מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...

מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...
כחיפאית שנוסעת לא מעט לת"א אני נוסעת בעיקר ברכבת, אבל מספר פעמים בשנה אני צריכה לרדת בדרך נמיר ולכן נוח לי יותר לנסוע ב-910 שעוצר שם. עבר זמן עד שהבנתי שאני יכולה לקנות את הכרטיס כבר אצל הנהג בדרך לחוף הכרמל כי מגיעה לי הנסיעה הזאת חינם (זה לא בדיוק מידע שמפורסם לציבור הרחב), אבל בסוף זה קרה...

בסוף יולי עליתי לאוטובוס בדרך למרכזית וביקשתי לנצל כרטיס חזור שזכרתי שלא ניצלתי (כנראה קניתי באפריל). הנהג אמר שאין. חשבתי לעצמי שכנראה התבלבלתי ואני כבר לא זוכרת, ולפיכך קניתי מהנהג כרטיס הלוך ושוב חיפה-ת"א. המשכתי בנסיעה לת"א, אבל נשארתי בת"א ובסופו של דבר חזרתי ברכבת. בתחילת ספטמבר עליתי בצומת אכדיה ל-910 לכיוון חיפה והנהג לא מצא את הנסיעה. אמר לי שוודאי ניצלתי אותה. אין מצב, לא נסעתי מאז שוב בקו. הפעם אני כבר לא סנילית, אני יודעת בוודאות שאמורה להיות לי נסיעה!

בלית בררה שילמתי על נסיעה (רק כיוון אחד, שלא יהיו בעיות). תוך כדי שיחה עם הנהג התגלה לי שייתכן שנהג עירוני כרטס לי את הנסיעה הבין-עירונית כנסיעת המשך פנים עירונית וכך איבדתי אותה. נוסע שישב שם הדריך אותי לגשת למשרד של אגד בחוף הכרמל, שם יוכלו להוציא לי תדפיס ולבדוק מי הוריד לי את הנסיעה ולטענתו מיד כשיגלו את הטעות יזכו אותי במקום. נשמע שיש פתרון; הבעיה שאני לא עוברת שם הרבה, ולרוב כשאני שם אין לי זמן להתעסק בכך.

רצה הגורל ולפני שבועיים הגעתי לאסוף את בנזוגי מהרכבת. במקום לחכות לו ברכב, לא התעצלתי, הגעתי במיוחד מוקדם יותר, חניתי (רחוק, ליד חוף הים; החניה ליד אגד היא בתשלום), הלכתי מאות מטרים (בעיקר בשמש הקופחת) עד למשרד אגד בתקווה שלפחות החזר נסיעה יצא לי מזה. לצערי זה לא היה כה קל ופשוט כפי שאותו נוסע תיאר; האדם שהיה במשרד לא בדק לי מי ניקב לי מה (נדמה לי שאמר שהוא לא יכול). רק הוציא תדפיס של מה שטעון לי עכשיו ברב קו, ואמר "מה את רוצה, הנה, יש לך נסיעה בין עירונית בקוד 8". "מה זה קוד 8?" שאלתי אותו, אבל הוא לא ידע לענות (זה לא שהוא אגד והוא יכול לברר, חלילה). חשבתי לעצמי בדיעבד שאולי בעצם הטעות שלי, הרי לשם שינוי עליתי לאוטובוס בהרצליה ולא בת"א ולכן אולי המחיר שונה וזו הסיבה שהנהג לא מצא את הנסיעה. הוא היה די חסר תועלת ולא ממש נכון לסייע וגם זמני כבר תם ולכן ויתרתי. רק חבל שטרחתי לשווא...

השבוע נסעתי שוב לת"א וכשעליתי לקו העירוני ביקשתי שיחפש את הנסיעה. "אין לך" הוא ענה. "אז מה זה קוד 8?" שאלתי. "זו נסיעה בין-עירונית לערים קרובות יותר, אולי חדרה או כרמיאל". "אבל אני אף פעם לא נוסעת לשם, אין לי מה לחפש שם..." שנים (מאז שיש לי רב קו) לא נסעתי באגד נסיעה בין עירונית למעט בקו ת"א-חיפה. הוא אמר שאולי נהג כלשהו הטעין לי קוד 8 אף ששילמתי לו על משהו אחר (פנטסטי!
). כמו כן הוסיף שהוא במקרה עבד בעבר גם בקווים בין עירוניים ושת"א זה קוד 11. "אבל תוכלי להשתמש בנסיעה הזאת ולהשלים אותה למחיר של נסיעה לת"א" הוא אמר. אז כבר ניקבתי את הכרטיסייה העירונית (וחבל).

נותרו לי כמה דקות פנויות כשהגעתי לתחנה המרכזית ושוב סרתי למשרד של אגד. הפעם קידם את פניי אדם חסר תועלת לא פחות אבל מעצבן הרבה יותר. כשהסברתי לו את הבעיה הוא הבהיר לי שזו אשמתי, כי לא אמרתי לנהג לאן אני נוסעת. "מה זאת אומרת? אני נוסעת בתוך העיר, ואם יש לו ספק הוא צריך לשאול אותי". "לא" הוא ענה לי "הוא לא אחראי לסוגי הכרטיסים השונים שיש לך, את צריכה להגיד לו מה להוריד" (אני?! אין לי גישה למידע ששמור על הרב קו, אני לא בקיאה בקודים, אני לא יודעת לבדוק שהנהג לא מוריד לי את הכרטיס הנכון!). מתברר, לפי שיטתו של אותו נציג אגד שישב שם (יש לי שמו, אבל לא אפרסם אותו כאן, ואיני יודעת מה תפקידו בכוח) שהלקוח הוא הצד המקצועי שצריך להדריך את הנהג בנבכי אגד.

אבל לפחות הוא הסכים למלא תלונה ולבדוק ואמר שיחזרו אליי תוך כשבוע. "קוד 11, את אומרת?"
"אני לא אומרת כי אני לא יודעת; זה מה שאמר הנהג שהביא אותי לכאן, אין לי דרך לבדוק את דבריו". "תוסיף שיבררו לי מאין צץ לי שם קוד 8". הוא אמר שאינו מבין מה עליו לברר ואיך הוא יכול לנסח דבר כזה. שאלתי אותו מה זה קוד 8, לא היה לו מושג וגם הוא, מסתבר, לא מסוגל או לא טרח לברר (למען השם, אתם אגד או אני אגד?!). אמרתי לו שוב שלפי המידע שיש לי כרגע מדובר ככל הנראה בטעות, כי מהמידע שהצלחתי לאסוף זה קוד לנסיעות שאני לא עושה, ואני רוצה לברר מי הטעין לי אותו ומתי (כך אוכל לשחזר את הטעות). הוא טען שזה לא קשור אליו ושאגש לפניות הציבור בקצה התחנה. בשלב הזה כבר לא היה לי זמן...

יצאתי משם רותחת מעצבים
. נהגי אגד עושים ברב קו שלי כרצונם, מטעינים מה שהם רוצים, מורידים מה שהם רוצים, ובסוף זו אשמתי! אני כמעט בטוחה שהם "אכלו" לי נסיעה בין-עירונית נוספת בשנה האחרונה ושזה לא הזיכרון שלי שדפוק, אבל הם לא מוציאים פלט של כל ההטענות והניקובים שלי (זה לא הרבה; אני לא נוסעת יום יום). עכשיו אני יודעת שאני צריכה לשמור עליהם בשבע עיניים ולעקוב טוב טוב, כי הם מכניסים את ידם לכיסי ומוציאים משם מה שהם רוצים. אני מחויבת ללמוד את דרכיהם ואת הקודים שלהם, אני צריכה להעביר את עצמי השתלמות מקצועית במערכת שלא ידידותית ללקוח רק כי הם לא מסוגלים להיות מקצועיים.

בסוף לא השתמשתי בנסיעה בקוד 8 כי אני רוצה שתישמר לי לצורך בירורים (אח"כ עוד יגידו לי שהיא לא שם והם לא מוצאים והשד יודע מה) ושילמתי על נסיעה מלאה מחיפה לת"א. אז הנה, כמו מטומטמת שילמתי סתם על נסיעה עודפת בעיר וגם הנחת הלוך ושוב לא קיבלתי, רק כי אני כבר לא סומכת על אגד. כך או כך יוצא שאני אוכלת אותה ולי זה עולה יותר...
 
מידע מאתר אגד:

מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...
כחיפאית שנוסעת לא מעט לת"א אני נוסעת בעיקר ברכבת, אבל מספר פעמים בשנה אני צריכה לרדת בדרך נמיר ולכן נוח לי יותר לנסוע ב-910 שעוצר שם. עבר זמן עד שהבנתי שאני יכולה לקנות את הכרטיס כבר אצל הנהג בדרך לחוף הכרמל כי מגיעה לי הנסיעה הזאת חינם (זה לא בדיוק מידע שמפורסם לציבור הרחב), אבל בסוף זה קרה...

בסוף יולי עליתי לאוטובוס בדרך למרכזית וביקשתי לנצל כרטיס חזור שזכרתי שלא ניצלתי (כנראה קניתי באפריל). הנהג אמר שאין. חשבתי לעצמי שכנראה התבלבלתי ואני כבר לא זוכרת, ולפיכך קניתי מהנהג כרטיס הלוך ושוב חיפה-ת"א. המשכתי בנסיעה לת"א, אבל נשארתי בת"א ובסופו של דבר חזרתי ברכבת. בתחילת ספטמבר עליתי בצומת אכדיה ל-910 לכיוון חיפה והנהג לא מצא את הנסיעה. אמר לי שוודאי ניצלתי אותה. אין מצב, לא נסעתי מאז שוב בקו. הפעם אני כבר לא סנילית, אני יודעת בוודאות שאמורה להיות לי נסיעה!

בלית בררה שילמתי על נסיעה (רק כיוון אחד, שלא יהיו בעיות). תוך כדי שיחה עם הנהג התגלה לי שייתכן שנהג עירוני כרטס לי את הנסיעה הבין-עירונית כנסיעת המשך פנים עירונית וכך איבדתי אותה. נוסע שישב שם הדריך אותי לגשת למשרד של אגד בחוף הכרמל, שם יוכלו להוציא לי תדפיס ולבדוק מי הוריד לי את הנסיעה ולטענתו מיד כשיגלו את הטעות יזכו אותי במקום. נשמע שיש פתרון; הבעיה שאני לא עוברת שם הרבה, ולרוב כשאני שם אין לי זמן להתעסק בכך.

רצה הגורל ולפני שבועיים הגעתי לאסוף את בנזוגי מהרכבת. במקום לחכות לו ברכב, לא התעצלתי, הגעתי במיוחד מוקדם יותר, חניתי (רחוק, ליד חוף הים; החניה ליד אגד היא בתשלום), הלכתי מאות מטרים (בעיקר בשמש הקופחת) עד למשרד אגד בתקווה שלפחות החזר נסיעה יצא לי מזה. לצערי זה לא היה כה קל ופשוט כפי שאותו נוסע תיאר; האדם שהיה במשרד לא בדק לי מי ניקב לי מה (נדמה לי שאמר שהוא לא יכול). רק הוציא תדפיס של מה שטעון לי עכשיו ברב קו, ואמר "מה את רוצה, הנה, יש לך נסיעה בין עירונית בקוד 8". "מה זה קוד 8?" שאלתי אותו, אבל הוא לא ידע לענות (זה לא שהוא אגד והוא יכול לברר, חלילה). חשבתי לעצמי בדיעבד שאולי בעצם הטעות שלי, הרי לשם שינוי עליתי לאוטובוס בהרצליה ולא בת"א ולכן אולי המחיר שונה וזו הסיבה שהנהג לא מצא את הנסיעה. הוא היה די חסר תועלת ולא ממש נכון לסייע וגם זמני כבר תם ולכן ויתרתי. רק חבל שטרחתי לשווא...

השבוע נסעתי שוב לת"א וכשעליתי לקו העירוני ביקשתי שיחפש את הנסיעה. "אין לך" הוא ענה. "אז מה זה קוד 8?" שאלתי. "זו נסיעה בין-עירונית לערים קרובות יותר, אולי חדרה או כרמיאל". "אבל אני אף פעם לא נוסעת לשם, אין לי מה לחפש שם..." שנים (מאז שיש לי רב קו) לא נסעתי באגד נסיעה בין עירונית למעט בקו ת"א-חיפה. הוא אמר שאולי נהג כלשהו הטעין לי קוד 8 אף ששילמתי לו על משהו אחר (פנטסטי!
). כמו כן הוסיף שהוא במקרה עבד בעבר גם בקווים בין עירוניים ושת"א זה קוד 11. "אבל תוכלי להשתמש בנסיעה הזאת ולהשלים אותה למחיר של נסיעה לת"א" הוא אמר. אז כבר ניקבתי את הכרטיסייה העירונית (וחבל).

נותרו לי כמה דקות פנויות כשהגעתי לתחנה המרכזית ושוב סרתי למשרד של אגד. הפעם קידם את פניי אדם חסר תועלת לא פחות אבל מעצבן הרבה יותר. כשהסברתי לו את הבעיה הוא הבהיר לי שזו אשמתי, כי לא אמרתי לנהג לאן אני נוסעת. "מה זאת אומרת? אני נוסעת בתוך העיר, ואם יש לו ספק הוא צריך לשאול אותי". "לא" הוא ענה לי "הוא לא אחראי לסוגי הכרטיסים השונים שיש לך, את צריכה להגיד לו מה להוריד" (אני?! אין לי גישה למידע ששמור על הרב קו, אני לא בקיאה בקודים, אני לא יודעת לבדוק שהנהג לא מוריד לי את הכרטיס הנכון!). מתברר, לפי שיטתו של אותו נציג אגד שישב שם (יש לי שמו, אבל לא אפרסם אותו כאן, ואיני יודעת מה תפקידו בכוח) שהלקוח הוא הצד המקצועי שצריך להדריך את הנהג בנבכי אגד.

אבל לפחות הוא הסכים למלא תלונה ולבדוק ואמר שיחזרו אליי תוך כשבוע. "קוד 11, את אומרת?"
"אני לא אומרת כי אני לא יודעת; זה מה שאמר הנהג שהביא אותי לכאן, אין לי דרך לבדוק את דבריו". "תוסיף שיבררו לי מאין צץ לי שם קוד 8". הוא אמר שאינו מבין מה עליו לברר ואיך הוא יכול לנסח דבר כזה. שאלתי אותו מה זה קוד 8, לא היה לו מושג וגם הוא, מסתבר, לא מסוגל או לא טרח לברר (למען השם, אתם אגד או אני אגד?!). אמרתי לו שוב שלפי המידע שיש לי כרגע מדובר ככל הנראה בטעות, כי מהמידע שהצלחתי לאסוף זה קוד לנסיעות שאני לא עושה, ואני רוצה לברר מי הטעין לי אותו ומתי (כך אוכל לשחזר את הטעות). הוא טען שזה לא קשור אליו ושאגש לפניות הציבור בקצה התחנה. בשלב הזה כבר לא היה לי זמן...

יצאתי משם רותחת מעצבים
. נהגי אגד עושים ברב קו שלי כרצונם, מטעינים מה שהם רוצים, מורידים מה שהם רוצים, ובסוף זו אשמתי! אני כמעט בטוחה שהם "אכלו" לי נסיעה בין-עירונית נוספת בשנה האחרונה ושזה לא הזיכרון שלי שדפוק, אבל הם לא מוציאים פלט של כל ההטענות והניקובים שלי (זה לא הרבה; אני לא נוסעת יום יום). עכשיו אני יודעת שאני צריכה לשמור עליהם בשבע עיניים ולעקוב טוב טוב, כי הם מכניסים את ידם לכיסי ומוציאים משם מה שהם רוצים. אני מחויבת ללמוד את דרכיהם ואת הקודים שלהם, אני צריכה להעביר את עצמי השתלמות מקצועית במערכת שלא ידידותית ללקוח רק כי הם לא מסוגלים להיות מקצועיים.

בסוף לא השתמשתי בנסיעה בקוד 8 כי אני רוצה שתישמר לי לצורך בירורים (אח"כ עוד יגידו לי שהיא לא שם והם לא מוצאים והשד יודע מה) ושילמתי על נסיעה מלאה מחיפה לת"א. אז הנה, כמו מטומטמת שילמתי סתם על נסיעה עודפת בעיר וגם הנחת הלוך ושוב לא קיבלתי, רק כי אני כבר לא סומכת על אגד. כך או כך יוצא שאני אוכלת אותה ולי זה עולה יותר...
מידע מאתר אגד:
כרטיס המשך מיועד לנוסעים המגיעים בקו בינעירוני למסוף המשך וממנו ליעד עירוני, או לחלופין, לנוסעים המגיעים בקו עירוני למסוף המשך וממשיכים ממנו ליעד בינעירוני.

כרטיס המשך במטרופולין חיפה
כרטיסי המשך במטרופולין חיפה נסיעת ההמשך כוללת קטע עירוני וקטע בינעירוני לשימוש באותו יום בלבד ועד תום השירות. המעבר בין הקטעים מתבצע רק במרכזית חוף הכרמל ובמרכזית המפרץ. קטע נסיעה שלא ינוצל באותו היום, עירוני או בינעירוני, יתבטל באופן אוטמטי בכרטיס הרב-קו. כרטיסיות ההמשך פועלות ברב-קו בלבד.
המקטע העירוני מאפשר נסיעה במטרונית או בקווים העירוניים של אגד באזור חיפה.
המקטע הבינעירוני מאפשר נסיעה בקווים הבינעירוניים של אגד, בקווי עפולה - חיפה (נתיב אקספרס) ובקווי נצרת - חיפה (GB תיירות נצרת).
ההחלפה לנסיעת ההמשך תתבצע במרכזית חוף הכרמל ובמרכזית המפרץ בלבד.

תושבי כרמיאל
כרטיסייה בקוד 8 ברב-קו, לנסיעה בין כרמיאל לחיפה, תכלול שני קטעים עירוניים וקטע בינעירוני לשימוש באותו יום בלבד עד תום השירות. המעבר בין הקטעים מתבצע רק במסוף כרמיאל ובמרכזית המפרץ (בכרטיסיות המשך אחרות יהיה רק קטע עירוני וקטע בינעירוני). קטע נסיעה שלא ינוצל באותו היום, עירוני או בינעירוני, יתבטל באופן אוטמטי בכרטיס הרב-קו.

[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-807,1427-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9A.aspx[/URL]
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, זה לא ממש רלוונטי לתלונה שלי

מידע מאתר אגד:
כרטיס המשך מיועד לנוסעים המגיעים בקו בינעירוני למסוף המשך וממנו ליעד עירוני, או לחלופין, לנוסעים המגיעים בקו עירוני למסוף המשך וממשיכים ממנו ליעד בינעירוני.

כרטיס המשך במטרופולין חיפה
כרטיסי המשך במטרופולין חיפה נסיעת ההמשך כוללת קטע עירוני וקטע בינעירוני לשימוש באותו יום בלבד ועד תום השירות. המעבר בין הקטעים מתבצע רק במרכזית חוף הכרמל ובמרכזית המפרץ. קטע נסיעה שלא ינוצל באותו היום, עירוני או בינעירוני, יתבטל באופן אוטמטי בכרטיס הרב-קו. כרטיסיות ההמשך פועלות ברב-קו בלבד.
המקטע העירוני מאפשר נסיעה במטרונית או בקווים העירוניים של אגד באזור חיפה.
המקטע הבינעירוני מאפשר נסיעה בקווים הבינעירוניים של אגד, בקווי עפולה - חיפה (נתיב אקספרס) ובקווי נצרת - חיפה (GB תיירות נצרת).
ההחלפה לנסיעת ההמשך תתבצע במרכזית חוף הכרמל ובמרכזית המפרץ בלבד.

תושבי כרמיאל
כרטיסייה בקוד 8 ברב-קו, לנסיעה בין כרמיאל לחיפה, תכלול שני קטעים עירוניים וקטע בינעירוני לשימוש באותו יום בלבד עד תום השירות. המעבר בין הקטעים מתבצע רק במסוף כרמיאל ובמרכזית המפרץ (בכרטיסיות המשך אחרות יהיה רק קטע עירוני וקטע בינעירוני). קטע נסיעה שלא ינוצל באותו היום, עירוני או בינעירוני, יתבטל באופן אוטמטי בכרטיס הרב-קו.

[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-807,1427-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9A.aspx[/URL]
תודה, זה לא ממש רלוונטי לתלונה שלי
אני יודעת מהי נסיעת המשך ואיך להשתמש בה (אחרי שגיליתי על אודותיה). כשאמרתי (כבדרך אגב) שזה לא מפורסם התכוונתי באופן נגיש, אקטיבי; כלומר שהאדם הפשוט (שלא טורח לערוך מחקר באתר אגד) ידע זאת. אני גיליתי זאת במקרה יום אחד באמצעות נהג שהגדיל ראש והסביר לי. בכל מקרה, זו לא הנקודה.

כמו כן אני לא אמורה לברר מה זה קוד 8 כשאני ניגשת לקבל מאגד שירות. הם אמורים לדעת. למעשה עד שלא הוציאו לי תדפיס (בעקבות הניסיון לברר לאן נעלמה לי נסיעה חיפה-ת"א) בכלל לא ידעתי שקיים לי כזה קוד ברב קו (אני לא נוסעת לכרמיאל! הפעם הראשונה והאחרונה שנסעתי באוטובוס מחיפה לכרמיאל הייתה ב-2007, לא היה אז רב קו). אין שום סיבה שתהיה לי נסיעה כזאת ברב קו כי בנסיעה חד פעמית הנהגים לא מטעינים אותו (ולו הטעינו הרי שהייתי מנצלת אותה במעמד ההטענה). האפשרות היחידה שעלתה בדעתי היא נסיעה לירושלים (לפני כמה שנים נסעתי לירושלים ואולי קניתי כרטיס הלוך ושוב) אבל נאמר לי שזה לא קוד 8.

אני מחדדת ומבהירה, התלונה שלי היא על שתי בעיות:
א. חוסר המקצועיות של הנהגים, שהורידו לי נסיעה בין עירונית על נסיעה עירונית (כנראה הורידו את נסיעת ההמשך, רק שאני לא המשכתי לת"א ואיש לא שאל אותי לכך). זה כנראה קרה לפחות פעם אחת. אין לי איך לברר זאת בעצמי.
ב. חוסר המקצועיות והשירותיות של נציגי אגד במשרד במרכזית חוף הכרמל. חוסר נכונות לעזור או לברר, הפלת האחריות על הלקוח...
 

d70

Well-known member
זה לא רשום בקבלה לאחר הכירטוס?

תודה, זה לא ממש רלוונטי לתלונה שלי
אני יודעת מהי נסיעת המשך ואיך להשתמש בה (אחרי שגיליתי על אודותיה). כשאמרתי (כבדרך אגב) שזה לא מפורסם התכוונתי באופן נגיש, אקטיבי; כלומר שהאדם הפשוט (שלא טורח לערוך מחקר באתר אגד) ידע זאת. אני גיליתי זאת במקרה יום אחד באמצעות נהג שהגדיל ראש והסביר לי. בכל מקרה, זו לא הנקודה.

כמו כן אני לא אמורה לברר מה זה קוד 8 כשאני ניגשת לקבל מאגד שירות. הם אמורים לדעת. למעשה עד שלא הוציאו לי תדפיס (בעקבות הניסיון לברר לאן נעלמה לי נסיעה חיפה-ת"א) בכלל לא ידעתי שקיים לי כזה קוד ברב קו (אני לא נוסעת לכרמיאל! הפעם הראשונה והאחרונה שנסעתי באוטובוס מחיפה לכרמיאל הייתה ב-2007, לא היה אז רב קו). אין שום סיבה שתהיה לי נסיעה כזאת ברב קו כי בנסיעה חד פעמית הנהגים לא מטעינים אותו (ולו הטעינו הרי שהייתי מנצלת אותה במעמד ההטענה). האפשרות היחידה שעלתה בדעתי היא נסיעה לירושלים (לפני כמה שנים נסעתי לירושלים ואולי קניתי כרטיס הלוך ושוב) אבל נאמר לי שזה לא קוד 8.

אני מחדדת ומבהירה, התלונה שלי היא על שתי בעיות:
א. חוסר המקצועיות של הנהגים, שהורידו לי נסיעה בין עירונית על נסיעה עירונית (כנראה הורידו את נסיעת ההמשך, רק שאני לא המשכתי לת"א ואיש לא שאל אותי לכך). זה כנראה קרה לפחות פעם אחת. אין לי איך לברר זאת בעצמי.
ב. חוסר המקצועיות והשירותיות של נציגי אגד במשרד במרכזית חוף הכרמל. חוסר נכונות לעזור או לברר, הפלת האחריות על הלקוח...
זה לא רשום בקבלה לאחר הכירטוס?
בנוסף אפשר לקרוא את הרב קו עם סמארטפון ולעקוב אחרי החיובים.
 

orchilit

New member
לא בכל הסמארטפונים קיים NFC.

זה לא רשום בקבלה לאחר הכירטוס?
בנוסף אפשר לקרוא את הרב קו עם סמארטפון ולעקוב אחרי החיובים.
לא בכל הסמארטפונים קיים NFC.
רק במכשירי דגל בד"כ יש את זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בנסיעת המשך לא יוצאת קבלה... ואולי היה רשום ולא שמתי לב

זה לא רשום בקבלה לאחר הכירטוס?
בנוסף אפשר לקרוא את הרב קו עם סמארטפון ולעקוב אחרי החיובים.
בנסיעת המשך לא יוצאת קבלה... ואולי היה רשום ולא שמתי לב
או לא הבנתי את המשמעות. זו בדיוק הנקודה, שאני לא בעלת הידע המקצועי בשירות הזה, ומי שאמור להיות הצד המקצועי לא לוקח אחריות (שלא לדבר על הגדלת ראש, חלילה) ולכן אני נאלצת להתמקצע ולפקח...
אבל זו חכמת הבדיעבד, ויש כבר נזק שנעשה.
 
הגישי תלונה במשרד התחבורה.

בנסיעת המשך לא יוצאת קבלה... ואולי היה רשום ולא שמתי לב
או לא הבנתי את המשמעות. זו בדיוק הנקודה, שאני לא בעלת הידע המקצועי בשירות הזה, ומי שאמור להיות הצד המקצועי לא לוקח אחריות (שלא לדבר על הגדלת ראש, חלילה) ולכן אני נאלצת להתמקצע ולפקח...
אבל זו חכמת הבדיעבד, ויש כבר נזק שנעשה.
הגישי תלונה במשרד התחבורה.
יש שם שלוש אפשרויות טכניות שונות. בחרי.

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=508&catid=81&Itemid=117
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם ייתכן שקוד 8 הוא (גם) מת"א לירושלים?

תודה, זה לא ממש רלוונטי לתלונה שלי
אני יודעת מהי נסיעת המשך ואיך להשתמש בה (אחרי שגיליתי על אודותיה). כשאמרתי (כבדרך אגב) שזה לא מפורסם התכוונתי באופן נגיש, אקטיבי; כלומר שהאדם הפשוט (שלא טורח לערוך מחקר באתר אגד) ידע זאת. אני גיליתי זאת במקרה יום אחד באמצעות נהג שהגדיל ראש והסביר לי. בכל מקרה, זו לא הנקודה.

כמו כן אני לא אמורה לברר מה זה קוד 8 כשאני ניגשת לקבל מאגד שירות. הם אמורים לדעת. למעשה עד שלא הוציאו לי תדפיס (בעקבות הניסיון לברר לאן נעלמה לי נסיעה חיפה-ת"א) בכלל לא ידעתי שקיים לי כזה קוד ברב קו (אני לא נוסעת לכרמיאל! הפעם הראשונה והאחרונה שנסעתי באוטובוס מחיפה לכרמיאל הייתה ב-2007, לא היה אז רב קו). אין שום סיבה שתהיה לי נסיעה כזאת ברב קו כי בנסיעה חד פעמית הנהגים לא מטעינים אותו (ולו הטעינו הרי שהייתי מנצלת אותה במעמד ההטענה). האפשרות היחידה שעלתה בדעתי היא נסיעה לירושלים (לפני כמה שנים נסעתי לירושלים ואולי קניתי כרטיס הלוך ושוב) אבל נאמר לי שזה לא קוד 8.

אני מחדדת ומבהירה, התלונה שלי היא על שתי בעיות:
א. חוסר המקצועיות של הנהגים, שהורידו לי נסיעה בין עירונית על נסיעה עירונית (כנראה הורידו את נסיעת ההמשך, רק שאני לא המשכתי לת"א ואיש לא שאל אותי לכך). זה כנראה קרה לפחות פעם אחת. אין לי איך לברר זאת בעצמי.
ב. חוסר המקצועיות והשירותיות של נציגי אגד במשרד במרכזית חוף הכרמל. חוסר נכונות לעזור או לברר, הפלת האחריות על הלקוח...
האם ייתכן שקוד 8 הוא (גם) מת"א לירושלים?
הפעם האחרונה שהייתי בירושלים הייתה ביולי 2012 (כאמור, אני לא נוסעת הרבה לערים אחרות...) ונסעתי באגד מת"א לירושלים (כנראה בקו 480); אבל ידעתי מראש שאחזור ברכב (וכך היה) אז נראה לי לא כ"כ סביר שקניתי מראש כרטיס הלוך ושוב (בפרט לאור העובדה שאני לא נוסעת הרבה בקו, כאמור...). עם זאת אחרי למעלה משנתיים אני כבר לא זוכרת ברמת ודאות שתאפשר לי לפסול זאת לחלוטין (אם כי זה עדיין מוזר לי).
&nbsp
זה משהו שהייתי שמחה לברר... חבל מאוד שכלקוחות רב-קו אין לנו גישה ישירה למידע בכרטיס שלנו, שהוא למעשה ארנק אלקטרוני. אין חשבון שבו ניתן לצפות בתנועות (כמו בכרטיס אשראי או בחשבון בנק) ולעקוב בקלות, לראות מה קנינו, כמה למה, מתי השתמשנו וכו'. זה נראה לי ממש בסיסי.
 

sweetums

New member
כן, גם ירושלים-ת"א זה קוד 8

האם ייתכן שקוד 8 הוא (גם) מת"א לירושלים?
הפעם האחרונה שהייתי בירושלים הייתה ביולי 2012 (כאמור, אני לא נוסעת הרבה לערים אחרות...) ונסעתי באגד מת"א לירושלים (כנראה בקו 480); אבל ידעתי מראש שאחזור ברכב (וכך היה) אז נראה לי לא כ"כ סביר שקניתי מראש כרטיס הלוך ושוב (בפרט לאור העובדה שאני לא נוסעת הרבה בקו, כאמור...). עם זאת אחרי למעלה משנתיים אני כבר לא זוכרת ברמת ודאות שתאפשר לי לפסול זאת לחלוטין (אם כי זה עדיין מוזר לי).
&nbsp
זה משהו שהייתי שמחה לברר... חבל מאוד שכלקוחות רב-קו אין לנו גישה ישירה למידע בכרטיס שלנו, שהוא למעשה ארנק אלקטרוני. אין חשבון שבו ניתן לצפות בתנועות (כמו בכרטיס אשראי או בחשבון בנק) ולעקוב בקלות, לראות מה קנינו, כמה למה, מתי השתמשנו וכו'. זה נראה לי ממש בסיסי.
כן, גם ירושלים-ת"א זה קוד 8
באתר אגד יש רשימה ארוכה (ולא נוחה) של כל הקודים
&nbsp
http://www.egged.co.il/מאמר-1593-טבלאות-מחירים-וקודים.aspx
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, משם הצלחתי לשלוף את המידע, אבל לא הייתי בטוחה

כן, גם ירושלים-ת"א זה קוד 8
באתר אגד יש רשימה ארוכה (ולא נוחה) של כל הקודים
&nbsp
http://www.egged.co.il/מאמר-1593-טבלאות-מחירים-וקודים.aspx
&nbsp
כן, משם הצלחתי לשלוף את המידע, אבל לא הייתי בטוחה
כפי שכתבת, הרשימה מאוד לא נוחה...
 

amit1270

New member
לפסקה האחרונה

האם ייתכן שקוד 8 הוא (גם) מת"א לירושלים?
הפעם האחרונה שהייתי בירושלים הייתה ביולי 2012 (כאמור, אני לא נוסעת הרבה לערים אחרות...) ונסעתי באגד מת"א לירושלים (כנראה בקו 480); אבל ידעתי מראש שאחזור ברכב (וכך היה) אז נראה לי לא כ"כ סביר שקניתי מראש כרטיס הלוך ושוב (בפרט לאור העובדה שאני לא נוסעת הרבה בקו, כאמור...). עם זאת אחרי למעלה משנתיים אני כבר לא זוכרת ברמת ודאות שתאפשר לי לפסול זאת לחלוטין (אם כי זה עדיין מוזר לי).
&nbsp
זה משהו שהייתי שמחה לברר... חבל מאוד שכלקוחות רב-קו אין לנו גישה ישירה למידע בכרטיס שלנו, שהוא למעשה ארנק אלקטרוני. אין חשבון שבו ניתן לצפות בתנועות (כמו בכרטיס אשראי או בחשבון בנק) ולעקוב בקלות, לראות מה קנינו, כמה למה, מתי השתמשנו וכו'. זה נראה לי ממש בסיסי.
לפסקה האחרונה
 

נתנאל531

Well-known member
טיפ למניעת טעויות

מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...
כחיפאית שנוסעת לא מעט לת"א אני נוסעת בעיקר ברכבת, אבל מספר פעמים בשנה אני צריכה לרדת בדרך נמיר ולכן נוח לי יותר לנסוע ב-910 שעוצר שם. עבר זמן עד שהבנתי שאני יכולה לקנות את הכרטיס כבר אצל הנהג בדרך לחוף הכרמל כי מגיעה לי הנסיעה הזאת חינם (זה לא בדיוק מידע שמפורסם לציבור הרחב), אבל בסוף זה קרה...

בסוף יולי עליתי לאוטובוס בדרך למרכזית וביקשתי לנצל כרטיס חזור שזכרתי שלא ניצלתי (כנראה קניתי באפריל). הנהג אמר שאין. חשבתי לעצמי שכנראה התבלבלתי ואני כבר לא זוכרת, ולפיכך קניתי מהנהג כרטיס הלוך ושוב חיפה-ת"א. המשכתי בנסיעה לת"א, אבל נשארתי בת"א ובסופו של דבר חזרתי ברכבת. בתחילת ספטמבר עליתי בצומת אכדיה ל-910 לכיוון חיפה והנהג לא מצא את הנסיעה. אמר לי שוודאי ניצלתי אותה. אין מצב, לא נסעתי מאז שוב בקו. הפעם אני כבר לא סנילית, אני יודעת בוודאות שאמורה להיות לי נסיעה!

בלית בררה שילמתי על נסיעה (רק כיוון אחד, שלא יהיו בעיות). תוך כדי שיחה עם הנהג התגלה לי שייתכן שנהג עירוני כרטס לי את הנסיעה הבין-עירונית כנסיעת המשך פנים עירונית וכך איבדתי אותה. נוסע שישב שם הדריך אותי לגשת למשרד של אגד בחוף הכרמל, שם יוכלו להוציא לי תדפיס ולבדוק מי הוריד לי את הנסיעה ולטענתו מיד כשיגלו את הטעות יזכו אותי במקום. נשמע שיש פתרון; הבעיה שאני לא עוברת שם הרבה, ולרוב כשאני שם אין לי זמן להתעסק בכך.

רצה הגורל ולפני שבועיים הגעתי לאסוף את בנזוגי מהרכבת. במקום לחכות לו ברכב, לא התעצלתי, הגעתי במיוחד מוקדם יותר, חניתי (רחוק, ליד חוף הים; החניה ליד אגד היא בתשלום), הלכתי מאות מטרים (בעיקר בשמש הקופחת) עד למשרד אגד בתקווה שלפחות החזר נסיעה יצא לי מזה. לצערי זה לא היה כה קל ופשוט כפי שאותו נוסע תיאר; האדם שהיה במשרד לא בדק לי מי ניקב לי מה (נדמה לי שאמר שהוא לא יכול). רק הוציא תדפיס של מה שטעון לי עכשיו ברב קו, ואמר "מה את רוצה, הנה, יש לך נסיעה בין עירונית בקוד 8". "מה זה קוד 8?" שאלתי אותו, אבל הוא לא ידע לענות (זה לא שהוא אגד והוא יכול לברר, חלילה). חשבתי לעצמי בדיעבד שאולי בעצם הטעות שלי, הרי לשם שינוי עליתי לאוטובוס בהרצליה ולא בת"א ולכן אולי המחיר שונה וזו הסיבה שהנהג לא מצא את הנסיעה. הוא היה די חסר תועלת ולא ממש נכון לסייע וגם זמני כבר תם ולכן ויתרתי. רק חבל שטרחתי לשווא...

השבוע נסעתי שוב לת"א וכשעליתי לקו העירוני ביקשתי שיחפש את הנסיעה. "אין לך" הוא ענה. "אז מה זה קוד 8?" שאלתי. "זו נסיעה בין-עירונית לערים קרובות יותר, אולי חדרה או כרמיאל". "אבל אני אף פעם לא נוסעת לשם, אין לי מה לחפש שם..." שנים (מאז שיש לי רב קו) לא נסעתי באגד נסיעה בין עירונית למעט בקו ת"א-חיפה. הוא אמר שאולי נהג כלשהו הטעין לי קוד 8 אף ששילמתי לו על משהו אחר (פנטסטי!
). כמו כן הוסיף שהוא במקרה עבד בעבר גם בקווים בין עירוניים ושת"א זה קוד 11. "אבל תוכלי להשתמש בנסיעה הזאת ולהשלים אותה למחיר של נסיעה לת"א" הוא אמר. אז כבר ניקבתי את הכרטיסייה העירונית (וחבל).

נותרו לי כמה דקות פנויות כשהגעתי לתחנה המרכזית ושוב סרתי למשרד של אגד. הפעם קידם את פניי אדם חסר תועלת לא פחות אבל מעצבן הרבה יותר. כשהסברתי לו את הבעיה הוא הבהיר לי שזו אשמתי, כי לא אמרתי לנהג לאן אני נוסעת. "מה זאת אומרת? אני נוסעת בתוך העיר, ואם יש לו ספק הוא צריך לשאול אותי". "לא" הוא ענה לי "הוא לא אחראי לסוגי הכרטיסים השונים שיש לך, את צריכה להגיד לו מה להוריד" (אני?! אין לי גישה למידע ששמור על הרב קו, אני לא בקיאה בקודים, אני לא יודעת לבדוק שהנהג לא מוריד לי את הכרטיס הנכון!). מתברר, לפי שיטתו של אותו נציג אגד שישב שם (יש לי שמו, אבל לא אפרסם אותו כאן, ואיני יודעת מה תפקידו בכוח) שהלקוח הוא הצד המקצועי שצריך להדריך את הנהג בנבכי אגד.

אבל לפחות הוא הסכים למלא תלונה ולבדוק ואמר שיחזרו אליי תוך כשבוע. "קוד 11, את אומרת?"
"אני לא אומרת כי אני לא יודעת; זה מה שאמר הנהג שהביא אותי לכאן, אין לי דרך לבדוק את דבריו". "תוסיף שיבררו לי מאין צץ לי שם קוד 8". הוא אמר שאינו מבין מה עליו לברר ואיך הוא יכול לנסח דבר כזה. שאלתי אותו מה זה קוד 8, לא היה לו מושג וגם הוא, מסתבר, לא מסוגל או לא טרח לברר (למען השם, אתם אגד או אני אגד?!). אמרתי לו שוב שלפי המידע שיש לי כרגע מדובר ככל הנראה בטעות, כי מהמידע שהצלחתי לאסוף זה קוד לנסיעות שאני לא עושה, ואני רוצה לברר מי הטעין לי אותו ומתי (כך אוכל לשחזר את הטעות). הוא טען שזה לא קשור אליו ושאגש לפניות הציבור בקצה התחנה. בשלב הזה כבר לא היה לי זמן...

יצאתי משם רותחת מעצבים
. נהגי אגד עושים ברב קו שלי כרצונם, מטעינים מה שהם רוצים, מורידים מה שהם רוצים, ובסוף זו אשמתי! אני כמעט בטוחה שהם "אכלו" לי נסיעה בין-עירונית נוספת בשנה האחרונה ושזה לא הזיכרון שלי שדפוק, אבל הם לא מוציאים פלט של כל ההטענות והניקובים שלי (זה לא הרבה; אני לא נוסעת יום יום). עכשיו אני יודעת שאני צריכה לשמור עליהם בשבע עיניים ולעקוב טוב טוב, כי הם מכניסים את ידם לכיסי ומוציאים משם מה שהם רוצים. אני מחויבת ללמוד את דרכיהם ואת הקודים שלהם, אני צריכה להעביר את עצמי השתלמות מקצועית במערכת שלא ידידותית ללקוח רק כי הם לא מסוגלים להיות מקצועיים.

בסוף לא השתמשתי בנסיעה בקוד 8 כי אני רוצה שתישמר לי לצורך בירורים (אח"כ עוד יגידו לי שהיא לא שם והם לא מוצאים והשד יודע מה) ושילמתי על נסיעה מלאה מחיפה לת"א. אז הנה, כמו מטומטמת שילמתי סתם על נסיעה עודפת בעיר וגם הנחת הלוך ושוב לא קיבלתי, רק כי אני כבר לא סומכת על אגד. כך או כך יוצא שאני אוכלת אותה ולי זה עולה יותר...
טיפ למניעת טעויות
כדאי לקנות כרטיס רב-קו אנונימי (או להוציא רב-קו אישי ממפעיל אחר), כדי לחלק בין סוגי כרטיסים שונים, לדוגמא, בין נסיעות עירוניות לנסיעות בין-עירוניות (הכוללות גם נסיעה עירונית), ולבקש מפעם לפעם פירוט יתרות מהנהג (אפשר גם להוציא מהמכונות של המטרונית, אבל היא לא מזהה בצורה מדוייקת חוזים שלא תקפים במטרונית).
&nbsp
הערה נוספת, בכל הורדת ניקוב מכרטיסיה יוצאת פתקית, ובמידה ונוקב חוזה לא-נכון, זה צריך להופיע בפתקית. לנהגים ישנה אפשרות לבטל תוך זמן מסויים ניקוב שגוי. כדאי לשים לב בכל פתקית, שהכרטיסיה הנכונה נוקבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו חכמת הבדיעבד... וחלק מהתלונה שלי

טיפ למניעת טעויות
כדאי לקנות כרטיס רב-קו אנונימי (או להוציא רב-קו אישי ממפעיל אחר), כדי לחלק בין סוגי כרטיסים שונים, לדוגמא, בין נסיעות עירוניות לנסיעות בין-עירוניות (הכוללות גם נסיעה עירונית), ולבקש מפעם לפעם פירוט יתרות מהנהג (אפשר גם להוציא מהמכונות של המטרונית, אבל היא לא מזהה בצורה מדוייקת חוזים שלא תקפים במטרונית).
&nbsp
הערה נוספת, בכל הורדת ניקוב מכרטיסיה יוצאת פתקית, ובמידה ונוקב חוזה לא-נכון, זה צריך להופיע בפתקית. לנהגים ישנה אפשרות לבטל תוך זמן מסויים ניקוב שגוי. כדאי לשים לב בכל פתקית, שהכרטיסיה הנכונה נוקבה.
זו חכמת הבדיעבד... וחלק מהתלונה שלי
אין לי כוונה להתחיל לקנות רב קו נוסף ובמטרונית מעולם לא נסעתי (היא לא רלוונטית לי).
 

נתנאל531

Well-known member
רב-קו אנונימי ניתן לרכישה (כמעט) אצל כל נהג אגד

זו חכמת הבדיעבד... וחלק מהתלונה שלי
אין לי כוונה להתחיל לקנות רב קו נוסף ובמטרונית מעולם לא נסעתי (היא לא רלוונטית לי).
רב-קו אנונימי ניתן לרכישה (כמעט) אצל כל נהג אגד
במחיר של 5 ש"ח. ממש לא קשה להשיג אותו, אם כי זה לא ממש מפורסם בשום מקום. כנראה שגם בקופות ניתן לרכוש רב-קו אנונימי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני יודעת, זה דווקא כן מפורסם (וגם נאמר כשקונים רב קו)

רב-קו אנונימי ניתן לרכישה (כמעט) אצל כל נהג אגד
במחיר של 5 ש"ח. ממש לא קשה להשיג אותו, אם כי זה לא ממש מפורסם בשום מקום. כנראה שגם בקופות ניתן לרכוש רב-קו אנונימי.
אני יודעת, זה דווקא כן מפורסם (וגם נאמר כשקונים רב קו)
אין לי שום רצון לשלם עוד 5 ש"ח (נראה לי חוצפה) או לנהל כרטיס כפול ולהתחיל לזכור מה מו מי.
אני לא עובדת באגד, הם אמורים לשרת אותי, לא להפך.

&nbsp
 

מני אה

New member
אפשר להעביר כרטיסיה מקב קו אחד לשני?

טיפ למניעת טעויות
כדאי לקנות כרטיס רב-קו אנונימי (או להוציא רב-קו אישי ממפעיל אחר), כדי לחלק בין סוגי כרטיסים שונים, לדוגמא, בין נסיעות עירוניות לנסיעות בין-עירוניות (הכוללות גם נסיעה עירונית), ולבקש מפעם לפעם פירוט יתרות מהנהג (אפשר גם להוציא מהמכונות של המטרונית, אבל היא לא מזהה בצורה מדוייקת חוזים שלא תקפים במטרונית).
&nbsp
הערה נוספת, בכל הורדת ניקוב מכרטיסיה יוצאת פתקית, ובמידה ונוקב חוזה לא-נכון, זה צריך להופיע בפתקית. לנהגים ישנה אפשרות לבטל תוך זמן מסויים ניקוב שגוי. כדאי לשים לב בכל פתקית, שהכרטיסיה הנכונה נוקבה.
אפשר להעביר כרטיסיה מקב קו אחד לשני?
 

amit1270

New member
להפריד את ה"רב קו" מאגד


מי אחראי למידע ולתפעול הרב קו? הנוסע כמובן, לא הנהג...
כחיפאית שנוסעת לא מעט לת"א אני נוסעת בעיקר ברכבת, אבל מספר פעמים בשנה אני צריכה לרדת בדרך נמיר ולכן נוח לי יותר לנסוע ב-910 שעוצר שם. עבר זמן עד שהבנתי שאני יכולה לקנות את הכרטיס כבר אצל הנהג בדרך לחוף הכרמל כי מגיעה לי הנסיעה הזאת חינם (זה לא בדיוק מידע שמפורסם לציבור הרחב), אבל בסוף זה קרה...

בסוף יולי עליתי לאוטובוס בדרך למרכזית וביקשתי לנצל כרטיס חזור שזכרתי שלא ניצלתי (כנראה קניתי באפריל). הנהג אמר שאין. חשבתי לעצמי שכנראה התבלבלתי ואני כבר לא זוכרת, ולפיכך קניתי מהנהג כרטיס הלוך ושוב חיפה-ת"א. המשכתי בנסיעה לת"א, אבל נשארתי בת"א ובסופו של דבר חזרתי ברכבת. בתחילת ספטמבר עליתי בצומת אכדיה ל-910 לכיוון חיפה והנהג לא מצא את הנסיעה. אמר לי שוודאי ניצלתי אותה. אין מצב, לא נסעתי מאז שוב בקו. הפעם אני כבר לא סנילית, אני יודעת בוודאות שאמורה להיות לי נסיעה!

בלית בררה שילמתי על נסיעה (רק כיוון אחד, שלא יהיו בעיות). תוך כדי שיחה עם הנהג התגלה לי שייתכן שנהג עירוני כרטס לי את הנסיעה הבין-עירונית כנסיעת המשך פנים עירונית וכך איבדתי אותה. נוסע שישב שם הדריך אותי לגשת למשרד של אגד בחוף הכרמל, שם יוכלו להוציא לי תדפיס ולבדוק מי הוריד לי את הנסיעה ולטענתו מיד כשיגלו את הטעות יזכו אותי במקום. נשמע שיש פתרון; הבעיה שאני לא עוברת שם הרבה, ולרוב כשאני שם אין לי זמן להתעסק בכך.

רצה הגורל ולפני שבועיים הגעתי לאסוף את בנזוגי מהרכבת. במקום לחכות לו ברכב, לא התעצלתי, הגעתי במיוחד מוקדם יותר, חניתי (רחוק, ליד חוף הים; החניה ליד אגד היא בתשלום), הלכתי מאות מטרים (בעיקר בשמש הקופחת) עד למשרד אגד בתקווה שלפחות החזר נסיעה יצא לי מזה. לצערי זה לא היה כה קל ופשוט כפי שאותו נוסע תיאר; האדם שהיה במשרד לא בדק לי מי ניקב לי מה (נדמה לי שאמר שהוא לא יכול). רק הוציא תדפיס של מה שטעון לי עכשיו ברב קו, ואמר "מה את רוצה, הנה, יש לך נסיעה בין עירונית בקוד 8". "מה זה קוד 8?" שאלתי אותו, אבל הוא לא ידע לענות (זה לא שהוא אגד והוא יכול לברר, חלילה). חשבתי לעצמי בדיעבד שאולי בעצם הטעות שלי, הרי לשם שינוי עליתי לאוטובוס בהרצליה ולא בת"א ולכן אולי המחיר שונה וזו הסיבה שהנהג לא מצא את הנסיעה. הוא היה די חסר תועלת ולא ממש נכון לסייע וגם זמני כבר תם ולכן ויתרתי. רק חבל שטרחתי לשווא...

השבוע נסעתי שוב לת"א וכשעליתי לקו העירוני ביקשתי שיחפש את הנסיעה. "אין לך" הוא ענה. "אז מה זה קוד 8?" שאלתי. "זו נסיעה בין-עירונית לערים קרובות יותר, אולי חדרה או כרמיאל". "אבל אני אף פעם לא נוסעת לשם, אין לי מה לחפש שם..." שנים (מאז שיש לי רב קו) לא נסעתי באגד נסיעה בין עירונית למעט בקו ת"א-חיפה. הוא אמר שאולי נהג כלשהו הטעין לי קוד 8 אף ששילמתי לו על משהו אחר (פנטסטי!
). כמו כן הוסיף שהוא במקרה עבד בעבר גם בקווים בין עירוניים ושת"א זה קוד 11. "אבל תוכלי להשתמש בנסיעה הזאת ולהשלים אותה למחיר של נסיעה לת"א" הוא אמר. אז כבר ניקבתי את הכרטיסייה העירונית (וחבל).

נותרו לי כמה דקות פנויות כשהגעתי לתחנה המרכזית ושוב סרתי למשרד של אגד. הפעם קידם את פניי אדם חסר תועלת לא פחות אבל מעצבן הרבה יותר. כשהסברתי לו את הבעיה הוא הבהיר לי שזו אשמתי, כי לא אמרתי לנהג לאן אני נוסעת. "מה זאת אומרת? אני נוסעת בתוך העיר, ואם יש לו ספק הוא צריך לשאול אותי". "לא" הוא ענה לי "הוא לא אחראי לסוגי הכרטיסים השונים שיש לך, את צריכה להגיד לו מה להוריד" (אני?! אין לי גישה למידע ששמור על הרב קו, אני לא בקיאה בקודים, אני לא יודעת לבדוק שהנהג לא מוריד לי את הכרטיס הנכון!). מתברר, לפי שיטתו של אותו נציג אגד שישב שם (יש לי שמו, אבל לא אפרסם אותו כאן, ואיני יודעת מה תפקידו בכוח) שהלקוח הוא הצד המקצועי שצריך להדריך את הנהג בנבכי אגד.

אבל לפחות הוא הסכים למלא תלונה ולבדוק ואמר שיחזרו אליי תוך כשבוע. "קוד 11, את אומרת?"
"אני לא אומרת כי אני לא יודעת; זה מה שאמר הנהג שהביא אותי לכאן, אין לי דרך לבדוק את דבריו". "תוסיף שיבררו לי מאין צץ לי שם קוד 8". הוא אמר שאינו מבין מה עליו לברר ואיך הוא יכול לנסח דבר כזה. שאלתי אותו מה זה קוד 8, לא היה לו מושג וגם הוא, מסתבר, לא מסוגל או לא טרח לברר (למען השם, אתם אגד או אני אגד?!). אמרתי לו שוב שלפי המידע שיש לי כרגע מדובר ככל הנראה בטעות, כי מהמידע שהצלחתי לאסוף זה קוד לנסיעות שאני לא עושה, ואני רוצה לברר מי הטעין לי אותו ומתי (כך אוכל לשחזר את הטעות). הוא טען שזה לא קשור אליו ושאגש לפניות הציבור בקצה התחנה. בשלב הזה כבר לא היה לי זמן...

יצאתי משם רותחת מעצבים
. נהגי אגד עושים ברב קו שלי כרצונם, מטעינים מה שהם רוצים, מורידים מה שהם רוצים, ובסוף זו אשמתי! אני כמעט בטוחה שהם "אכלו" לי נסיעה בין-עירונית נוספת בשנה האחרונה ושזה לא הזיכרון שלי שדפוק, אבל הם לא מוציאים פלט של כל ההטענות והניקובים שלי (זה לא הרבה; אני לא נוסעת יום יום). עכשיו אני יודעת שאני צריכה לשמור עליהם בשבע עיניים ולעקוב טוב טוב, כי הם מכניסים את ידם לכיסי ומוציאים משם מה שהם רוצים. אני מחויבת ללמוד את דרכיהם ואת הקודים שלהם, אני צריכה להעביר את עצמי השתלמות מקצועית במערכת שלא ידידותית ללקוח רק כי הם לא מסוגלים להיות מקצועיים.

בסוף לא השתמשתי בנסיעה בקוד 8 כי אני רוצה שתישמר לי לצורך בירורים (אח"כ עוד יגידו לי שהיא לא שם והם לא מוצאים והשד יודע מה) ושילמתי על נסיעה מלאה מחיפה לת"א. אז הנה, כמו מטומטמת שילמתי סתם על נסיעה עודפת בעיר וגם הנחת הלוך ושוב לא קיבלתי, רק כי אני כבר לא סומכת על אגד. כך או כך יוצא שאני אוכלת אותה ולי זה עולה יותר...
להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
 

orchilit

New member
ועם מסלקה משותפת ארצית

להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
ועם מסלקה משותפת ארצית
ושמפעילים יחוייבו למכור ערך צבור וכו'.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ושתהיה ללקוחות שליטה על החשבון במלוא מובן המילה

להפריד את ה"רב קו" מאגד

(... ומיתר המפעילים, אם כי "אגד" נראה הבעייתי ביותר.)

כמו שאמרתי (יותר נכון זעקתי) במפגש עם אנשי נת"ע ומשרד התחבורה לפני מספר חודשים, ה"רב קו" (והכרטוס בכלל) צריך לעמוד בפני עצמו, עם מרכז מידע ונקודות הטענה שלא קשורות למפעילים.
ושתהיה ללקוחות שליטה על החשבון במלוא מובן המילה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה