ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ

ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ

כמה שאלות:
1. רכב מומר לגפ''מ, מועד לבלאי מואץ בממיר עקב החום הגבוה יותר (בהשוואה להזנה בבנזין) של גזי הפליטה. האם נכון?
2. נדלקה נורת צ'ק אנג'ין. במוסך התחברו למחשב והתקבלה קוד תקלה p0420 שזה ממיר קטליטי. בינתיים לא נדלקה שוב נורת הצ'ק אנג'ין אך צפוייה להידלק בעוד עד 300 ק''מ.
3. מציעים ב700 שח ממיר קרמי או ממיר ברזל. (לידיעתכם, המקורי קרמי). המחיר זהה. הברזל הוא עדיף לטענתם כי אינו מתפורר כמו הקרמי עקב עודף החום הקשור בגז. האם ממיר מברזל עדיף על הקרמי במנועים מוזני גפ''מ? (ממיר שמתפורר או מתפוצץ לחתיכות עלול לסתום האגזוז בהמשך ואגזוז סתום עלול להזיק למנוע שיאבד כוח)
לטענתם גם ממיר הברזל לא יכשל במבחן ה4 גזים בטסט, לא הקרמי ולא הברזל. ויתרה מכך, גם כיום לא יכשל במבחן ה4 גזים למרות שהצ'ק אנג'ין דולק כי הרגישות של מחשב הרכב גבוהה ממה שנדרש בטסט ישראלי.
4. הייתה הצעה נוספת שקיבלתי והיא להרחיק את הממיר ואת החיישן חמצן התחתון בכיוון downstream, כלומר להתרחק יותר (מטה) מסעפת הפליטה, שוב כדי להתרחק ממקור החום המוגבר. זה אמור למנוע בלאי מואץ מהממיר או החיישן חמצן. מי שהציע רוצה להתקין הממיר ברזל החדש במיקום שונה ולהאריך את כבל החשמל של החיישן חמצן התחתון על מנת שיתחבר במקום החדש. לדבריו הממיר הזה מגיע עם חיבור מוכן לחיישן (חור מוכן להחדרת קצה החיישן)
מנגד היה מי שאמר שיהיה רעש באיזור הקרוב לסעפת הפליטה עקב האיזור שהפך לחלול כי אין בו עוד את הממיר לאחר השינוי של הזזת הממיר למיקום יותר תחתון.
הייתה הצעה אחרת להזיז מעט את החיישן חמצן ע''י spacer ובדרך זאת להגן על החיישן חמצן התחתון. מי שהציע את זה רצה להתקין הממיר ברזל במקום המקורי והביקורת על זה היא שכשמרימים מעט את חיישן החמצן מרחיקים אותו מתוך ה"lumen", כאילו לא מוברג עד הסוף וככה מרמים מעט את החיישן והמחשב.
אני לא מעוניין לרמות ויש לי עניין שהרכב יהיה תקין בהיבט גזי הפליטה.

החלק 700 + מע''מ
העבודה 350 כולל מע''מ.
האם מישהו מבין מספיק טוב בממירים לסייע לי לגבש המלצות
 

enigo

New member
מכיר לא מעט מכוניות שנוסעות עם המרה לגז

ולא נתקלתי בטענה כזו. וחלקן נסעו על גז עשרות אלפי ק"מ (אחת יותר ממאה וחמישים אלף עד שנמכרה הלאה).
לגבי הטענה על מעבר טסט - נכון. החיישן ברכב רגיש יותר מהחיישן בטסט.
איך נקבע שהתקלה בממיר? יש הרבה גורמים שיכולים לגרום להדלקת נורת הצ'ק אנג'ין.
 
במוסך התחברו למחשב הרכב. מצרף צילום

שצולם מהobd של המוסך. רואים את קוד התקלה וחוץ מהמספר גם רשום באנגלית ממיר קטליטי...
Catalyst system efficiency below threshold
הם איפסו את התקלות ולכן נורת הצ'ק אנג'ין כבתה כעת אבל נאמר לי שבוודאות יחזור ויידלק אחרי נניח 200-300 ק''מ. וגם הסבירו שמתחיל לזייף ובהמשך עלול להתפורר ולגרום לעוד נזקים.



 

enigo

New member
לא מכיר בדגם שלך ספציפית, אבל מניסיון עם דגמים אחרים

זה פשוט מעיד שמדידת הגזים במערכת הפליטה נתנה תוצאות חריגות. זה יכול להיות בגלל תקלה בממיר, בגלל תקלה בחיישן החמצן וגם בגלל דלק מזוהם (במנועי בנזין. לא יודע כמה זה רלוונטי בגז). זה יכול לנבוע אפילו מתקלה במערכת ההזרקה או ההצתה (ברכב של חבר, רגע לפני החלפת ממיר באלפי שקלים, המכונאי חשב לפרק את הפלאים וגילה שאחד מהם פגום, מה שפגע בשריפת הדלק באחד הצילינדרים ולתוצאה החריגה).
 

חן 1111

Active member
אין דבר כזה. הקוד הזה מעיד על בעיה בגזי הפליטה

וזה דבר שהחיישנים מודדים כל הזמן. אם היתה בעיה הנורית היתה נדלקת תוך זמן קצר. מה שכדאי, זה לבדוק אם אין תקלות אחרות שיכולות לגרום לזה. למשל הצתה, תערובת (לפי המתח על החיישנים) וכדומה.
 
איך אתה ממליץ לבדוק את זה?

במוסך הם התחברו למחשב הרכב עם ציוד ייעודי של קיה. העלו פירטי הרכב כולל הvin לטאבלט של סמסונג והמחשב איתר את התקלה אותה צילמתי.
אתה רושם לבדוק המתח על החיישנים: האם המחשב לא בודק את זה? לקח זמן של פרוססינג של הנתונים ע''י הטאבלט עד שהופיעה האבחנה שצילמתי.
אני מניח שהמחשב יודע לאבחן תקלה בחיישן כזה או אחר כי מודד יחסים למשל בין ההתנגדות החשמלית למתח על פני החיישן וכד'.
כאן במקרה שלי אני מניח שהחיישן חמצן העליון והתחתון נמצאו תקינים אבל הקריאה של התחתון לא ''השתדרגה'' ברמה שאליה ממיר תקין אמור להביא...
&nbsp
שאלה נוספת:
לגבי מנועים מוזנים בגפ''מ. יש טענה שפלגים מתבלים מהר יותר. האם זה מוכר לך?
 

enigo

New member
אבל שים לב שהדיאגנוזה הממוחשבת

לא אומרת שיש תקלה בממיר...
 
מילולית זה נכון אבל מספר הקוד תקלה 420

פוענח כממיר קטליטי תקול
גם מתקן האגזוזים שאל אותי האם התקבל קוד 420? לפני שקיבל ממני אינפורמציה כלשהי ולפי זה הבין שאכן הבעייה בממיר. אני מבין מכך שהוא לא רוצה להחליף סתם.
 

enigo

New member
כאמור, לא מכיר את קודי התקלה בדגם הספציפי

אבל בדרך כלל המחשב לא יודע מה מקור התקלה. יכול להיות שמתוך נסיון העבר, המכונאים יודעים שהסבירות גבוהה, בדגם הזה, שהבעיה היא בממיר.
אבל בשביל הקטע אנסה לשאול חבר שהוא איש מקצוע בתחום.
 

חן 1111

Active member
לא שהממיר הקטליטי תקול, אלא שהתהליך הקטליטי

לא תקין. זה יכול להיות הממיר וזה גם יכול להיות אחד מחיישני החמצן או בעיה אחרת שגורמת לזיוף קריאות, למשל אפילו דליפה בצינור הפליטה. נכון שבדרך כלל זה הממיר אבל צריך אבחון נוסף.
 
איך אפשר לדעת שלמשל חיישן החמצן התחתון

תקול. נניח רק הוא. נמקד הדיון בו?
&nbsp
אתה מתאר את ההבדלים בין גרף המתח לזמן של חיישן החמצן העליון לתחתון שקיים כשהכל תקין ולהבדיל, ההבדל בין העקומות הולך ונמוג ככל שהממיר יותר מתקלקל.
&nbsp
השאלה אם נניח ממיר החמצן התחתון תקול, האם הגרף המדובר הופך לאופקי או שהוא אופקי כאשר y=0=מתח על החיישן הוא 0 קבוע, כי נניח שרוף ומקצר והמתח עליו 0
&nbsp
האם זה נכון?
&nbsp
 

חן 1111

Active member
חיישן החמצן הוא רכיב שמייצר מתח בהתאם לריכוז החמצן

בגזי הפליטה. כשאין כלל אוויר בגזי הפליטה המתח גבוה (קרוב ל-1 וולט), וכשיש הרבה אוויר המתח קרוב לאפס. לכן בחיישן שלפני הממיר יש תנודות במתח, כי כל שינוי במתח מועבר למחשב שיוצר שינוי בהתאם בתערובת. הממיר משלים את השריפה ולכן הגזים אחרי הממיר צריכים להיות בהרכב אחיד, ולכן המתח כמעט קבוע, בתנודות קלות, סביב האמצע - נגיד 0.5 וולט. התקלה הנפוצה בחיישני חמצן היא שהחיישן מתכסה בפיח או משקעים אחרים, לא בא במגע עם האוויר בגזי הפליטה, "חושב" שאין אוויר ולכן יותר מתח קבוע וגבוה (קרוב ל-1 וולט). צריך כמובן לבדוק את זה במקביל לבדיקת גזי הפליטה.
 
האם לדעתך החלק המצולם המצורף

Obd (צירפתי התמונה)
החלק מוזמן מסין.
האם יוכל לסייע לי לראות עקומות של פעילות החיישנים השונים למשל 2 חיישני החמצן עליהם דיברנו, אצלי במסך הסלולארי? כדי שאוכל לוודא שהחיישנים הללו ''חיים ובועטים''?
&nbsp
שאלה נוספת: האם יש מניעה לנהוג כשזה מחובר קבוע ברכב? ומידי פעם אכנס לאפליקציה בסלולארי לבדוק האם יש ''דיווח שלילי''...
&nbsp

 

חן 1111

Active member
כן. למעשה החלק הוא רק מתאם תקשורת.

אין בעיה להשאיר אותו קבוע ברכב. גם לי יש משהו כזה והוא תקוע כל הזמן.
מה שחשוב זה התוכנה. אני משתמש בתוכנת torque pro עם הרחבה של realtime charts ואפשר לראות את מתחי החיישנים ועוד כל מיני דברים.
 
עדיין לא קיבלתי את החלק

הסתכלתי בתוכנות בחנות הוירטואלית ואני רואה שהרוב חינמיות ואולם יש שעולות כסף
&nbsp
מצרף 2 דפי צילום:
ולמשל זאת עם הגרפים ''בשידור חי'' בדף המצולם מספר 2 גם עולה כסף.



 

חן 1111

Active member
החינמיות עושות פחות דברים. בעיקר קוראות קודי תקלה

גם אלו שבתשלום לא יקרות.
לי יש torqu-pro שעולה כולה 17 שקל. מה הסיפור.
שים לב שהאפליקציה Real time charts היא תוספת לטורק-פרו. לא עובדת לבד. גם היא עולה 10 שקלים. לא משמעותי.
 
כלומר רק ההורדה עולה יחד 27 שח אבל זה

( 17+10=27) חד פעמית ואין תשלום חודשי או פר שימוש, כן?
 

חן 1111

Active member
חד פעמי לכל החיים. אפילו כשהחלפתי טלפון

לא הייתי צריך לשלם שוב. אין שום תשלום חודשי.
 

חן 1111

Active member
לפי הקריאות של החיישנים.

החיישן שלפני הממיר צריך להראות תנודות מתח בין 0 ל-1 וולט, או בין 0.2 ל-0.8 וולט, משהו כזה. תנודות די מהירות.
אם הממיר תקין, אז החיישן שאחרי הממיר צריך להראות תנודות איטיות יותר והרבה יותר שטוחות. למשל סביב ה-0.5 וולט. ככל שהתנודות חדות יותר ודומות לאלו של החיישן שלפני הממיר, כך הממיר דפוק יותר. אם הוא גמור לגמרי, הקריאה של שני החיישנים תהיה זהה.
 

חן 1111

Active member
לא שמעתי על בלאי של הפלגים, אבל אין לי הרבה ניסיון עם זה.

אני יודע שגז מגדיל את בלאי השסתומים ולכן מוסיפים מערכת שימון לגז.
 
למעלה