מלוי שטחים

meyravbh1

New member
מלוי שטחים

מדוע זה חשוב שהילד ידע למלא שטחים? מה זה נותן לו? מה היכולת הזאת יכולה לנבא לעתיד? מה זה אומר אם הוא לא ממש מצליח? תודה
 

doroniz

New member
גבולות

מילוי השטח ללא חריגה הוא סימבול לשמירה על הגבול. אני משוכנע שיש כאן מביני עניין יותר גודלים ממני שיוכלו לתת תשובות נוספות ומפורטות יותר.
 

meyravbh1

New member
תודה,דורון,אבל מה זה נותן לילד שהוא

יודע לשמור על גבולות השטח? כל שאלותי חוזרות...
 

doroniz

New member
שמירה על גבולות

שמירה על גבולות בציור עוברת לשמירה על גבולות בדברים אחרים בחיים. אבל באמת באמת, את השאלה הזו כדאי להפנות לאנשי מקצוע (ריפוי בעיסוק). דורון.
 
אולי זה מראה על שליטה באחיזה בעפרון

ודיוק הפעולה, לצציר בשטח ולא לגלוש הרוצה מצריח ריכוז ושליטה מלאה במוטוריקה עדינה.
 
עצה והסבר קצר

האם ניסיתם לתחום לו את השטח בעזרת גבול בולט? אפשר לעשות כן בעזרת דבק חם, או צבע לציור על בדים (טוליפ) או בעזרת דבק צבעוני עם נצנצים (שהופך את הגבול למחוספס). וגם לעזור לו - יד על יד, כדי לתת לו תחושה נכונה של כיוון ושל תנועת היד. ולגבי המשמעות (זמני קצר, אז אכתוב בקיצור) - קודם כל, להרבה ילדים יש חוסר בתחושת גבולות פיזית של הגוף שלהם, של להבדיל ביני לבין האחר פיזית וריגשית, היכן הגוף שלי נמצא (ולכן אני צריך לזוז הרבה) וכדומה. ילד שלא אסוף ריגשית או ילד שבודק גבולות, הרבה פעמים יוצא מגבולות של ציור ואף מגבולות של דף. ללמד אותו גבולות עוזר לו גם לחדד משמעות של גבולות בהקשרים אחרים שהוא מתקשה בהם (כמו תפיסת הגוף, הזדהות ריגשית עמוקה מדי עם אחרים וכד'). חוץ מזה, הרבה מהעבודה עם ילדים בספקטרום היא כדי לצמצם את העיכובים ההתפתחותיים שלהם בהתאם להתפתחות תקינה של ילדים, וזו כשלעצמה סיבה טובה, כי המטרה שלנו היא כל הזמן לקדם את הילד בסולם ההתפתחותי. יש לציין שהמיומנויות הגרפומוטוריות מאוד חשובות כדי לאפשר כתיבה בסופו של דבר. כמובן שבכל תוכנית טיפולית מציבים מטרות שונות, ומחליטים מה חשוב כרגע ועל מה עובדים. אז מן הסתם אתם יכולים להחליט שכרגע אתם לא עובדים על המטרה הזו (בהתייעצות עם אנשי המקצוע שמכירים את הילד היטב). יום טוב, מירי
 

קרן ט

New member
אנסה לעזור

הכוונה היא שהילד יהיה מספיק מיומן עם הצבע/עיפרון כדי שיותר מאוחר תיהיה לו שליטה טובה יותר בכתיבה. בן כמה הילד? תני קצת פרטים אולי אוכל לעזור
 

meyravbh1

New member
תודה לכל המגיבים,אבל

הבן שלי כבר יודע,ב"ה,למלא שטחיםבצורה סברה ביותר. העניין הוא שבעלי ראה שאני מתלהבת מזה,ושאל אותי למה זה כל כך חשוב,ולא ידעתי מה לענות. הרגשתי די מטופשת שאני מתעקשת עם בני שיעשה משהו,שאפילו איני מבינה עד הסוף את חשיבותו. ברור לי הקטע של הכנה לכתיבה,אבל תיארתי לעצמי שיש מעבר לכך. שוב, המון תודה לכולם.
 
למעלה