעיה בכדאיות ההשקעה עבור משהו שקורה אולי 10%-5% מהזמן.
&nbsp
חמצן, ואוויר טרי לנשימה לעומת זאת הם הכרח. ללא הבאת אוויר מפני השטח היה בלתי אפשרי לנשום בתחתית העמוקה ולכן כל תחנה נבנתה עם פירי איוורור - אך אלו לא נועדו לשנות את הטמפרטורה בתחנות אלא לאוורר בלבד. בחורף יורד דרכם אוויר שיכול להיות בטמפרטורה של 10 מעלות, 0 מעלות, או אפילו מינוס 5. בקיץ האוויר יהיה בממוצע 20 ביום, 15 או פחות מכך בלילה, ורק בגלי החום יפלטו מערכות האיוורור אוויר בטמפרטורות שבסביבות ה30 מעלות. פירי האיוורור הם בסך הכל פתיחת חלון או ארובה לפני השטח והבאת המצב שם (שבדרך כלל נסבל) אל מתחת לאדמה.
&nbsp
באשר לדלתות - יש אותן בקו היובל, בקטע שנפתח ב1999. באשר לצפיפות - בזמן המלחמה מאות אנשים לנו בתחנות כל לילה, בתחנות מסויימות היו גם מיטות קומותיים ואף מבני עץ שמיקסמו את מספר השוהים (בתחנות שבבנייה כמו בת'נאל גרין, או בתחנות קו האקספרס שלא נפתח לקו הצפוני כולל הבונקר של אייזנהאואר, או תחנות שנסגרו ב1933 כמו קנטיש טאון סאות') זוהי צפיפות גבוהה בהרבה מכל מצב יוממים וחימום אנושי קבוע במשך שעות כך שאם אנשים לא התעלפו מחום בהמוניהם אז - יתכן מאד שיש להאשים את השינוי האקלימי במצב כיום. אוכלוסיית לונדון דאז היתה גבוהה מאוכלוסייתה כיום ואחרי המלחמה נבנו ערי שינה סביב הבירה ושיכונים פרבריים שהיו אמורים לפנות את מעמד הפועלים המקומי מהשכונות הצפופות ביותר בדרום ומזרח העיר.
יש דברים מסויימים שבן אדם מוכן לקבל בזמן מלחמה
ולא מוכן לקבל בחיי היום יום שלו.
גם המקלטים בישראל החמה לא תמיד ממוזגים, אבל שומרים עליך בחיים בזמן שמפציצים אותך. עדיף להתעלף מחום ושהתקרה לא תיפול לך על הראש.
 

Ccyclist

Well-known member
לחוסים בתחנות היו קשיים אחרים, החום לא מוזכר.

יש דברים מסויימים שבן אדם מוכן לקבל בזמן מלחמה
ולא מוכן לקבל בחיי היום יום שלו.
גם המקלטים בישראל החמה לא תמיד ממוזגים, אבל שומרים עליך בחיים בזמן שמפציצים אותך. עדיף להתעלף מחום ושהתקרה לא תיפול לך על הראש.
לחוסים בתחנות היו קשיים אחרים, החום לא מוזכר.
בטמפרטורות של שנות ה40 יתכן שהיתה בעיה במשך שבוע במצטבר ואף פחות מכך בשנה. הקשיים שהחוזים בתחתית נתקלו בהם היו קשורים יותר להיעדר שירותים, ולהתנגדות ראשונית של הרשויות. הקשיים מתועדים ומוזכרים כי הם ממחישים את מצבה של העיר בזמן הבליץ. כמו כן על החוסים היה לקום בעת הגעת הרכבת הראשונה על מנת לאפשר לתנועה בעיר ולמאמץ המלחמתי לזרום ללא הפרעה.
&nbsp
המקום התת קרקעי שסבל מחום אז היו מכרות הפחם העמוקים
 
תודה על המידע


מספר תמונות מיום בלונדון...
עליתי ללונדון לביקור מהחוף הדרומי אתמול, והנה כמה תמונות על חידושים בעיר ודברים שנידונו פה בפורום:

1 - נושא תצורת 2 - 3 מושבים עלה לדיון פה בשאלה על אוטובוסים, הנה תמונה מקרון רכבת בתצורה כזו. הרכבת יצאה מרציף 15 של תחנת קלפהאם ג'נקשן, מפלצת רכבתית שהיא רובה רציפי מעבר (יש בה טרמינלים של רכבת פרברית בשם ה"אוברגראונד" אבל רוב רציפיה הם רציפי מעבר של רכבות לטרמינילים בויקטוריה ו-ווטרלו)

2 - בתח"צ הבריטי מקובל שלא לאכול אוכל חם או עם ריחות חזקים, הנה פוסטר חינוכי בנושא.

3 - שלט הכוונה שחור ליעד מרכזי. במקרה הזה - ארמון בקינגהאם, אך במקומות אחרים ראיתי שלטים כאלו מכווינים לקובנט גארדן. בנוסף ישנם שלטים צהובים (כיתוב על רקע לבן) לעבודות זמניות. אלו ואלו לא היו קיימים לפני שנתיים-שלושה ולטעמי הם מאד שימושיים כדי שהתייר ימצא את דרכו ליציאה הנכונה. השילוט הזה קיים בתחנות ולא על מפת הרשת, אך בלונדון נהוג לציין את שמה של התחנה הקרובה לכל דבר עם סמל הרשת (תחתית או ארצית) ושמה בכל מודעה או פירסום. דברים שבעבר היו טיפים למביני עניין כתובים בריש גלי לכל. הגולש פונטוס פילאטוס התייחס לשילוט ולכריזה הזו ליעדים בפוסט מביקור שערך בעיר לאחרונה.

4 - גונדולת איוורור / מיזוג / שאיבת אוויר חם (אינני יודע בדיוק, ואני יודע שאחרים יפרטו ועוד יגערו בי, זה המחיר של פוסט בפורום...
), רציף כלשהו בתחנת אוקספורד סרקס. התחתית העמוקה נבנתה הרבה לפני ההתחממות (או - באוגוסט קריר זה יגידו - ההתקררות) הגלובלית, והטמפרטורות בה גבוהות ב5-10 מעלות מהטמפרטורות על פני השטח, כך שכאשר ישנו שבוע שבו יש טמפרטורות בקרבת 30 מעלות הטמפרטורות בתחתית העמוקה מגיעות ל35-38 מעלות. הגונדולה הזו איננה סטנדרטית אלא אחת מהנסיונות לקרר את האוויר בתחנות העמוקות ביותר. אם יעלו על נוסחה מנצחת אחת יתכן שישתמשו בה לקרר את כל תחנות הרשת, אך קשה לחשוב איפה ניתן לשים מזגנים על הרכבות העמוקות עצמן כי אין בדיוק מקום מיותר בינן לבין המנהרות העגולות ופליטת אוויר מזגנים חם למרחב הזה רק ירע את המצב. (בקרונות קו הויקטוריה החדשים יש איוורור עילי כלשהו אך אינני חושב שמדובר במיזוג). הזום לשלט הלו"ז לא הצליח אך הרכבות הבאות הן בעוד דקה, 3 דק' ו5 דק. זו תדירות של אמצעי הנעת המונים אמיתי (שישה קרונות) ולא של פתרון ביניים לא יוצלח כלשהו שמציגים אותו כ"אלטרנטיבה זולה" שבסוף תעלה ביוקר כי בנוסף להשקעה שניסו להמנע ממנה מלכתחילה כל הכסף שמושקע באמצעי ה"זול" יורד לטמיון.

5 - לחובבי המודלים שביניכם - חומר טוב ושימושי: Milliput הוא פלסטיק לעירבוב ביתי שמכינים אותו כמו פלסטלינה - עירבוב ידני בטמפרטורת החדר. ניתן להשיג אותו בחמישה צבעים: מקורי (צהוב-אפור), לבן, שחור, אפור, וטרה-קוטה (כמו לבני חימר ורעפים). החומר הזה מושלם לסתימת חורים או שריטות במודלים, אך בעייתי לפיסול (או יצירת חלקים חדשים ע"י פיסול, למרות שניתן לנסות לשים אותו בתבנית) משום שהוא מתקשה די מהר והופך לקצת חולי אחרי 5 דקות. בחנות מקומית ניסו לומר לי שהחומר לא קיים בצבע שחור, אז אני מצרף תמונה מה London Graphic Centre בקובנט גארדן עם כל חמשת הצבעים.
תודה על המידע
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה