מסימני המצב בארץ....

מצב
הנושא נעול.
בהחלט חוויה מעניינת ומפתיעה

לא הייתי מתנגד לעשות נסיעה כזאת...
רק בשביל החוייה. אני מבין ששלחו רק את הפרבריות, לא את העירוניות עם המושבים הקשים. אם כך זה לא נורא כ"כ.
בהחלט חוויה מעניינת ומפתיעה
היכולות של העירוניות בהחלט לא מאכזבות! אין ספק שאנחנו צריכים להגיד תודה בכל יום שיש לנו צי כ"כ מגוון ובייחוד טוב של אוטובוסים איכותיים שלא נתקלים בבעיות מיוחדות בעליות הקשות (טוב נו, חוץ מהוולבו שברגע שרק נוגעים בריטרדר הוא כבר רותח...) איפה אנחנו ואיפה הליאז (יעקב?)...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שאלה טיפשית:

בהחלט חוויה מעניינת ומפתיעה
היכולות של העירוניות בהחלט לא מאכזבות! אין ספק שאנחנו צריכים להגיד תודה בכל יום שיש לנו צי כ"כ מגוון ובייחוד טוב של אוטובוסים איכותיים שלא נתקלים בבעיות מיוחדות בעליות הקשות (טוב נו, חוץ מהוולבו שברגע שרק נוגעים בריטרדר הוא כבר רותח...) איפה אנחנו ואיפה הליאז (יעקב?)...
שאלה טיפשית:
מה זה ריטרדר
 

JayZed

New member
ריטרדר הוא מתקן אלקטרו-מגנטי אשר

שאלה טיפשית:
מה זה ריטרדר
ריטרדר הוא מתקן אלקטרו-מגנטי אשר
מאט את האוטובוס ללא השימוש בברקס חיכוכי. הנהג מפעיל את הריטרדר בעזרת ידית שנמצאת מתחת להגה האוטובוס (במרצדס, מאן וולבו B12B) או ידית שנמצאת על הפאנל ליד ההגה מצד ימין (וולבו B10B). ריטרדר מותקן, בדר"כ, רק באוטובוסים בין-עירוניים, באוטובוסים עירוניים בדר"כ אין אותו - למעט ה-NL וה-NG של אגד והמרצדס O405 בגרסה הפרברית שכולן מצויידות בריטרדר.
 

אורי404

New member
אתה מתכוון לריטרדר ידני. עד כמה

ריטרדר הוא מתקן אלקטרו-מגנטי אשר
מאט את האוטובוס ללא השימוש בברקס חיכוכי. הנהג מפעיל את הריטרדר בעזרת ידית שנמצאת מתחת להגה האוטובוס (במרצדס, מאן וולבו B12B) או ידית שנמצאת על הפאנל ליד ההגה מצד ימין (וולבו B10B). ריטרדר מותקן, בדר"כ, רק באוטובוסים בין-עירוניים, באוטובוסים עירוניים בדר"כ אין אותו - למעט ה-NL וה-NG של אגד והמרצדס O405 בגרסה הפרברית שכולן מצויידות בריטרדר.
אתה מתכוון לריטרדר ידני. עד כמה
שהבנתי באוטובוסים עירוניים שונים יש ריטרדר, אבל לא עם שליטה ידנית. ברגע שהנהג עוזב את דושת הגז או לוחץ על הבלמים, הריטרדר פועל.
 
../images/Emo45.gifמה שנקרא ריטרדר רגל

אתה מתכוון לריטרדר ידני. עד כמה
שהבנתי באוטובוסים עירוניים שונים יש ריטרדר, אבל לא עם שליטה ידנית. ברגע שהנהג עוזב את דושת הגז או לוחץ על הבלמים, הריטרדר פועל.
מה שנקרא ריטרדר רגל
לוחצים על דוושת הברקס מעט (לא עד הסוף) וכך מפעילים רק את הריטרדר.
 

barak67

New member
כל המפרקיות של אגד שראיתי עד היום

כבר קרה ששלחו גם מפרקיות
חדשות וישנות לקו 400/402, וO405 פרבריות (עם מנוע מחוזק וכיסאות מפוארים) ביצעו את הקווים הנ"ל וגם 405/480.
כל המפרקיות של אגד שראיתי עד היום
ב 402 מהר חוצבים היו O405G גרוטאות מסריחות מסדרה 83 .
 
בימינו כבר אי אפשר לדעת...

כן זה מצויין הבנתי,התכוונתי
שכל ה 405 שראיתי לא היו פרבריות אפילו.נס שלא התפרקו בדרך
בימינו כבר אי אפשר לדעת...
למרות שהניסיון מלמד שהמרצדס לא מתפרק אף פעם. חוץ מה-O302 של המוזיאון...
 
אני לא יכול להתכחש לעובדות

עכשיו נהיית זהיר על מרצדס
בעקבות השרשורפלצת מאן-מרצדס עד אתמול....
אני לא יכול להתכחש לעובדות
שהנבלות (אוי303) מחזיקות יותר זמן ממ.א.ן ממוצע. זה לא מונע ממני להמשיך לאהוב את מ.א.ן יותר מכל יצרן אחר!!!
 

אורי404

New member
טוב. גרסת ה-290 כ"ס ב-303 באגד היא

בימינו כבר אי אפשר לדעת...
למרות שהניסיון מלמד שהמרצדס לא מתפרק אף פעם. חוץ מה-O302 של המוזיאון...
טוב. גרסת ה-290 כ"ס ב-303 באגד היא
די חלשה. מה אתם מצפים מ-302 בעל 210 כ"ס (ככה, לפחות כתוב בחוברת של המוזיאון)?
 

JayZed

New member
זה בסדר, אתה מתבלבל, רק למפרקיות

כן זה מצויין הבנתי,התכוונתי
שכל ה 405 שראיתי לא היו פרבריות אפילו.נס שלא התפרקו בדרך
זה בסדר, אתה מתבלבל, רק למפרקיות
MAN יש נטיה "להתפרק" בדרך.
 

3 היחיד

New member
בינתיים כולנו יודעים מי מנצל את

זה בסדר, אתה מתבלבל, רק למפרקיות
MAN יש נטיה "להתפרק" בדרך.
בינתיים כולנו יודעים מי מנצל את
המפרקיות של מ.א.ן עד הסוף ומרוצה מהם , ומי בדיוק היה עסוק בתביעות משפטיות עם החברה שהוא ייבא מפרקיות ממנה , וזה בחלט חמור התאונה וההתפרקות של המפרק שקרתה בשבוע שעבר , בכל זאת , לטעמי עם כל האשמה זה יכל לקרות גם לאגד , בכל מקרה אני בטוח שזה יתריע המון במוסכים שמטפלים במפרקיות , אני בטוח שתצא הודעה מסודרת למנהלי מוסכים , בוחנים , מכונאים , להקפיד יותר על סוג הבעיה שהיוותה כגורם המרכזי לתאונה הכל כך מסוכנת הזו , בשורה התחתונה אני חושב שמ.א.ן יצרן מצוין וכולנו יודעים ש SG יש הרבה בעיות בימים אלו , כי זה הסוף שלהן , ולצערנו הרב זה היה חייב לקרות מתישהו כדי למשוך תשומת לב יותר למכונות הבעיתיות ולא לזלזל הטיפול בהן רק מאחר וזה הסוף שלהן .
 

davidfainshtein

Member
מנהל
חלון המשרד שלי נמצא בדיוק מעל

כל המפרקיות של אגד שראיתי עד היום
ב 402 מהר חוצבים היו O405G גרוטאות מסריחות מסדרה 83 .
חלון המשרד שלי נמצא בדיוק מעל
מסוף הר-חוצבים. אני רואה אותם יוצאים לנסיעות... וגם את המאנים של דן בקו 402.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה