ממיר קטליטי ברכב מומר לגפ''מ

חן 1111

Active member
מי אומר שהחום גבוה יותר? לא שמעתי על זה

מה שגורם לחום בממיר הקטליטי זה דלק שמגיע אליו ונשרף בו, בדרך כלל בגלל זיופי מנוע שהם הסיכון העיקרי לממיר.
אם הנורה כבתה, ייתכן שהתקלה כבר לא קיימת. בכל מקרה לא בטוח שהתקלה היא דווקא הממיר, למרות שזה הכי סביר. צריך לאמת את התקלה לפי המתחים שמגיעים משני החיישנים.
2. מאיפה אתה יודע שהנורה תידלק שוב בעוד 300 ק"מ? אם הממיר לא תקין היא צריכה לדלוק כל הזמן.
3. לא יודע. כשהמנוע תקין ממירים מחזיקים המון זמן כך שלא נתקלתי. אם יש ממיר מתכת שעושה את העבודה, ייתכן שהוא טוב. הטענה על הרגישות של החיישנים נכונה, אבל תזכור שגם על נורה דולקת מכשילים בטסט.
4. הפוך. הסיבה שהממיר והחיישן קרובים למנוע היא שהם עובדים טוב רק כשהם חמים. בגלל זה לחיישן החמצן יש גם גוף חימום. ממש לא הייתי עושה את זה. אם תרחיק את חיישן החמצן בצורה שתיארת, ייתכן שהוא לא יבוא במגע טוב עם הגזים ולא ימדוד נכון, ואז תקבל שגיאה קבועה וכתוצאה מכך תערובת לא נכונה, וזה יכול לדפוק את הממיר.
 
גם מתקין הגז אמר שלדעתו אין חום גבוה יותר

בגז לעומת בנזין.
תקרא תגובתי ממעלה השרשור. הנורה כבתה כי איפסו את האתראות במוסך של קיה ע''י החיבור למחשב. הם צופים לאור קוד התקלה שהמורה תחזור ותידלק. זאת הערכתם. בינתיים גמעתי היום אוטוטו כ100ק''מ ועדיין הצ'ק אנג'ין לא נדלק.
3. אני לא מעוניין שהנורה תידלק אלא מעוניין שהרכב יהיה תקין. כעת הרכב תקין מבחינת העובדה שסוחב היטב. נוסע היטב חלק ללא בעיות.
בעבר לפני מספר חודשים הייתה תקופה שנסעתי כשהפלגים זייפו. אז היו גם בק-פיירים. ייתכן שזה גרם לנזק לממיר. עד שהבנתי שהבעייה היא בפלגים לקח קצת זמן. מאז שהוחלפו המנוע עובד חלק ומצויין.
&nbsp
בינתיים לא אחליף הממיר ואחכה לראות האם האתראה חוזרת
 
מחיר הגפמ 1.9 לעומת בנזין95 שעולה 6

כלומר זול יותר מאשר פי 3. איזה כיף! מחירי תדלוק כמעט כמו בארה''ב.
עם הפיקנטו אני מרגיש שנוסע כמעט בחינם. אני נוסע לבד ברכב הזה ולכן תקעתי מיכל ענק שממלא את כל הבגאג'. אין לי צורך בבגאג'. כשהולך לסופר שם הספסל אחורי.
&nbsp
עושה כמעט 1000 קמ בין התדלוקים.
צריכה היא כ13 קמ/ליטר גפ''מ (אני מזכיר שנוהג מאד חזק.)
בחישוב של ק''מ/שקל אני מקבל מספרים הזויים סביב 6.5ק''מ/שקל
&nbsp
הזכרת את ביבי? המון תודה גם לביבי וגם לשטייניץ שלא וויתרו לשלי יחימוביץ' ושלא השאירו את הגז קבור באדמה. עצמאות אנרגטית מלאה של המדינה בזכות הגז ובעתיד גם אנרגיה סולרית היא בהישג יד.
&nbsp
שמן המנוע ברכב שלי מאז השימוש בגז אינו משחיר. זה מוכיח שהגז הוא תערובת נקייה לאין ערוך בהשוואה לבנזין המלוכלך. אני מבין שאני חוסך הרבה טינופת מהמנוע.
השמן נותר זך כאילו הוא חדש במיכל טרם ששפכתי למנוע.
&nbsp
 

enigo

New member
אתה מודע לזה שאין קשר בין הגז הטבעי

לגפמ, נכון?
ומה שביבי עשה זה לוודא שחלק גדול מהרווחים ילך. לחברים שלו, על חשבון האזרחים. כי עובדתית, מוציאים את הגז מהאדמה גם כשמקבלים עליו הרבה הרבה פחות מאשר מקבלים בישראל...
 
את זה אני לא יודע.

למיטב ידיעתי הגפ''מ מופק או מגז טבעי (משאב שהפך להיות תוצרת ישראל בזכות המאגרים בים) ו/או מתוצרי נפט ואת זה צריך באמת ליבא.
&nbsp
הגז הטבעי מכיל בוטאן ופרופאן ואלה רכיבים משמעותיים בגפ''מ
 

enigo

New member
LPG הוא תוצר זיקוק. יש גם מנועים מונעי גז טבעי

ויש הבדל משמעותי בינם.
תדלוק ב-LPG הוצע בארץ עוד לפני שהתחילו לשאוב כאן גז טבעי.
 
בוויקיפדיה רשום כי גפ''מ מופק או מגז טבעי

או מזיקוק נפט גולמי.
הגז טבעי כמקור אנרגיה מתבסס בעיקר על מתאן אבל יש בו גם ריכוז קטן של שרשראות בנות 4 או 3
&nbsp
הגפמ לעומת הגז הטבעי מבוסס בעיקר על השרשראות פחמימנים של ה3 וה4 פחמנים.
ככה שניתן להפיקו ("בזיקוק'') מגז טבעי אבל ניתן גם לסנטזו ממתאן.
הסינטוז הזה הוא אינו תהליך הדורש אנרגיה אלא הפוך. תהליך שמשחרר אנרגיה ולכן מנועים המבוססים על מתאן כגז טבעי הם יעילים יותר אנרגטית ממנועי גפ''מ או בנזין.
&nbsp
את זה אני מספר כדי לסבר האוזן שגז טבעי הוא למעשה מקור של גפ''מ ב2 צורות: או ע''י הפרדת התערובת (דהיינו הזיקוק, כשם שמפיקים גפ''מ מנפט גולמי) או סינטזה ממתאן.
 

enigo

New member
אבל העיקר הוא שזה לא אותו הדבר

והגפמ היה זמין (וזול) גם לפני כן.
 

חן 1111

Active member
אלה שני דלקים שונים

גפם הוא די דומה לבנזין. לחץ העיבוי שלו נמוך ולכן המיכלים זולים וזמינים והשינוע זול ובטיחותי. גז טבעי הוא בעיקרו מתאן ויש שתי שיטות לשימוש בו. במצב נוזלי או במצב דחוס. גז טבעי דחוס מחייב מיכלים מסיביים שיעמדו בלחץ גבוה (משהו כמו 200 אטמוספרות לעומת 5 בגפ"ם) ויש צורך במערכת תדלוק מתאימה. גז טבעי נוזלי מחייב מיכלים שגם עומדים בלחץ וגם מבודדים חום. כל זה מייקר משמעותית גם את הרכב המוסב לגז וגם את מערכות האחסון, השינוע והתדלוק, גם אם הגז עצמו זול יותר.
 
אני התייחסתי לאפשרות סינתזה של גפ''מ

מחומר מוצא: מתאן.
&nbsp
היתרונות התאורתיים:
1. המתאן (הגז הטבעי) זול ומצוי כאן בשפע.
2. האם הסינתיזה אכן פשוטה ומבחינה אנרגטית לא דורשת השקעת אנרגיה (אלא ההפך, ייצור גפ''מ, שהוא התוצר, משחרר אנרגיה מהמתאנים, שהם המגיבים)
3. האם מישהו יודע על זה משהו?
&nbsp
 

חן 1111

Active member
אני לא שמעתי על תהליך כזה.

אני מכיר תהליך הפוך, פיצוח קטליטי של מולקולות ארוכות לקצרות יותר. כך מייצרים למשל בנזין מדלקים כבדים יותר, ואני מניח שאפשר לייצר מתאן מגפם, אבל לא ההיפך.
עד כמה שאני יודע פיצוח קטליטי משחרר אנרגיה (בצורת חום) ולכן כנראה שהתהליך ההפוך ידרוש השקעת אנרגיה. בכל מקרה, מכיוון שיש מספיק שימושים לגז טבעי כמו שהוא (תעשייה, חשמל) אין טעם להשקיע בהפיכתו לדלק אחר.
 
ההבדל ביניהם הוא הבדל של חיים ומוות

גז טבעי קל מן האויר לכן בבתים האיוורור חייב להיות על ידי ארובה
בתקרה ,
בבתים בישראל יש גפ"מ שהוא כבד מן האויר ולכן צריך להיות פתח בתחתית הדלתות דבר שלא קיים .
 
איזה טיעון מצחיק , קודם כל זו לא "שלי" אלא "מיקי "

אחת שאין לה כוח כלל והיא לא יכלה לעצור כלום .
אנחנו ממשיכים לשלם אותו המחיר במקום שכל משפחה תקבל מענק של
100,000 יורו .
לציבור הגז לא קיים .
את הרכב שלך יכלת לתדלק גם בלי גז מן הים .
כאילו הממשלה הייתה מעורבת בחיפושי הגז , הממשלה לא שמה שקל הממשלה לא האמינה בחיפושי דלק ולבסוך גם נכנעה ולא קיבלה את המגיע
לביבי יש רק כישלונות אין שום הצלחה . אמנם קצת קשה לסלק אותו אבל לבסוף הוא יסולק יפסיד גם בפעם השלישית .
 
למעלה