מנחם בן על 50 גוונים של אפור

ניר4819

New member
אני אנסה להגן עליו, ברשותך

על שולחנו מונחים מדי יום, אני מניח, עשרות ספרים שמחכים שהוא יקרא אותם ויחווה עליהם דעה. מאחר ויש רק 24 שעות ביממה, והאיש עושה גם עוד דברים חוץ מלקרוא ספרים, האם לא הגיוני שהוא ינקוט בשיטה של קריאת פרק-שניים לצורך התרשמות ואז יחווה דעה? אני לא אומר שהשיטה שלו נכונה או שהיא לא נכונה, אני אומר שיש מאחוריה הגיון, שהיא לא שרירותית.
 

KallaGLP

New member
לא מקבלת

כמעט באותה המידה שלא הייתי מקבלת רופא שעשה רק חצי ניתוח כי יש לו הרבה חולים בתור. הכמעט נובע מההבדל במידת הנזק שזה עלול לגרום בשני המקרים, כמובן, אבל העקרון הוא אותו עקרון
 

tomi32

New member
הגישה שלכם מעט מפתיעה

האם אין הנחה סמויה שמי שמבקר יצירה ספרותית קרא אותה מתחילתה ועד סופה?
הרי כל הביקורת מדברת על "הספר", "התרגום" וכו' כשכל המסקנות הנחרצות מבוססות על מדגם שאינו מייצג בהכרח. איך אדם שלא יודע מה העלילה של הספר מעבר למה שכתוב על הכריכה יכול לבקר אותו?
בכל מקרה, אם קשה לו לקרוא הרבה ספרים, שיקרא מעט אבל שיכתוב רק על אלו שקרא. זה לא שיש לו מוסף שלם מדי יום שהוא צריך למלא בביקורות.
 

siv30

New member
זה לא כזה ברור

ראשית, חלק מהכותבים כאן מקבלים ספרים לביקורת, שזה בהחלט שווה ערך לאתנן כספי. את טוענת שלמעשה אין להם מחוייבות ? זו הנחה שקשה לי לקבל. נדיר שמישהו יקבל תשורות ולא יהיה מוטה רגשית ומנטלית למיטיב שלו...

שנית, נראה לי שגם לחובבים צריכה להיות מחוייבות כלפי הקוראים שלהם וסוג אחר של אתיקה, אחרת באמת הכל הולך ואז אין שום ערך לביקורות וההמלצות שנכתבות כאן, ואני מניחה שאת לא רוצה לטעון את זה.

שלישית, בעידן הבלוגים והאינטרנט, מדוע את מניחה שיש יותר משקל למבקר עיתונאי יותר מלסתם חובב שנניח פותח בלוג? את יודעת איזה משקל קטלני יש לבלוגים של ביקורות אוכל ומסעדות? לפעמים מוניטין של מסעדה קם ונופל על כזו כתבה ורק ראוי להזכיר כאן את סערת ביגלה ורפי כהן בכדי להבין את גודל ההשפעה. בתחום התרבות והספרות יש כמה בלוגים בחו״ל שהיקף הקוראים שלהם משאיר עשן לבן על מנחם בן והקוראים שלו. את טוענת שהמחוייבות שלהם קטנה או מצומצמת יותר?

פרסום בכל במה שהיא, היא חרב פיפיות שעובדת לשני הצדדים. למנחם בן יש את המוניטין שלו (ידוע שהוא לא קורא את כל הספר) ועדין יש מי שמשקיע בקריאה שלו. אין לי מושג למה.
 

KallaGLP

New member
ראשית, ממש, אבל ממש, לא התכוונתי

לאנשים המקבלים ספרים חינם ובתמורה מתחייבים לקרוא את הספר ולדווח - מבחינתי לצורך הספר הספציפי הזה כן יש להם מחוייבות.

שנית, אני מסכימה איתך שמבחינה אתית גם לכותבים רגילים המכבדים את עצמם אמורה להיות מחוייבות, אך בעוד אצלם זה בגדר כשר אך מסריח, אצל מבקר מקצועי, המציג את עצמו ככזה והמקבל שכר תמורת עבודתו, זה גם לא כשר וגם מסריח.

שלישית, כתיבה של הערות בפורום, תוך שהאדם עצמו מודה שלא קרא הכול או בכלל או ששמע ממישהו אחר, אינה דינה כמו הקדשת רשומה בבלוג לביקורת של ספר/מסעדה וכו' שנותנת לקוראים להבין כאילו המבקר באמת קרא את הספר/ביקר במסעדה וכו'. ובנוסף, חלק מהאחריות צריכה להיות על הקורא - הוא חייב גם לדעת לקבל החלטה מושכלת ולא להסתמך באופן עוור על משהו שמישהו שלא מכיר כתב.

לסיכום, ברוב המקרים, איני סבורה שדינו של אדם שזוהי עבודתו הרשמית כדינו של אדם שסתם כותב או מעיר להנאתו, מבלי להציג את עצמו כאיש מקצוע.
 

siv30

New member
אז יש ביננו הסכמה לפחות בדברים העקרוניים

 

KallaGLP

New member
כשמחמאות לספר כלשהו

מתמקדות בפיסות מידע מהסוג שהוא לא מזכיר צואה, אני מבינה מכך שאין הרבה מעבר לזה לכתוב עליו, וכפועל יוצא מזה, כנראה גם אין הרבה מה לקרוא בו. יחד עם זאת, מהדיון בפורום הזה עולה שלדקת התהילה שלו הוא כבר זכה, תרגום גרוע או לא.
 

tomi32

New member
מה הרלוונטיות של הדיעה שלו?

אני לא קורא מעריב, אבל כשהזדמן לי לקרוא במהדורת סוף השבוע, אני לא זוכר פעם אחת שראיתי דברי חכמה של מנחם בן. כאשר הוא כתב שהוא לא מאמין שאנשים מתרגשים לקראת הופעתו של פול מקרטני (לא שהוא לא אוהב, זו כמובן זכותו, אלא שהוא לא מאמין שאחרים אוהבים), הבנתי שמדובר באדם שיש לו מקום במדור הטוקבקים או הספורט, אבל בוודאי לא במדור התרבות.
סליחה מראש על הציניות וחוסר האמון, אבל היום כל התייחסות של מישהו ממעריב למוצר של המתחרים, חשוד בעיני כקשור לחיפוש העבודה הקרב של עובדי מעריב.
 

ג רפאל

New member
והיום בבית הקפה, בשולחן סמוך המליצה צעירה אחת

לחברתה על הספר צ'מעי - יש שם דברים ש א פ י ל ו אני לא ידעתי....
לא התאפקתי. זהו .החלטתי להזמין את הספר. יש לי מקום על המדף לצד סאד מוזוך קזנובה ועוד כמה וכמה.וכבר טילפנתי לחנות שישמרו לי עותק [הספר נחטף אמרו לי] ושאקח בערב חג.
 

ניר4819

New member
אני מתקשה לראות אותך קורא את הספר הזה

אבל אני מתקשה לראות גבר כלשהו קורא אותו. לפי מה שהבנתי זה ספר שבהוויתו מיועד לנשים.
 

ניר4819

New member
לא רק למין, גם לגיל

אני מצטער, אבל מוזר לי לקרוא אנשים בגילך שמתעסקים בספרים כאלו.
 

ג רפאל

New member
ועכשיו התבשרתי מהתפוז שאמנם לא זכיתי בספר אבל

כן בספרון - פרס הניחומים.
 
למעלה