מנחה לחג

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
ציוד בטיישט

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
ציוד בטיישט
נתקלתי בקרונות האלה כמה פעמים לאורך הדרך, אך אינני יודע למה בדיוק הם משמשים.
 

easylivin

New member
נראה כמו קרון כוח שמתלווה לקרונות קירור.

ציוד בטיישט
נתקלתי בקרונות האלה כמה פעמים לאורך הדרך, אך אינני יודע למה בדיוק הם משמשים.
נראה כמו קרון כוח שמתלווה לקרונות קירור.
באחד מהשרשורים הקודמים כבר כתבתי, שקרונות אפורים הם קרונות קירור להובלת משאות מתקלקלים (בדרך כלל מזון כמובן). עם כל 4 קרונות כאלה בא קרון כוח שמזין אותם בחשמל, את רוב הנפח שלו תופס הדיזל-גנרטור אבל יש גם תאי שינה ומגורים, בית שימוש ומטבחון לצוות המכונאים הקבוע שמתלווה למסעות הארוכים.

מצאתי תמונה שאפשר לראות בה קרון כוח כזה בפעולה, באמצע מערך קרונות קירור:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Group_refrigerator_rail_cars_section.jpg
 

easylivin

New member
בעצם זה נראה דומה, אבל...

נראה כמו קרון כוח שמתלווה לקרונות קירור.
באחד מהשרשורים הקודמים כבר כתבתי, שקרונות אפורים הם קרונות קירור להובלת משאות מתקלקלים (בדרך כלל מזון כמובן). עם כל 4 קרונות כאלה בא קרון כוח שמזין אותם בחשמל, את רוב הנפח שלו תופס הדיזל-גנרטור אבל יש גם תאי שינה ומגורים, בית שימוש ומטבחון לצוות המכונאים הקבוע שמתלווה למסעות הארוכים.

מצאתי תמונה שאפשר לראות בה קרון כוח כזה בפעולה, באמצע מערך קרונות קירור:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Group_refrigerator_rail_cars_section.jpg
בעצם זה נראה דומה, אבל...
לא שמתי לב לדבר החשוב באמת: הכיתוב על הקרון הספציפי הזה. Почтовый = דואר.


אבל מה שכתבתי עדיין נכון לתמונות האחרות של הקרונות האפורים שצילמת.
 

down under

New member
איפה זה כתוב?

בעצם זה נראה דומה, אבל...
לא שמתי לב לדבר החשוב באמת: הכיתוב על הקרון הספציפי הזה. Почтовый = דואר.


אבל מה שכתבתי עדיין נכון לתמונות האחרות של הקרונות האפורים שצילמת.
איפה זה כתוב?
אני רואה שם משהו שמתחיל ב-ז'לדוק
 

easylivin

New member
זה בדיוק מה שנקרא "האותיות הקטנות"...


איפה זה כתוב?
אני רואה שם משהו שמתחיל ב-ז'לדוק
זה בדיוק מה שנקרא "האותיות הקטנות"...

מתחת ל-Дор כתוב בשחור: Почтовый. פעם הצביעה שלהם הייתה ירוקה ורק קרונות קירור היו אפורים, בגלל זה התבלבלתי.
 

down under

New member
תודה

זה בדיוק מה שנקרא "האותיות הקטנות"...

מתחת ל-Дор כתוב בשחור: Почтовый. פעם הצביעה שלהם הייתה ירוקה ורק קרונות קירור היו אפורים, בגלל זה התבלבלתי.
תודה
רק אחרי שמסבים את תשומת טחולי לזה (מדוע תשומת לב? לב איננו איבר שיש לו חושים כלל, בטח שלא משהו שבין חוש ששי למחשבה/תודעה)
אני שם טחול לזה.
 

Golf Bravo

New member
ציוד

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
ציוד
הנהג הזה המציץ מן הקטר אחורה, מצא חן בעיני.
 

Golf Bravo

New member
Нижнеудинск

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
Нижнеудинск
ניז'נאודינסק, עיר של כ-36,000 תושבים, כ-500 ק"מ מצפון-מערב לאירקוצק (העיר בה נמדדה הטמפרטורה הנמוכה ביותר בעולם אי-פעם). הטמפרטורה הממוצעת בחודש ינואר במקום הזה, מינוס 27 מעלות. תענוג. המקום ידוע בזכות מנסרות העץ הפועלות בו ובזכות היתושים בקיץ... המבנה הזה, אשר בוניו ציינו את שנת בנייתו, ואת מרחקו על המסילה ממוסקבה, ודאי היה מוצא חן בעיני ג'ורג' אורוול.
 
ראיתי שיש כאן גולש עם שם משתמש

Нижнеудинск
ניז'נאודינסק, עיר של כ-36,000 תושבים, כ-500 ק"מ מצפון-מערב לאירקוצק (העיר בה נמדדה הטמפרטורה הנמוכה ביותר בעולם אי-פעם). הטמפרטורה הממוצעת בחודש ינואר במקום הזה, מינוס 27 מעלות. תענוג. המקום ידוע בזכות מנסרות העץ הפועלות בו ובזכות היתושים בקיץ... המבנה הזה, אשר בוניו ציינו את שנת בנייתו, ואת מרחקו על המסילה ממוסקבה, ודאי היה מוצא חן בעיני ג'ורג' אורוול.
ראיתי שיש כאן גולש עם שם משתמש
עמנואל גולדשטיין, גם בעיניו זה ימצא חן
 

Golf Bravo

New member
ויהי ערב ויהי בוקר

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
ויהי ערב ויהי בוקר
תכננתי להיות ער בעת הכניסה לתחנת אירקוצק, בשעה 04:30 לערך בזמן המקומי, אבל ישנתי שנת ישרים. באמצע הלילה עצרה הרכבת אי-שם, בגלל עבודות על המסילה, ולא זזה דקות ארוכות. כיוון שלא ניתן היה לראות דבר מן החלונות אמרתי לעצמי שאשכב על המיטה רק כמה דקות, אבל בדממה שמסביב שקעתי בשינה עמוקה והתעוררתי רק לאחר שעלה האור למראה המדהים הזה.
ימת בייקל, אחד המקומות היפים ביותר שראיתי בימי חלדי, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אגם המים המתוקים הגדול בעולם. המסילה יורדת מן ההרים המקיפים את האגם אל גובה פני המים בירידה ארוכה ובשיפוע מרשים. בדרך חלפה על פנינו רכבת משא ענקית בעלייה, שני קטרים גוררים בראש ושניים נוספים דוחפים במאסף.
 

Golf Bravo

New member
על חוף ימת בייקל

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
על חוף ימת בייקל
המסילה מפלסת דרכה על חוף ימת בייקל, לעיתים במרחק עשרות מטרים ספורים מן המים. הנסיעה לאורך האגם נמשכת מספר שעות. ניתן לראות שהאגם הזה הוא מין "כנרת סיבירית" לחלק מן הרוסים. לאורך הנסיעה במקומות שונים ראיתי אוהלים רבים ודייגים חובבים על החוף ובסירות קטנות במים. במזג האוויר שיש פה בקיץ, החופשות כאן הן בעלות אופי שונה ממה שאנחנו רגילים לו בכנרת, אבל עדיין נראה שהאגם מושך תיירות פנים משמעותית.
בסוף הרכבת ניתן לראות את קרון המסעדה הרוסי שחובר לנו במוסקבה, ואת קרון עובדי המסעדה הצמוד לו.
 
אם כבר בייקל

על חוף ימת בייקל
המסילה מפלסת דרכה על חוף ימת בייקל, לעיתים במרחק עשרות מטרים ספורים מן המים. הנסיעה לאורך האגם נמשכת מספר שעות. ניתן לראות שהאגם הזה הוא מין "כנרת סיבירית" לחלק מן הרוסים. לאורך הנסיעה במקומות שונים ראיתי אוהלים רבים ודייגים חובבים על החוף ובסירות קטנות במים. במזג האוויר שיש פה בקיץ, החופשות כאן הן בעלות אופי שונה ממה שאנחנו רגילים לו בכנרת, אבל עדיין נראה שהאגם מושך תיירות פנים משמעותית.
בסוף הרכבת ניתן לראות את קרון המסעדה הרוסי שחובר לנו במוסקבה, ואת קרון עובדי המסעדה הצמוד לו.
אם כבר בייקל
המקום נחשב מאוד מיסטי, יש המספרים שיש בו רוחות טבע חזקות, ותושבי המקום מאמינים בהם, וכאן גם המקור הכי רציני של השאמניזם (שאמן אאל"ט זה המקור הרוסי של רופאי אליל
)
ויש איים בתוך הימה! והם גדולים!
 

Golf Bravo

New member
צללית בשמש

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
צללית בשמש
רוב הנסיעה לאורך האגם השמש העולה הייתה בפנינו, דבר שהגביל מאד את אפשרויות הצילום. צלליתו ה"גמלית" של הקטר הזה נראית מעניינת למרות האיכות הירודה של התמונה.
 

Golf Bravo

New member
מסילה כפולה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
מסילה כפולה
גם כאן לאורך אגם בייקל.
 

Golf Bravo

New member
רפובליקת בוריאטיה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
רפובליקת בוריאטיה
לאחר אגם בייקל המסילה חוצה את גבולה של רפובליקת בוריאטיה בק"מ ה-5,590 ממוסקבה. הרפובליקה נקראת ע"ש העם הבוריאטי, נוודים בעברם שחלקם עדיין יושב כאן. זהו אזור עשיר במכרות זהב, אלומיניום ומינרלים נוספים.
 

easylivin

New member
זהו למעשה "החלק הרוסי של מונגוליה".

רפובליקת בוריאטיה
לאחר אגם בייקל המסילה חוצה את גבולה של רפובליקת בוריאטיה בק"מ ה-5,590 ממוסקבה. הרפובליקה נקראת ע"ש העם הבוריאטי, נוודים בעברם שחלקם עדיין יושב כאן. זהו אזור עשיר במכרות זהב, אלומיניום ומינרלים נוספים.
זהו למעשה "החלק הרוסי של מונגוליה".
הבוריאטים הם מונגולים ושפתם מונגולית, ודתם בודהיסטית גם כן. הסיבה להגדרתם כעם נפרד היא בעיקר פוליטית והיסטורית.
 
פגשתי כמה בורייטים והם לא מסכימיים איתך

זהו למעשה "החלק הרוסי של מונגוליה".
הבוריאטים הם מונגולים ושפתם מונגולית, ודתם בודהיסטית גם כן. הסיבה להגדרתם כעם נפרד היא בעיקר פוליטית והיסטורית.
פגשתי כמה בורייטים והם לא מסכימיים איתך
הם תופסים את עצמם כבוריאטים שלהם יש קשר למונגולים , גם השפה הבוריאטית דומה למונגולית אך לא זהה לה. חוץ מזה הצעירים מדברים רוסית ולא בוריאטית.
 

alonsit1

New member
לא נכון! זה על שם אישיות חשובה וידועה

רפובליקת בוריאטיה
לאחר אגם בייקל המסילה חוצה את גבולה של רפובליקת בוריאטיה בק"מ ה-5,590 ממוסקבה. הרפובליקה נקראת ע"ש העם הבוריאטי, נוודים בעברם שחלקם עדיין יושב כאן. זהו אזור עשיר במכרות זהב, אלומיניום ומינרלים נוספים.
לא נכון! זה על שם אישיות חשובה וידועה
בהיסטוריה המקומית!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה