מלונית או דולה?

האמת? לא זה ולא זה.

ילדתי לפני חמישה חודשים, אין דבר שרציתי יותר מלחזור לבית שלי, לדברים שלי, לבעלי, בטח לא להשקיע אלפי שקלים במלונית.
ולגבי דולה, מראש לא חשבתי לקחת, ותכלס מזל שלא לקחתי, הגוזל פרץ החוצה כל כך מהר, שלא היה טעם, אבל אני מניחה שזה נורא אישי, אני סמכתי על האיש שלי, על האינטואיציות שלי, על הצוות הרפואי, לקחתי קורס הכנה מ-ע-ו-ל-ה לפני הלידה, וידעתי בדיוק מה קורה לי בכל שלב בזכות זה, ובעיניי לקחת דולה זה באמת בזבוז כסף.
 
אני מאוד בעד דולה

ואת הלידה האחרונה שלי ילדתי בליווי דולה. כיוון שהלידה הראשונה הייתה בקיסרי, הסיכוי שלי ללידה טבעית היה נמוך, והרגשתי צורך בתמיכה נוספת. כן כן, כנגד ה"ממסד הרפואי" אשר נוטה להתערבויות בלידה. בפועל כיוון שניהלתי את הלידה של עצמי ואמרתי לאורך כל הדרך מה אני רוצה ומה לא, הסגל הרפואי היה איתי ותמך. למרות זאת, אני חושבת שלנוכחות של דולה יש יתרונות עצומים, ולמעשה בזכות זה שלקחתי ליווי הצלחתי ללדת טבעי וכל כך נכון ומעצים. (את יכולה להיכנס לבלוג שלי ולקרוא את סיפור הלידה).
 
האמת, אם הכיוון הוא לידה טבעית

גם אני בעד גם וגם (אם כי לא לקחתי לא זה ולא זה) - אבל קודם כל דולה. אני ניסיתי להימנע מאפידורל בגלל פריצת דיסק, אבל בבית החולים עשו לי כעבור זמן מסוים זירוז (פיטוצין), ומכאן הדרך הייתה קצרה לאפידורל, ואז כשזה עדיין לא התקדם מספיק - קיסרי חירום. לונג סטורי שורט, היום אני אחרי קיסרי שלישי ואחרון (ולא שהייתי מתנגדת לילד/ה נוספ/ת - פשוט הקיסריים הביאו לכך שזה לא אפשרי) - וסביר שכל זה קרה רק בגלל ההתערבות בבית החולים. אז או דולה, או מישהו שיעזור לך לעבור את התהליך ולהתמודד בבית החולים.
לגבי המלונית - אם יש כסף לזה, זה באמת מאוד נחמד ושדרוג גדול לתנאים, ונותן כניסה קצת יותר נעימה להורות. אני ילדתי את כל הילדות בקיסרי, ולכן קיבלתי תנאים יחסית טובים מבחינת חדר וכו'. גם לא כל כך הייתי בעד ביות, אבל בלידה השלישית לא הייתה ברירה (כופים עלייך את הביות במקומות מסוימים בחו"ל), והאמת שזה נראה לי באמת יותר מוצלח מתינוקייה.
 

mereng

New member
רק הערה קטנטנה-

אם את באמת רוצה עוד ילד, נכון שלא ממליצים על יותר מ- 3 ניתוחים קיסריים אבל אני יודעת שיש נשים שנכנסות להריון ויולדות בקיסרי רביעי. זה מנוגד להמלצות אבל קיים, כך שאם זה ממש בוער בך שווה להתחיל ולברר כדי לקבל החלטה מושכלת.
 
זה תלוי במה קרה אצל האישה הספציפית

יש כאלה שזה אפשרי אצלן. אצלי אין אפשרות כזאת - ליתר דיוק, יש אפשרות, אבל יכול מאוד להיות שאני לא אצא ממנה בחיים.
 

פלגיה

New member
זה לא מנוגד להמלצות

ההמלצות הן ספציפיות לאישה. אני מכירה נשים שעברו חמישה או שישה ניתוחים קיסריים. לא בהריון "שקרה", אלא מתוך כוונה ולכתחילה. אחת מאלה עם השישה גם קיבלה "אישור" מהרופא להריון נוסף וניתוח נוסף.
אבל זה לא לכולן כך. בכל מקרה אין המלצה גורפת, וכל מקרה לגופו, על פי רמת הצלקות, ההידבקויות, ושאר מרעין בישין שעלולים להיות כרוכים בניתוח.
 

מתן242

New member
מלונית

הריון ראשון לקחנו מלונית באיכילוב וזה מאד מומלץ ומקל על החוויה ואפשר לישון ביחד, זה יקר אבל שווה את זה. הריון שני כבר צריך שאחד ישמור על הילד הקטן בבית אז כבר לא לקחנו מלונית.
 

Indie62

New member
בעיני גם וגם אבל אם יש בחירה - דולה

אחת טובה ומומלצת.
דולה לא נועדה לריב עם הצוות הרפואי עבורך, אבל לי היה חשוב שיש איתי כל הזמן מישהו שיודע מה זו לידה (המיילדת באה והולכת) ושאין לו את האינטרסים של בית החולים (לי הציעו למשל זירוז ללא סיבה רפואית רק כדי לפנות חדר לידה, הם גם הודו בזה), שפשוט יסביר לי מה קורה. כמו כן דולה יכולה לעשות מסאז' אפקטיבי ומקצועי הן להקלה על כאבים והן לזירוז, לקרוא למישהו אם יש בעיה ולא רוצים שהבעל ייצא מהחדר, ובאופן כללי דולה טובה משרה אווירה טובה בלידה.
קשה להסביר בדיוק את התרומה של דולה אבל ברור לי שבלידה שלי הייתה לה תרומה.
מבחינתי דולה היא שיקול גם בבחירת בית חולים (שמאפשר דולות ע"פ בחירה שלי).

לגבי מלונית זה מאפשר באמת שהבעל יהיה איתך בכל השעות בשלב מוקדם יותר, זה הרבה יותר נוח ובגכלל שנשארים במלונית עוד יום יומיים במקום ללכת הביתה, יש גם השגחה רפואית עלייך ועל הילד במשך יותר זמן.
 
תודה רבה לכן!

עזרתם לי עם המון נקודות למחשבה...
מזל שיש עוד כמה חודשים עד ללידה
 

shal0mshal0m

New member
יש סיבה טובה לזה שקשה לענות על השאלה הזו

את באמת לא יודעת מראש איך תיראה הלידה שלך.
כי יכול להיות שתהיה לך לידה קלה וצוות מדהים, ואז חבל על הכסף של הדולה. או הפוך, שלמרות שתהיה לך דולה הלידה תגיע לניתוח קיסרי ואז תתבאסי על זה שגם שילמת לדולה וגם לא תקחי מלונית.
וכמובן, יכול להיות הפוך, שדולה ממש הייתה מקלה עלייך את הלידה ואז תוך יום וחצי את כבר בבית, וחבל על הכסף של המלונית.

אז אני חושבת שבכל מקרה את צריכה להחליט ככה שאת יודעת מראש, שייתכן שזו לא תהיה הבחירה הנכונה *בדיעבד*.

אני לא לקחתי לא דולה ולא מלונית, אבל בהסתכלות ממרחק אני קצת מצטערת שהתקמצנתי על דולה בלידה הראשונה, או אפילו לא הבנתי את המשמעות של לידה באופן מלא (בלידה השנייה אני פשוט קצת פחות מצטערת על זה...
).
הייתי מאוד אופטימית, לא חששתי מהלידה והייתי בטוחה שהיא תעבור בקלות. בפועל, אני יכולה להגיד שסך הכול החוויות מהלידה עצמה היו חיוביות, אבל הלידה עצמה מוגדרת כלידה קשה. אם דולה הייתה עוזרת לי למנוע את זה, ואת הפגיעה בגוף, אני חושבת שזה היה שווה.

תראי, בד"כ כשלאנשים יש זמן, וגם קצת כסף, אז לפני שהם נכנסים לניתוח, הם מבררים טוב מי הרופא, ומנסים להקל את הפרוצדורה ככל האפשר. אז לידה היא כמובן לא (בהכרח) ניתוח אבל בכל מקרה היא כן מאמץ מאוד כבד לגוף, שהיכולת להתכונן אליו מראש היא די מוגבלת.
אם יש לך את האפשרות, הייתי בוחרת בזה. כלומר בדולה. הלידה הראשונה גם יכולה להשליך על הלידות שבאות אחריה (במידה ותרצו כמובן עוד ילדים...).
אז מקסימום בפעם הבאה תדעי שצריך להשקיע את הכסף במלונית...
 
כל כך נכון!

אני בזמנו התלבטתי בדיוק את אותה ההתלבטות, ובחרתי במלונית.
בסופו של דבר, בגלל סיבוך קטנצ'יק אחרי הלידה, שללא ספק היה נמנע דווקא אם הייתה לי דולה, לא יכולתי להגיע למלונית:)

אבל מי יכול היה לדעת שכך יהיה, ומי יכול לדעת מה יהיה בפעם הבאה?

הקיצר, אין לזה תשובה טובה. מה שכן - אם אין שאלה של כסף, הייתי הולכת על שניהם בדיעבד.
 
למעלה