מנחה לסוף הקיץ

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנחה לסוף הקיץ

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.



 

Golf Bravo

New member
בחבל הבסקים

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
בחבל הבסקים
מסתבר שבמקום קיימת מסורת רכבתית ארוכת שנים, ואף שמדובר בעיירה קטנה (פחות מ-15 אלף תושבים) פעלה בה תחנה רכבת תוססת, אשר עתה משמשת כבניין הראשי במוזיאון.



 

Golf Bravo

New member
ציוד נע

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
ציוד נע
בתצוגה שילוב יפה של ציוד ישן וחדש יותר, חלקו לאורך הרציף לכיוון המוסך.



 

Golf Bravo

New member
תוכניות לעתיד

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
תוכניות לעתיד
בשולי אזורי התצוגה ניתן לראות פרוייקטים עתידיים של המוזיאון. חלקו של הציוד הזה מכוסה ומוגן.



 

Golf Bravo

New member
קרונות משא

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
קרונות משא
על הקרון הפתוח ניתן לראות ביטוי לחלק בלתי נפרד מתרבות חצי האי האיברי: יין. ביקור בספרד הוא הזדמנות להיחשף למגוון מדהים של יינות טובים, אבל זה כבר סיפור אחר.



 

Golf Bravo

New member
קטרי עיתוק

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
קטרי עיתוק
חלק מן הקטרים האלה במצב עבודה והם מופעלים לעיתוק קרונות בשטח המוזיאון.





 

Golf Bravo

New member
קטר עם ייחוס

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
קטר עם ייחוס
הקטר האדום עם מנוע מתוצרת רולס רויס. קטר העיתוק הצהוב רתום לשלושה קרונות אשר בסופי שבוע נתרמים לקטר קיטור ויוצאים לנסיעות תיור קצרות לאורך נהר אורולה.





 

Golf Bravo

New member
במוסך

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
במוסך
מגוון יפה ושמור להפליא של ציוד. מתחת לחוגוני הקטר האמריקאי ניתן להבחין במגשים כדי לאסוף טיפטופי שמן.





 

Rubim88

New member
לקטר הקטן בתמונה האחרונה יש קשר לA1

במוסך
מגוון יפה ושמור להפליא של ציוד. מתחת לחוגוני הקטר האמריקאי ניתן להבחין במגשים כדי לאסוף טיפטופי שמן.
לקטר הקטן בתמונה האחרונה יש קשר לA1
היצרנית(SCHÖMA), גם של קטרי המנהור

אגב הקטר הכחול אולי ב"סגנון" אמריקאי אבל לא בטוח שהוא באמת משם, ראיתי פעם קטר שנראה די דומה תוצרת צרפת ששייך לחברת הרכבות הלאומית של פורטוגל.
&nbsp
 

Golf Bravo

New member
אולי באמת אתה צודק

לקטר הקטן בתמונה האחרונה יש קשר לA1
היצרנית(SCHÖMA), גם של קטרי המנהור

אגב הקטר הכחול אולי ב"סגנון" אמריקאי אבל לא בטוח שהוא באמת משם, ראיתי פעם קטר שנראה די דומה תוצרת צרפת ששייך לחברת הרכבות הלאומית של פורטוגל.
&nbsp
אולי באמת אתה צודק
ומיהרתי לקפוץ למסקנה. הנה התווית. הלוגו דומה להפליא לזה של ג'נרל אלקטריק, ויתכן שזו חברת בת ספרדית.

 

Golf Bravo

New member
ציוד במוסך

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
ציוד במוסך
קטר הסטיבנסון, משנת 1887, הוא הישן ביותר במוזיאון, עד כמה שיכולתי לראות.





 

Golf Bravo

New member
סדנה מעניינת

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
סדנה מעניינת
לצד המוסך גם סדנה שמורה להפליא ומעניינת. לכל המכונות בסדנה ציר הנעה אחד ומנוע בודד, הנמצא בפינה השמאלית של האולם. מן הציר מועבר הכוח למכונות ברצועות הנעה. הרעיון מעניין מחד, אך מאידך קיים כאן בזבוז אנרגיה כאשר רק מכונות בודדות באולם מופעלות בו זמנית.





 

davidfainshtein

Member
מנהל
רואים פה את רוחב המסילה הספרדי הרחב

סדנה מעניינת
לצד המוסך גם סדנה שמורה להפליא ומעניינת. לכל המכונות בסדנה ציר הנעה אחד ומנוע בודד, הנמצא בפינה השמאלית של האולם. מן הציר מועבר הכוח למכונות ברצועות הנעה. הרעיון מעניין מחד, אך מאידך קיים כאן בזבוז אנרגיה כאשר רק מכונות בודדות באולם מופעלות בו זמנית.
רואים פה את רוחב המסילה הספרדי הרחב
ורוחב נוסף שנראה צר יותר מהתקני.
 

amit1270

New member
השיטה של מנוע יחיד הייתה מקובלת בסדנאות ומפעלים רבים

סדנה מעניינת
לצד המוסך גם סדנה שמורה להפליא ומעניינת. לכל המכונות בסדנה ציר הנעה אחד ומנוע בודד, הנמצא בפינה השמאלית של האולם. מן הציר מועבר הכוח למכונות ברצועות הנעה. הרעיון מעניין מחד, אך מאידך קיים כאן בזבוז אנרגיה כאשר רק מכונות בודדות באולם מופעלות בו זמנית.
השיטה של מנוע יחיד הייתה מקובלת בסדנאות ומפעלים רבים
שהניעו (תרתי משמע) את גלגלי המהפכה התעשייתית, אז לא לזלזל...
אגב, מקור הכוח לא חייב להיות מנוע. אם המפעל נמצא סמוך לנהר אפשר להשתמש בזרימת המים ככוח מניע.
 

Golf Bravo

New member
לסיום

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
לסיום
זו רק "טעימה" קטנה מן המוזיאון הנחמד הזה. בבניין הראשי קיים גם אולם תצוגה למדי עובדי רכבת, ואולם לתצוגת שעוני תחנות ושעוני כיס של מנהלי תחנות. עוד קיימים אולמות לתצוגת מכשור חשמלי, תערוכה על התרומה של הרכבת לשמירה על איכות הסביבה, ועוד ועוד.
למי שמגיע לטיול בפירנאים, או לביקור בערי חבל הבסקים (סן סבסטיאן, בילבאו...) ואוהב רכבות, ממולצת קפיצה למוזיאון הנחמד הזה.





 

Ccyclist

Well-known member
תודה, אני תמיד רואה את הגוגנהיים נוצץ בטיסה דרומה :)

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
תודה, אני תמיד רואה את הגוגנהיים נוצץ בטיסה דרומה :)
אני טס מעל לבילבאו מספר פעמים בחורף כבר עשור אבל אף פעם לא ביקרתי בארץ הבאסקים אך קראתי שרכבתית היא הווילס של ספרד - שפה שונה וכן מסילות צרות בהרים.
&nbsp
האם כל הרכבות במוזיאון היו על מסילה איברית או שהיו גם מסילות צרות? (יגערו בי שאינני יכול לשפוט מהתמונות...)
&nbsp
&nbsp
 

Golf Bravo

New member
גם מסילות צרות

תודה, אני תמיד רואה את הגוגנהיים נוצץ בטיסה דרומה :)
אני טס מעל לבילבאו מספר פעמים בחורף כבר עשור אבל אף פעם לא ביקרתי בארץ הבאסקים אך קראתי שרכבתית היא הווילס של ספרד - שפה שונה וכן מסילות צרות בהרים.
&nbsp
האם כל הרכבות במוזיאון היו על מסילה איברית או שהיו גם מסילות צרות? (יגערו בי שאינני יכול לשפוט מהתמונות...)
&nbsp
&nbsp
גם מסילות צרות
בתמונה של הסובבן (תחת תמונות הסדנה) ניתן לראות שהוא מותאם לשני התקנים. חלק מן הציוד אכן על מסילה צרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה!

מנחה לסוף הקיץ
עבר זמן רב מאז שהבאתי משהו מן המצלמה והנה הזדמנות. ביקרתי לאחרונה בספרד ותכננתי לחגוג במוזיאוני רכבות: במדריד, בגיחון ובאזפייטה. מתוך שלושה יצא רק אחד. המוזיאון במדריד יוצא לחופשה ב-15 באוגוסט עד סוף החודש. אל המוזיאון בגיחון לא הגעתי בגלל תכנון לקוי של היום ונותר רק אחד: מוזיאון הרכבות הבסקי.
תודה רבה!
האם המסילות מחוברות עדיין לרשת הארצית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה