מנחה לשבת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
היכן על הרציף לחכות לרכבת

חופשת התרעננות - היום השישי
התכנית ליום השישי הייתה להתמקד בשני מקומות. הראשון, גשר טריזנה המפורסם. הגשר ממוקם בכניסה לעמק Paznauntal, אותו ניתן לראות במרכז המפה. כדי שננצל את מלוא שעות האור, לנו בעמק עצמו בכפר Kappl. אחר כך תכננו לצאת מערבה, בכביש 316 לכיוון St. Anton ואולי אפילו להמשיך מערבה משם.
היכן על הרציף לחכות לרכבת
כיוון שרכבות אירופאיות בינעירוניות, בינמדינתיות, מורכבות ממגוון של קרונות, מחלקה ראשונה, שניה, שינה, קרון רכב ועוד, והן לעיתים ארוכות מאד, מועיל לדעת מראש היכן על הרציף להמתין. הרציף בסנט אנטון מחולק לארבעה אזורים לפי סדר ה- A,B,C וניתן לראות באיזה אזור של הרציף יעצור כל קרון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הנה משהו דומה מפראג:

היכן על הרציף לחכות לרכבת
כיוון שרכבות אירופאיות בינעירוניות, בינמדינתיות, מורכבות ממגוון של קרונות, מחלקה ראשונה, שניה, שינה, קרון רכב ועוד, והן לעיתים ארוכות מאד, מועיל לדעת מראש היכן על הרציף להמתין. הרציף בסנט אנטון מחולק לארבעה אזורים לפי סדר ה- A,B,C וניתן לראות באיזה אזור של הרציף יעצור כל קרון.
הנה משהו דומה מפראג:
 

Golf Bravo

New member
קרונית עבודה נוספת

חופשת התרעננות - היום השישי
התכנית ליום השישי הייתה להתמקד בשני מקומות. הראשון, גשר טריזנה המפורסם. הגשר ממוקם בכניסה לעמק Paznauntal, אותו ניתן לראות במרכז המפה. כדי שננצל את מלוא שעות האור, לנו בעמק עצמו בכפר Kappl. אחר כך תכננו לצאת מערבה, בכביש 316 לכיוון St. Anton ואולי אפילו להמשיך מערבה משם.
קרונית עבודה נוספת
שעברה ברציף המרוחק, דוחפת קרון שטוח עליו עמדה משאית עם ציוד לניקוי בלחץ.
 
קרונית מתוצרת Robel כנראה סדרה X630

קרונית עבודה נוספת
שעברה ברציף המרוחק, דוחפת קרון שטוח עליו עמדה משאית עם ציוד לניקוי בלחץ.
קרונית מתוצרת Robel כנראה סדרה X630
הקרונית שבתמונה היא בבירות מתוצרת חברת Robel, אבל אני לא מכיר מספיק טוב את תחום הציוד ההנדסי באוסטריה בשביל לומר האם היא שייכת לרכבת הלאומית OeBB (שמחזיקה בסדרת קרוניות דומות בסימול X630, שצבועות בד"כ בכתום) או לקבלן כלשהו. בכל מקרה, היא נראית חדשה לגמרי, ולפי סידור הסולמות על השלדה, אני מניח שהיא ממשפחת הדגמים 54.22 של Robel. למי שלא יודע, חברת Robel היא ספק די גדול של רכבת ישראל בתחום הציוד ההנדסי, בעיקר בנושא מברגות, מסורים וכיו"ב מזה שנים רבות, ואפילו מכרה לרכבת באמצע שנות ה-80 שתי קרוניות מנוע להובלת עובדים, שקיבלו אז את המספרים 861 ו-862. הן היו כשלון מבחינה תפעולית, אבל 862 שרדה ומשומרת היום (בצביעה 'מעניינת') במוזיאון הרכבת.
 

Golf Bravo

New member
המנהרה ממערב לתחנה

חופשת התרעננות - היום השישי
התכנית ליום השישי הייתה להתמקד בשני מקומות. הראשון, גשר טריזנה המפורסם. הגשר ממוקם בכניסה לעמק Paznauntal, אותו ניתן לראות במרכז המפה. כדי שננצל את מלוא שעות האור, לנו בעמק עצמו בכפר Kappl. אחר כך תכננו לצאת מערבה, בכביש 316 לכיוון St. Anton ואולי אפילו להמשיך מערבה משם.
המנהרה ממערב לתחנה
חוצה את רכס Arlberg ומימדיה נכבדים מאד, אורכה 10,648 מטר בדיוק. הנה השלט הקטן בכניסה למנהרה.
 

Golf Bravo

New member
יוצאת מן המנהרה

חופשת התרעננות - היום השישי
התכנית ליום השישי הייתה להתמקד בשני מקומות. הראשון, גשר טריזנה המפורסם. הגשר ממוקם בכניסה לעמק Paznauntal, אותו ניתן לראות במרכז המפה. כדי שננצל את מלוא שעות האור, לנו בעמק עצמו בכפר Kappl. אחר כך תכננו לצאת מערבה, בכביש 316 לכיוון St. Anton ואולי אפילו להמשיך מערבה משם.
יוצאת מן המנהרה
הרכבת הזו, שהייתה יכולה ליצור תמונה נהדרת ביום קצת יותר מואר, מגיחה מן המנהרה הארוכה Arlbergtunnel. אינני מוצא את הרישום שלי לגביה, למיטב זכרוני, זו רכבת מבזל, שוויץ, לוינה. כיוון שקטרי דיזל לא עוברים כאן הרבה, התקרה נותרת מבריקה ונקיה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo51.gif גולף על השרשורים!

חופשת התרעננות - היום השישי
התכנית ליום השישי הייתה להתמקד בשני מקומות. הראשון, גשר טריזנה המפורסם. הגשר ממוקם בכניסה לעמק Paznauntal, אותו ניתן לראות במרכז המפה. כדי שננצל את מלוא שעות האור, לנו בעמק עצמו בכפר Kappl. אחר כך תכננו לצאת מערבה, בכביש 316 לכיוון St. Anton ואולי אפילו להמשיך מערבה משם.
גולף על השרשורים!
 

Golf Bravo

New member
חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון

מנחה לשבת
התכנית השאפתנית שלי היא לסיים את תיאור הטיול שלנו באיטליה ואוסטריה בשרשור הזה. אני מקווה שכוחי יעמוד לי. אך קודם, תמונה אחת מביקור חטוף אתמול, בעירו של מנהלנו היקר ובליוויו המסור. הנה פורטרט של תחנת האוניברסיטה בה ביקרנו. מנהל המשמרת האדיב, בני, לאחר שבדק ומצא שאפשר לתת לנו להסתובב קצת, איפשר לנו להתרשם מן התחנה לאחר שהושלמה. עבורי, לאחר שביקרתי בתחנה (גם אז בליוויו של ערן) עוד בשעה שהייתה ברובה שלד ערום והרציפים רק עמודי יסוד, זו הייתה בהחלט חוויה יפה. מן ההדמיות חשבתי שהבניין יהיה קצת יותר "שקוף", אבל גם כך הוא עושה רושם יפה.
חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
 

Golf Bravo

New member
רכבת הנוסעים היפה ביותר שראיתי

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
רכבת הנוסעים היפה ביותר שראיתי
עד היום... בעיירה Sponding כ-4 ק"מ לאחר תחילת הקו, עמדה לצד הכביש תחנת הרכבת ולידה מזנון קטן פתוח (דבר שאינו ברור מאליו ביום ראשון במדינה קתולית). נכנסנו לקפה ומיד אחר כך לתחנה. עיון מהיר בלוח הזמנים מגלה שצריך להיות כאן מפגש רכבות בשעה 10:30 ואנחנו מחכים. ברכבת הזו "התאהבתי" ממבט ראשון. היא יפיפיה לדעתי. עדיין לא מצאתי עליה מידע רב להוציא את העובדה שהיא מתוצרת Stadler. היא פועלת אך ורק בקטע שבין העיר Merano ל- Malles. הקו לא מחושמל ואלה קרונועי דיזל, שני מערכים בכל רכבת עם המיספור ATR100-001 עד ATR100-004.
 

Golf Bravo

New member
תחנת Merano

רכבת הנוסעים היפה ביותר שראיתי
עד היום... בעיירה Sponding כ-4 ק"מ לאחר תחילת הקו, עמדה לצד הכביש תחנת הרכבת ולידה מזנון קטן פתוח (דבר שאינו ברור מאליו ביום ראשון במדינה קתולית). נכנסנו לקפה ומיד אחר כך לתחנה. עיון מהיר בלוח הזמנים מגלה שצריך להיות כאן מפגש רכבות בשעה 10:30 ואנחנו מחכים. ברכבת הזו "התאהבתי" ממבט ראשון. היא יפיפיה לדעתי. עדיין לא מצאתי עליה מידע רב להוציא את העובדה שהיא מתוצרת Stadler. היא פועלת אך ורק בקטע שבין העיר Merano ל- Malles. הקו לא מחושמל ואלה קרונועי דיזל, שני מערכים בכל רכבת עם המיספור ATR100-001 עד ATR100-004.
תחנת Merano
מרנו היא עיר מקסימה, על גדות נהר Adigel. שוכנת בעמק עם הרים סביב לה. שדרות מוצלות רחבות ידיים, טיילת גדולה לאורך הנהר, אתר בריכות (ברבים מאד) שחיה עירונית מדהים (שאסור לצלם בו...), מסביב הרבה בניינים שנושאים סימני פאר של המאה התשע-עשרה. כך גם תחנת הרכבת שבעיר. שתי נקודות למי שמזהה את צמרות העצים שברקע.
 
קרונוע GTW 2/6 של חברת הרכבת STA

רכבת הנוסעים היפה ביותר שראיתי
עד היום... בעיירה Sponding כ-4 ק"מ לאחר תחילת הקו, עמדה לצד הכביש תחנת הרכבת ולידה מזנון קטן פתוח (דבר שאינו ברור מאליו ביום ראשון במדינה קתולית). נכנסנו לקפה ומיד אחר כך לתחנה. עיון מהיר בלוח הזמנים מגלה שצריך להיות כאן מפגש רכבות בשעה 10:30 ואנחנו מחכים. ברכבת הזו "התאהבתי" ממבט ראשון. היא יפיפיה לדעתי. עדיין לא מצאתי עליה מידע רב להוציא את העובדה שהיא מתוצרת Stadler. היא פועלת אך ורק בקטע שבין העיר Merano ל- Malles. הקו לא מחושמל ואלה קרונועי דיזל, שני מערכים בכל רכבת עם המיספור ATR100-001 עד ATR100-004.
קרונוע GTW 2/6 של חברת הרכבת STA
קרונוע הדיזל שאהבת את צורתו החיצונית (אני אוהב קצת פחות...) הוא מדגם GTW 2/6, כמו שציינת מתוצרת חברת Stadler. דגם זה, שכולל חוגון דו-צירי ממונע אחד מתוך שלושה (לכן הסימול 2/6, לפי מספר הצירים הממונעים) הוא אחד ממשפחת דגמי קרונועים מפרקיים מאוד מצליח ברחבי אירופה בעשור וחצי האחרונים. מה שמייחד את הסדרה הזו הוא ריכוז כל מערכת ההנעה ביחידות נפרדות, מה שחוסך רעש, תנודות וגובה ביחידות הנוסעים של הקרונוע. כך, בדגם הזה מדובר למעשה בקרונוע דו-מפרקי, עם שתי יחידות נוסעים ויחידת הנעה מרכזית אחת, כשניתן לרכוש מערכים גדולים יותר, עם יחידות נוסעים ו/או הנעה נוספות, כפי שמפורט באתר החברה. המשפחה הזו גם מצטיינת במודולריות התכנון שלה, שאיפשרה ליצרן להציע את הקרונועים עם מגוון סוגי הנעה (גם בדיזל וגם בחשמל), למגוון רוחבי מסילה ועוד אפשריות בחירה רבות נוספות. המערכים שצילמת שייכים ל-Südtiroler Transport Strukturen, בקיצור STA, חברה איטלקית שהוקמה על-ידי המחוז לאחר סגירת הקו בידי חברת הרכבת הלאומית של איטליה, FS. לפי אתר הבית של הארגון, הוא בחר לשווק עצמו תחת המותג Vinschgerbahn.
 

Golf Bravo

New member
תודה על המידע המעניין

קרונוע GTW 2/6 של חברת הרכבת STA
קרונוע הדיזל שאהבת את צורתו החיצונית (אני אוהב קצת פחות...) הוא מדגם GTW 2/6, כמו שציינת מתוצרת חברת Stadler. דגם זה, שכולל חוגון דו-צירי ממונע אחד מתוך שלושה (לכן הסימול 2/6, לפי מספר הצירים הממונעים) הוא אחד ממשפחת דגמי קרונועים מפרקיים מאוד מצליח ברחבי אירופה בעשור וחצי האחרונים. מה שמייחד את הסדרה הזו הוא ריכוז כל מערכת ההנעה ביחידות נפרדות, מה שחוסך רעש, תנודות וגובה ביחידות הנוסעים של הקרונוע. כך, בדגם הזה מדובר למעשה בקרונוע דו-מפרקי, עם שתי יחידות נוסעים ויחידת הנעה מרכזית אחת, כשניתן לרכוש מערכים גדולים יותר, עם יחידות נוסעים ו/או הנעה נוספות, כפי שמפורט באתר החברה. המשפחה הזו גם מצטיינת במודולריות התכנון שלה, שאיפשרה ליצרן להציע את הקרונועים עם מגוון סוגי הנעה (גם בדיזל וגם בחשמל), למגוון רוחבי מסילה ועוד אפשריות בחירה רבות נוספות. המערכים שצילמת שייכים ל-Südtiroler Transport Strukturen, בקיצור STA, חברה איטלקית שהוקמה על-ידי המחוז לאחר סגירת הקו בידי חברת הרכבת הלאומית של איטליה, FS. לפי אתר הבית של הארגון, הוא בחר לשווק עצמו תחת המותג Vinschgerbahn.
תודה על המידע המעניין
 

Golf Bravo

New member
מפגש ב- Spondinig

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
מפגש ב- Spondinig
הנה כל המערכים בתמונה אחת, פשוט מדהימים לעין. במקום תחנה קטנה עם חנות להשכרת אופניים ותחזוקת אופניים הגדולה פי שתיים מבניין התחנה... כנראה שזוהי נקודת יציאה פופולרית לטיולי אופניים באזור.
 

Golf Bravo

New member
קטר משא

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
קטר משא
בודד שעמד בצד
 

Golf Bravo

New member
רכבת נוסעים חשמלית

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
רכבת נוסעים חשמלית
שעמדה ברציף הסמוך לבנין התחנה
 

Golf Bravo

New member
מבט מכיוון הקרונות

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
מבט מכיוון הקרונות
המציינים בגאוה את שם החבל בו הם נוסעים
 

Golf Bravo

New member
לזה חיכיתי: היפיפיה

חופשת התרעננות - יום שביעי ואחרון
התכנית (שאף יצאה לפועל) הייתה לנסוע בכביש 180 מאוסטריה ולרדת דרומה לאיטליה ליד שני האגמים המלאכותיים הנפלאים Resia ואגם Muta הקטן יותר הנמצאים ממש מדרום לגבול האוסטרי. זה היה יום ראשון בשבוע והנהירה העצומה של האיטלקים הייתה צפונה, ממש פגוש לפגוש לאורך קילומטרים רבים. כנראה שזה היום שבו האיטלקים נוסעים לאוסטריה לעשות קניות. דרומה לעומת זאת, הכביש היה פנוי לחלוטין ויכולנו לנהוג בעיקולים החדים בדרך בניחותא. למי שלא ממהר, אני ממליץ בחום על הדרך הזו דרומה. נופים מדהימים של פסגות מושלגות במרחק, מטעי תפוחים וכרמי גפנים ואגמים שלווים. הסיבה הנוספת לבחירה הזו היתה העובדה שהחל מן העיירה Mals/Malles קיימת מסילת ברזל היורדת דרומה לכיוון Merano ממש במקביל לכביש, לעיתים מעבר לנהר ולעיתים בסמוך לכביש עצמו.
לזה חיכיתי: היפיפיה
כאשר בחנתי אותה, והסתובבתי סביבה, לא יכולתי שלא לחשוב, האם מישהו ברכבת ישראל הביא בחשבון את הקרונועים האלה לקו לירושלים. הדימיון בין התנאים שבהם הם פועלים לבין הקו הישן שלנו לירושלים, פשוט מדהים. תחנת היציאה לרכבת הזו ב- Merano שוכנת בגובה 323 מטר, תחנת הסיום ב- Malles שוכנת בגובה 1050מ' מעל פני הים. המרחק בין התחנות הוא 52 ק"מ. השיפועים לאורך הדרך נראו לי לא פחות תלולים ואולי אפילו יותר, מאשר בדרך לירושלים. הפיתולים במסילה הזו רבים יותר לדעתי מאשר הפיתולים בעלייה לירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה