מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


כוונתך אולי לראובן גרונאו?
 

אורי404

New member
"שימוש באוטובוסים מתקדמים"

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
"שימוש באוטובוסים מתקדמים"
הכל טוב ויפה ומדובר באוטובוסים חדשים ואין כלל מה להתלונן.
אבל יש נסיגה מסוימת, בכך שהם נמוכי כניסה עם מדרגות בחלק האחורי באוטובוס. מגיעים למעלה מעשור אחרי, שהחלו להיכנס נמוכי רצפה מלאים.
 

אורי404

New member
"אין אוטובוסים/אין נהגים"

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
"אין אוטובוסים/אין נהגים"
כאשר יש אירועים שונים, שמתבקשת הרחבה של שירות האוטובוסים, גם אם לא גדולה במיוחד, אפשר לשמוע או לקרוא את מה, שנכתב בכותרת.
הכל טוב ויפה, אבל כאשר יש אירועים סביב
, ששם נדרש תגבור פי כמה וכמה, חברות האוטובוסים השונות מסוגלות גם מסוגלות להביא לשירות נרחב עם רזרבות נכבדות, למקרה שההיצע לא יספיק.
 

amit1270

New member
"הישראלי לא יוותר על הרכב הפרטי"

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
"הישראלי לא יוותר על הרכב הפרטי"
(כל עוד ימשיכו לספק לו תחבורה ציבורית לא ידידותית ולא יעילה).
 

אורי404

New member
יש הפרכות לכך

"הישראלי לא יוותר על הרכב הפרטי"
(כל עוד ימשיכו לספק לו תחבורה ציבורית לא ידידותית ולא יעילה).
יש הפרכות לכך
בין היתר הפעלת קווי הלילה, הפעלת קו אוטובוס נוח (249 המהיר הוד השרון-תל אביב), הקמת חניון שפירים ושירות השאטלים ממנו לאזורים שונים בתל אביב.
קיימת כוונה להרחיב את הפרויקט הזה באזורים אחרים.
 

connex

Active member
עוד סטיגמה (שלא נכנסת לכותרת)

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
עוד סטיגמה (שלא נכנסת לכותרת)
"תחבורה ציבורית זה לקשישים,חיילים וכל מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב"
כמובן,שטות מוחלטת
נכון שיהיו באוטובוסים קשישים וחיילים
מדוע שלא בעצם? לא מגיע להם?
אבל יחד איתם יש גם סטודנטים,גם תלמידים וגם אנשים בגילאי 30-40 שמעדיפים להגיע למקום עבודתם בתח"צ כדי להמנע מפקקים (רכבת או נתיבי אגרה בהם אוטובוסים נוסעים) והצורך לחפש חנייה
 


עוד סטיגמה (שלא נכנסת לכותרת)
"תחבורה ציבורית זה לקשישים,חיילים וכל מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב"
כמובן,שטות מוחלטת
נכון שיהיו באוטובוסים קשישים וחיילים
מדוע שלא בעצם? לא מגיע להם?
אבל יחד איתם יש גם סטודנטים,גם תלמידים וגם אנשים בגילאי 30-40 שמעדיפים להגיע למקום עבודתם בתח"צ כדי להמנע מפקקים (רכבת או נתיבי אגרה בהם אוטובוסים נוסעים) והצורך לחפש חנייה

אנשים נוסעים ברכב גם כי התרגלו וגם בגלל התדמית.
הדבר היחיד שמרתיע אותם זה לחפש חנייה.
 

down under

New member
עוד מיתוס - מוניות השירות הן גרועות

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
עוד מיתוס - מוניות השירות הן גרועות
 

down under

New member
וואלה, מה אתה אומר?

מחפשים כאן מיתוסים מוטעים
ולא עובדות נכונות.
וואלה, מה אתה אומר?
אני ממשיך לטעון בלהט שבת"א לאורך שני הצירים העיקריים של מוניות השירות עדיף לנסוע, למי שממהר בזמן, במונית שירות ולא באוטובוס.
אתה לא רוצה שאני אחזור על הפתיל מול רתם קפלן (misterK)?
בגדול אוטובוס עדיף ב-97% מן המקרים, אבל ב-3% מהמקרים הגוש דניים, קרי אנשים שצריכים לאורך הצירים הללו (אלנבי בן יהודה, רוטשילד הבימה דיז' סנטר).
בשאר 97% מהצרכים (אנשים לרמת אביב, לרמת החיל, למרכז ודרום ר"ג, לגבעתיים, ליפו, לבת ים, חולון, לככר המדינה, לאזורי חן, לתל ברוך הישנה והחדשה, למסעדת 206 ובכלל לאזור צהלה)
ברור שעדיף אוטובוס.
אבל תפסיקו, ראבאק וקיבינימט, את העליהום הלא מוצדק על מוניות השירות.
יש להן במספר קטן (להערכתי 3% מסך היעדים המבוקשים בגוש דן) יתרון מובהק על אוטובוס.
 

amit1270

New member
אבל מדובר באמצעי מיותר

וואלה, מה אתה אומר?
אני ממשיך לטעון בלהט שבת"א לאורך שני הצירים העיקריים של מוניות השירות עדיף לנסוע, למי שממהר בזמן, במונית שירות ולא באוטובוס.
אתה לא רוצה שאני אחזור על הפתיל מול רתם קפלן (misterK)?
בגדול אוטובוס עדיף ב-97% מן המקרים, אבל ב-3% מהמקרים הגוש דניים, קרי אנשים שצריכים לאורך הצירים הללו (אלנבי בן יהודה, רוטשילד הבימה דיז' סנטר).
בשאר 97% מהצרכים (אנשים לרמת אביב, לרמת החיל, למרכז ודרום ר"ג, לגבעתיים, ליפו, לבת ים, חולון, לככר המדינה, לאזורי חן, לתל ברוך הישנה והחדשה, למסעדת 206 ובכלל לאזור צהלה)
ברור שעדיף אוטובוס.
אבל תפסיקו, ראבאק וקיבינימט, את העליהום הלא מוצדק על מוניות השירות.
יש להן במספר קטן (להערכתי 3% מסך היעדים המבוקשים בגוש דן) יתרון מובהק על אוטובוס.
אבל מדובר באמצעי מיותר
אין למוניות השירות הצדקה אמיתית, שהרי אוטובוס יכול לבצע את אותה משימה בדיוק. הסיבה היחידה שהן ממשיכות להתקיים במקביל לקווי אוטובוס קיימים היא שיש מי שנוח לו שהן ימשיכו להתקיים, אם בשל ה"סטטוס קוו" שמונע הפעלת אוטובוסים בשבת ואם מסיבות אחרות. פרט לכך אין לתופעה הזאת שום הצדקה.
 

down under

New member
אתה קבעת ואני קובע הפוך

אבל מדובר באמצעי מיותר
אין למוניות השירות הצדקה אמיתית, שהרי אוטובוס יכול לבצע את אותה משימה בדיוק. הסיבה היחידה שהן ממשיכות להתקיים במקביל לקווי אוטובוס קיימים היא שיש מי שנוח לו שהן ימשיכו להתקיים, אם בשל ה"סטטוס קוו" שמונע הפעלת אוטובוסים בשבת ואם מסיבות אחרות. פרט לכך אין לתופעה הזאת שום הצדקה.
אתה קבעת ואני קובע הפוך
שכן יש לו הצדקה.
עובדה שבשעה רגילה בימי חול בין השעות 7 ל-7 (07:00 עד 19:00, קרי שעות יום) יש מעל ל-500 נוסעים במוניות שירות בקווים 4,5,16,51,66.
אני מדבר רק על גוש דן הגרעיני (לא כולל רחובות, ראשל"ץ, נס ציונה, מעלה אביונה ומשמר הדרדסים).
ביממה ממוצעת לא כולל שישבת, יש להערכתי בחמשת הקווים הללו מעל ל-15,000 נוסעים.
 

amit1270

New member
זאת לא הצדקה, זאת תוצאה של מצב שיותר הצדקה

אתה קבעת ואני קובע הפוך
שכן יש לו הצדקה.
עובדה שבשעה רגילה בימי חול בין השעות 7 ל-7 (07:00 עד 19:00, קרי שעות יום) יש מעל ל-500 נוסעים במוניות שירות בקווים 4,5,16,51,66.
אני מדבר רק על גוש דן הגרעיני (לא כולל רחובות, ראשל"ץ, נס ציונה, מעלה אביונה ומשמר הדרדסים).
ביממה ממוצעת לא כולל שישבת, יש להערכתי בחמשת הקווים הללו מעל ל-15,000 נוסעים.
זאת לא הצדקה, זאת תוצאה של מצב שיותר הצדקה
את כל אותם נוסעים אפשר להוביל באוטובוסים, רכבות, רכבות קלות או רחפות.
 

down under

New member
ראבאק, עד כמה אפשר להיות קשה קליטה?

זאת לא הצדקה, זאת תוצאה של מצב שיותר הצדקה
את כל אותם נוסעים אפשר להוביל באוטובוסים, רכבות, רכבות קלות או רחפות.
ראבאק, עד כמה אפשר להיות קשה קליטה?
אני מראה לך שביום יום יש לפחות 15,000 איש שמשלמים מכיסם ולא מקבלים הנחות (לא חופשי-יומי, לא חופשי-חודשי, לא חינם לחיילים/עוורים, בלי חצי מחיר לקשישים)
ובוחרים לעשות זאת מרצונם החופשי במונית שירות.
אל תתמם הרי ברור לך שאם קוסם טוב/רשע או פייה טובה עכשיו במטה קסם מעלימה את מוניות השירות ומגלה אל מחוץ למדינה את כל מאות נהגיה, הרי חברות האוטובוסים לא יתגברו
שום קו. אבל שום כלום ושום שמיר או שום ופטרוזיליה.
 

amit1270

New member
אני לא מנסה לטעון שהשירות הניתן כיום הוא טוב

ראבאק, עד כמה אפשר להיות קשה קליטה?
אני מראה לך שביום יום יש לפחות 15,000 איש שמשלמים מכיסם ולא מקבלים הנחות (לא חופשי-יומי, לא חופשי-חודשי, לא חינם לחיילים/עוורים, בלי חצי מחיר לקשישים)
ובוחרים לעשות זאת מרצונם החופשי במונית שירות.
אל תתמם הרי ברור לך שאם קוסם טוב/רשע או פייה טובה עכשיו במטה קסם מעלימה את מוניות השירות ומגלה אל מחוץ למדינה את כל מאות נהגיה, הרי חברות האוטובוסים לא יתגברו
שום קו. אבל שום כלום ושום שמיר או שום ופטרוזיליה.
אני לא מנסה לטעון שהשירות הניתן כיום הוא טוב
ואחת הבעיות היא שלא רוצים לחסל את ענף מוניות השירות... ביצה ותרנגולת...
 

down under

New member
סלח לי, אבל זה סתם קשקוש בא לאובמה

אני לא מנסה לטעון שהשירות הניתן כיום הוא טוב
ואחת הבעיות היא שלא רוצים לחסל את ענף מוניות השירות... ביצה ותרנגולת...
סלח לי, אבל זה סתם קשקוש בא לאובמה
אופס, קשקוש בא לבוש, שוב אופס, קשקוש בלבוש.
מעולם לא הועלה טיעון כזה בפני שר התחבורה או הממונה על התעבורה או כל גוף ו/או דיון רציני (לא כאן בפורום אלא בפורומים של מקבלי החלטות)
שממנו נובע שכל עוד יש מוניות שירות לא משפרים ומגבירים את שירות ותדירות האוטובוסים הרשמיים של דן, אגד, קווים, מטרופולין וסופרבוס. אז חליק ז'נטיל
עם ז'נטיל כזה גג-דד-וו-לל.
 

amit1270

New member
אולי תסביר לי, ברמת העיקרון, בשביל מה צריך

סלח לי, אבל זה סתם קשקוש בא לאובמה
אופס, קשקוש בא לבוש, שוב אופס, קשקוש בלבוש.
מעולם לא הועלה טיעון כזה בפני שר התחבורה או הממונה על התעבורה או כל גוף ו/או דיון רציני (לא כאן בפורום אלא בפורומים של מקבלי החלטות)
שממנו נובע שכל עוד יש מוניות שירות לא משפרים ומגבירים את שירות ותדירות האוטובוסים הרשמיים של דן, אגד, קווים, מטרופולין וסופרבוס. אז חליק ז'נטיל
עם ז'נטיל כזה גג-דד-וו-לל.
אולי תסביר לי, ברמת העיקרון, בשביל מה צריך
שירות מקביל בקווים קיימים? ולא, התשובה "כי יש נוסעים שבוחרים בו" לא מקובלת. זו בדיוק הביצה והתרנגולת שהזכרתי קודם. אני מדבר עכשיו אך ורק ברמת העיקרון.

תחרות? כולנו יודעים שבענף הזה תחרות "אמיתית" לא רק שאינה אפשרית, היא אפילו מזיקה.
מחירים זולים יותר? מי שקובע את המחירים הוא משרד התחבורה.
שיפור השירות? את זה אפשר להשיג גם דרך המפעילים (ורגולטור חזק שידאג שכך אכן יהיה).
 

down under

New member
ברמת העקרון באמת לא צריך אותם

אולי תסביר לי, ברמת העיקרון, בשביל מה צריך
שירות מקביל בקווים קיימים? ולא, התשובה "כי יש נוסעים שבוחרים בו" לא מקובלת. זו בדיוק הביצה והתרנגולת שהזכרתי קודם. אני מדבר עכשיו אך ורק ברמת העיקרון.

תחרות? כולנו יודעים שבענף הזה תחרות "אמיתית" לא רק שאינה אפשרית, היא אפילו מזיקה.
מחירים זולים יותר? מי שקובע את המחירים הוא משרד התחבורה.
שיפור השירות? את זה אפשר להשיג גם דרך המפעילים (ורגולטור חזק שידאג שכך אכן יהיה).
ברמת העקרון באמת לא צריך אותם
ברמת הפרקטיקה הכללית והארץ יזגרוּאלית, בוודאי שצריך אותם. בוו בוודאי שצריך אותם. לא סתם צריך אותם, אפילו לא סתם בוודאי שצריך אותם
אלא בוודאי ובוודאי שצריך אותם.
כי ברור לך, כך אני מקווה, שאם הם יעלמו מן הנוף לא יהיה שום תגבור בשום קו בחברות הרגילות (אגד, דן, קווים, סופרבוס ומטרופולין) שעובדות באותם מסלולים.
 
מה זה יזגרוּאלית?

ברמת העקרון באמת לא צריך אותם
ברמת הפרקטיקה הכללית והארץ יזגרוּאלית, בוודאי שצריך אותם. בוו בוודאי שצריך אותם. לא סתם צריך אותם, אפילו לא סתם בוודאי שצריך אותם
אלא בוודאי ובוודאי שצריך אותם.
כי ברור לך, כך אני מקווה, שאם הם יעלמו מן הנוף לא יהיה שום תגבור בשום קו בחברות הרגילות (אגד, דן, קווים, סופרבוס ומטרופולין) שעובדות באותם מסלולים.
מה זה יזגרוּאלית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה