מכשיר מיוחד

רן88

New member
מכשיר מיוחד

שלום לחברי הפורום, קראתי לפני מספר חודשים כתבה על מכשיר מיוחד (בצורה של תא הלבשה סגור ומעוגל) שנכנסים אליו ושוררת בו טמפרטורה של מינוס 170-180 מעלות (צלזיוס)! אם אני זוכר נכון, אנחנו לא מתים כי יש שם חנקן נוזלי ואולי גם דברים נוספים (ניסיתי למצוא את הכתבה ב-ynet ולא הצלחתי). היתרון הוא שזה שורף כ-500 קלוריות ב-5 דקות, מרפא בעיות גב וכל מיני בעיות נוספות (לא זוכר כרגע את הרשימה המלאה). למישהו יש מושג על מה אני מדבר? אם כן, מישהו מוכן להסביר לי בהרחבה איך זה עובד? תודה מראש, רן.
 

bralon1

Member
ראיתי כתבה בטלויזיה בנושא הזה

אבל צר לי לאכזב אותך שאיני זוכר הרבה מן הכתבה.
 

רן88

New member
לשמחתי (ואולי לשמחת אחרים כאן)

מצאתי את הכתבה. השיטה היא קריותרפיה - טיפול באמצעות קור. תודה שוב לעוזרים.
 

2_be

New member
ועוד כמה תוספות

*משתמשים גם בקריותרפיה בניתוח בהקפאה - Cryosurgery המשמש לטיפול בסרטן ערמונית מקומי, באמצעות הקפאת תאי הסרטן על ידי גלאי מתכתי (Probe). (עוד קצת כאן) *קצת על השימושים של השיטה בראמטולוגיה אפשר לקרוא פה. וברוך הבא רן לפורום
 

אחמס1

New member
על טיפול באמצעות קור בסרטן הערמונית

שמעתי. במהלכו הגידול הסרטני מתי בגלל הקור. אבל להכניס את כל הגוף לתוך טמפרטורה של 180 מתחת לאפס זה מגוכח. נוצרים גבישי קרח בתאים שהורסים את הקרומים שלהם. הכותבת לא נשמעת אינטליגנטית במיוחד, אולי היא לא הבינה נכון. אולי הכוונה למינוס 18 מעלות, והאוויר הנוזלי שהטמפ' שלו נמוכה מאוד משמש רק לקירור התא, ולא בא במגע עם הגוף. הייתי פעם בהרצאה בפקולטה לכימיה בטכניון, והמרצה הכניס פרח לתוך מיכל של אוויר נוזלי ואחר כך הפרח נשבר כמו זכוכית. אני רוצה לציין שיש בעלי חיים וצמחים שיכולים לקפוא ולהכנס למצב של suspended animation, לתקופה של חודשים ואפילו שנים! אבל זה כי יש להם אנטיפריז כמו גלוקוז בתאים שמונע מגבישי קרח להיווצר בתוך התא. אבל גם זה יעיל עד לטמפרטורה מסויימת, ו90 מעלות קלווין זה ממש מתחת לתחום.
 

רן88

New member
אז אתה בעצם אומר שזה לא הגיוני

ויש טעות בכתבה? אם כך, ראית מקורות אמינים שבהם ניתן לקרוא על המכשיר?
 

benp10

New member
עד כמה שהבנתי

דווקא זה כן הגיוני. לא באמת מכניסים את המטופל כולו לחנקן נוזלי - ברור שזה לא יהיה טוב לאף אחד - אלא מכניסים חנקן נוזלי לתא שבו המטופל נמצא, כך שהחלק העיקרי שמושפע זה השכבה החיצונית של העור. מדובר באדי חנקן נוזלי (כלומר, גז חנקן ממש קר), אני חושב.. ולגבי הטיפול בסרטן הערמונית - אאוץ'!
 
אפילו במינוס 70 מעלות צלסיוס

הכסא שהמטופל ישב עליו ידבק לו לישבן!!! במינוס 50 מעלות אסור לגעת במטבעות כסף או ידיות בדלת המכונית ללא כפפות... במינוס 18 מעלות הופכים כתבים ללוקים בשכלם וכו'....
 

benp10

New member
הוא לא יושב על כסא!

הוא עומד באמצע המתקן הזה. מה רע במינוס 70? סבבה איתי מינוס 70. בכיף.
 

Honey Bunny

New member
לפי התגובות שם

נראה שזה באמת עבודה בעיניים חלק מהעובדות בכתבה מה דעתכם?
 

atheist22

New member
לא שמתם לב לפרט חשוב

הכתבה נכתבה באחד באפריל. באמת חשבתם שזה הגיוני?
 

atheist22

New member
אולי הכתבה סתם נכתבה בצורה טיפשית

יש בכתבה קישור לאתר של החברה. שם אפשר לראות שהכוונה היא לא באמת לחנקן נוזלי, כמו שכתוב בכתבה, אלא לחנקן קר במצב גזי. ההבדל הוא מאוד גדול. קיבלת החום של גז קטנה בסדרי גודל מזו של נוזל. יכול להיות שגז בטמפרטה כזו באמת לא יגרום נזק בחשיפה לזמן קצר. כמובן גם שיש לי ספק רב מאוד אם הוא גורם תועלת כלשהי.
 

redox

New member
המממממ

לי נראה שהמכשיר משתמש בחנקן נוזלי כדי לקרר אוויר או שמשתמשים באדים שלו. סביר להניח שהחשיפה לקור לא מאוד גדולה. אולי מינוס 20 מעלות. לגבי שריפת הקלוריות. זה לא שורף אותן מהר, פשוט הגוף יעבוד קשה כדי להתחמם וזה מה שגורם לצריכת קלוריות. לא נראה לי שזו דיאטה טובה, רוב הקלוריות יבואו ממאגרי סוכר ולא ממאגרי שומן. ביס הכי קטן לאוכל והכל מתמלא מחדש.
 
למעלה