מי היה מאמין...

or1986

New member
מי היה מאמין...

שלום, אני בן 23 מהמרכז,מי היה מאמין שבגיל כזה אני אהיה בבית כל כך הרבה זמן לאחר השיחרור מהצבא.. סיפור חיי הוא קשה לאכילה,אבי מת כאשר הייתי בן 14 ולאחר שנתיים בערך במשך חצי שנה חבר הכי טוב שלי פגע בי מינית ומאז ניתק הקשר.הלכתי לטיפול פסיכולוגי באל"י במשך שנה-דבר שמאוד מאוד עזר,וגם אצל פסיכולוג של בית ספר.אני מודה שגם ניסיתי להתאבד פעם אחת אבל לא הצלחתי למזלי..עקב המקרה שהיה לי עם החבר ועם אי התמודדות עם מותו של אבי ואי אהבה עצמית מצידי-אני שונא את עצמי בטירוף..תמיד מרגיש שאני כישלון ולא אצליח בחיי,אני בלי רישיון נהיגה או חברה..וגם אני דיי בנאדם לחוץ וביישן נורא.סיימתי את שירותי הצבאי לפני כ-10 חודשים ומאז הייתי בין חיפושי עבודה-רובן אמרו לא,אך עקב פחד מלעבוד(היו לי חיים דיי טובים!-עדיין),ופחד לנסות דברים בחיים.מאז אני בבית משתגע לגמריי ובדיכאון טוטאלי כמעט,אין לי מצב רוח כמעט לקום בבוקר-כי אין לי למה..והחברים מנסים לעזור אך לא מצליחים.כולם עובדים או לומדים,ורק אני..למרות שאני לומד עכשיו תקשורת,אבל מצד שני גם בלי עבודה-עדיין בבית,מרגיש שחיי נתקעו לגמריי!אינני רוצה להיכנס יותר למצבי דיכאון..:(או להיות כל היום מול המחשב או לאכול בלי מטרה או רק לישון בחדר לבד...הלוואי וחיי יסתדרו.מאז השיחרור אני תקף געגועים לחזור למסגרת הצבא-הייתי עובד כללי באכ"א..וכל הזמן אני מחפש כתבות או אישים שקשורים למסגרת הצה"לית.יש לי מחשבות על עצמי בספסל,עם חובות,זקן,בדיכאון עמוק,בלי מטרה בחיים-ואני רק בן 23:(... בקטע של הרישיון אני שכחתי ממנו לגמריי עקב תאונת דרכים שהייתה לי בגיל 18-דבר שהוריד לי את המוטיבציה להמשיך את שיעורי הנהיגה שלי.אני נלחץ מכל דבר קטן ובשירות הצבאי תמיד הייתי עם מצבי רוח.אני מת לחזור לצבא מחשש שאני לא אמצא את עצמי באזרחות.
 

לנושנוש

New member
מממ........זכור לי מימים הפחות טובים שלי

שגם לי היו מחשבות שהקושי ימשך לעד או לפחות שנים ארוכות. בדקתי אצלי וכשאני בדיכאון זה היה נראה שזה לתמיד וכש היה מצב רוח טוב לא זכרתי שהייתי בדיכאון. כל פעם מחדש! די מדהים לדעתי. ממליצה להמשיך עם פסיכולוג דרך קופת חולים או טיפול קבוצתי וחוץ מזה אני יכולה לספר לך על שלושה בחורים לפחות שהרגישו כמוך בגילך פלוס מינוס וזה עבר להם לחלוטין בחלוף כמה שנים. אולי הורים שלך יכולים לעזור לך להגיע לטיפול פסיכולוגי? לחפש בשבילך וכו'? ק על תגיד לי שזה מיצא את עצמו מבחינתך כי אני לא כל כך רואה איך אתה מתגבר לבדך כרגע.........מקווה שאני טועה.
 

or1986

New member
התגברתי קצת אבל..

האמת שקצת התגברתי...אבל זה ממשיך לפעמים לחזור...מקווה שזה לא ימשיך לעד
 

אופירA

New member
מנהל
פעם מישהו חכם אמר לי

לסלק את המחשבות על מה שהיה, והמחשבות המפחידות על מה שיהיה. אלו מחשבות משתקות ומזיקות. והן גם לא נכונות. להחליף את המחשבות - עד כמה שאפשר, כמובן. להחליף אותן במחשבות חיוביות כל הזמן. באמירות: אני בריאה, אני מוצלחת (היה לך טוב בפעילות הצבאית, לא כן? זה מעיד עליך הרבה. אתה מסוגל ללמוד, נכון? זה אומר על יכולת). המחשבות החיוביות יכולות ליצור את המציאות החיובית. תאמין לי שאני כרגע עסוקה מאוד בלשקוע למחשבות קשות, ולהשתדל לסלק אותן ולהחליף אותן. המחשבות הקשות באות באוטומט, בלי שום מאמץ... את המחשבות החיוביות אני מייצרת מתוך מאמץ שלא מפסיק. אבל זה התפקיד שלי. זו העבודה. אני לא מבינה למה המחשבות הקשות ממשיכות לבוא ולא מפסיקות. לא מתייאשות, למרות שאני עושה כל כך הרבה עבודה. אבל ברור לי שאם אכנע אליהן, אם אשקע בהן מרצון - הן ישליכו על המציאות שהיא תהיה שלילית. ואילו המחשבות החיוביות שאני מתעקשת עליהן (לא תמיד בהצלחה...) משליכות על מציאות חיובית. והאמת שהמציאות שלי בהחלט חיובית - העבודה מוצלחת ונעים לי בה, הבן מוצלח והקשר שלנו מצוין, הבישול הצליח והבית נצץ לפני החג (עד שנשפכה כוס היין הראשונה...). חבל להרוס את זה.
 

or1986

New member
גם לי

גם לי אמר זאת הפסיכולוג שלי לשעבר בביה"ס -לא שזה כל כך הצליח...כלומר הייתה תקופה שכן זה הצליח אבל עדיין...וכן החיים יפים..וחבל להרוס הכל
 
ברוך הבא לפורום שלנו ../images/Emo140.gif

אני חושבת שברגע שתשנה גישה, אולי תקנה לעצמך בגדים חדשים, תעשה דברים שעושים לך מצב רוח טוב, תצא החוצה לראיונות עבודה ותכניס את עצמך למסגרת הדברים יראו אחרת-תפגוש אנשים, תהיה עסוק בעבודה. ממה שאתה כותב בפוסט, אני מרגישה שהעבר לא סגור אצלך ועם עבר כזה לא קל וכל כך משפיע, אני חושבת שטיפול פסיכולוגי באמת יעשה לך טוב ואם הקושי הכלכלי מרתיע אותך, יש טיפול מסובסדים שקשורים למוסדות לימוד- כמו תל"מ, או דרך קופות החולים.
 

or1986

New member
...

אני מקווה להתחיל לעבוד כי אני יודע שמתישהו אנסה לטפל בעצמי פסיכולוגית
 

KaiserDino

New member
אולי הבעיה לא איתך

חשבת אולי העולם הזה מחורבן מהיסוד ? מגיל צעיר עושים הכל בשביל שנלך בתלם ונאכל את עצמנו בשקט ולא נעורר רעש ונגרום 'בעיות' . בכל מקום משדרים אופטימיות , חיוכים , חלומות והצלחות כי מנסים למכור לנו תמונה כלשהי ולעשות עלינו כסף . ובכל מקום בוחנים אותנו עם שאלות בנאליות ... כאלה שאתה לא יכול לצאת בהם מלך , רק טמבל אם כבר . המכרים והחברים חושבים שזה עניינם לדעת מה קורה איתנו - מה אנחנו עושים , מה רוצים לעשות , מה ה so calld חלום הגדול שלנו שאנחנו פה בשביל להגשים ויהיה זה עוול אם לא . כן , ובתוך כל זה נולדנו ונתנו לנו שם . אנחנו בחרנו איפה , לאיזה מעמד , לאיזה סוג הורים - באיזה מסגרת מדינית או דתית ? לא ... גדלנו לתוך זה , התבגרנו , הבנו שהכי טוב שאנחנו יכולים לעשות הוא למות בשקט בלי לעשות לעצמנו יותר מידי בושות ואם יהיה לנו מזל גם לגרום מעט רגעים של אושר לחבר טוב או נערה נחמדה . בגלל זה מוצאים שהדרך הכי טובה להתמודד היא להתעסק עם משהו ויהיה אשר יהיה . כשעושים דברים ומתמידים - אז מגלים במה אנו טובים ויותר מקרים מפחות , בלי להתכוון לכך מלכתחילה - אנו משקיעים בתחום מסויים יותר זמן ומתמקדים בו, ואז נהיים טובים מאוד ומיוחדים , עם ייחודיות ופאן מקורי משלנו . לא שזה משנה למישהו , אבל נותן מה לעשות... גורם לנו להרגיש פחות מבוזבזים ובזויים. לאט לאט אנחנו מגלים שמה שעשו לפנינו אפשר לעשות יותר טוב , וגם אם לא - לפחות ננסה ... כי מי הם שיחשבו שהם יותר מוצלחים מאיתנו ? אנחנו פה עכשיו , שהעולם יישא בתוצאות .
 

or1986

New member
נמאס לי...

כל אחד ודרכו שלו,מחשבותיו וכ'ו וכ'ו...אני רק יודע שאני מזמן איבדתי את זה,את הניצוץ הזה לקום בבוקר,אין לי מוטיבציה לקום בבוקר,לגביי עבודה אני בחיים לא אעבוד...לעולם לא,מצידי שיזרקו אותי מהבית,אגור ברחוב ואמות בשקט בשקט...
 

KaiserDino

New member
נו , זה נשמע החלטי

אמרת שאתה ביישן ולא החלטי ... דווקא נראה שאתה יודע מה בראש שלך טוב מאוד : ) . יש לך ראש - תדע להסתדר . רק אל תתבייש שאתה מרגיש רע . זה שיש לך את האומץ להיות אמיתי ולהתעמת עם רגשות קשים אומר דווקא ההיפך מכישלון ... לפחות לטעמי . בכלל , כל המושגים של הצלחה וכישלון הם כ"כ מעוותים לפי מה שמוכרים לנו מילדות דרך התקשורת. תודעתית , קשה לנו בעקבות כך להעריך את עצמנו נכונה ויותר מקרים מפחות אנו נוטים לשפוט עצמנו לכף חובה. אל תשכח דבר אחד - לכל דבר שיש , ללא יוצא מן הכלל , אפשר להלביש ספין שלילי. והוא לא יהיה פחות נכון מההסתכלות החיובית . השאלה אם יוצא לנו מזה משהו. ואתה יודע מה - שמעתי פעם ממישהי מבוגרת ממני עצה מעניינת... כשחושבים על להתחיל משהו או לבדוק אפשרות מסויימת , גם אם לא ממש רוצים או חוששים מאי אלו סיבות - היא אמרה : כדאי לנסות ... מקסימום לא הולך או מגלים שזה לא בשבילנו , אז לא . אבל בהרבה מקרים גם נגלה שכן יש משהו וזה לא גרוע כמו שזה נראה לנו בהתחלה . באמת , זה לא . מטבענו לומדים להסתדר ולהתגבר . לא יודע למה ואיך , אבל זה ככה . אף אחד לא מגיע לאיזה חברה וישר יודע מה לעשות . באים ומנסים , לומדים שלב - שלב את העבודה ומה שרוצים מאיתנו ואם הולך , נחמד ... ואם לא ... שיילכו לחפש את החברים שלהם הבני זונות מי הם בכלל ? אתה רואה מישהו ? הם היו איתך ברגעים הגדולים ? איכפת להם ממך ? הם מרגישים שאתה משהו גדול ? אתה תיתן למישהו להגיד לך מה אתה שווה ? מה הוא יודע - כמה משפטים שחירטטת על דף וכמה מילים שהוצאת מהפה ? בכל הנוגע לעבודה וכסף , אל תיקח שום דבר באופן אישי . הם לא מסתכלים עליך ככה זה בטוח . לא מציע להיות גס רוח או לא מתחשב , אבל את העומק , החוכמה היתרה וחיפוש המשמעות תשמור לעולמך הפנימי ... בחוץ זה רגולציות , נורמות אחרות , חוקים שונים וסולם ערכים מיוחד לו שלא בהכרח דומה למה שהנחלנו לעצמנו עם השנים של ההתבגרות . כולם מרגישים גרוע בשנים האלה . אומרים לנו לכתוב קורות חיים ומה בדיוק רוצים שנגיד ? שהיינו בצבא כי הכריחו אותנו , ועשינו תיכון כי זה מה שכולם עושים וכו' וכו' . כן , זה מספיק . תבוא בגישה טובה , בלי לחץ , תראה שאתה רוצה לעבוד , תשקר להם בפנים כמנהג העולם ואל תעשה חשבון על שטויות כאלה . יש דברים חשובים יותר לחשוב עליהם ולהתעמק ... בנושאים בנאליים כמו לימודים ועבודה , כשזה מגיע לעולם הציבורי - פשוט מתחילים לעשות ... ומסתדר . זה המדד - עשייה , גם אם זה שטויות ואנחנו לא יודעים מה לעזעזל קורה איפה שאנחנו נמצאים . ככה זה תמיד ... באים , רואים , כובשים , משתעממים ועוברים הלאה לבדיחה הגרועה הבאה .
 

or1986

New member
באמת...

באמת אבל שכבר אין לי מוטיבציה,אולי הגזמתי בדברים קצת אבל באמת שאין לי ממש מוטיבציה:(.וכן צריך לנסות דברים בחיים רק ככה יודעים באמת ולומדים מן הניסיון שאנו רוכשים בעת עשייתם של דברים.
 
למעלה