marabo
Well-known member
דבר ראשון, בעל הסופר מכר את החמץ ללא יהודי לפני פסח, המכירה היא מכירה לכל דבר מבחינה משפטית, זה שאחרי הפסח הלא יהודי מוותר ומחזיר את הסחורה לבעלות הסופר זה מרצונו החופשי בלבד, מבחינה משפטית יש לו זכות מלאה לבוא לכל סופר במדינה אחרי שמכר לו את החמץ עם משאית, להעמיס את החמץ ולקחת.
כלומר, שמאלני שלוקח מוצר חמץ ומעביר בקופה הוא גנב לכל דבר, בעל הסופר שהעביר את החמץ בקופה סחר בסחורה גנובה.
הצד של הסוחר מעט פחות בעייתי משפטית אם הלא יהודי היה בא בטרם ביצוע העסקה לבצע ספירת מלאי בחנות של מוצרי החמץ ובפסח כאשר יבוא עם משאית להעמיס את הסחורה אם יראה חוסרים הוא יכול לבקש מבעל החנות את שווים הכספי, אבל אם לא עשה כן הרי שהוא סחר בסחורה גנובה שכן הלא יהודי לא יודע שגנבו לו את המוצרים ולא יתבע אותם.
זה מהצד המשפטי, מהצד ההלכתי זה חמור לא פחות. אם בעל החנות לא סגר את האפשרות לקחת מוצרי חמץ מהמדפים ולהעביר את מוצרי החמץ בקופות הרי שניתן להעמיד בספק את כנות רצונו ורצינותו במכירת החמץ ויש מצב שהוא מכשיל את כל היהודים שיבואו לקנות בחנותו אחרי הפסח באיסור "חמץ שעליו עליו הפסח" שהוא איסור תורה חמור.
שמאלנים שעושים את זה בכוונה תחילה הם מנוולים סוציופאטים על מלא.
כלומר, שמאלני שלוקח מוצר חמץ ומעביר בקופה הוא גנב לכל דבר, בעל הסופר שהעביר את החמץ בקופה סחר בסחורה גנובה.
הצד של הסוחר מעט פחות בעייתי משפטית אם הלא יהודי היה בא בטרם ביצוע העסקה לבצע ספירת מלאי בחנות של מוצרי החמץ ובפסח כאשר יבוא עם משאית להעמיס את הסחורה אם יראה חוסרים הוא יכול לבקש מבעל החנות את שווים הכספי, אבל אם לא עשה כן הרי שהוא סחר בסחורה גנובה שכן הלא יהודי לא יודע שגנבו לו את המוצרים ולא יתבע אותם.
זה מהצד המשפטי, מהצד ההלכתי זה חמור לא פחות. אם בעל החנות לא סגר את האפשרות לקחת מוצרי חמץ מהמדפים ולהעביר את מוצרי החמץ בקופות הרי שניתן להעמיד בספק את כנות רצונו ורצינותו במכירת החמץ ויש מצב שהוא מכשיל את כל היהודים שיבואו לקנות בחנותו אחרי הפסח באיסור "חמץ שעליו עליו הפסח" שהוא איסור תורה חמור.
שמאלנים שעושים את זה בכוונה תחילה הם מנוולים סוציופאטים על מלא.