KIA PICANTO 1000
New member
ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ
כמה שאלות:
1. רכב מומר לגפ''מ, מועד לבלאי מואץ בממיר עקב החום הגבוה יותר (בהשוואה להזנה בבנזין) של גזי הפליטה. האם נכון?
2. נדלקה נורת צ'ק אנג'ין. במוסך התחברו למחשב והתקבלה קוד תקלה p0420 שזה ממיר קטליטי. בינתיים לא נדלקה שוב נורת הצ'ק אנג'ין אך צפוייה להידלק בעוד עד 300 ק''מ.
3. מציעים ב700 שח ממיר קרמי או ממיר ברזל. (לידיעתכם, המקורי קרמי). המחיר זהה. הברזל הוא עדיף לטענתם כי אינו מתפורר כמו הקרמי עקב עודף החום הקשור בגז. האם ממיר מברזל עדיף על הקרמי במנועים מוזני גפ''מ? (ממיר שמתפורר או מתפוצץ לחתיכות עלול לסתום האגזוז בהמשך ואגזוז סתום עלול להזיק למנוע שיאבד כוח)
לטענתם גם ממיר הברזל לא יכשל במבחן ה4 גזים בטסט, לא הקרמי ולא הברזל. ויתרה מכך, גם כיום לא יכשל במבחן ה4 גזים למרות שהצ'ק אנג'ין דולק כי הרגישות של מחשב הרכב גבוהה ממה שנדרש בטסט ישראלי.
4. הייתה הצעה נוספת שקיבלתי והיא להרחיק את הממיר ואת החיישן חמצן התחתון בכיוון downstream, כלומר להתרחק יותר (מטה) מסעפת הפליטה, שוב כדי להתרחק ממקור החום המוגבר. זה אמור למנוע בלאי מואץ מהממיר או החיישן חמצן. מי שהציע רוצה להתקין הממיר ברזל החדש במיקום שונה ולהאריך את כבל החשמל של החיישן חמצן התחתון על מנת שיתחבר במקום החדש. לדבריו הממיר הזה מגיע עם חיבור מוכן לחיישן (חור מוכן להחדרת קצה החיישן)
מנגד היה מי שאמר שיהיה רעש באיזור הקרוב לסעפת הפליטה עקב האיזור שהפך לחלול כי אין בו עוד את הממיר לאחר השינוי של הזזת הממיר למיקום יותר תחתון.
הייתה הצעה אחרת להזיז מעט את החיישן חמצן ע''י spacer ובדרך זאת להגן על החיישן חמצן התחתון. מי שהציע את זה רצה להתקין הממיר ברזל במקום המקורי והביקורת על זה היא שכשמרימים מעט את חיישן החמצן מרחיקים אותו מתוך ה"lumen", כאילו לא מוברג עד הסוף וככה מרמים מעט את החיישן והמחשב.
אני לא מעוניין לרמות ויש לי עניין שהרכב יהיה תקין בהיבט גזי הפליטה.
החלק 700 + מע''מ
העבודה 350 כולל מע''מ.
האם מישהו מבין מספיק טוב בממירים לסייע לי לגבש המלצות
כמה שאלות:
1. רכב מומר לגפ''מ, מועד לבלאי מואץ בממיר עקב החום הגבוה יותר (בהשוואה להזנה בבנזין) של גזי הפליטה. האם נכון?
2. נדלקה נורת צ'ק אנג'ין. במוסך התחברו למחשב והתקבלה קוד תקלה p0420 שזה ממיר קטליטי. בינתיים לא נדלקה שוב נורת הצ'ק אנג'ין אך צפוייה להידלק בעוד עד 300 ק''מ.
3. מציעים ב700 שח ממיר קרמי או ממיר ברזל. (לידיעתכם, המקורי קרמי). המחיר זהה. הברזל הוא עדיף לטענתם כי אינו מתפורר כמו הקרמי עקב עודף החום הקשור בגז. האם ממיר מברזל עדיף על הקרמי במנועים מוזני גפ''מ? (ממיר שמתפורר או מתפוצץ לחתיכות עלול לסתום האגזוז בהמשך ואגזוז סתום עלול להזיק למנוע שיאבד כוח)
לטענתם גם ממיר הברזל לא יכשל במבחן ה4 גזים בטסט, לא הקרמי ולא הברזל. ויתרה מכך, גם כיום לא יכשל במבחן ה4 גזים למרות שהצ'ק אנג'ין דולק כי הרגישות של מחשב הרכב גבוהה ממה שנדרש בטסט ישראלי.
4. הייתה הצעה נוספת שקיבלתי והיא להרחיק את הממיר ואת החיישן חמצן התחתון בכיוון downstream, כלומר להתרחק יותר (מטה) מסעפת הפליטה, שוב כדי להתרחק ממקור החום המוגבר. זה אמור למנוע בלאי מואץ מהממיר או החיישן חמצן. מי שהציע רוצה להתקין הממיר ברזל החדש במיקום שונה ולהאריך את כבל החשמל של החיישן חמצן התחתון על מנת שיתחבר במקום החדש. לדבריו הממיר הזה מגיע עם חיבור מוכן לחיישן (חור מוכן להחדרת קצה החיישן)
מנגד היה מי שאמר שיהיה רעש באיזור הקרוב לסעפת הפליטה עקב האיזור שהפך לחלול כי אין בו עוד את הממיר לאחר השינוי של הזזת הממיר למיקום יותר תחתון.
הייתה הצעה אחרת להזיז מעט את החיישן חמצן ע''י spacer ובדרך זאת להגן על החיישן חמצן התחתון. מי שהציע את זה רצה להתקין הממיר ברזל במקום המקורי והביקורת על זה היא שכשמרימים מעט את חיישן החמצן מרחיקים אותו מתוך ה"lumen", כאילו לא מוברג עד הסוף וככה מרמים מעט את החיישן והמחשב.
אני לא מעוניין לרמות ויש לי עניין שהרכב יהיה תקין בהיבט גזי הפליטה.
החלק 700 + מע''מ
העבודה 350 כולל מע''מ.
האם מישהו מבין מספיק טוב בממירים לסייע לי לגבש המלצות