מנחה לחג

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
דז'נקויה! יאקשמש!

לא נכון! זה על שם אישיות חשובה וידועה
בהיסטוריה המקומית!
דז'נקויה! יאקשמש!
 

Golf Bravo

New member
הנוף משתנה לאיטו

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
הנוף משתנה לאיטו
ככל שהמסילה מתקרבת לאולן אודה. יותר ערבות דשא ונהרות אדירים ושוצפים.
 

Golf Bravo

New member
אולן אודה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
אולן אודה
הרכבת נכנסת בנסיעה איטית לתחנה החשובה הזו על הדרך, למעלה מ-5,640 ק"מ ממוסקבה.
 

Golf Bravo

New member
אולן אודה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
אולן אודה
בפעם הראשונה שראיתי קטר כזה חשבתי שהחזית הצבעונית היא אולי יוזמה מקומית, דוגמת הקישוטים שמוצאים לפעמים על אוטובוסים בארץ. אבל אחר כך הבנתי שכך הם יוצאים מן המפעל.
 

Golf Bravo

New member
קטר בתצוגה באולן אודה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
קטר בתצוגה באולן אודה
קטר הקיטור האחרון שראיתי ברוסיה.
 

Golf Bravo

New member
תחנת אולן אודה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
תחנת אולן אודה
אולן אודה, עיר בת כ-400 אלף תושבים, היא בירת רפובליקת בוריאטיה. כחמישית מתושבי העיר משתייכים למיעוט הבוריאטי, שהוא עם מונגולי. העיר היא בירת הבודהיזם הטיבטי ברוסיה וסמוך לה פועל מנזר בודהיסטי ידוע. יש תנועת תיירים לעיר הזו, ולפי שיחה עם תיירים שעלו בתחנה, היא שווה ביקור בן יממה.
זוהי צומת רכבות מרכזית במסילה. לרכבת הטרנס-מונגולית, שעליה הייתי, זוהי תחנה אחרונה על המסילה הטרנס-סיבירית, ומכאן היא פונה דרומה אל עבר הגבול המונגולי. לרכבת הטרנס-מונגולית זוהי גם התחנה האחרונה עם חשמולת עד גבול סין ולכן מתחבר כאן לרכבת קטר דיזל רוסי שגורר אותה לעבר מונגוליה.
 

Golf Bravo

New member
בתחנת אולן אודה

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
בתחנת אולן אודה
 

Golf Bravo

New member
הנוף ממשיך להשתנות

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
הנוף ממשיך להשתנות
ככל שמדרימים מאולן אודה על גדת נהר סלנגה אדיר המימדים, הנוף לובש צורה של אזור ספר, מוזנח, נידח. התיש הרובץ בשטח מתקן הרכבת הזה, משגיח על עזיו, מסמל יותר מכל את אווירת המקום.
 

down under

New member
משהו שקשור לגופרית (כתוב שם סולפט)

הנוף ממשיך להשתנות
ככל שמדרימים מאולן אודה על גדת נהר סלנגה אדיר המימדים, הנוף לובש צורה של אזור ספר, מוזנח, נידח. התיש הרובץ בשטח מתקן הרכבת הזה, משגיח על עזיו, מסמל יותר מכל את אווירת המקום.
משהו שקשור לגופרית (כתוב שם סולפט)
 

stratomaximus

New member
זהו שם התחנה. כנראה תפעולית.

משהו שקשור לגופרית (כתוב שם סולפט)
זהו שם התחנה. כנראה תפעולית.
אפשר לדעת את זה לפי ה- CT. לפני השם (קיצור של Stantsiya - תחנה), והסמל של חברת הרכבות הרוסית אֵר.זֵ'ה.דֵה מצד שמאל למעלה.

אני יכול להניח ששם התחנה נגזר ממה שיש בסביבתה - אולי מפעל כלשהו שקשור בגופרית.
 

Golf Bravo

New member
דיזל

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
דיזל
הקטר הרוסי האחרון שגרר את הרכבת שלנו. האמת היא שאני אוהב יותר את מראה המסילה ללא רשת הכבלים שמעליה. להערכתי, למעלה מ-10 קטרים גררו את הרכבת עד לנקודה זו.
 

easylivin

New member
כמו רוב צלמי הרכבות...


דיזל
הקטר הרוסי האחרון שגרר את הרכבת שלנו. האמת היא שאני אוהב יותר את מראה המסילה ללא רשת הכבלים שמעליה. להערכתי, למעלה מ-10 קטרים גררו את הרכבת עד לנקודה זו.
כמו רוב צלמי הרכבות...

אבל טובתם של הנוסעים, יעילות ושאר שיקולים כלכליים ותפעוליים מכריעים בעניין הזה.
 
לא רק צלמי רכבות.

כמו רוב צלמי הרכבות...

אבל טובתם של הנוסעים, יעילות ושאר שיקולים כלכליים ותפעוליים מכריעים בעניין הזה.
לא רק צלמי רכבות.
ניסית מתישהו לצלם נוף בארץ בלי שיידחף לך לתמונה איזה קו מתח גבוה מכוער?
אני מדבר רק על ההפרעה הוויזואלית, לא שום דבר מעבר.
 

easylivin

New member
חישמולת של מס"ב מתגמדת ונעלמת לגמרי

לא רק צלמי רכבות.
ניסית מתישהו לצלם נוף בארץ בלי שיידחף לך לתמונה איזה קו מתח גבוה מכוער?
אני מדבר רק על ההפרעה הוויזואלית, לא שום דבר מעבר.
חישמולת של מס"ב מתגמדת ונעלמת לגמרי
ליד כל קו מתח גבוה בינוני-מינוס. הקווים האלה באמת הורסים את הנוף במקומות מסויימים, אבל ברור שאי אפשר להעלים את כולם (לפני שמדברים על "הטמנה" מומלץ לבדוק במה בדיוק הדבר כרוך). צריכים חשמל לבתים וצריכים חשמל לרכבות. אין סיבה הגיונית להיתקע עם דיזל שאינו כלכלי ובלתי-יעיל מבחינות רבות מדי בקווים עמוסים.

אוסיף שבארץ לא יהיו עמודי בטון עבים כאלה, ובכלל השפעה חזותית היא שיקול מרכזי בכל התכניות של תת"ל 18, להבדיל מרוסיה ואפילו ממדינות מערביות רבות.
 

Golf Bravo

New member
דיזל ועוד דיזל

מנחה לחג
הנה פרק נוסף במסעי ממוסקבה לבייג'ינג ברכבת. הפעם מקאנסק-יניסייסקי ועד לגבול רוסיה-מונגוליה.
לא עצרנו בקאנסק, אבל היתרון הגדול ברכבת הטרנס-מונגולית הוא שהיא אינה מנסה לקבוע שיאי מהירות. היא מאיטה בכל חצר עיתוקים וכל תחנה גדולה, עוברת מפלג אחר מפלג בזהירות ומגבירה מהירות רק כאשר יצאה מאזור התחנה. כך התאפשר לי לצלם את תחנת קאנסק, שבה עוצרת הרכבת הטרנס-סיבירית לוולדיווסטוק ואף הרכבת הטרנס-מנצ'ורית. לפי המדריך שלי זוהי עיר של כ-100 אלף תושבים, חסרת כל יחוד, אשר הייתה בעבר תחנת מעבר חשובה למתיישבים שנשלחו מזרחה לסיביר. אנטון צ'כוב, מספר סיפורים מן המעלה הראשונה, ביקר כאן בשלהי המאה ה-19 ומצא רק בתי מרזח.
לא אגזים אם אעריך שראיתי אלפי קרונות מיכל כאלה ברחבי סיביר, נראה לי שזהו סוג הקרון הנפוץ ביותר באזורים האלה.
דיזל ועוד דיזל
לאורך המסילה דרומה למונגוליה
 

easylivin

New member
קטרי העיתוק האלה יוצרו בעיר מולדתי

דיזל ועוד דיזל
לאורך המסילה דרומה למונגוליה
קטרי העיתוק האלה יוצרו בעיר מולדתי
בכלל, ברוסיה קטרים בעלי חזות "אמריקאית" שמזכירים את ה-G12 שלנו, משמשים אך ורק כקטרי עיתוק שלא יוצאים בדרך כלל עם רכבות לקו הראשי (אלא רק בשלוחות משניות ותעשייתיות). בגלל זה רוסים שרואים תמונות מהארץ, בטוחים שה-G12 הוא קטר עיתוק.
 

Golf Bravo

New member
מה שתופס את העין

קטרי העיתוק האלה יוצרו בעיר מולדתי
בכלל, ברוסיה קטרים בעלי חזות "אמריקאית" שמזכירים את ה-G12 שלנו, משמשים אך ורק כקטרי עיתוק שלא יוצאים בדרך כלל עם רכבות לקו הראשי (אלא רק בשלוחות משניות ותעשייתיות). בגלל זה רוסים שרואים תמונות מהארץ, בטוחים שה-G12 הוא קטר עיתוק.
מה שתופס את העין
זה מערך האנטנות על הגג. עם אנטנה כזו לגלים קצרים אפשר לדבר עם מוסקבה.
 

easylivin

New member
התקשורת הרכבתית ברוסיה לא מבוססת על

מה שתופס את העין
זה מערך האנטנות על הגג. עם אנטנה כזו לגלים קצרים אפשר לדבר עם מוסקבה.
התקשורת הרכבתית ברוסיה לא מבוססת על
רשתות סלולריות. נכון, יש להם גם תחום בגלים קצרים, באזור 2 ומשהו מגההרץ, וגם תחום נוסף ב-VHF בסביבות 150 מגההרץ. כל אנטנה מיועדת לתחום תדרים אחר. וכל המערכות האלו מותקנות אפילו בקטרי עיתוק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כמו חצי מהנייד ברוסיה...

קטרי העיתוק האלה יוצרו בעיר מולדתי
בכלל, ברוסיה קטרים בעלי חזות "אמריקאית" שמזכירים את ה-G12 שלנו, משמשים אך ורק כקטרי עיתוק שלא יוצאים בדרך כלל עם רכבות לקו הראשי (אלא רק בשלוחות משניות ותעשייתיות). בגלל זה רוסים שרואים תמונות מהארץ, בטוחים שה-G12 הוא קטר עיתוק.
כמו חצי מהנייד ברוסיה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה