מכתב גלוי, ושאלה, לגדי ביטון:

אליק 31

New member
דובשייה נחמדה, אולם ספורט חייב לבטח

את עצמו ואיני מאמין שגוף ציבורי שמחזיק נכסים כגון אולם ספורט, אליו מגיע ציבור של אנשים, אינו מבוטח עכשיו: אחרי שיש ביטוח, לא בטוח אם בכל מקרה של נזק, בעל האולם, או המחזיק של האולם, שזה המרקיד, אחראי לנזק. חברות הביטוח לא ששות לשלם על כל נזק. כדי שחבות של נזק תחול על מחזיק נכס, צריך להוכיח רשלנות באחזקת הנכס, במכשירים שלו, בכלים, ברצפה, במתקנים, וכו'. אם מישהו נופל בגלל שהתנגש עם חברו, יש להניח שבעל האולם לא יחוייב בנזק, אם מישהו טיפס ללא רשות על מתקן ונפל ממנו, איש לא יחוייב כנראה, למעשה שלו קוראים: VOLENTI, כלומר שהוא התנדב להביא את הנזק על עצמו, או: אשם תורם של 100%, כך שכל האחריות עליו. בכל מקרה ,אזהרה כגון זאת שכתובה על הכרטיס, אינה מעלה ואינה מורידה מחבות של צד כלשהו, אלא המבחנים להטלת האחריות הם שונים. אבל בהחלט רצוי לבדוק אם בעל אולם ביטח את האולם, בדרך כלל לבעל אולם אין כסף לשלם למי שנפגע ונשאר נכה בשיעור של 100% לצמיתות, שזה מילניונים של פיצוי, אלא זהו כסף שיש לחברת ביטוח אבל לא לבעל אולם. אז מי הולך לבדוק אם בעלי האולמות שאנו רוקדים בהם ביטחו את הנכס?
 

הכל דבש5

New member
אליק יקר,

תקרא בבקשה את מה שכתבתי לאורך השרשור הזה (מבטיחה שאין הרבה לקרוא) לא מצאתי סתירה בין הדברים שכתבתי לבין מה שאתה שכתבת (במילים אחרות). באשר לשאלה "האם הנכס מבוטח" - ביררתי טלפונית - קיבלתי תשובה חיובית. קשה לי להאמין שמישהו יתן תשובה שיקרית. וקשה עוד יותר להאמין - שהנכס לא מבוטח.
 

אליק 31

New member
רויטל, אם השאלה היא אלי, המלה היא:

"קשה לי להאמין שהנכס א י נ ו מבוטח"
 

EK55

New member
מדוע צריך להתנהל מצב כזה של שמור לי

ואשמור לך. למה שירון מישר שנכנס לרקוד ונהנה באוניברסיטה לא ישלם כמו כולם. הרי אם ירון לא משלם ,אז גם המדינה לא גובה כסף דרך מס הכנסה על כניסתו ושל עוד הרבה אחרים שנכנסים בחינם. כניסה באי תשלום היא לדעתי עבירה על החוק והיא עקיפה של חוקי מס הכנסה והמדינה. אם זה חד פעמי כאורח ,אז לא נורא, וזה כן בסדר,אבל תמיד בחינם. למה הדבר דומה? יש עובדים במדינה שאמורים לקבל העלאה בשכרם, אז המעביד ניגש לעובד ואומר לו , תשמע במקום שאעלה לך את השכר , אשלח אותך ואת אשתך לבית הבראה ואני אפילו אקבל החזרים ממס הכנסה על זה ששלחתי לבית מלון עובד למען ולטובת העבודה. העובד והמעביד מרוצים ומרוויחים יותר כסף והמדינה אכלה אותה בגלל הקומבינה הזו. אם ירון עושה לגדי שרות בהנחה ,אסור לגדי לעשות שרות מקביל בהנחה, ככה שניהם מרמים את המדינה.
 
דר' עזרא

להזכירך - אני לא עובד של האוניברסיטה וגם לא עובד של גדי. גם גדי לא עובד אצלי, כך שאין כאן הטבות של מעביד לעובד על מנת להתחמק ממס. מה לעשות יש מצבים בין בני אדם שכאשר יש ביניהם שיתוף פעולה בשטחים שונים אזי יש מקרים בהם לא גובים כסף אחד מהשני. ואין כל קשר למס הכנסה. וגם - אין כאן כל קשר ל"שיתוף פעולה, כביכול בשינוי המחירים הנדון כאן, בביטוח לרוקדים ובכל נושא אחר". עזרא, נראה לי שבפעם הבאה, כאשר תזכה ב-DVD ב"תו השעה" (מאחל לך בכל ליבי שתזכה) לא אוכל לתת לך את הפרס שכן מס הכנסה מפסיד כך כסף... אני יודע שזה לא ממש דומה אבל זה דומה למציאות בדיוק כמו שיחסי עובד מעביד שהבאת את כדוגמה תואמים את המציאות שלי באוניברסיטה.
 

EK55

New member
ירון,שים לב שכתבתי חד פעמי זה בסדר

כל שבוע ,לא בסדר. כי גם אני חשבתי על ה-DVD וברגע האחרון שיניתי את הניסוח לחד פעמי. בעצם אני לא בדיוק חד פעמי ,זכיתי פעמיים .פעם בזמן דבלה,פעמיים גם לא נורא. ואל תגיד לי שדין פרוטה כדין אלף. דרך אגב לא אתה עובד על ה-DVD של ההשתלמויות של גדי,אם כן ,אז הוא המעביד שלך.אני לא העובד שלך. בזכותו של המעביד שלך גדי, קיבלת המלצה מהאוניברסיטה להיכנס בחינם. האם אין לכם קשר משותף אתה וגדי על השירים והריקודים באינטרנט,לכן נראה לי שאתם כן עובדים ביחד . עובדה שהוא הוריד את המצגות באתר שלו מיד שאתה העלית את שלך. אז הזכיה היתה מפוברקת ולא צודקת כי שפי ידידו של דבלה, אין לו קלטות שלך בבית והמתחרה שלי במרכאות היה בעצם דבלה ולא שפי,הוא יצר מתח ומצב של תיקו שבסוף הוא זיכה אותי שלא בצדק בקלטת מספר 36. שפי בקושי יודע לרקוד לא אהבתי די. ירון כמובן שהכל בצחוק ומי שגונב את הכסף של המדינה אלה שנמצאים למעלה ונבחרי העם מדובר במיליארדים.
 
נראה שכשאתה רוצה "להבין"

משהו שיתאים להשקפתך - אתה תסדר אותו כך בהבל פיך (במקרה זה המקלדת) אבי, בקצב הזה אתה עוד תאשים אותי ב"השתקת רצח ארלוזורוב... אם לא ברצח עצמו". למיטב ידעיתי אינך קורא את עיתוני "רוקדים", בל אופן ברישומים שלי אינך מופיע כמנוי וגם מעולם לא היית. כמובן, יתכן ויש לך חבר הנותן לך אותו בחינם ובתמורה אתה נותן לו שירות אחר בחינם וכך מס הכנסה באמריקה וגם בישראל מפסידים כסף (לפי ה"ניתוח" המלומד של דר' עזרא בשרשור זה)
- זה כמובן נאמר בצחוק. בכל מקרה מי שקורה את עיתוני רוקדים יודע שאין שם צנזורה וגם מי שכתב נגדי או נגד דעתי - דבריו פוסמו. אני חושב שגם קריאה רציפה בפורום תוכיח דברים אלה. אבל כמה קל להאשים אותי ב"השתקת הדוברים ובהרדמת הציבור..." נו באמת. קראת שוב את דברי כדי לבדוק אולי יש ממש בדבריך ואלי לא כתבתי משהו בצורה מספיק מובנת - לא, לא מצאתי כל רמז להשתקה. אני חושב שאם מישהו רוצה לעורר את הציבור בנושא ביטוח, טוב יעשה אם לא יקשור זאת למאבק על מחיר הכרטיס (יעני: "לוקחים כל כך הרבה וגם אין ביטוח - איזה רמאים"), אלא יפתח שרשור נפרד בלי התלהמות ובנסיון כן לראות מה כתוב בכרטיס, מה זה אומר ומה ניתן לשנות. אם אותו אדם רוצה שינוי אמיתי - יעשה מאמץ ויפנה ישירות להנהלת האוניברסיטה ואם יענה בצורה לא הולמת - אזי יפנה לעיתונות, לפורום, לעיתון "רוקדים" (העיתון הנפוץ ביותר בעולם בנושא ריקודי עם ישראליים...) ולידיעות אחרונות והרדיו כי אז באמת יש טעם "לעורר את דעת הקהל". הרי מה שנעשה כאן, בהערה זו בשרשור זה - יודעים כולם גם אתה, גם אני, גם סיר למענך, גם אליק וגם כל קוראי הפורום - לא נעשה במטרה לשנות את מה שאולי צריך שינוי אלא במטרה לתקוף ו"להוכיח" שהם גזלנים ורמאים וגם, באותה הזדמנות להוכיח שגדי גם הוא כזה. אבי, אתה ואני לא תמימים וגם כל שאר הקוראים לא. ולא - זה לא קשור לכך שאיני משלם בכניסה. אתה מכיר אותי מספיק זמן ויודע שאין לכך כל קשר. אל נא תנצל את כעסך על האוניברסיטה כדי להוכיח דברים שאתה יודע היטב שאינם כאלה. ועוד מר שחף (סליחה "מתוק שחף") במסגרת הכרתונו רבת השנים - אנא אבי פנה אלי בשמי הפרטי כפי שאני פונה אליך וכפי שנהגנו עד כה. אל נא תשמש בסגנון הפורמלי הזה כדי "להוכיח" את צדקתך. ועוד - אני לא מחפה על איש ולא מנסה להשיג שקט תעשייתי למקום אליו אני נכנס חינם. אבל לא אוכל להוכיח שאין לי אחות וכיוון שאין לי כזו אז בטח שאינה עובדת בתל ברוך (וגם לא בבורסה...) ביקוש יתר בכל תחום גורם לעליה במחיר. את הביקוש יצרים הרוקדים אשר רוצים בכל מחיר לרקוד "דווקא" באוניברסיטה. איש לא יסכים לבוא בעריה ביום ה' ולראות ש"אין לו כניסה כיוון שיש כבר יתר די רוקדים באולם ויש סכנה ביטוחית (צפיפות יתר, מות שעזרא מקבל ועוד)". לכן, סביר להניח, שכדי לצמצם את הסכנה הבטיחותית - ביטוחית מצאו האחרים דרך נבונה להפחית את הסכנה והעלו את המחיר. מדוע שלא תראה זאת כך. זה כמובן בהומור אבל בשיא הרצינות - הביקוש הוא שגרם לעלית המחיר ואם המחיר לא סביר מיצאו לכם מקום שבו המחיר סביר ויש מקומות כאלה. אני לא מתעלם מה"סכנה" של יישור קו אך איני חושב שזה בהכרח יקרא. לדעתי זה דווקא תלוי ברוקדים.
 

adaeast

New member
ירון בכל הדברים מסכימה איתך

למעט סוף דבריך. פעם המחיר באוניברסיטה היה 22 ש"ח ופתאום ביום בהיר אחד הנהלת האוניברסיטה העלתה אותו ל-25 ש"ח. בזמנו כתבתי ב"תפוז" ופתחתי ראשונה בשרשור והתרעמתי על הקפיצה הזאת של 3 ש"ח בבת אחת. להזכירך לפני כן העלו שקל אחד בלבד. באותה תקופה היו התקפות עלי מפי "מירי לוי" חיפשתי את השרשור ולא מצאתיו בארכיון, אך יש לי זיכרון מצויין שהיה שרשור כזה. לא הצלחתי להשפיע והמודעות לנושא הפורומים לא היתה כפי שהיא קיימת היום. כמו כן, גם לא פתחתי ביוזמה למחאה ו/או שביתה. גם אז ההרקדה באוניברסיטה היתה כי שכתבתה מאד אטרקטיבית, גם אז בכל החוגים או כמעט בכולם עמד המחיר על 22 ש"ח. זה לא חדש. האוניברסיטה תמיד היתה ותהיה אטרקטיבית. היות והרוקדים לא הצביעו ברגליים. שתקו וקיבלו את המחיר, ראה זה פלא ואופס...זה התפרש על יתר ההרקדות. בחיפה אכן היו חכמים ושבתו ואף אחד לא נכנס להרקדה מסויימת והמחיר חזר לקדמותו. אלא מה? היות וכבר כל החוגים בחיפה העלו גם הם את המחיר - אז אותו חוג מיוחד לבסוף העלה את המחיר גם הוא. כדי למנוע את התופעה הזאת...יש לעשות דבר ואכן היום אנו עושים והרבה. אם הנהלת האוניברסיטה היתה מקבלת התחייבות בכתב מכל המדריכים בארץ שהם לא יעלו את המחיר היות והם לא אטרקטיבים מספיק בהשוואה אל האוניברסיטה, לא היינו נלחמים על כך, יתכן ובאמת מגיע לאוניברסיטה. היות ולא כך הדבר וגם אתה יודע את זה והסיבה שהיום לא כולם מעלים את המחיר אחרי האוניברסיטה היא בגלל כל הרעש והמהומה שאנו מקימים היום - החלטנו לא לשתוק יותר ולהילחם באי הצדק - המחיר שהועלה לא מוצדק. כמו כן, תתפלא מרבית המדריכים מזדהים עמנו ולא חושבים שהיה מוצדק להעלות את המחיר גם באוניברסיטה.
 
את הרי סותרת את עצמך

בסוף המסר שלך את כותבת: "תתפלא מרבית המדריכים מזדהים עמנו ולא חושבים שהיה מוצדק להעלות את המחיר גם באוניברסיטה". והרי אם הם חושבים שזה לא מוצדק באוניברסיטה, איזו סיבה יש להם להעלות בהרקדות שלהם? אני למשל חושב שזה מוצדק להעלות באוניברסיטה דווקא בגלל שאני לא מתכוון להעלות אצלי אז לא כל שכן הם.
 

adaeast

New member
אז אסביר שוב

אכן, מרבית המדריכים איתם דיברתי מזדהים עמנו והם גם אמרו לי שלא מוצדק להעלות את המחיר במצב של היום. אם הם היו הולכים עם הנהלת האוניברסיטה ומסכימים עם ההתנהלות/התנהגות - הם היו מייד מעלים את המחיר וכך משאירים את הרוקדים בחוסר ברירה כפי שהיה לפני מספר שנים. מן הצד האחר הם גם שומעים וקוראים את ההתנהלות וההזדהות של הרוקדים בכל רחבי הארץ והשמועה התפשטה וזאת סיבה נוספת לא להעלות את המחיר. אבל אם אני משווה את ההתנהגות לפני מספר שנים, כאשר האוניברסיטה העלתה ראשונה את המחיר - לא היתה תנועה כל כך גדולה של מחאה והמדריכים העלו כמעט במיידי את המחיר ברב ההרקדות וכך בלמו כל סיכוי של מחאה. אז יש כאלה שמזדהים איתנו ויש כאלה שפשוט לא מזדהים עם ההתנהגות של הנהלת האוניברסיטה ויש כאלה שמחכים לראות איך יפול דבר עם המחאה נגד הנהלת האוניברסיטה ולכן יש שתיקה רועמת כרגע. אבל בכדי למנוע בכל מקרה את מה שהיה לפני מספר שנים, אנו חייבים להמשיך ולהיאבק ולעצור פעם ולתמיד את עליית המחיר הלא מוצדקת שהתחילה בהנהלת האוניברסיטה. לגבי המשפט האחרון שלך. אתה זה לא כולם. רב המדריכים לא חושבים כמוך. אתה לא היית מעלה אצלך את המחיר כי בהשוואה לאוניברסיטה אתה יודע שאם היית מעלה את המחיר יתכן והיית מפסיק את הרוקדים המועטים והנאמנים שלך. יש כאן סיכון רב. מצד אחר אולי היית מרוויח קצת יותר אם אותם רוקדים נאמנים היו נשארים אצלך על אף הכול (גם אם היית מעלה את המחיר) אבל זה סיכון שרק אתה מסוגל להחליט עליו. לעומתך יש חוגים גדולים אצל אחרים שרוצים להשוות את רמתם לאוניבריסטה כמו: המטרווסט, כמו: הדר יוסף, כמו: החוג בבי דני של דודו ברזילי ועוד... אלה ואחרים (החוגים הגדולים והרווחיים) היו מעלים את המחיר ללא ספק באפן מיידי אחרי האוניברסיטה, הם היו לוקחים את הסיכון גם אם חלק היו עוזבים אותם. את זה אנו מנסים הרי למנוע היום. אני חושבת שהדבר היה מאד מקשה על המחאה שלנו אם המדריכים היו עושים כמעשה הנהלת האוניברסיטה, העובדה שהם לא מתנהגים כך כיום מלמדת אותי מספר דברים: א. אולי באמת הם מבינים שלאור המצב הכלכלי דהיום אין הצדקה להעלות את המחיר. ב. הם לא רוצים לשבור את המחאה וההזדהות למען רוקדי האוניברסיטה (איכפת להם). ג. הם מחכים לנו בפינה לראות איך יסתיים המאבק ורק אחר כך יגיבו בחוגים אצלהם. ד. הסיבה שהם יחליטו להעלות את המחיר אם המאבק מאיזה סיבה לא יצליח, היא השוואת המחיר ויישור קו עם האוניברסיטה. לכן, העניין קצת מורכב ונראה על פניו שיש סתירות בהסברים שלי... ואכן המצב לוטה כרגע בערפל...בעתיד הקרוב נוכל לראות ביתר בהירות איך ינהגו המדריכים האחרים.
 

EK55

New member
ירון עדה צדקה בדבריה ,פרט למשפט

האחרון. ובאמת שמת לב שהיא סתרה את דבריה בסיום, אני טוען שלמרות שהמרקידים מזדהים עם המחאה והם נגד העלאת המחיר באוניברסיטה, הם לא אומרים את האמת,כי כאשר ואם חס וחלילה בסוף יעלה המחיר , אז הם גם יתיישרו מהר עם המחיר של האוניברסיטה וישכחו את מה שאמרו קודם נגד ההעלאה , עכשיו הם אומרים את זה כי הם רוצים עכשיו רווח מהיר בכך שהרוקדים יבואו לרקוד אצלהם ולא באוניברסיטה. האם ההסבר שלי על התיקון לעדה לא משכנע אותך?
 

rak dan

New member
../images/Emo190.gifירון מה אתה שוב קופץ../images/Emo190.gif

ירוני , תגיד אין לך טיפת רחמנות על הכי חבר שלך רק דן שרוצה בקוצר נשימה לנוח מעט מהפורום וממך, לא חארם?. אלכס אברבוך ממילא אין לך סיכוי להיות בגילגול הבא, אפילו אם תרצה. רק דן לקח שלוק של שני אקמולים בגללך לסדר ת'ראש שלו ולבין אותך קשות. מה דחוף לך כל כך להתערב בכל דבר וענין בפורום, את מי אתה הולך לייצג בת'נדבות: את הנהלת האוניברסיטה, את בית הדפוס שמדפיס את הכרטיסים, את התאחדות סוכני הביטוח, אולי את מוישה זוכמיר הצולע שרקד באוני וחטף אותה מאחורה והכניס אותה מקדימה, או אולי את אגודת הידידים של דיקי גדי וטריקי. פעם בערב שבת, בארוחה משפחתית לחוף ימה של אטלנטיק סיטי כשמחלונות הבית של המשפחה, מנצנצים אורותיו של הקזינו "טאג' מהאל" של דונלד טראמפ, התחיל בעלה השני של המארחת, לומר כמה מילים על בנותיה מנשואיה הראשונים, מסביב לשולחן השתררה שתיקה והמארחת הסתכלה לכיוונו במבט חודר ואמרה לו "כשאין לך משהו נחמד להגיד מוטב שתשתוק". את כל הדברים הלא נחמדים כבר אמרנו שנינו השבוע אתה ואני, למרות שבאנגלית זה נשמע יותר טוב. אוקצור מה כל זה איכפת לך ולי, בוא נעשה שנינו הסכם הוגן, 24 שעות של דום שתיקה.
 
הגזמת ...מהיכן יקחו כסף

גם לנענע גם לביטוח ומי יודע למה עוד....?? נא "להרגע".......
 
סיר למענך צודקת ב100 אחוז.

עד שלא קורה לך שום דבר, אז זה לא מענין אף אחד. אבל לאישתי זה מה שקרה בהרקדה צפופה היא נפלה על היד והיד היתרסקה לה, המקום שהוא מרכז ספורט היתנער מאחריות למרות שקנינו כרטיסים ב25 שקל כל אחד , הם אמרו שאנחנו צריכים להוכיח שהיתה רשלנות מיצידם, אנחנו כבר שנה במישפטים איתם. והעורך דין אמר לנו שיש מקום ליתבוע אותם,
 
למעלה