מנוולים הם השמאלנים שקורעים את הכיסויים ממדפי החמץ לקחת משם מוצרי חמץ וללכת איתם לקופה - כנסו להסבר

marabo

Well-known member
דבר ראשון, בעל הסופר מכר את החמץ ללא יהודי לפני פסח, המכירה היא מכירה לכל דבר מבחינה משפטית, זה שאחרי הפסח הלא יהודי מוותר ומחזיר את הסחורה לבעלות הסופר זה מרצונו החופשי בלבד, מבחינה משפטית יש לו זכות מלאה לבוא לכל סופר במדינה אחרי שמכר לו את החמץ עם משאית, להעמיס את החמץ ולקחת.
כלומר, שמאלני שלוקח מוצר חמץ ומעביר בקופה הוא גנב לכל דבר, בעל הסופר שהעביר את החמץ בקופה סחר בסחורה גנובה.
הצד של הסוחר מעט פחות בעייתי משפטית אם הלא יהודי היה בא בטרם ביצוע העסקה לבצע ספירת מלאי בחנות של מוצרי החמץ ובפסח כאשר יבוא עם משאית להעמיס את הסחורה אם יראה חוסרים הוא יכול לבקש מבעל החנות את שווים הכספי, אבל אם לא עשה כן הרי שהוא סחר בסחורה גנובה שכן הלא יהודי לא יודע שגנבו לו את המוצרים ולא יתבע אותם.

זה מהצד המשפטי, מהצד ההלכתי זה חמור לא פחות. אם בעל החנות לא סגר את האפשרות לקחת מוצרי חמץ מהמדפים ולהעביר את מוצרי החמץ בקופות הרי שניתן להעמיד בספק את כנות רצונו ורצינותו במכירת החמץ ויש מצב שהוא מכשיל את כל היהודים שיבואו לקנות בחנותו אחרי הפסח באיסור "חמץ שעליו עליו הפסח" שהוא איסור תורה חמור.

שמאלנים שעושים את זה בכוונה תחילה הם מנוולים סוציופאטים על מלא.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
דבר ראשון, בעל הסופר מכר את החמץ ללא יהודי לפני פסח, המכירה היא מכירה לכל דבר מבחינה משפטית, זה שאחרי הפסח הלא יהודי מוותר ומחזיר את הסחורה לבעלות הסופר זה מרצונו החופשי בלבד, מבחינה משפטית יש לו זכות מלאה לבוא לכל סופר במדינה אחרי שמכר לו את החמץ עם משאית, להעמיס את החמץ ולקחת.
כלומר, שמאלני שלוקח מוצר חמץ ומעביר בקופה הוא גנב לכל דבר, בעל הסופר שהעביר את החמץ בקופה סחר בסחורה גנובה.
הצד של הסוחר מעט פחות בעייתי משפטית אם הלא יהודי היה בא בטרם ביצוע העסקה לבצע ספירת מלאי בחנות של מוצרי החמץ ובפסח כאשר יבוא עם משאית להעמיס את הסחורה אם יראה חוסרים הוא יכול לבקש מבעל החנות את שווים הכספי, אבל אם לא עשה כן הרי שהוא סחר בסחורה גנובה שכן הלא יהודי לא יודע שגנבו לו את המוצרים ולא יתבע אותם.

זה מהצד המשפטי, מהצד ההלכתי זה חמור לא פחות. אם בעל החנות לא סגר את האפשרות לקחת מוצרי חמץ מהמדפים ולהעביר את מוצרי החמץ בקופות הרי שניתן להעמיד בספק את כנות רצונו ורצינותו במכירת החמץ ויש מצב שהוא מכשיל את כל היהודים שיבואו לקנות בחנותו אחרי הפסח באיסור "חמץ שעליו עליו הפסח" שהוא איסור תורה חמור.

שמאלנים שעושים את זה בכוונה תחילה הם מנוולים סוציופאטים על מלא.
ברור. מדובר בדרך כלל בילדים קטנים (גם אם הם בגיל כרונולוגי בוגר/מבוגר) שחשוב להם לצאת בתחושה שהם לא פרייארים והם 'דפקו את אגד'. אתה למד את זה בין השאר מהצורך הפתטי שלהם לכתוב שהם עשו זאת. כאילו, מנסים לעצבן את שומרי המסורת שבקבוצה. ילדים קטנים כבר אמרתי?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ברור. מדובר בדרך כלל בילדים קטנים (גם אם הם בגיל כרונולוגי בוגר/מבוגר) שחשוב להם לצאת בתחושה שהם לא פרייארים והם 'דפקו את אגד'. אתה למד את זה בין השאר מהצורך הפתטי שלהם לכתוב שהם עשו זאת. כאילו, מנסים לעצבן את שומרי המסורת שבקבוצה. ילדים קטנים כבר אמרתי?
נכון מי שחשוב לו לאכול חמץ יכול לקנות אצל ערבים או בטיב טעם של יהודים שלא שומרים, להוציא מהכיסוי זה באמת משחק ילדותי של לעשות דווקא. יש מספק אנשים שלא מקפידים ולא מחויבים להקפיד שאפשר לקנות אצלם חמץ באופן גלוי וללא בעיות. כך שאם כל הכוונה לאכול חמץ, יש דרכים יותר אפקטיביות.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
דבר ראשון, בעל הסופר מכר את החמץ ללא יהודי לפני פסח, המכירה היא מכירה לכל דבר מבחינה משפטית, זה שאחרי הפסח הלא יהודי מוותר ומחזיר את הסחורה לבעלות הסופר זה מרצונו החופשי בלבד, מבחינה משפטית יש לו זכות מלאה לבוא לכל סופר במדינה אחרי שמכר לו את החמץ עם משאית, להעמיס את החמץ ולקחת.
כלומר, שמאלני שלוקח מוצר חמץ ומעביר בקופה הוא גנב לכל דבר, בעל הסופר שהעביר את החמץ בקופה סחר בסחורה גנובה.
הצד של הסוחר מעט פחות בעייתי משפטית אם הלא יהודי היה בא בטרם ביצוע העסקה לבצע ספירת מלאי בחנות של מוצרי החמץ ובפסח כאשר יבוא עם משאית להעמיס את הסחורה אם יראה חוסרים הוא יכול לבקש מבעל החנות את שווים הכספי, אבל אם לא עשה כן הרי שהוא סחר בסחורה גנובה שכן הלא יהודי לא יודע שגנבו לו את המוצרים ולא יתבע אותם.

זה מהצד המשפטי, מהצד ההלכתי זה חמור לא פחות. אם בעל החנות לא סגר את האפשרות לקחת מוצרי חמץ מהמדפים ולהעביר את מוצרי החמץ בקופות הרי שניתן להעמיד בספק את כנות רצונו ורצינותו במכירת החמץ ויש מצב שהוא מכשיל את כל היהודים שיבואו לקנות בחנותו אחרי הפסח באיסור "חמץ שעליו עליו הפסח" שהוא איסור תורה חמור.
אתה באמת מאמין שהתבצעה מכירה של כל החמץ בחנות למישהו ואחרי החג זה כאילו נמכר חזרה?

אולי יש מקומות בודדים, בבני ברק שאולי באמת עושים את זה. בשאר המקומות אני מאמין שיש עניין אחר שעושים עם החמץ שמוסתר. כמו סתם להסתיר אותו במהלך החג.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה באמת מאמין שהתבצעה מכירה של כל החמץ בחנות למישהו ואחרי החג זה כאילו נמכר חזרה?

אולי יש מקומות בודדים, בבני ברק שאולי באמת עושים את זה. בשאר המקומות אני מאמין שיש עניין אחר שעושים עם החמץ שמוסתר. כמו סתם להסתיר אותו במהלך החג.
זה נעשה כך בכל בית שומר מסורת ובכל חנות שיש לה תעודת כשרות מהרבנות ומעלה. כך בכל רחבי ישראל ולמעשה בכל רחבי הגלובוס בבתים יהודיים רבים. מאוד. אגב זה לא באמת "נמכר בחזרה" אחרי החג, אלא שהמכירה הראשונית בדרך כלל מתבטלת. עם זאת, כפי ש@marabo כתב למעלה, זאת מכירה לכל דבר ועניין, גם מבחינה משפטית-אזרחית וגם מבחינה הלכתית. כלומר כל מי שנוטל מהמוצרים שנמכרו לפסח, הוא גזלן פר הגדרה ויכול תיאורטית למצוא עצמו עומד למשפט ו/או נתבע במשפט אזרחי. ככל שהנושא מעניין אותך, אולי יעניין אותך לשמוע שהיו דברים מעולם והיו מקרים בהם רוכש החמץ (בדרך כלל ערבי אזורי) נטל במהלך החג מהמוצרים שהיו שייכים לו.

"סתם להסתיר חמץ במהלך החג" כמו שאתה מציע, לא נותן מענה הלכתי לבעליו. הוא נשאר בעלי חמץ שנמצא ברשותו ובחזקתו ובכך עובר במפורש על הלכות הפסח. כאמור, בכל בית יהודי שומר ינהגו אחרת, קרי כמתואר מעלה ולא כפי שאתה מציע כאן.
 

marabo

Well-known member
אתה באמת מאמין שהתבצעה מכירה של כל החמץ בחנות למישהו ואחרי החג זה כאילו נמכר חזרה?

אולי יש מקומות בודדים, בבני ברק שאולי באמת עושים את זה. בשאר המקומות אני מאמין שיש עניין אחר שעושים עם החמץ שמוסתר. כמו סתם להסתיר אותו במהלך החג.
זה נוהל של הרבנות אחרת הסופר לא יקבל כשרות
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה נוהל של הרבנות אחרת הסופר לא יקבל כשרות
וגם לא תעודת אישור מכירת חמץ, תעודה נוספת על תעודת הכשרות אשר רבים משומרי הכשרות לא יקנו במקום שלא יוכל להציג אותה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה נוהל של הרבנות אחרת הסופר לא יקבל כשרות
יש מישהו שרשם שיש משגיחי כשרות שהכשרות של הרבנות לא מספיקה להם והם מכסים מוצרים נוספים שלדעתם לא כשרים לפסח. בגלל זה אולי יש מוצרים שכיסו שעוברים בקופות.
 

Henry0

Well-known member
זה מהצד המשפטי
מהצד המישפטי
זו "עיסקה פיקטיבית".
מלכתחילה המוכר לא התכוון שהסחורה תישאר ברשות הקונה.

העיסקה הפיקטיבית עומדת בקריטריונים של "מצג שווא",
כאילו הסחורה נימכרה באמת.

מהצד הדתי
ישראלבלוף
דתי על סטרואידים.
מנסים לרמות את האלוהים, ולעשות את חוקיו לצחוק.

מהצד התרבותי
אם החרדים חושבים שאלואיהם הוא אידיוט שניתן לעבוד עליו בעיניים,
מה אמורים החילונים לחשוב על הדתיים?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מהצד המישפטי
זו "עיסקה פיקטיבית".
מלכתחילה המוכר לא התכוון שהסחורה תישאר ברשות הקונה.

העיסקה הפיקטיבית עומדת בקריטריונים של "מצג שווא",
כאילו הסחורה נימכרה באמת.
אין כל שחר לדבריך (וחבל אם כי שגרתי אצלך, שמרוב תחושה שאתה יודע הכל אתה מטעה את ציבור קוראיך). המכירה היא מכירה לכל דבר ועניין על-פי דין. הרוכש רשאי (והיו מקרים מעולם) לבוא וליטול את מוצריו במהלך החג וכך זה יישאר עד שיודיע במוצאי החג על ביטול העסקה.
מהצד הדתי
ישראלבלוף
דתי על סטרואידים.
מנסים לרמות את האלוהים, ולעשות את חוקיו לצחוק.
"בלוף" בעיני כל מי שאינו בקי בנושא. יודעי ההלכה, מתעמקיה ולומדיה, יודעים שאין כאן שום "בלוף", אלא מכירה ממשית לכל דבר ועניין.
מהצד התרבותי
אם החרדים חושבים שאלואיהם הוא אידיוט שניתן לעבוד עליו בעיניים,
מה אמורים החילונים לחשוב על הדתיים?
אין כל קשר מיוחד ל"חרדים" דווקא, נחמד ככל שיהיה למשוך אותם לשיח ולכל שרשור. מכירת חמץ היא אקט שמתבצע בכל העולם היהודי מזה מאות אם לא אלפי שנים, ברחבי העולם כולו.
לגבי שאלתך בסיפא, אני מסופק אם יש ולו "דתי" (מה זה בדיוק?) אחד שאכפת לו "מה אמורים החילונים לחשוב". במיוחד כך כאשר אתה נציג החילונים לצורך העניין, ומפגין מהמילה האחרונה בהתייחסותך ועד לאחרונה בה, בורות תהומית בדת אבותיך ובמה שאתה מדבר עליו כ'ידען' גדול. אם בכל זאת יימצא ה"דתי" שאכפת לו מה חושבים עליו או על מנהגיו החילונים, סביר להניח שישיב שהתעמקות ולימוד תפתור את הבעיה כולה כפי שהיא נשקפת בעיני אותם "חילונים". כמובן שאצל אנשים כמוך שמשוכנעים לכתחילה שהם יודעים הכל, המלצה כזאת לא תעבוד. אולם יתכן ויימצא ה"חילוני" (כהגדרתך) אשר יבין שבשביל לצחוק על משהו הוא צריך קודם להבין אותו וכן ייצא וילמד. כל "חילוני" שיעשה כן, מובטח לו שבתום לימודו והתעמקותו הוא יוותר, גם אם מבלי משים, על הדחקות שתכנן להריץ על הנושא.
 

Henry0

Well-known member
אין כל שחר לדבריך (וחבל אם כי שגרתי אצלך, שמרוב תחושה שאתה יודע הכל אתה מטעה את ציבור קוראיך). המכירה היא מכירה לכל דבר ועניין על-פי דין. הרוכש רשאי (והיו מקרים מעולם) לבוא וליטול את מוצריו במהלך החג וכך זה יישאר עד שיודיע במוצאי החג על ביטול העסקה.

"בלוף" בעיני כל מי שאינו בקי בנושא. יודעי ההלכה, מתעמקיה ולומדיה, יודעים שאין כאן שום "בלוף", אלא מכירה ממשית לכל דבר ועניין.

אין כל קשר מיוחד ל"חרדים" דווקא, נחמד ככל שיהיה למשוך אותם לשיח ולכל שרשור. מכירת חמץ היא אקט שמתבצע בכל העולם היהודי מזה מאות אם לא אלפי שנים, ברחבי העולם כולו.
לגבי שאלתך בסיפא, אני מסופק אם יש ולו "דתי" (מה זה בדיוק?) אחד שאכפת לו "מה אמורים החילונים לחשוב". במיוחד כך כאשר אתה נציג החילונים לצורך העניין, ומפגין מהמילה האחרונה בהתייחסותך ועד לאחרונה בה, בורות תהומית בדת אבותיך ובמה שאתה מדבר עליו כ'ידען' גדול. אם בכל זאת יימצא ה"דתי" שאכפת לו מה חושבים עליו או על מנהגיו החילונים, סביר להניח שישיב שהתעמקות ולימוד תפתור את הבעיה כולה כפי שהיא נשקפת בעיני אותם "חילונים". כמובן שאצל אנשים כמוך שמשוכנעים לכתחילה שהם יודעים הכל, המלצה כזאת לא תעבוד. אולם יתכן ויימצא ה"חילוני" (כהגדרתך) אשר יבין שבשביל לצחוק על משהו הוא צריך קודם להבין אותו וכן ייצא וילמד. כל "חילוני" שיעשה כן, מובטח לו שבתום לימודו והתעמקותו הוא יוותר, גם אם מבלי משים, על הדחקות שתכנן להריץ על הנושא.
מרחן בלתי נילאה

בורות
- הגישה שלך לחוק שגויה חלחלוטין.
טימטום - אתה לא מסוגל להבין עד כמה אתה בור.
מריחות - אם אין מה לכתוב, אז מורחים שטויות לא נכונות.

הצד הדתי נכון
כי הדת מנסה לרמות את האלוהים,
אך לפי החוק יהשראלי,
זו עיסקה פיקטיבית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מרחן בלתי נילאה
ידוע חמוד, ידוע. וזאת אפילו לא התכונה הכי גרועה שלך בכתיבתך :).

בורות - הגישה שלך לחוק שגויה חלחלוטין.
זאת לא "הגישה שלי" יקירי. זה פשוט הדין במדינת ישראל. "בורות" אם כן, בעניין הזה (ואשתוק לגבי הבדרך כלל הפעם ;-)), לגמרי שלך.
טימטום - אתה לא מסוגל להבין עד כמה אתה בור.
מודה בטמטומי. זה אמנם לא נובע מבורות, אלא מכך שאני בכלל טורח להשיב לך ועוד לעשות זאת ברצינות. אבל מה לעשות, אני אוהב שלצד שקרים וחרטוטים מופיעה גם האמת. אם זה מחייב אותי 'להתדיין' מולך, אני חי עם זה בשלום על אף שלא יעבור סבב וחצי עד שתתחיל עם קללות, כינויי גנאי וכדו'.
מריחות - אם אין מה לכתוב, אז מורחים שטויות לא נכונות.
אכן, השיטה ידועה. אשריך שאתה מצהיר שוב ושוב שאתה מכיר אותה היטב. אמנם כמיטב שיטת מחנה הרל"ב/שמאל אתה לעולם משליך אותה על אחרים. אבל עדיין.
הצד הדתי נכון
כי הדת מנסה לרמות את האלוהים,
אוקיי. נשאיר את זה לאלוקים לקבוע ברשותך.
אך לפי החוק יהשראלי,
זו עיסקה פיקטיבית.
לא, זאת דווקא לא וגם אם תכתוב את זה עוד 800 פעמים הדין הישראלי לא ישתנה :). כמובן שזכותך המלאה להתעקש למרוח שוב ושוב את בורותך קבל עם ועולם. אך כל סטודנט למשפטים שעבר כמה קורסי מבוא לשנה א' מחד ויודע במקביל מעט הלכה יהודית ותורה מאידך, יוכל לספר לך שאתה טועה לחלוטין (ובעיקר מטעה, כמיטב מנהגך מימים ימימה). כמובן, ככל שתיאות להקשיב לו בכלל ;-).
 

Henry0

Well-known member
ידוע חמוד, ידוע. וזאת אפילו לא התכונה הכי גרועה שלך בכתיבתך :).


זאת לא "הגישה שלי" יקירי. זה פשוט הדין במדינת ישראל. "בורות" אם כן, בעניין הזה (ואשתוק לגבי הבדרך כלל הפעם ;-)), לגמרי שלך.

מודה בטמטומי. זה אמנם לא נובע מבורות, אלא מכך שאני בכלל טורח להשיב לך ועוד לעשות זאת ברצינות. אבל מה לעשות, אני אוהב שלצד שקרים וחרטוטים מופיעה גם האמת. אם זה מחייב אותי 'להתדיין' מולך, אני חי עם זה בשלום על אף שלא יעבור סבב וחצי עד שתתחיל עם קללות, כינויי גנאי וכדו'.

אכן, השיטה ידועה. אשריך שאתה מצהיר שוב ושוב שאתה מכיר אותה היטב. אמנם כמיטב שיטת מחנה הרל"ב/שמאל אתה לעולם משליך אותה על אחרים. אבל עדיין.

אוקיי. נשאיר את זה לאלוקים לקבוע ברשותך.

לא, זאת דווקא לא וגם אם תכתוב את זה עוד 800 פעמים הדין הישראלי לא ישתנה :). כמובן שזכותך המלאה להתעקש למרוח שוב ושוב את בורותך קבל עם ועולם. אך כל סטודנט למשפטים שעבר כמה קורסי מבוא לשנה א' מחד ויודע במקביל מעט הלכה יהודית ותורה מאידך, יוכל לספר לך שאתה טועה לחלוטין (ובעיקר מטעה, כמיטב מנהגך מימים ימימה). כמובן, ככל שתיאות להקשיב לו בכלל ;-).
מרחן בלתי נילאה
 

marabo

Well-known member
מהצד המישפטי
זו "עיסקה פיקטיבית".
מלכתחילה המוכר לא התכוון שהסחורה תישאר ברשות הקונה.

העיסקה הפיקטיבית עומדת בקריטריונים של "מצג שווא",
כאילו הסחורה נימכרה באמת.

מהצד הדתי
ישראלבלוף
דתי על סטרואידים.
מנסים לרמות את האלוהים, ולעשות את חוקיו לצחוק.

מהצד התרבותי
אם החרדים חושבים שאלואיהם הוא אידיוט שניתן לעבוד עליו בעיניים,
מה אמורים החילונים לחשוב על הדתיים?
אל תקשקש בדברים שאינך מבין
זו עסקה מסחרית לכל דבר.
אם המוכר לא התכוון זה פוסל את האוכל שנמכר כחמץ שעבר עליו הפסח שאסור באכילה כמו חמץ בפסח.
וכמו שכתבו לך,היו מקרים שהלא יהודי הגיע לאסוף את הסחורה בפסח
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אבל החמץ לא יעבור להם בקופה. הבר קוד שלו חסום. ואם משהו שהוסתר עובר בקופה, סימן שהסתירו אותו בטעות.

מלבד זה פה ושם יש סניפי טיב טעם ששם לא מסתירים אף מוצר ושמאלנים יכולים לקנות שם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אבל החמץ לא יעבור להם בקופה. הבר קוד שלו חסום.
כך נכתב רבות לאורך שרשור אחר באותו נושא, אבל אין לזה שחר. יש אכן רשתות בהן עושים זאת, אך זה ממש לא מחייב שיעבוד כך בכל מקום ואתר. יהיו בהחלט מקומות רבים, גם מקרב הרשתות הגדולות וגם בקרב מקומות קטנים יותר, בהם המוצרים הללו יעברו בכיף ובחופשיות בקופה ללא כל קושי. בעלי החנויות סומכים על לקוחותיהם שלא יגזלו את המוצרים הללו (גזל כפי שתואר למעלה על-ידי פותח השרשור) ולא יגרמו גם להם לצרות משפטיות. אבל כאמור, יש לקוחות שפחות ניתן לסמוך עליהם בקטעים האלה, ענייני יושרה, הגינות, כבוד לאחר וכדו'.
מלבד זה פה ושם יש סניפי טיב טעם ששם לא מסתירים אף מוצר ושמאלנים יכולים לקנות שם.
איזה כיף יש בזה? כיצד ירכשו ב'טיב טעם' ויכתבו כאן אחרי זה שהם דפקו את הדתיים כביכול?
 
למעלה