מסימני המצב בארץ....

מצב
הנושא נעול.

צביקוש23

New member
מסימני המצב בארץ....

מסימני המצב בארץ....
אוטובוס מרצדס 405 של אגד...שנצפה היום בבוקר מבצע קו 405 ירושלים - ת"א.. הנוסעים נראו ...קצת מרגישים לא בנח...:) או היום בצהריים נידרפול של אגד מבצע קו 641 ת"א-נתניה מאסף(ת"א-ר"ג-ב"ב-פ"ת-הוד השרון-צומת רעננה-כביש 4 ) ... הנוסעים נראו..מצטופפים.. ומהמראה הכי בולט השבוע.. ירידה דרסטית וכמעט כללית של כמות האוטובוסים של עובדי תעשייה אווירית פשוט תענוג...ככה אפשר להגיע לעבודה מהר... וגררים של אגד שעושים שעות נוספות בכל מיני כיוונים. אה ועוד...משאיות צבאיות (לא ריאוס) שהתעוררו לחיים אחרי שינה של כמה שנים טובות דוגמת משאיות המרצדס העתיקות של הצבא והמאנים העתיקים מאד שלאחרונה יותר ויותר נראים על הכבישים. מישהו בצבא כנראה עשה סיאנס לרכבים שנעלמו מזמן והעלו אבק בחניון טירת הכרמל כמה עשרות שנים. יוו ויש עוד...משטרת הבובות....חחחח אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. היום למשל בבוקר. נצפו לכל אורך כביש 20 איילון לא פחות מ 4 ניידות מאויישות ע"י שוטרי בובות +ניידת קרטון 1 ... טוב נו.. לפחות הבובות נהנות ממזגן. אה כמו כן רציתי לבקש סליחה מניידת קרטון שעמדה השבוע באזור יקנעם ובטעות הפלתי אותה.. אם שוטר הקרטון הסליחה..:)
 

fireman

New member
וואלה! נכון! ראיתי שלושה בבאר שבע

מסימני המצב בארץ....
אוטובוס מרצדס 405 של אגד...שנצפה היום בבוקר מבצע קו 405 ירושלים - ת"א.. הנוסעים נראו ...קצת מרגישים לא בנח...:) או היום בצהריים נידרפול של אגד מבצע קו 641 ת"א-נתניה מאסף(ת"א-ר"ג-ב"ב-פ"ת-הוד השרון-צומת רעננה-כביש 4 ) ... הנוסעים נראו..מצטופפים.. ומהמראה הכי בולט השבוע.. ירידה דרסטית וכמעט כללית של כמות האוטובוסים של עובדי תעשייה אווירית פשוט תענוג...ככה אפשר להגיע לעבודה מהר... וגררים של אגד שעושים שעות נוספות בכל מיני כיוונים. אה ועוד...משאיות צבאיות (לא ריאוס) שהתעוררו לחיים אחרי שינה של כמה שנים טובות דוגמת משאיות המרצדס העתיקות של הצבא והמאנים העתיקים מאד שלאחרונה יותר ויותר נראים על הכבישים. מישהו בצבא כנראה עשה סיאנס לרכבים שנעלמו מזמן והעלו אבק בחניון טירת הכרמל כמה עשרות שנים. יוו ויש עוד...משטרת הבובות....חחחח אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. היום למשל בבוקר. נצפו לכל אורך כביש 20 איילון לא פחות מ 4 ניידות מאויישות ע"י שוטרי בובות +ניידת קרטון 1 ... טוב נו.. לפחות הבובות נהנות ממזגן. אה כמו כן רציתי לבקש סליחה מניידת קרטון שעמדה השבוע באזור יקנעם ובטעות הפלתי אותה.. אם שוטר הקרטון הסליחה..:)
וואלה! נכון! ראיתי שלושה בבאר שבע
משאיות מרצדס שנמצאות בד"כ בחניוני החירום של צה"ל.... מה שראית זה 1621....16 טון 210 כ"ס....עם סרן אחורי בודד! כנראה הופשרו בשביל ההתנתקות.... בחניוני החירום בעיקר של מחלקות הבינוי בצבא יד גם מרצדסים מדגם 2426 עם סרן אחורי כפול שמיועדים להובלת עפר.... בתקופת השירות שלי הפשירו כמה כאלה אצלנו בבסיס אחרי שנים של עמידה בשמש....מרוב שהן עמדו ללא תזוזה התעקמו להם הסרנים....הנהיגה עליהם הייתה מוזרה משהו אבל ללא ספק....גם אחרי שנים של תרדמת הכלים האלו הזיזו אלפי טונות של עפר בכמה חודשים ללא שום בעיה.
 

אוהד11

New member
כנראה שהעלאת המשאיות הותיקות

וואלה! נכון! ראיתי שלושה בבאר שבע
משאיות מרצדס שנמצאות בד"כ בחניוני החירום של צה"ל.... מה שראית זה 1621....16 טון 210 כ"ס....עם סרן אחורי בודד! כנראה הופשרו בשביל ההתנתקות.... בחניוני החירום בעיקר של מחלקות הבינוי בצבא יד גם מרצדסים מדגם 2426 עם סרן אחורי כפול שמיועדים להובלת עפר.... בתקופת השירות שלי הפשירו כמה כאלה אצלנו בבסיס אחרי שנים של עמידה בשמש....מרוב שהן עמדו ללא תזוזה התעקמו להם הסרנים....הנהיגה עליהם הייתה מוזרה משהו אבל ללא ספק....גם אחרי שנים של תרדמת הכלים האלו הזיזו אלפי טונות של עפר בכמה חודשים ללא שום בעיה.
כנראה שהעלאת המשאיות הותיקות
והפעלת אוטובוסים עירוניים בקווים בינעירוניים קשורה להתנתקות ולויזות שביצעו נהגי אגד
 

צביקוש23

New member
לא תאמין אפילו ראיתי

כנראה שהעלאת המשאיות הותיקות
והפעלת אוטובוסים עירוניים בקווים בינעירוניים קשורה להתנתקות ולויזות שביצעו נהגי אגד
לא תאמין אפילו ראיתי
ראש גורר של צה"ל שבימים כתיקונם משאיות מהסוג שלו מעלות אבק , קורי עכביש וסתם חולרה בחניון טירת הכרמל. אני מדבר על ראש גורר צבאי תוצרת דאף מתחילת שנות ה 80 שאין ספק שמישהו העלה אותו באוב או בסיאנס ביזארי כלשהו.
 

fireman

New member
שרשור נוסטלגיה צבאי נהיה פה ../images/Emo13.gif

לא תאמין אפילו ראיתי
ראש גורר של צה"ל שבימים כתיקונם משאיות מהסוג שלו מעלות אבק , קורי עכביש וסתם חולרה בחניון טירת הכרמל. אני מדבר על ראש גורר צבאי תוצרת דאף מתחילת שנות ה 80 שאין ספק שמישהו העלה אותו באוב או בסיאנס ביזארי כלשהו.
שרשור נוסטלגיה צבאי נהיה פה

בחיל האויר יד עוד מספר דיי גדול של מאקים DM600 אם אני לא טועה שעדיין משרתים כמיכליות דס"ל שעובדות ממש סביב השעון.... אצלנו בבסיס אני זוכר גם מכונה של סקאניה משנות ה80 עם סרן אחורי בודד, גם כן מיכלית תדלוק.... בדאף מעולם לא נתקלתי בשורות צה"ל.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gifבהחלט קשור. הרי הרבה מאוד

כנראה שהעלאת המשאיות הותיקות
והפעלת אוטובוסים עירוניים בקווים בינעירוניים קשורה להתנתקות ולויזות שביצעו נהגי אגד
בהחלט קשור. הרי הרבה מאוד
אוטובוסים של אגד נסעו להתנתקויות.
 

צביקוש23

New member
יש גם...

וואלה! נכון! ראיתי שלושה בבאר שבע
משאיות מרצדס שנמצאות בד"כ בחניוני החירום של צה"ל.... מה שראית זה 1621....16 טון 210 כ"ס....עם סרן אחורי בודד! כנראה הופשרו בשביל ההתנתקות.... בחניוני החירום בעיקר של מחלקות הבינוי בצבא יד גם מרצדסים מדגם 2426 עם סרן אחורי כפול שמיועדים להובלת עפר.... בתקופת השירות שלי הפשירו כמה כאלה אצלנו בבסיס אחרי שנים של עמידה בשמש....מרוב שהן עמדו ללא תזוזה התעקמו להם הסרנים....הנהיגה עליהם הייתה מוזרה משהו אבל ללא ספק....גם אחרי שנים של תרדמת הכלים האלו הזיזו אלפי טונות של עפר בכמה חודשים ללא שום בעיה.
יש גם...
יש גם וגם הםנצפו השבוע... רכינות לחיל האוויר יש מספר דווקא די גדול של רכינות כבדות עם סרן כפול תוצרת מאן ותוצרת מאק. רובם משנות ה 70 . השבוע יצא לי לראות רכינה מהבסיס בו שירתתי נוסעת עדיין אמנם לאט אבל נוסעת ולזה אני קורא מסימני המצב . שבוע שעבר יצא לי לראות לראשונה משאית מתוצרת אמריקאית של צה"ל חדשה לגמרי (דגם 2006) . אני מדבר על אלה עם הקבינה הארוכה מאד והגבוהה באופן חריג . (למי שמכיר אלה שגם מעל תא הנהג המשאית גבוהה מאד ויש גם חלונות מעל חלון הנהג כאילו קומה שניה ) הבנתי מהנהג שיש בודדות ואולי אפילו פחות מבודדות לגמרי בצה"ל מדגם ספציפי זה. כל הכבוד לצה"ל שקנה משאית כזאת.
 

fireman

New member
אני חושב שזה היה איזשהו דגם ניסיוני

יש גם...
יש גם וגם הםנצפו השבוע... רכינות לחיל האוויר יש מספר דווקא די גדול של רכינות כבדות עם סרן כפול תוצרת מאן ותוצרת מאק. רובם משנות ה 70 . השבוע יצא לי לראות רכינה מהבסיס בו שירתתי נוסעת עדיין אמנם לאט אבל נוסעת ולזה אני קורא מסימני המצב . שבוע שעבר יצא לי לראות לראשונה משאית מתוצרת אמריקאית של צה"ל חדשה לגמרי (דגם 2006) . אני מדבר על אלה עם הקבינה הארוכה מאד והגבוהה באופן חריג . (למי שמכיר אלה שגם מעל תא הנהג המשאית גבוהה מאד ויש גם חלונות מעל חלון הנהג כאילו קומה שניה ) הבנתי מהנהג שיש בודדות ואולי אפילו פחות מבודדות לגמרי בצה"ל מדגם ספציפי זה. כל הכבוד לצה"ל שקנה משאית כזאת.
אני חושב שזה היה איזשהו דגם ניסיוני
של פרייטליינר אם אני לא טועה....החליטו לא לרכוש אותו בגלל שהוולבו היה יותר משתלם (FM10) וגם מסתדר עם ההסכמי רכישה מארה"ב מאחר וסדרת FM מיוצרת בארה"ב. הרכינות של מאק היו נוסעות גם בתקופה שאני שירתתי בצבא....ויצאו לקראת 2003 משירות עם כניסת הוולבואים חלק מהן עם סרן אחורי כפול וסרן קדמי בודד וחלק עם סרן כפול אחורי וסרן קדמי כפול עם מנוף של EFFER אם אני לא טועה. במהלך הרכישה של הוולבו הצבא מצא את עצמו במצב מאוד מביך של חוסר התאמה לנגררים שהיו ברשות הצבא עד אז כולל הלובים והעגלות הרגילות וכל הסדרה של המשאיות הללו נאלצו להסתפק בצמיגים קטנים יותר מהסטנדרט שמגיע מהיצרן, הצלחות רכינה במשאיות מרובעות הסרנים נאלצו לזוז ממקומן והרגלי תמיכה של העגלות הוזזו גם כן אחרת המשאית לא הייתה מצליחה להסתובב... בקיצור, בלאגן שלם. רכינה של מאן יצא לי לראות לעיתים נדירות מאוד בשירות חיל האויר, רובן היו בתובלה ולא בחיל האויר מאחר והם לא נדרשו בחיל האויר.... זכורה לי רכינה אחת של מאן שחנתה אצלנו כמה חודשים ללא מעש, אי אפשר היה להשתמש בה....שוב...עניין של חוסר תאימות לנגררים.
 

fireman

New member
פאדיחה נוספת שהייתה בוולבו

אני חושב שזה היה איזשהו דגם ניסיוני
של פרייטליינר אם אני לא טועה....החליטו לא לרכוש אותו בגלל שהוולבו היה יותר משתלם (FM10) וגם מסתדר עם ההסכמי רכישה מארה"ב מאחר וסדרת FM מיוצרת בארה"ב. הרכינות של מאק היו נוסעות גם בתקופה שאני שירתתי בצבא....ויצאו לקראת 2003 משירות עם כניסת הוולבואים חלק מהן עם סרן אחורי כפול וסרן קדמי בודד וחלק עם סרן כפול אחורי וסרן קדמי כפול עם מנוף של EFFER אם אני לא טועה. במהלך הרכישה של הוולבו הצבא מצא את עצמו במצב מאוד מביך של חוסר התאמה לנגררים שהיו ברשות הצבא עד אז כולל הלובים והעגלות הרגילות וכל הסדרה של המשאיות הללו נאלצו להסתפק בצמיגים קטנים יותר מהסטנדרט שמגיע מהיצרן, הצלחות רכינה במשאיות מרובעות הסרנים נאלצו לזוז ממקומן והרגלי תמיכה של העגלות הוזזו גם כן אחרת המשאית לא הייתה מצליחה להסתובב... בקיצור, בלאגן שלם. רכינה של מאן יצא לי לראות לעיתים נדירות מאוד בשירות חיל האויר, רובן היו בתובלה ולא בחיל האויר מאחר והם לא נדרשו בחיל האויר.... זכורה לי רכינה אחת של מאן שחנתה אצלנו כמה חודשים ללא מעש, אי אפשר היה להשתמש בה....שוב...עניין של חוסר תאימות לנגררים.
פאדיחה נוספת שהייתה בוולבו
בגלל תכנון דפוק של מי שביצע את הרכש היה גם במנופים..... המנוף שהותקן על הראש גורר היה קצר משמעותית מכדי להגיע לחלק האחורי של העגלה עד כדי כך שאי אפשר היה להניף מכולה שנמצאת בחלק האחורי של הנגרר והיה צריך להתנתק מהעגלה ולהסתובב לצד השני עם הסוס בכדי להוריד את המכולה.... גם את זה תיקנו ע"י החלפת הזרוע הטלסקופית של המנוף.... רק בצבא יכולים לקרות דברים כאלה....ככה זה כשהכסף יוצא בלי חשבון ולא מהכיס של אף אחד.
 

צביקוש23

New member
אם כך..

אני חושב שזה היה איזשהו דגם ניסיוני
של פרייטליינר אם אני לא טועה....החליטו לא לרכוש אותו בגלל שהוולבו היה יותר משתלם (FM10) וגם מסתדר עם ההסכמי רכישה מארה"ב מאחר וסדרת FM מיוצרת בארה"ב. הרכינות של מאק היו נוסעות גם בתקופה שאני שירתתי בצבא....ויצאו לקראת 2003 משירות עם כניסת הוולבואים חלק מהן עם סרן אחורי כפול וסרן קדמי בודד וחלק עם סרן כפול אחורי וסרן קדמי כפול עם מנוף של EFFER אם אני לא טועה. במהלך הרכישה של הוולבו הצבא מצא את עצמו במצב מאוד מביך של חוסר התאמה לנגררים שהיו ברשות הצבא עד אז כולל הלובים והעגלות הרגילות וכל הסדרה של המשאיות הללו נאלצו להסתפק בצמיגים קטנים יותר מהסטנדרט שמגיע מהיצרן, הצלחות רכינה במשאיות מרובעות הסרנים נאלצו לזוז ממקומן והרגלי תמיכה של העגלות הוזזו גם כן אחרת המשאית לא הייתה מצליחה להסתובב... בקיצור, בלאגן שלם. רכינה של מאן יצא לי לראות לעיתים נדירות מאוד בשירות חיל האויר, רובן היו בתובלה ולא בחיל האויר מאחר והם לא נדרשו בחיל האויר.... זכורה לי רכינה אחת של מאן שחנתה אצלנו כמה חודשים ללא מעש, אי אפשר היה להשתמש בה....שוב...עניין של חוסר תאימות לנגררים.
אם כך..
בכל פעם שאתה עובר ליד בסיס חיל האוויר בלוד ..תביט לכיוון גף רכב שצמוד לכביש ותראה כמה רכינות עומדות שם.. ודווקא בבסיס תובלה של חיל האוויר בו שירתתי היתה (ועדיין יש ) רכינה של מאק..עובדת עוד עובדת.. יש לצה"ל כמה עשרות ראשי גורר תוצרת דאף משנות ה80 שמשתמשים בהם רק בשעות חירום או במקרים חריגים. יש בצה"ל ראש גורר אחד ויחיד בלבד תוצרת אינטרנשיונל והוא נמצא בחיל האוויר (בבסיס תובלה של חיל האוויר) הוא נסיוני (מאז שעלה לכביש בשנת 2000) והוא חורש את כבישי הארץ. לא בעיה לזהות אותו כי הוא היחיד.. יש לו חזות (הכוונה לקבינה) של משאית אינטרנשיונל הצבאיות אבל הוא גבוה יותר והוא ראש גורר ויש לו עגלה ארוכה שרק הוא גורר אותה.... ונוהג עליה גם נהג קבוע ויחיד איש קבע נחמד . שגם כצופר נוסע עם הראש גורר הביתה כל יום (בלי העגלה)
 

barak67

New member
FM של וולוו לא כוונתך ל FH ?

אני חושב שזה היה איזשהו דגם ניסיוני
של פרייטליינר אם אני לא טועה....החליטו לא לרכוש אותו בגלל שהוולבו היה יותר משתלם (FM10) וגם מסתדר עם ההסכמי רכישה מארה"ב מאחר וסדרת FM מיוצרת בארה"ב. הרכינות של מאק היו נוסעות גם בתקופה שאני שירתתי בצבא....ויצאו לקראת 2003 משירות עם כניסת הוולבואים חלק מהן עם סרן אחורי כפול וסרן קדמי בודד וחלק עם סרן כפול אחורי וסרן קדמי כפול עם מנוף של EFFER אם אני לא טועה. במהלך הרכישה של הוולבו הצבא מצא את עצמו במצב מאוד מביך של חוסר התאמה לנגררים שהיו ברשות הצבא עד אז כולל הלובים והעגלות הרגילות וכל הסדרה של המשאיות הללו נאלצו להסתפק בצמיגים קטנים יותר מהסטנדרט שמגיע מהיצרן, הצלחות רכינה במשאיות מרובעות הסרנים נאלצו לזוז ממקומן והרגלי תמיכה של העגלות הוזזו גם כן אחרת המשאית לא הייתה מצליחה להסתובב... בקיצור, בלאגן שלם. רכינה של מאן יצא לי לראות לעיתים נדירות מאוד בשירות חיל האויר, רובן היו בתובלה ולא בחיל האויר מאחר והם לא נדרשו בחיל האויר.... זכורה לי רכינה אחת של מאן שחנתה אצלנו כמה חודשים ללא מעש, אי אפשר היה להשתמש בה....שוב...עניין של חוסר תאימות לנגררים.
FM של וולוו לא כוונתך ל FH ?
אלא א"כ זה משהו אחר ? לפרייטליינר יש ייבוא סדיר לארץ? יש די הרבה....
 

barak67

New member
ובערד ואילת לא שמעו בכלל על

מסימני המצב בארץ....
אוטובוס מרצדס 405 של אגד...שנצפה היום בבוקר מבצע קו 405 ירושלים - ת"א.. הנוסעים נראו ...קצת מרגישים לא בנח...:) או היום בצהריים נידרפול של אגד מבצע קו 641 ת"א-נתניה מאסף(ת"א-ר"ג-ב"ב-פ"ת-הוד השרון-צומת רעננה-כביש 4 ) ... הנוסעים נראו..מצטופפים.. ומהמראה הכי בולט השבוע.. ירידה דרסטית וכמעט כללית של כמות האוטובוסים של עובדי תעשייה אווירית פשוט תענוג...ככה אפשר להגיע לעבודה מהר... וגררים של אגד שעושים שעות נוספות בכל מיני כיוונים. אה ועוד...משאיות צבאיות (לא ריאוס) שהתעוררו לחיים אחרי שינה של כמה שנים טובות דוגמת משאיות המרצדס העתיקות של הצבא והמאנים העתיקים מאד שלאחרונה יותר ויותר נראים על הכבישים. מישהו בצבא כנראה עשה סיאנס לרכבים שנעלמו מזמן והעלו אבק בחניון טירת הכרמל כמה עשרות שנים. יוו ויש עוד...משטרת הבובות....חחחח אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. היום למשל בבוקר. נצפו לכל אורך כביש 20 איילון לא פחות מ 4 ניידות מאויישות ע"י שוטרי בובות +ניידת קרטון 1 ... טוב נו.. לפחות הבובות נהנות ממזגן. אה כמו כן רציתי לבקש סליחה מניידת קרטון שעמדה השבוע באזור יקנעם ובטעות הפלתי אותה.. אם שוטר הקרטון הסליחה..:)
ובערד ואילת לא שמעו בכלל על
אוטובוסים עירוניים רק היום העלה אלון תמונה של קו 1 עם אוטו בינעירוני.
 

alantan

New member
כל נוסעי קו 1 - לחגור חגורות בבקשה!

ובערד ואילת לא שמעו בכלל על
אוטובוסים עירוניים רק היום העלה אלון תמונה של קו 1 עם אוטו בינעירוני.
כל נוסעי קו 1 - לחגור חגורות בבקשה!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
רגע, רגע... שאני אבין -

מסימני המצב בארץ....
אוטובוס מרצדס 405 של אגד...שנצפה היום בבוקר מבצע קו 405 ירושלים - ת"א.. הנוסעים נראו ...קצת מרגישים לא בנח...:) או היום בצהריים נידרפול של אגד מבצע קו 641 ת"א-נתניה מאסף(ת"א-ר"ג-ב"ב-פ"ת-הוד השרון-צומת רעננה-כביש 4 ) ... הנוסעים נראו..מצטופפים.. ומהמראה הכי בולט השבוע.. ירידה דרסטית וכמעט כללית של כמות האוטובוסים של עובדי תעשייה אווירית פשוט תענוג...ככה אפשר להגיע לעבודה מהר... וגררים של אגד שעושים שעות נוספות בכל מיני כיוונים. אה ועוד...משאיות צבאיות (לא ריאוס) שהתעוררו לחיים אחרי שינה של כמה שנים טובות דוגמת משאיות המרצדס העתיקות של הצבא והמאנים העתיקים מאד שלאחרונה יותר ויותר נראים על הכבישים. מישהו בצבא כנראה עשה סיאנס לרכבים שנעלמו מזמן והעלו אבק בחניון טירת הכרמל כמה עשרות שנים. יוו ויש עוד...משטרת הבובות....חחחח אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. היום למשל בבוקר. נצפו לכל אורך כביש 20 איילון לא פחות מ 4 ניידות מאויישות ע"י שוטרי בובות +ניידת קרטון 1 ... טוב נו.. לפחות הבובות נהנות ממזגן. אה כמו כן רציתי לבקש סליחה מניידת קרטון שעמדה השבוע באזור יקנעם ובטעות הפלתי אותה.. אם שוטר הקרטון הסליחה..:)
רגע, רגע... שאני אבין -
מרצדס עירונית O405 עושה את קו ירושלים-תל-אביב???
 

alantan

New member
ארוכים?

הבנת נכון מאד
ולא רק בקו הזה.. אלא בעוד כמה קווים בינערונים ארוכים. המחזה הזה חזר על עצמו שלשום אתמול והיום.
ארוכים?
כולה 45 דקות... לא סוף העולם. יש קווים עירוניים שמשך הנסיעה בהם ארוך יותר באופן משמעותי (נדמה לי שאפילו בארץ - מישהו לקו 18 בירושלים? או קו 5 בחיפה? או קו 25 בתל-אביב/בת ים?).
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא הייתי מתנגד לעשות נסיעה כזאת...

כבר קרה ששלחו גם מפרקיות
חדשות וישנות לקו 400/402, וO405 פרבריות (עם מנוע מחוזק וכיסאות מפוארים) ביצעו את הקווים הנ"ל וגם 405/480.
לא הייתי מתנגד לעשות נסיעה כזאת...
רק בשביל החוייה. אני מבין ששלחו רק את הפרבריות, לא את העירוניות עם המושבים הקשים. אם כך זה לא נורא כ"כ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה