מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
נכון

להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
נכון
שיהיה גורם אחד שמטפל ואחראי לכל בעיה עם הכרטיס. המצב היום הוא בלתי נסבל. אם הכרטיס נפגם מסיבה כלשהי, אז צריך לרוץ למי שהנפיק אותו כדי להוציא חדש ואז לרדוף אחרי החברות שבהן בוצעו הטענות כדי לקבל זיכוי. זה מטורף.
ואם אדם הוציא רב קו בדן, ואז עובר לגור בטבריה, אין לו מרכז שירות לכרטיס במרחק סביר ממקום מגוריו.
 

olli3

New member
מנהל
החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...

נכון
שיהיה גורם אחד שמטפל ואחראי לכל בעיה עם הכרטיס. המצב היום הוא בלתי נסבל. אם הכרטיס נפגם מסיבה כלשהי, אז צריך לרוץ למי שהנפיק אותו כדי להוציא חדש ואז לרדוף אחרי החברות שבהן בוצעו הטענות כדי לקבל זיכוי. זה מטורף.
ואם אדם הוציא רב קו בדן, ואז עובר לגור בטבריה, אין לו מרכז שירות לכרטיס במרחק סביר ממקום מגוריו.
החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...
מספיק שעקב מכרז מוחלף המפעיל, אתה נשאר עם רב קו של חברה שכבר כלל לא פועלת באיזור שלך ועל מנת להחליפו בחדש אתה חייב לנסוע במיוחד עשרות ואף מאות קילומטרים לנקודת השירות של החברה.
&nbsp
אגד תעבורה (לפי מה שהבנתי) לא תזכה מחדש במכרז של קווי הנגב המערבי, כך למשל תושב קרית גת יצטרך לנסוע במיוחד לאשדוד במקרה הטוב (עד שגם שם יתחלף המפעיל) ואח"כ למבשרת או לאלעד או לנתניה...
 

amit1270

New member
יש לך פרטים נוספים על הדיון בכנסת?

החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...
מספיק שעקב מכרז מוחלף המפעיל, אתה נשאר עם רב קו של חברה שכבר כלל לא פועלת באיזור שלך ועל מנת להחליפו בחדש אתה חייב לנסוע במיוחד עשרות ואף מאות קילומטרים לנקודת השירות של החברה.
&nbsp
אגד תעבורה (לפי מה שהבנתי) לא תזכה מחדש במכרז של קווי הנגב המערבי, כך למשל תושב קרית גת יצטרך לנסוע במיוחד לאשדוד במקרה הטוב (עד שגם שם יתחלף המפעיל) ואח"כ למבשרת או לאלעד או לנתניה...
יש לך פרטים נוספים על הדיון בכנסת?
 
לגבי אגד תעבורה

החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...
מספיק שעקב מכרז מוחלף המפעיל, אתה נשאר עם רב קו של חברה שכבר כלל לא פועלת באיזור שלך ועל מנת להחליפו בחדש אתה חייב לנסוע במיוחד עשרות ואף מאות קילומטרים לנקודת השירות של החברה.
&nbsp
אגד תעבורה (לפי מה שהבנתי) לא תזכה מחדש במכרז של קווי הנגב המערבי, כך למשל תושב קרית גת יצטרך לנסוע במיוחד לאשדוד במקרה הטוב (עד שגם שם יתחלף המפעיל) ואח"כ למבשרת או לאלעד או לנתניה...
לגבי אגד תעבורה
תוכל להוסיף יותר פרטים,ממה שידוע לך,למה הם הולכים להפסיד במכרז?

זה הולך להיות חתיכת מכה עבורם,מכיוון שזה אשכול הפעילות העיקרי שלהם והכי גדול שלהם.

איזה חברה כן תזכה? מטרופולין אולי?

הבנתי,שלפי ההסכם שבין אגד לממשלה,במידה ו"אגד תעבורה" מפסידה במכרז הזה,היא תוכל להתמודד במכרז חלופי,אחד מהמכרזים הבאים,שעל "אגד" נאסר מראש להשתתף בהם.

מצד שני,גם אמרת שקו 947 יבוטל בחודש אוגוסט או יפוצל וזה לא קרה עד עצם היום הזה וכנראה גם לא הולך לקרות.
 

olli3

New member
מנהל
אין לי תשובות לגבי אגד תעבורה. לגבי 947 זה יקרה.

לגבי אגד תעבורה
תוכל להוסיף יותר פרטים,ממה שידוע לך,למה הם הולכים להפסיד במכרז?

זה הולך להיות חתיכת מכה עבורם,מכיוון שזה אשכול הפעילות העיקרי שלהם והכי גדול שלהם.

איזה חברה כן תזכה? מטרופולין אולי?

הבנתי,שלפי ההסכם שבין אגד לממשלה,במידה ו"אגד תעבורה" מפסידה במכרז הזה,היא תוכל להתמודד במכרז חלופי,אחד מהמכרזים הבאים,שעל "אגד" נאסר מראש להשתתף בהם.

מצד שני,גם אמרת שקו 947 יבוטל בחודש אוגוסט או יפוצל וזה לא קרה עד עצם היום הזה וכנראה גם לא הולך לקרות.
אין לי תשובות לגבי אגד תעבורה. לגבי 947 זה יקרה.
כשדיברו אז, לא היה את צוק איתן שדחה מספר שינויים. בכל מקרה, 947 יקרה, מתי בדיוק - אין לי מדע.
&nbsp
ואשכול הנגב המערבי אינו אשכול רווחי במיוחד עבורם כעת על פי שיטת הסובסודיות הנוכחית. זה כן אשכול רווחי עבור סובסידיה חדשה, זה משהו אחר אבל מדובר גם בהכפלת התשומות (או כמעט הכפלת התשומות).
 

sweetums

New member
לא הבנתי את הדוגמא שלך

החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...
מספיק שעקב מכרז מוחלף המפעיל, אתה נשאר עם רב קו של חברה שכבר כלל לא פועלת באיזור שלך ועל מנת להחליפו בחדש אתה חייב לנסוע במיוחד עשרות ואף מאות קילומטרים לנקודת השירות של החברה.
&nbsp
אגד תעבורה (לפי מה שהבנתי) לא תזכה מחדש במכרז של קווי הנגב המערבי, כך למשל תושב קרית גת יצטרך לנסוע במיוחד לאשדוד במקרה הטוב (עד שגם שם יתחלף המפעיל) ואח"כ למבשרת או לאלעד או לנתניה...
לא הבנתי את הדוגמא שלך
באשכולות בהם המפעיל התחלף (בעידן הרב קו) היה אפשר להשתמש בכרטיסייה ,במשך תקופה מסויימת, אצל המפעיל החדש.

תושב ק"ג יהיה אמור להחליף את הכרטיסייה שלו אצל עמדת המפעיל החדש בק"ג. אם מדובר על תושב ק"ש שמחזיק בכרטיסייה של ק"ג, אז זו אכן בעיה.
 

olli3

New member
מנהל
הדוגמא הייתה באם כרטיס הרב קו כבר אינו קריא ונדרש להחליפו.

לא הבנתי את הדוגמא שלך
באשכולות בהם המפעיל התחלף (בעידן הרב קו) היה אפשר להשתמש בכרטיסייה ,במשך תקופה מסויימת, אצל המפעיל החדש.

תושב ק"ג יהיה אמור להחליף את הכרטיסייה שלו אצל עמדת המפעיל החדש בק"ג. אם מדובר על תושב ק"ש שמחזיק בכרטיסייה של ק"ג, אז זו אכן בעיה.
הדוגמא הייתה באם כרטיס הרב קו כבר אינו קריא ונדרש להחליפו.
אם יש לך כרטיס רב קו של אגד תעבורה וכבר חצי שנה שאגד תעבורה לא באיזוריך, אתה נמצא ממש בתחילת החודש ויש לך חופשי חודשי טעון ברב קו. אבל אבוי, משהו קרה לרב קו והוא אינו נקרא יותר, אתה נדרש לבזבז חצי יום על מנת לנסוע לעיר רחוקה שבה יש עמדת רב קו של אגד תעבורה, רק שם תוכל להחליף את הכרטיס.
&nbsp
ובקיצור, מכל כיוון שהוא נדפקת. או שתוותר על החופשי חודשי, או שתנפיק רב קו חדש אצל המפעיל החדש בעירך או שתנדוד לעיר אחרת כדי שיחליפו לך את הכרטיס תוך כדי אובדן של כחצי יום עבודה. שלא לדבר על הנסיעות לעיר הזאת מבחינת עלות במידה והיא לא קרובה אליך בכלל.
 

sweetums

New member
הבנתי, אתה צודק.

הדוגמא הייתה באם כרטיס הרב קו כבר אינו קריא ונדרש להחליפו.
אם יש לך כרטיס רב קו של אגד תעבורה וכבר חצי שנה שאגד תעבורה לא באיזוריך, אתה נמצא ממש בתחילת החודש ויש לך חופשי חודשי טעון ברב קו. אבל אבוי, משהו קרה לרב קו והוא אינו נקרא יותר, אתה נדרש לבזבז חצי יום על מנת לנסוע לעיר רחוקה שבה יש עמדת רב קו של אגד תעבורה, רק שם תוכל להחליף את הכרטיס.
&nbsp
ובקיצור, מכל כיוון שהוא נדפקת. או שתוותר על החופשי חודשי, או שתנפיק רב קו חדש אצל המפעיל החדש בעירך או שתנדוד לעיר אחרת כדי שיחליפו לך את הכרטיס תוך כדי אובדן של כחצי יום עבודה. שלא לדבר על הנסיעות לעיר הזאת מבחינת עלות במידה והיא לא קרובה אליך בכלל.
הבנתי, אתה צודק.
במקרה של אגד תעבורה, אתה יכול להוסיף לרשימה גם קנס בסך 10 ש"ח בגין אובדן\גניבה\קלקול\השחתה.
אני חושב שהם היחידים שמגבילים את האחריות על הכרטיס למשך 3 חודשים מיום ההנפקה.
 
אגד תעבורה לא תישאר באלעד

החודש יערך דיון בכנסת על עלילות הרב קו. ואת הולכת רחוק...
מספיק שעקב מכרז מוחלף המפעיל, אתה נשאר עם רב קו של חברה שכבר כלל לא פועלת באיזור שלך ועל מנת להחליפו בחדש אתה חייב לנסוע במיוחד עשרות ואף מאות קילומטרים לנקודת השירות של החברה.
&nbsp
אגד תעבורה (לפי מה שהבנתי) לא תזכה מחדש במכרז של קווי הנגב המערבי, כך למשל תושב קרית גת יצטרך לנסוע במיוחד לאשדוד במקרה הטוב (עד שגם שם יתחלף המפעיל) ואח"כ למבשרת או לאלעד או לנתניה...
אגד תעבורה לא תישאר באלעד
 
כן, אבל המפעילים זקוקים לכסף...

להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
כן, אבל המפעילים זקוקים לכסף...
 

amit1270

New member
הם יקבלו אותו, אבל בדרך אחרת

כן, אבל המפעילים זקוקים לכסף...
הם יקבלו אותו, אבל בדרך אחרת
הכוונה היא להפעיל את הקווים בחוזי "עלות ברוטו" לפיהם התשלום למפעילים הוא לפי ק"מ-אוטובוס ולא ישירות ממכירת כרטיסים (שהתשלום עליהם יגיע אל המסלקה המשותפת).
 

Ccyclist

Well-known member
את האויסטר הלונדוני ניתן לקרוא במכונה בכל תחנת תחתית.

להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
את האויסטר הלונדוני ניתן לקרוא במכונה בכל תחנת תחתית.
הפארסה שנקראת "רב קו" נשמעת לי ביזארית למדי - כרטיס שאף אחד לא אחראי עליו, שעלול לשאת חוזים צולבים בכל מני קודים, ערכים צבורים שאינם ברי המרה, שמוטען ע"י תשלום לנהג ?!?! ואי אפשר בעצם לברר מה יש עליו בלי מאמץ מיוחד. כמי שלא מכיר את המערכת הזו (כשעזבתי את ישראל עדיין השתמשו בכרטיסיות נייר) ה"שוס" הביזארי שלה הוא שכדי להבין מה הכרטיס החכם עושה הנוסע מקבל כל פעם פיתקית נייר !?!?
&nbsp
ככה לא מנהלים תחבורה. אסקר מה עושה כרטיס האוייסטר הלונדוני, כרטיס מגע חכם (טכנולוגיית RFID כלשהי), וכן מה עושה מערכת כירטוס הנייר-מגנטי (טכנולוגיה ישנה יותר, המבוססת על קודים ממוחשבים) של הרשת הלאומית, ואז אסיק את המסקנה שלי.
&nbsp
כרטיס האוייסטר תקף בלונדון רבתי, כך שיש יתרון מסויים של רשות תחבורה אחת, TFL, אבל המיכשור שקורא אותו מתחיל להתפרס בתחנות רבות מחוץ לבירה (בברייטון, הרחוקה מלונדון כמו ב"ש מת"א אותם הקוראים הותקנו כבר בסוף העשור שעבר) כך שיתכן והרשת הארצית תוסב להשתמש בטכנולוגיה דומה. את הכרטיס מטעינים במכונות ממוחשבות עם מסך מגע בתחנות התחתית והרכבת העילית שבתחומי העיר, בעבר היתה שותפות שאיפשרה לחנויות עיתונים להטעין את הכרטיס במקומות על רשת האוטובוסים אך הדבר צומצם או הופסק (היו על כך דיווחים בחדשות המקומיות של לונדון אחרי שעזבנו את העיר). מבחינת הנוסע הוא יכול להטעין על הכרטיס החכם "כרטיס" לתקופת זמן מסויימת (שבוע, חודש, שנה) לאזורים מסויימים (יש 6 טבעות תשלום קונצנטריות, בדרך כלל מטעינים מאזור 1 ועד לאזור החיצוני ביותר שצריך, אך מי שאינו חייב את מרכז העיר יכול להגדיר את רצף הטבעות החיצוניות הנחוצות לו), וכן להטעין ערך צבור לנסיעות מזדמנות. כל מכונה מאפשרת לבעל הכרטיס לראות מה מוטען לו על הכרטיס, וכן מה היו נסיעותיו האחרונות בערך הצבור - כמו חשבון על דבר שמשלמים עליו. ניתן לאפשר לכרטיס לקחת סכום סימלי מהבנק, £5 או £10 אם האשראי נופל מתחת ל £5. כמו כן, בנסיעות לפי ערך צבור יש תשלום מקסימום לפי מחיר של "כרטיס יומי" (שאותו אי אפשר לטעון באופן וירטואלי מוגדר מראש, קצת החמצה) לאזורים בהם נסעתם - למשל 1-3, ומעל לתשלום הזה לא מחייבים את הכרטיס. הכרטיס תקף לכל רכבת (למעט מספר רכבות אקספרס מצומצם) בתחומי העיר, וכל אוטובוס - ללא קשר למפעילות השונות (אצל הרכבות הארציות יש זהות קורפרטיבית ברורה, אצל האוטובוסים זה לא ברור כל-כך, כולם צבועים אדום אבל שמות המפעילים מתנוססים על האוטובוסים).
&nbsp
אישית, כרוכב אופניים, השתמשתי בעיקר בערך הצבור לנסיעות פה ושם כשרציתי למשל ללכת לעשות קניות שלא רציתי לעשות על האופניים, או אם לא רציתי להחנות אותם באזורים מרכזיים (אם גנבו אופניים גם לבוריס ג'ונסון וגם לדייויד קמרון מה הסיכוי שיגנבו לי עוד פעם ???). מעולם לא הורד לי סכום שהוא מעל לסכום התשלום היומי הנכון, תמיד יכלתי לבדוק את יתרה בתחנות, לעיתים נדירות (אם הייתי בלונדון לשבוע בחורף ולא התחשק לי לרכוב) הייתי קונה כרטיס שבועי, ובשני המקרים - אם היתרה שלי היתה נמוכה היתה התראה ביציאה מהתחתית (בשלט של המחסום) או היתה אזהרה שהכרטיס השבועי מסתיים בקרוב. אני חייב לציין שבשימוש באוטובוסים יצא לי פעם-פעמיים לעלות על אוטובוס ובמקום שהמכשיר יצפצף עם האור הירוק (אישור תשלום) הוא ציפצף עם האור האדום, ובגלל שיטת התשלום שמענישה משתמשים מזדמנים במחיר כפול - סירבתי לשלם, ירדתי מהאוטובוס, והטענתי את הכרטיס בחנות עיתונים קרובה. יתכן שניתן לברר יתרות בימינו באתר האוייסטר, אם כי אין לי מושג איך עושים את זה (אני יודע שיש לזה שם משתמש וסיסמה).
&nbsp
שיטת הכירטוס של הארצית ישנה יותר, היא מורשת משנות ה80, הפס המגנטי דומה לזה של כרטיסי האשראי. במעבר מבריטיש רייל לריילטראק הפרטית שהפעילה הן את המסילות והן את אמצעי התשלום, ואז לממשיכתה נטוורק רייל המולאמת שהוקמה לרשת את החברה הפרטית עם פשיטת הרגל של ריילטראק בעקבות נפילת ערך מניותיה בגלל תביעות בנושאי בטיחות. מערכת הכירטוס המשותף נשארה כשהיתה - מהחברה הלאומית לחברה הפרטית, וממנה לחברה המולאמת מחדש.
המפעילות השונות של אשכולי הקווים יכולות לקבוע מחירים לנסיעות שלא מוגנות ע"י הרגולטור, אך הנוסע משלם למערכת התשלום המשותף, ומקבל את אותו כרטיס נייר מגנטי כתום-צהוב שמכסה את כל הנסיעה (או אפילו - אופציות מסובכות יותר כמו כרטיס תקופתי או נסיעה שכוללת גם שימוש בתחתית של לונדון ואפילו נסיעה ללונדון וחזרה כולל כרטיס יומי שם) ללא קשר לזהות המפעילים, גם כשהנסיעה מצריכה החלפה בין מפעילים שונים. בתחנות הרכבת בדרך כלל הצוות המאייש את משרדי הכרטיסים הוא של החברה המפעילה הראשית בתחנה, ומכשירי הכרטיסים מותאמים לחברה המסויימת (כך בחברות מסויימות בוחרים ביעד פופולרי על הצג הראשי ואז אפשר לבחור את סוג הכרטיס, בעוד בחברות אחרות מה שמופיע על הצג הראשי הוא כרטיס חד-כיווני ליעד פופולרי וכשבוחרים בזה אי אפשר לבחור הלוך-חזור בלי להתחיל מחדש במסך הראשי) אבל אם עובר שם קו של חברה אחרת הכירטוס שלה ימכר הן במכונות והן במשרדים, וגם אם אין שם חברה שתצטרכו להשתמש בה בהמשך הנסיעה - הכרטיס שתקבלו יהיה תקף הן למפעילה שמכונתה או איש הצוות שלה מכר לכם אותו - וגם להמשך הנסיעה במפעילה או במפעילות הנוספות.
&nbsp
לנסיעות הלוך-חזור המערכת מנפיקה שני כרטיסים, כרטיס הלוך וכרטיס חזור, לנסיעה שכוללת כרטיס יומי בתוך לונדון מקבלים כרטיס אחד, אני חושב לשכרטיס תקופתי מקבלים גם כרטיס אחד (מעולם לא היה לי כזה אז אינני בטוח), על הכרטיס מודפס בבירור מאיפה ולאן הוא תקף, הגבלות (למשל - אם המסלול מחייב מעבר דרך תחנה מסויימת בדרך, דוגמה עתידית בארץ "ב"ש-חיפה -מסילה מזרחית בלבד" כלומר מחיר הכרטיס המוזל משחרר מקומות ברכבות שנוסעות באיילון) ותאריך תוקף. הנוסע יכול לראות את כל המידע המודפס אך לא לקרא את הפס המגנטי. בנסיעות ללונדון יש לכירטוס הזה מחיר - צריך להשתמש בו בסורקי הנייר הישנים של מערכת הכירטוס שקדמה לאוייסטר (מערכת של התחתית שתאמה לזו הארצית).
&nbsp
המסקנה שלי ברורה: במערכת רבת מפעילים שממילא אינם מקבלים את התשלום ישירות אלא ממשרד התחבורה (כך לפי הפירסומים בפרום) צריך להיות כירטוס משותף. חבל שהרב-קו לא הוקם כחברת תשלום משותפת. לעומת המערכות שתיארתי ישנה בעיה בארץ שהיא שהאוטובוסים עדיין משמשים כאמצעי תחבורה בינעירוני ולא רק כאמצעי תחבורה עירוני משלים, ולכן יש צורך להגדיר את התחום בו הכרטיס נוסע. יתכן שהפתרון לכך הוא לעשות ולידציה גם בירידה מהאטובוס, בדומה לצורה שבה בתחנות הרכבת הלונדוניות צריך לסרוק את הכרטיס בכניסה וביציאה - כדי לוודא שהתשלום הנכון יוצא מהכרטיס (ערך צבור או ווידוא שמדובר בנסיעה באזורים שעל הכרטיס התקופתי). כמו כן - מכונות תשלום חכמות המסוגלות לא רק לטעון את הכרטיסים אלא גם לקרוא אותם הן חובה, ויש להפיץ אותן לא רק בתחנות מרכזיות ומסופים אלא גם בשכונות המגורים. אם זה לא פרקטי להביא אותן לכל תחנת אוטובוס אז חובה לאפשר הטענה ובדיקת יתרות (גם ערך צבור וגם כרטיסים תקופתיים) באינטרנט מהבית וגם בסמארטפון. כאוס שבו אי אפשר לדעת מה שולם ולמה - כמו במקרה שהתחיל את השירשור הזה - גורם לאנשים לנטוש את התחבורה הציבורית.
&nbsp
לצערי בשבוע הקרוב אוכל להגיב רק באנגלית, זה לא מונע ממני לקרוא עברית.
 
אגד - שלום, נרצה לקבל פרטים על המיקרה

מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...
כחיפאית שנוסעת לא מעט לת"א אני נוסעת בעיקר ברכבת, אבל מספר פעמים בשנה אני צריכה לרדת בדרך נמיר ולכן נוח לי יותר לנסוע ב-910 שעוצר שם. עבר זמן עד שהבנתי שאני יכולה לקנות את הכרטיס כבר אצל הנהג בדרך לחוף הכרמל כי מגיעה לי הנסיעה הזאת חינם (זה לא בדיוק מידע שמפורסם לציבור הרחב), אבל בסוף זה קרה...

בסוף יולי עליתי לאוטובוס בדרך למרכזית וביקשתי לנצל כרטיס חזור שזכרתי שלא ניצלתי (כנראה קניתי באפריל). הנהג אמר שאין. חשבתי לעצמי שכנראה התבלבלתי ואני כבר לא זוכרת, ולפיכך קניתי מהנהג כרטיס הלוך ושוב חיפה-ת"א. המשכתי בנסיעה לת"א, אבל נשארתי בת"א ובסופו של דבר חזרתי ברכבת. בתחילת ספטמבר עליתי בצומת אכדיה ל-910 לכיוון חיפה והנהג לא מצא את הנסיעה. אמר לי שוודאי ניצלתי אותה. אין מצב, לא נסעתי מאז שוב בקו. הפעם אני כבר לא סנילית, אני יודעת בוודאות שאמורה להיות לי נסיעה!

בלית בררה שילמתי על נסיעה (רק כיוון אחד, שלא יהיו בעיות). תוך כדי שיחה עם הנהג התגלה לי שייתכן שנהג עירוני כרטס לי את הנסיעה הבין-עירונית כנסיעת המשך פנים עירונית וכך איבדתי אותה. נוסע שישב שם הדריך אותי לגשת למשרד של אגד בחוף הכרמל, שם יוכלו להוציא לי תדפיס ולבדוק מי הוריד לי את הנסיעה ולטענתו מיד כשיגלו את הטעות יזכו אותי במקום. נשמע שיש פתרון; הבעיה שאני לא עוברת שם הרבה, ולרוב כשאני שם אין לי זמן להתעסק בכך.

רצה הגורל ולפני שבועיים הגעתי לאסוף את בנזוגי מהרכבת. במקום לחכות לו ברכב, לא התעצלתי, הגעתי במיוחד מוקדם יותר, חניתי (רחוק, ליד חוף הים; החניה ליד אגד היא בתשלום), הלכתי מאות מטרים (בעיקר בשמש הקופחת) עד למשרד אגד בתקווה שלפחות החזר נסיעה יצא לי מזה. לצערי זה לא היה כה קל ופשוט כפי שאותו נוסע תיאר; האדם שהיה במשרד לא בדק לי מי ניקב לי מה (נדמה לי שאמר שהוא לא יכול). רק הוציא תדפיס של מה שטעון לי עכשיו ברב קו, ואמר "מה את רוצה, הנה, יש לך נסיעה בין עירונית בקוד 8". "מה זה קוד 8?" שאלתי אותו, אבל הוא לא ידע לענות (זה לא שהוא אגד והוא יכול לברר, חלילה). חשבתי לעצמי בדיעבד שאולי בעצם הטעות שלי, הרי לשם שינוי עליתי לאוטובוס בהרצליה ולא בת"א ולכן אולי המחיר שונה וזו הסיבה שהנהג לא מצא את הנסיעה. הוא היה די חסר תועלת ולא ממש נכון לסייע וגם זמני כבר תם ולכן ויתרתי. רק חבל שטרחתי לשווא...

השבוע נסעתי שוב לת"א וכשעליתי לקו העירוני ביקשתי שיחפש את הנסיעה. "אין לך" הוא ענה. "אז מה זה קוד 8?" שאלתי. "זו נסיעה בין-עירונית לערים קרובות יותר, אולי חדרה או כרמיאל". "אבל אני אף פעם לא נוסעת לשם, אין לי מה לחפש שם..." שנים (מאז שיש לי רב קו) לא נסעתי באגד נסיעה בין עירונית למעט בקו ת"א-חיפה. הוא אמר שאולי נהג כלשהו הטעין לי קוד 8 אף ששילמתי לו על משהו אחר (פנטסטי!
). כמו כן הוסיף שהוא במקרה עבד בעבר גם בקווים בין עירוניים ושת"א זה קוד 11. "אבל תוכלי להשתמש בנסיעה הזאת ולהשלים אותה למחיר של נסיעה לת"א" הוא אמר. אז כבר ניקבתי את הכרטיסייה העירונית (וחבל).

נותרו לי כמה דקות פנויות כשהגעתי לתחנה המרכזית ושוב סרתי למשרד של אגד. הפעם קידם את פניי אדם חסר תועלת לא פחות אבל מעצבן הרבה יותר. כשהסברתי לו את הבעיה הוא הבהיר לי שזו אשמתי, כי לא אמרתי לנהג לאן אני נוסעת. "מה זאת אומרת? אני נוסעת בתוך העיר, ואם יש לו ספק הוא צריך לשאול אותי". "לא" הוא ענה לי "הוא לא אחראי לסוגי הכרטיסים השונים שיש לך, את צריכה להגיד לו מה להוריד" (אני?! אין לי גישה למידע ששמור על הרב קו, אני לא בקיאה בקודים, אני לא יודעת לבדוק שהנהג לא מוריד לי את הכרטיס הנכון!). מתברר, לפי שיטתו של אותו נציג אגד שישב שם (יש לי שמו, אבל לא אפרסם אותו כאן, ואיני יודעת מה תפקידו בכוח) שהלקוח הוא הצד המקצועי שצריך להדריך את הנהג בנבכי אגד.

אבל לפחות הוא הסכים למלא תלונה ולבדוק ואמר שיחזרו אליי תוך כשבוע. "קוד 11, את אומרת?"
"אני לא אומרת כי אני לא יודעת; זה מה שאמר הנהג שהביא אותי לכאן, אין לי דרך לבדוק את דבריו". "תוסיף שיבררו לי מאין צץ לי שם קוד 8". הוא אמר שאינו מבין מה עליו לברר ואיך הוא יכול לנסח דבר כזה. שאלתי אותו מה זה קוד 8, לא היה לו מושג וגם הוא, מסתבר, לא מסוגל או לא טרח לברר (למען השם, אתם אגד או אני אגד?!). אמרתי לו שוב שלפי המידע שיש לי כרגע מדובר ככל הנראה בטעות, כי מהמידע שהצלחתי לאסוף זה קוד לנסיעות שאני לא עושה, ואני רוצה לברר מי הטעין לי אותו ומתי (כך אוכל לשחזר את הטעות). הוא טען שזה לא קשור אליו ושאגש לפניות הציבור בקצה התחנה. בשלב הזה כבר לא היה לי זמן...

יצאתי משם רותחת מעצבים
. נהגי אגד עושים ברב קו שלי כרצונם, מטעינים מה שהם רוצים, מורידים מה שהם רוצים, ובסוף זו אשמתי! אני כמעט בטוחה שהם "אכלו" לי נסיעה בין-עירונית נוספת בשנה האחרונה ושזה לא הזיכרון שלי שדפוק, אבל הם לא מוציאים פלט של כל ההטענות והניקובים שלי (זה לא הרבה; אני לא נוסעת יום יום). עכשיו אני יודעת שאני צריכה לשמור עליהם בשבע עיניים ולעקוב טוב טוב, כי הם מכניסים את ידם לכיסי ומוציאים משם מה שהם רוצים. אני מחויבת ללמוד את דרכיהם ואת הקודים שלהם, אני צריכה להעביר את עצמי השתלמות מקצועית במערכת שלא ידידותית ללקוח רק כי הם לא מסוגלים להיות מקצועיים.

בסוף לא השתמשתי בנסיעה בקוד 8 כי אני רוצה שתישמר לי לצורך בירורים (אח"כ עוד יגידו לי שהיא לא שם והם לא מוצאים והשד יודע מה) ושילמתי על נסיעה מלאה מחיפה לת"א. אז הנה, כמו מטומטמת שילמתי סתם על נסיעה עודפת בעיר וגם הנחת הלוך ושוב לא קיבלתי, רק כי אני כבר לא סומכת על אגד. כך או כך יוצא שאני אוכלת אותה ולי זה עולה יותר...
אגד - שלום, נרצה לקבל פרטים על המיקרה
שלום לך, צר לנו על הסיפור המתואר. אך כדי שנוכל לבדוק את המקרה נשמח אם תוכלי לכתוב את הדברים טופס פניות הציבור באתר אגד - http://www.egged.co.il/טופס-תלונות.aspx https://www.facebook.com/egged.israel/app_545904492150696
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוב לראות אותך פה!

אגד - שלום, נרצה לקבל פרטים על המיקרה
שלום לך, צר לנו על הסיפור המתואר. אך כדי שנוכל לבדוק את המקרה נשמח אם תוכלי לכתוב את הדברים טופס פניות הציבור באתר אגד - http://www.egged.co.il/טופס-תלונות.aspx https://www.facebook.com/egged.israel/app_545904492150696
טוב לראות אותך פה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, אפנה אליכם; בינתיים קיבלתי היום אחה"צ מסרון בזו הלשון

אגד - שלום, נרצה לקבל פרטים על המיקרה
שלום לך, צר לנו על הסיפור המתואר. אך כדי שנוכל לבדוק את המקרה נשמח אם תוכלי לכתוב את הדברים טופס פניות הציבור באתר אגד - http://www.egged.co.il/טופס-תלונות.aspx https://www.facebook.com/egged.israel/app_545904492150696
תודה, אפנה אליכם; בינתיים קיבלתי היום אחה"צ מסרון בזו הלשון
"הנסיעה הבין עירונית לא מומשה באותו היום" ותו לא. המסרון התקבל ממספר 03-9142000; מעבר לכך איש לא יצר איתי קשר.
האם כך סוגרים פניות באגד? אני מניחה (ורוצה לקוות) שלא...

לא ברור לי מה אני אמורה לעשות עם המסרון הזה כרגע, למי לפנות הלאה, איך מחזירים לי את הכסף...
והייתי גם שמחה לבדוק אם לא היה מקרה דומה בחודשים שלפני כן.
 
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית אוסף מידע

תודה, אפנה אליכם; בינתיים קיבלתי היום אחה"צ מסרון בזו הלשון
"הנסיעה הבין עירונית לא מומשה באותו היום" ותו לא. המסרון התקבל ממספר 03-9142000; מעבר לכך איש לא יצר איתי קשר.
האם כך סוגרים פניות באגד? אני מניחה (ורוצה לקוות) שלא...

לא ברור לי מה אני אמורה לעשות עם המסרון הזה כרגע, למי לפנות הלאה, איך מחזירים לי את הכסף...
והייתי גם שמחה לבדוק אם לא היה מקרה דומה בחודשים שלפני כן.
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית אוסף מידע
יש לו קישור ישיר לתלונות במשרד התחבורה, כל וכל תלונה משאירה אצלם העתק. הבעיה שכרגע, דף התלונות שלהם לא עולה. כדאי לברר מדוע..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התלונה שלי (לפחות עד כה) הייתה רק באגד, לא במשרד התחבורה

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית אוסף מידע
יש לו קישור ישיר לתלונות במשרד התחבורה, כל וכל תלונה משאירה אצלם העתק. הבעיה שכרגע, דף התלונות שלהם לא עולה. כדאי לברר מדוע..
התלונה שלי (לפחות עד כה) הייתה רק באגד, לא במשרד התחבורה
 
במשרד התחברוה מתייחסים יפה מאד לתלונות.

התלונה שלי (לפחות עד כה) הייתה רק באגד, לא במשרד התחבורה
במשרד התחברוה מתייחסים יפה מאד לתלונות.
התקשרו אלי לברר פרטים נוספים. וכששאלתי לגבי בעיה נוספת, עודדו אותי לשלוח תלונה גם עליה. לדוגמה: מזגן, איחור של אוטובוס, הקדמה של אוטובוס, אוטובוס במצב לא תקין, אוטובוס צפוף מדי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בינתיים בפעם היחידה שהגשתי תלונה באתר שלהם לא התקשרו אליי

במשרד התחברוה מתייחסים יפה מאד לתלונות.
התקשרו אלי לברר פרטים נוספים. וכששאלתי לגבי בעיה נוספת, עודדו אותי לשלוח תלונה גם עליה. לדוגמה: מזגן, איחור של אוטובוס, הקדמה של אוטובוס, אוטובוס במצב לא תקין, אוטובוס צפוף מדי.
בינתיים בפעם היחידה שהגשתי תלונה באתר שלהם לא התקשרו אליי
קיבלתי רק דואל לקוני שהנושא הועבר לטיפול:
&nbsp
"הריני לאשר קבלת מכתבך אשר בסמך ולהלן התייחסותי:
הפניה הועברה להליך של אכיפה מנהלית מול המפעיל. הליך האכיפה המנהלית מתמשך כחצי שנה. משך התהליך נגזר ממערך ההסכמים של משרד התחבורה עם מפעילי תחבורה ציבורית.
בתום התהליך נעדכן על החלטת המפקח על התעבורה, במשרד התחבורה, בנושא.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה."
&nbsp
זה היה באמצע יוני, כבר הספקתי לשכוח מהעניין, למען האמת...
 

מני אה

New member
פחח ממש עצוב שצריך לשלוח תלונות על אוטובוסים צפופים

במשרד התחברוה מתייחסים יפה מאד לתלונות.
התקשרו אלי לברר פרטים נוספים. וכששאלתי לגבי בעיה נוספת, עודדו אותי לשלוח תלונה גם עליה. לדוגמה: מזגן, איחור של אוטובוס, הקדמה של אוטובוס, אוטובוס במצב לא תקין, אוטובוס צפוף מדי.
פחח ממש עצוב שצריך לשלוח תלונות על אוטובוסים צפופים
יש קווים קבועים שאנשים כמו סרדינים ואפילו זקנים חייבים לעמוד. אם הם היו רוצים לדעת הם היו יודעים. זה לא דבר כזה נדיר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה