עצה והסבר קצר
האם ניסיתם לתחום לו את השטח בעזרת גבול בולט? אפשר לעשות כן בעזרת דבק חם, או צבע לציור על בדים (טוליפ) או בעזרת דבק צבעוני עם נצנצים (שהופך את הגבול למחוספס). וגם לעזור לו - יד על יד, כדי לתת לו תחושה נכונה של כיוון ושל תנועת היד. ולגבי המשמעות (זמני קצר, אז אכתוב בקיצור) - קודם כל, להרבה ילדים יש חוסר בתחושת גבולות פיזית של הגוף שלהם, של להבדיל ביני לבין האחר פיזית וריגשית, היכן הגוף שלי נמצא (ולכן אני צריך לזוז הרבה) וכדומה. ילד שלא אסוף ריגשית או ילד שבודק גבולות, הרבה פעמים יוצא מגבולות של ציור ואף מגבולות של דף. ללמד אותו גבולות עוזר לו גם לחדד משמעות של גבולות בהקשרים אחרים שהוא מתקשה בהם (כמו תפיסת הגוף, הזדהות ריגשית עמוקה מדי עם אחרים וכד'). חוץ מזה, הרבה מהעבודה עם ילדים בספקטרום היא כדי לצמצם את העיכובים ההתפתחותיים שלהם בהתאם להתפתחות תקינה של ילדים, וזו כשלעצמה סיבה טובה, כי המטרה שלנו היא כל הזמן לקדם את הילד בסולם ההתפתחותי. יש לציין שהמיומנויות הגרפומוטוריות מאוד חשובות כדי לאפשר כתיבה בסופו של דבר. כמובן שבכל תוכנית טיפולית מציבים מטרות שונות, ומחליטים מה חשוב כרגע ועל מה עובדים. אז מן הסתם אתם יכולים להחליט שכרגע אתם לא עובדים על המטרה הזו (בהתייעצות עם אנשי המקצוע שמכירים את הילד היטב). יום טוב, מירי