מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
שום שטויות. גם אני נמצא באלנבי כמעט כל יום.

אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
שום שטויות. גם אני נמצא באלנבי כמעט כל יום.
המוניות כן מעכבות את האוטובוסים, כן חותכות אותם, משאירות אותם באדום, עוצרות לנוסעים בצומת וחוסמות את כל הרחוב ועוד אי אלו מפגעים. אני רואה זאת מדי יום.

מונית שירות במרכז תל אביב לא "יותר מהירה". ברוב המקרים היא אכן מגיעה שנייה לפני האוטובוס גם בהתחלה וגם בסוף המסלול (אלא אם נהג האוטובוס נוסע לאט בצורה מחרידה).
זו סיבה לקיומו של המיתוס לפיה מוניות השירות הן "יותר מהירות". יש נוסעים שאומרים, "היי, המונית הגיעה ראשונה אז ניסע בה", ולכן במצטבר מבזבזים הרבה כסף על הנסיעות האלו במקום להשתמש ברב קו, ולנסוע באוטובוס שמגיע שנייה אחרי וברוב המקרים לא פחות מהיר.
 

down under

New member
יש לי חבר לעבודה

שום שטויות. גם אני נמצא באלנבי כמעט כל יום.
המוניות כן מעכבות את האוטובוסים, כן חותכות אותם, משאירות אותם באדום, עוצרות לנוסעים בצומת וחוסמות את כל הרחוב ועוד אי אלו מפגעים. אני רואה זאת מדי יום.

מונית שירות במרכז תל אביב לא "יותר מהירה". ברוב המקרים היא אכן מגיעה שנייה לפני האוטובוס גם בהתחלה וגם בסוף המסלול (אלא אם נהג האוטובוס נוסע לאט בצורה מחרידה).
זו סיבה לקיומו של המיתוס לפיה מוניות השירות הן "יותר מהירות". יש נוסעים שאומרים, "היי, המונית הגיעה ראשונה אז ניסע בה", ולכן במצטבר מבזבזים הרבה כסף על הנסיעות האלו במקום להשתמש ברב קו, ולנסוע באוטובוס שמגיע שנייה אחרי וברוב המקרים לא פחות מהיר.
יש לי חבר לעבודה
שיש לו רב קו, שוב,יש לו רב קו
אנחנו הרבה פעמים קפצנו או לשוק הכרמל או לכרם התימנים או לפאב המנזר או למסעדה/פאב פראג הקטנה.
רק פעם אחת הגיע האוטובוס בקו X04 קודם ועלינו עליו. במלא נסיעות קודם הגיעה מונית השירות.
ולמרות שיש לו רב קו הוא בלי לחשוב פעמיים הסכים לעלות למונית השירות.

גם לפני חודשיים רמי נויברגר, המנהל של הפורום שבאמת לא אוהב מוניות שירות, אחרי שחזרנו מבר הקוקטיילים הנהדר (מומלץ בחום) במלון
אימפריאל (הירקון פינת טרומפלדור) רצינו לחזור לדרום אלנבי (למקום העבודה שלי, היכן שמכוניתי חכתה בחניה)
והיינו על בן יהודה. הגיעה קודם מונית שירות וכמובן שעלינו עליה.


אם מוניות השירות היו כאלו גרועות כפי שאתה מתאר אותן (בצורה שקרית או טעותית מוגזמת) איש כמעט לא היה נוסע בהן.
ועובדה שאפילו בימי חול בשעות רגילות יש רק בשעה מקרית אחת כמה מאות אם לא אלפי נוסעים במוניות השירות השונות שעוברות בגוש דן.
 

mister K

New member
זה רק מוכיח את המיתוס אבל לא באמת נכון.

יש לי חבר לעבודה
שיש לו רב קו, שוב,יש לו רב קו
אנחנו הרבה פעמים קפצנו או לשוק הכרמל או לכרם התימנים או לפאב המנזר או למסעדה/פאב פראג הקטנה.
רק פעם אחת הגיע האוטובוס בקו X04 קודם ועלינו עליו. במלא נסיעות קודם הגיעה מונית השירות.
ולמרות שיש לו רב קו הוא בלי לחשוב פעמיים הסכים לעלות למונית השירות.

גם לפני חודשיים רמי נויברגר, המנהל של הפורום שבאמת לא אוהב מוניות שירות, אחרי שחזרנו מבר הקוקטיילים הנהדר (מומלץ בחום) במלון
אימפריאל (הירקון פינת טרומפלדור) רצינו לחזור לדרום אלנבי (למקום העבודה שלי, היכן שמכוניתי חכתה בחניה)
והיינו על בן יהודה. הגיעה קודם מונית שירות וכמובן שעלינו עליה.


אם מוניות השירות היו כאלו גרועות כפי שאתה מתאר אותן (בצורה שקרית או טעותית מוגזמת) איש כמעט לא היה נוסע בהן.
ועובדה שאפילו בימי חול בשעות רגילות יש רק בשעה מקרית אחת כמה מאות אם לא אלפי נוסעים במוניות השירות השונות שעוברות בגוש דן.
זה רק מוכיח את המיתוס אבל לא באמת נכון.
 

down under

New member
ברור, ברור, כולם טועים ורק אתה צודק

זה רק מוכיח את המיתוס אבל לא באמת נכון.
ברור, ברור, כולם טועים ורק אתה צודק
אנא אל תשיב יותר לתגובה זו, הוויכוח איתך ממש טפשי, מיותר ונמאס לי.
שבת שלום.
 

mister K

New member
לא כולם טועים, עובדה שהרבה בוחרים באוטובוס.

ברור, ברור, כולם טועים ורק אתה צודק
אנא אל תשיב יותר לתגובה זו, הוויכוח איתך ממש טפשי, מיותר ונמאס לי.
שבת שלום.
לא כולם טועים, עובדה שהרבה בוחרים באוטובוס.
לדעתי אפילו רוב הנוסעים.
הויכוח הזה ממש לא מיותר ואם אני אשיב או לא, את זה אני אחליט.
החלטתי כפי שאתה רואה היא כן להשיב...
 

down under

New member
מעניין הוא שבכל הנסיעות שלי במוניות

זה רק מוכיח את המיתוס אבל לא באמת נכון.
מעניין הוא שבכל הנסיעות שלי במוניות
השירות, מעולם אבל מעולם לא עקף אותנו האוטובוס בקו בו הייתי
צריך אותו. מעולם.
אז טכנית-פיסית איך יכול להיות שהאוטובוס מהיר יותר?!?

עוד יתרון לנוסע הוא שמונית מורידה היכן שהנוסע מבקש, אוטובוס רק בתחנות.
 

mister K

New member
לי כן יצא לראות שאוטובוס באותו קו עוקף מונית.

מעניין הוא שבכל הנסיעות שלי במוניות
השירות, מעולם אבל מעולם לא עקף אותנו האוטובוס בקו בו הייתי
צריך אותו. מעולם.
אז טכנית-פיסית איך יכול להיות שהאוטובוס מהיר יותר?!?

עוד יתרון לנוסע הוא שמונית מורידה היכן שהנוסע מבקש, אוטובוס רק בתחנות.
לי כן יצא לראות שאוטובוס באותו קו עוקף מונית.
אבל זה נכון שבשל סגנון נהיגתם של נהגי מוניות השירות, הדבר פחות נפוץ.
עצם העובדה שהמונית מורידה היכן שהנוסע מבקש היא אולי יתרון לדעת חלק מהאנשים, אך לדעתי זהו חיסרון בשל הסיכון הבטיחותי שבדבר ובשל עיכוב התנועה ברחוב (ובייחוד תנועת האוטובוסים).
 

raminec

New member
זה שנהג מונית מוכן להוריד אותך

מעניין הוא שבכל הנסיעות שלי במוניות
השירות, מעולם אבל מעולם לא עקף אותנו האוטובוס בקו בו הייתי
צריך אותו. מעולם.
אז טכנית-פיסית איך יכול להיות שהאוטובוס מהיר יותר?!?

עוד יתרון לנוסע הוא שמונית מורידה היכן שהנוסע מבקש, אוטובוס רק בתחנות.
זה שנהג מונית מוכן להוריד אותך
במקום שמסכן את חייך ואת חיי הנוסעים ברכבים שמסביב זה לא תמיד כזה יתרון עצום.
 

אורי404

New member
ברבו, שמונית תעקוף אוטובוס

מעניין הוא שבכל הנסיעות שלי במוניות
השירות, מעולם אבל מעולם לא עקף אותנו האוטובוס בקו בו הייתי
צריך אותו. מעולם.
אז טכנית-פיסית איך יכול להיות שהאוטובוס מהיר יותר?!?

עוד יתרון לנוסע הוא שמונית מורידה היכן שהנוסע מבקש, אוטובוס רק בתחנות.
ברבו, שמונית תעקוף אוטובוס
אחרי, שהיא מתמלאת בעשרה נוסעים (בקווים שונים זה קורה ביתר דילוג), לא נותר לנהג אלא להמשיך לאוטובוס.
אוטובוס, לעומת זאת גם אם יהיה מלא בישיבה ובעמידה (הכוונה לעירוניים ולא לבינעירוניים, המוגבלים ב-10 עומדים), יעצור בתחנות השונות לאיסוף נוסעים.
 

אורי404

New member
צ"ל ברור ולא ברבו

ברבו, שמונית תעקוף אוטובוס
אחרי, שהיא מתמלאת בעשרה נוסעים (בקווים שונים זה קורה ביתר דילוג), לא נותר לנהג אלא להמשיך לאוטובוס.
אוטובוס, לעומת זאת גם אם יהיה מלא בישיבה ובעמידה (הכוונה לעירוניים ולא לבינעירוניים, המוגבלים ב-10 עומדים), יעצור בתחנות השונות לאיסוף נוסעים.
צ"ל ברור ולא ברבו
 

olli3

New member
מנהל
מוניות 4 תמיד חוסמות את קו 4 בפניה לדיזינגוף.

אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
מוניות 4 תמיד חוסמות את קו 4 בפניה לדיזינגוף.
הן עומדות ברמזור ראשונות, כשהרמזור מתחלף לירוק הן ממשיכות לעמוד במקום, עד השנייה שלפני שהרמזור מתחלף, הן פונות שמאלה וקו 4 מאחורה נשאר במקום (יחד עם עוד קווים).

חוץ מזה שמה שרותם כתב, הן עוצרות על מעבר חציה, לפניו או אחריו, מפריעות להולכי הרגל, מפריעות לתנועה באופן כללי וזה עוד יותר נפוץ בציר ז'בוטינסקי בו הן תוקעות את הנת"צ ואוטובוסים שנוסעים בו נאלצים לעצור ולנסות לזלוג שמאלה לנתיב האמצעי, לרוב ללא הצלחה מה שמאלץ אותם להמתין שמונית הישורת תואיל בטובה להתחיל לנסוע...

ובדיזינגוף, גם אם תסע עם רכב פרטי ולא תעצור בשום מקום, אתה תעמוד בכל רמזור. יצא לי כמה פעמים לנהוג בדיזינגוף ותמיד היה צמוד אליי אוטבווס מסויים, פעם קו 129 (שגם מתמהמה בכל תחנה), לא משנה כמה עקפתי אותו, תמיד הוא נעמד מאחורי ברמזור. פעמים אחרות עם קווים רבים אחרים שפשוט תמיד נדבקו אליי (129 זכור לי, כי הוא היה עמוס בצורה מפחידה ועצר להרבה זמן בכל תחנה - יחסית).

חוץ מזה שכנוסע באוטובוס, בכל פעם שמונית שירות חותכת או עוצרת באופן מפתיע כי מישהו הרים את היד ורוצה שהיא תעצור - הנהג באוטובוס בו אני נוסע, נאלץ לבלום בפתאומיות, מה שגורם לכולם לעוף בתוך האוטובוס.

כמה פעמים חתכו אותי בעצמי כשנהגתי ברכב שלי, בלי שהם מאותתים בכלל. פשוט נכנסים לי לנתיב. אבל לי לא אכפת, אני אשמח שיכנסו לי ברכב, אני מתבאס כשזה לא קורה :) ואז הם מקללים אותי שלא נתתי להם "להשתלב" עלאק.

בשבילי מוניות שירות זה הסרטן של הכביש.
 

mister K

New member
לא רק בפנייה לדיזינגוף.

מוניות 4 תמיד חוסמות את קו 4 בפניה לדיזינגוף.
הן עומדות ברמזור ראשונות, כשהרמזור מתחלף לירוק הן ממשיכות לעמוד במקום, עד השנייה שלפני שהרמזור מתחלף, הן פונות שמאלה וקו 4 מאחורה נשאר במקום (יחד עם עוד קווים).

חוץ מזה שמה שרותם כתב, הן עוצרות על מעבר חציה, לפניו או אחריו, מפריעות להולכי הרגל, מפריעות לתנועה באופן כללי וזה עוד יותר נפוץ בציר ז'בוטינסקי בו הן תוקעות את הנת"צ ואוטובוסים שנוסעים בו נאלצים לעצור ולנסות לזלוג שמאלה לנתיב האמצעי, לרוב ללא הצלחה מה שמאלץ אותם להמתין שמונית הישורת תואיל בטובה להתחיל לנסוע...

ובדיזינגוף, גם אם תסע עם רכב פרטי ולא תעצור בשום מקום, אתה תעמוד בכל רמזור. יצא לי כמה פעמים לנהוג בדיזינגוף ותמיד היה צמוד אליי אוטבווס מסויים, פעם קו 129 (שגם מתמהמה בכל תחנה), לא משנה כמה עקפתי אותו, תמיד הוא נעמד מאחורי ברמזור. פעמים אחרות עם קווים רבים אחרים שפשוט תמיד נדבקו אליי (129 זכור לי, כי הוא היה עמוס בצורה מפחידה ועצר להרבה זמן בכל תחנה - יחסית).

חוץ מזה שכנוסע באוטובוס, בכל פעם שמונית שירות חותכת או עוצרת באופן מפתיע כי מישהו הרים את היד ורוצה שהיא תעצור - הנהג באוטובוס בו אני נוסע, נאלץ לבלום בפתאומיות, מה שגורם לכולם לעוף בתוך האוטובוס.

כמה פעמים חתכו אותי בעצמי כשנהגתי ברכב שלי, בלי שהם מאותתים בכלל. פשוט נכנסים לי לנתיב. אבל לי לא אכפת, אני אשמח שיכנסו לי ברכב, אני מתבאס כשזה לא קורה :) ואז הם מקללים אותי שלא נתתי להם "להשתלב" עלאק.

בשבילי מוניות שירות זה הסרטן של הכביש.
לא רק בפנייה לדיזינגוף.
גם בפנייה מדרך בגין לאלנבי. אפשר לומר שכבר קיימת שם "תחנה" מוכרת למוניות 4 ו-5 ממש על הסיבוב.
כמובן שהעצירה שם אינה בטיחותית בעליל ומעכבת את כל האוטובוסים בקווים 4, 5, 31, 70, 142 שבאים לפנות ימינה.
ואפשר לתת עוד הרבה דוגמאות.
 

alantan

New member
גם אם מה שכתבת נכון (ואני לא מסכים)

אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
גם אם מה שכתבת נכון (ואני לא מסכים)
המוניות מבצעות קניבליזציה של קווים רווחיים ומביאים לירידה ביעילות התפעולית של הרשת כולה. כי בסופו של דבר חברת "דן" מקבלת סכום של סבסוד של קווים לא-רווחיים על בסיס התקבולים מהקווים הרווחיים שלה.

כמו כן, המוניות מעכבות את הנסיעה בצורה משמעותית בבן יהודה לכיוון דרום ששם מופע הרמזור של הרת"צ הוא קצרצר עם המתנה לא קצרה למופע הבא*. וכן - יצא לי לחוות בעצמי לפני כשנתיים מונית שירות זוחלת ב-5 עד 10 קמ"ש כשקו 4 תקוע מאחוריו, עובר בצהוב ברמזור ותוקע את האוטובוס ברמזור אדום. אחרי שעבר את הצומת, המונית הגבירה מהירות.

*שזה כבר נושא לדיון אחר - למה אין עדיפות לרת"צ ברמזור
 

down under

New member
אותי ואת מרבית הציבור זה לא מעניין

גם אם מה שכתבת נכון (ואני לא מסכים)
המוניות מבצעות קניבליזציה של קווים רווחיים ומביאים לירידה ביעילות התפעולית של הרשת כולה. כי בסופו של דבר חברת "דן" מקבלת סכום של סבסוד של קווים לא-רווחיים על בסיס התקבולים מהקווים הרווחיים שלה.

כמו כן, המוניות מעכבות את הנסיעה בצורה משמעותית בבן יהודה לכיוון דרום ששם מופע הרמזור של הרת"צ הוא קצרצר עם המתנה לא קצרה למופע הבא*. וכן - יצא לי לחוות בעצמי לפני כשנתיים מונית שירות זוחלת ב-5 עד 10 קמ"ש כשקו 4 תקוע מאחוריו, עובר בצהוב ברמזור ותוקע את האוטובוס ברמזור אדום. אחרי שעבר את הצומת, המונית הגבירה מהירות.

*שזה כבר נושא לדיון אחר - למה אין עדיפות לרת"צ ברמזור
אותי ואת מרבית הציבור זה לא מעניין
ואתה, דרך אגב, רק מחזק את הטענה שמי שצריך לאורך הצירים שרשמתי, יהיו לו יותר מהר עם מוניות שירות.
כי בעצמך רשמת שהן מעכבות בבן יהודה דרומה את האוטובוסים, ככה שברור בעליל או ברור ברורותיים שמי שהיה במונית
הספיק לעבור את הצומת בירוק הנוכחי ואלו שבאוטובוס לא.


שוב, בשני צירים עיקריים ובשניהם בלבד, יותר מהר במונית שירות מאשר באוטובוס רשמי של דן/אגד/קווים/מטרופולין/יו_ניים_איט.
מי שצריך לאורך צפון העליה, כל אלנבי וכל בן יהודה
וכן מי שצריך החל מיהודה הלוי פינת אלנבי ועד הבימה או עד דיזנגוף סנטר, ברור לאללה ובעליל עליליל העלילים שיותר מהר מונית שירות.


כפוף לכל המגבלות: העדר כרטוס משותף, אין כרטיסי הנחה, אין חינם לחיילים, אין יומי חופשי וכו', אין הנחה לפנסיונרים או לעוורים וכו' וכו' וכו'.
אגב, לנסיעה מקרית זה יותר זול בשירות מאשר באוטומוביל-אומניבוס, שכן שם זה 6 שקלים ובאוטומוביל-אומניבוס זה 6.60 ₪.


הסיבות לנסיעה באוטובוס:
מי שבכל זאת צריך ליעדים מחוץ לשני המסלולים הללו,
מי שיש לו רב קו ולא רוצה להוציא עוד 6 ₪ מיותרים,
יעדים רבים יותר במרבית קווי האוטובוס מאשר במוניות השירות,
הנחה לפנסיונרים, עוורים ולחיילים כמדומני חינם חינמוביץ',
נהג אמין ורגוע יותר עפ"י רוב (באוטובוס מאשר במונית השירות)
 
זה שיותר מהר לנסוע במוניות שירות,

אותי ואת מרבית הציבור זה לא מעניין
ואתה, דרך אגב, רק מחזק את הטענה שמי שצריך לאורך הצירים שרשמתי, יהיו לו יותר מהר עם מוניות שירות.
כי בעצמך רשמת שהן מעכבות בבן יהודה דרומה את האוטובוסים, ככה שברור בעליל או ברור ברורותיים שמי שהיה במונית
הספיק לעבור את הצומת בירוק הנוכחי ואלו שבאוטובוס לא.


שוב, בשני צירים עיקריים ובשניהם בלבד, יותר מהר במונית שירות מאשר באוטובוס רשמי של דן/אגד/קווים/מטרופולין/יו_ניים_איט.
מי שצריך לאורך צפון העליה, כל אלנבי וכל בן יהודה
וכן מי שצריך החל מיהודה הלוי פינת אלנבי ועד הבימה או עד דיזנגוף סנטר, ברור לאללה ובעליל עליליל העלילים שיותר מהר מונית שירות.


כפוף לכל המגבלות: העדר כרטוס משותף, אין כרטיסי הנחה, אין חינם לחיילים, אין יומי חופשי וכו', אין הנחה לפנסיונרים או לעוורים וכו' וכו' וכו'.
אגב, לנסיעה מקרית זה יותר זול בשירות מאשר באוטומוביל-אומניבוס, שכן שם זה 6 שקלים ובאוטומוביל-אומניבוס זה 6.60 ₪.


הסיבות לנסיעה באוטובוס:
מי שבכל זאת צריך ליעדים מחוץ לשני המסלולים הללו,
מי שיש לו רב קו ולא רוצה להוציא עוד 6 ₪ מיותרים,
יעדים רבים יותר במרבית קווי האוטובוס מאשר במוניות השירות,
הנחה לפנסיונרים, עוורים ולחיילים כמדומני חינם חינמוביץ',
נהג אמין ורגוע יותר עפ"י רוב (באוטובוס מאשר במונית השירות)
זה שיותר מהר לנסוע במוניות שירות,
לא אומר שלא צריך להכחיד אותן. הן מאיטות את שאר התנועה ובעקיפין גם את עצמן. אלו באלנבי ובן יהודה היתה כניסה רק לכלי רכב שיכולים להכיל מעל 20 איש, היית מגיע עוד יותר מהר ממה שאתה מגיע היום במונית שירות.
 

orchilit

New member
בעזריאלי מוניות שירות ת מ י ד חוסמות ומעכבות

אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
בעזריאלי מוניות שירות ת מ י ד חוסמות ומעכבות
את האוטובוסים שרוצים לעצור בשתי התחנות הראשונות (של קווי x60 ואריאל, ושל x71), הן עוד עומדות להן במרחק של איזה מטר ומשהו מהכביש ולפעמים אפילו מצליחות לחסום גם את הנתיב האמצעי.
 

טשאפק 2

New member
אמת ויציב

בעזריאלי מוניות שירות ת מ י ד חוסמות ומעכבות
את האוטובוסים שרוצים לעצור בשתי התחנות הראשונות (של קווי x60 ואריאל, ושל x71), הן עוד עומדות להן במרחק של איזה מטר ומשהו מהכביש ולפעמים אפילו מצליחות לחסום גם את הנתיב האמצעי.
אמת ויציב
 

cwen

New member
יצא לי יותר מפעם אחת לעמוד בבוגרשוב

אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
יצא לי יותר מפעם אחת לעמוד בבוגרשוב
ולראות איך מונית 66 נוסעת באיטיות איומה לפני האוטובוס, ומקפידה לתקוע אותו ברמזור, ואז היא שועטת קדימה.
 

droriko

New member


ברור שהן מגיעות שנייה לפני האוטובוס.
הם גם מעכבות את האוטובוסים בכוונה.
ועדיין הן לא "יותר מהירות" מכיוון שהאוטובוס שהן מעכבות ומגיע שנייה אחריהן, נוסע אחריהן כל הדרך.
 

אורי404

New member
חלו שינויים מסויימים מסביב

החשיבה לפיה מוניות שירות טובות יותר.
וגם "מהירות יותר".
נפוצה בעיקר אצל תל אביבים סטלנים וכאלו שאין להם רב קו.
יש לי חבר שממליץ כל הזמן על מוניות שירות ולא מציין את האוטובוסים שעוברים באותו קטע נסיעה, למרות שהם עוברים בתדירות אסטרונומית של כל דקה בערך.
הסיבה לכך לדעתי היא העובדה שהמוניות פועלות 24/7 והאוטובוסים לא. לכן מי שנוסע בהן בזמני עוצר הלילה ועוצר הסופ"ש הבזויים, כבר ממליץ עליהן אוטומטית בכל ימות השבוע.
חלו שינויים מסויימים מסביב
בין היתר:
* מת"צים - מוניות השירות מוחות על כך, שאין להן אישור לנסוע במת"צים. בינתיים המת"צ בפתח תקווה נסגר, אבל כאשר הוא פעל, הם לא היו, בלשון המעטה מרוצים מהמצב.
* שינוי בתעריפי הנסיעה באוטובוסים: שתי נסיעות ברב קו בשעה וחצי, הוזלת מחירי הנסיעה (למשל פתח תקווה-תל אביב או פתח תקווה-ראשון לציון) וכרטוס משותף בין ארבעת חברות האוטובוסים בגוש דן.
בקווי תל אביב-פתח תקווה או בקו 164 מהבחינה הזו עדיפה הנסיעה באוטובוסים. בינתיים בארגון מוניות השירות מוחים על כך, שאין להם "רב קו" ובאותה הזדמנות פרסמו בקשה לסבסוד לאזרחים ותיקים ולהחנות אחרות.
* הרחבת שירות האוטובוסים באלנבי: הרחבת השירות עם מזלגי קו 4. איך נאמר את זה? במוניות השירות 'התרגשו' מהמהלך הזה.
* שירות אוטובוסים ביישובים לא-יהודיים: למשל קו 5 "קווים" כפר קאסם-פתח תקווה. בקו האוטובוס נוסעים לא מעטים במהלך כל שעות היום. גם כאן 'התרגשו' מוניות השירות. כעת באזור אום על פחם ויתר יישובי ואדי ערה יש לראשונה שירות אוטובוסים. אולי גם שם תהיה (או שכבר יש) 'התרגשות'.
* בקרוב שירות אוטובוסים ליד תחנת הרכבת בית יהושע: כיום הרב הכולל של שירות התחבורה הציבורית המשלים לרכבות הוא של מוניות השירות. בעוד מספר חודשים, כאשר "קווים" יתחילו לפעול באזור, יהיה שירות אוטובוסים, שיעבור קרוב לתחנת הרכבת. בין היתר קווי אוטובוס מכיוון צורן/קדימה לנתניה דרך כביש 553. אמנם עדיין צפוי להיות שירות גדול יותר במוניות השירות. אך עדיין לראשונה יהיה שינוי מסוים, אחרי השינוי המינורי עם קווי אוטובוס, שנוסעים מ/לתחנת בית יהושע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה