מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
*צ"ל: 378 לעומת 353.

גם זה "קווים מהירים יוצאים מהתמח"ת" זה מיתוס.
בפועל, רוב הקווים שיוצאים מהתמח"ת לא יותר מהירים מקווים שיוצאים מרכבת מרכז ומנקודות אחרות בגוש דן.
להיפך, לרוב הקווים שיוצרים מרכבת מרכז יותר מהירים מהקווים היוצאים מהתמח"ת (280/281 לעומת 312/320, 375 לעומת 369, 378 לעומת 369, 274 לעומת 201/301 ועוד).
לגבי קו 400 אין מה לדאוג, מעולם לא קרה שעליתי עליו בבר אילן לכיוון ירושלים ולא היה לי מקום ישיבה. בשעות העומס הקו מתמלא שם ובאלוף שדה ולא בתוך בני ברק (שם רוב הנוסעים מעדיפים את 402).
*צ"ל: 378 לעומת 353.
 
אגב קו 70

אחד המקרים החמורים שנתקלתי בהם...
שלושה או ארבעה צעירים שחיכו בצומת גהה לקו 68 וכשבא 70 או 64 (זה היה לפני הרפורמה), שאלו את הנהג אם הוא מגיע לתמח"ת.
כשהנהג הגדיל ראש ושאל אותם לאן הם צריכים להגיע, הם אמרו שלתחנה המרכזית. כשהתעקש ושאל אותם למה, הם ענו: "כדי להגיע ל...ירושלים!"
השכנועים וניסיונות ההסבר של הנהג לגבי קו 400 ממחלף גבעת שמואל ואפילו 480 מרכבת מרכז לא עזרו, חבורת הטמבלים העקשנים נשארו לעמוד בתחנה ולחכות לקו 68 (עזבו שגם היה להם 51 במת"צ)...

מכיוון שזה היה מקרה כל כך חמור, עובדה שאני זוכר אותו עד עכשיו.
אגב קו 70
אני נוסע בקו הזה קבוע מרמת גן לתל אביב, ומדי פעם יוצא לי לשכנע נוסע מבולבל לרדת ברכבת מרכז במקום להמשיך לתחנה המרכזית.
 

luckydude

Active member
בתור מתבונן מהצד בשרשור ההכוונה,

תמח"תת

מחלה שהסימפטום שלה הוא קיבעון לפיו התמח"ת היא המקום היחיד בגוש דן אליו מגיעים אוטובוסים בינעירוניים.
אפשר להשתגע מלראות אנשים נוסעים אליה מכל רחבי גוש דן כדי להחליף אוטובוס, כשבמקרים מסוימים יש להם אוטובוס ליעד ממש מעבר לרחוב.
בפועל התמח"ת מקושרת גרוע מאוד אפילו לאזורים מסוימים אפילו בתל אביב עצמה, בזמן שמקומות אחרים כמו רכבת מרכז למשל מקושרים הרבה יותר טוב.
אבל רק משום שקוראים לה "תחנה מרכזית", אנשים חושבים שהיא כמו תחנות מרכזיות בערים אחרות בארץ ורק אליה מגיעים אוטובוסים. דבר שאינו נכון כבר יותר מ-20 שנה.
בתור מתבונן מהצד בשרשור ההכוונה,
התכיפות הגבוהה של שאלות בסגנון ״איך אני מגיע/ה לתחמ״ת״ מדהימה אותי מחדש כל פעם. אולי מתחת לתחנה ישנה עיר תת קרקעית רבת אוכלוסיה שלא יודעים עליה. הרי כך או כל ככל שיורדים עמוק יותר בה המסתורין מתגבר.
 
לא רק בתל אביב גם בבאר שבע וראשון

תמח"תת

מחלה שהסימפטום שלה הוא קיבעון לפיו התמח"ת היא המקום היחיד בגוש דן אליו מגיעים אוטובוסים בינעירוניים.
אפשר להשתגע מלראות אנשים נוסעים אליה מכל רחבי גוש דן כדי להחליף אוטובוס, כשבמקרים מסוימים יש להם אוטובוס ליעד ממש מעבר לרחוב.
בפועל התמח"ת מקושרת גרוע מאוד אפילו לאזורים מסוימים אפילו בתל אביב עצמה, בזמן שמקומות אחרים כמו רכבת מרכז למשל מקושרים הרבה יותר טוב.
אבל רק משום שקוראים לה "תחנה מרכזית", אנשים חושבים שהיא כמו תחנות מרכזיות בערים אחרות בארץ ורק אליה מגיעים אוטובוסים. דבר שאינו נכון כבר יותר מ-20 שנה.
לא רק בתל אביב גם בבאר שבע וראשון
 
שאלות מוזרות במיוחד בשרשור ההכוונה

לא רק בתל אביב גם בבאר שבע וראשון
שאלות מוזרות במיוחד בשרשור ההכוונה
מכילות את צירוף המילים "מראשון לציון, לא משנה מאיפה".
הרי לחצות את ראשון לציון לוקח יותר זמן מאשר להגיע ממנה לתל אביב.
 
יש דבר אחד יחודי וחיובי לתמחת

תמח"תת

מחלה שהסימפטום שלה הוא קיבעון לפיו התמח"ת היא המקום היחיד בגוש דן אליו מגיעים אוטובוסים בינעירוניים.
אפשר להשתגע מלראות אנשים נוסעים אליה מכל רחבי גוש דן כדי להחליף אוטובוס, כשבמקרים מסוימים יש להם אוטובוס ליעד ממש מעבר לרחוב.
בפועל התמח"ת מקושרת גרוע מאוד אפילו לאזורים מסוימים אפילו בתל אביב עצמה, בזמן שמקומות אחרים כמו רכבת מרכז למשל מקושרים הרבה יותר טוב.
אבל רק משום שקוראים לה "תחנה מרכזית", אנשים חושבים שהיא כמו תחנות מרכזיות בערים אחרות בארץ ורק אליה מגיעים אוטובוסים. דבר שאינו נכון כבר יותר מ-20 שנה.
יש דבר אחד יחודי וחיובי לתמחת
יש מהתמחת אוטובוסים לכל מקום כמעט בארץ כולה ואף קראתי פעם שלכל מקום.
 

mister K

New member
החשיבה לפיה מוניות שירות טובות יותר.

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
החשיבה לפיה מוניות שירות טובות יותר.
וגם "מהירות יותר".
נפוצה בעיקר אצל תל אביבים סטלנים וכאלו שאין להם רב קו.
יש לי חבר שממליץ כל הזמן על מוניות שירות ולא מציין את האוטובוסים שעוברים באותו קטע נסיעה, למרות שהם עוברים בתדירות אסטרונומית של כל דקה בערך.
הסיבה לכך לדעתי היא העובדה שהמוניות פועלות 24/7 והאוטובוסים לא. לכן מי שנוסע בהן בזמני עוצר הלילה ועוצר הסופ"ש הבזויים, כבר ממליץ עליהן אוטומטית בכל ימות השבוע.
 
יש כמה מקומות שהן יעילות יותר

החשיבה לפיה מוניות שירות טובות יותר.
וגם "מהירות יותר".
נפוצה בעיקר אצל תל אביבים סטלנים וכאלו שאין להם רב קו.
יש לי חבר שממליץ כל הזמן על מוניות שירות ולא מציין את האוטובוסים שעוברים באותו קטע נסיעה, למרות שהם עוברים בתדירות אסטרונומית של כל דקה בערך.
הסיבה לכך לדעתי היא העובדה שהמוניות פועלות 24/7 והאוטובוסים לא. לכן מי שנוסע בהן בזמני עוצר הלילה ועוצר הסופ"ש הבזויים, כבר ממליץ עליהן אוטומטית בכל ימות השבוע.
יש כמה מקומות שהן יעילות יותר
למשל מוניות 164 , ומוניות שירות בראשון ובחיפה שנותנות שירות יותר טוב במקומות מסויימים.
 

mister K

New member
לא בתל אביב ובטח שלא במרכז תל אביב.

יש כמה מקומות שהן יעילות יותר
למשל מוניות 164 , ומוניות שירות בראשון ובחיפה שנותנות שירות יותר טוב במקומות מסויימים.
לא בתל אביב ובטח שלא במרכז תל אביב.
לשם משוייך המקרה שציינתי קודם ודווקא שם נפוצה הסטיגמה הזאת...
גם בנוגע למוניות 164 ומוניות השירות בחיפה, אני חולק עליך. בתוך ראשל"צ אני לא כל כך בקיא.
 
מי שמתעקש לחכות לאוטובוס 164 במקום

לא בתל אביב ובטח שלא במרכז תל אביב.
לשם משוייך המקרה שציינתי קודם ודווקא שם נפוצה הסטיגמה הזאת...
גם בנוגע למוניות 164 ומוניות השירות בחיפה, אני חולק עליך. בתוך ראשל"צ אני לא כל כך בקיא.
מי שמתעקש לחכות לאוטובוס 164 במקום
מונית עלול לחכות עוד 20 דקות, בנוסף לביטול הסיבוב באלוף שדה.
בתוך ראשון יש למוניות מסלולים שונים קצת משל האוטובוס בנוסף יש כרטיסיה אלקטרונית כבר כמה שנים, וגם הם מקצרים כאשר המונית מלאה ואין ביקוש לשכונות.
 

אורי404

New member
לדעתי את צריך להרחיב את השירות

מי שמתעקש לחכות לאוטובוס 164 במקום
מונית עלול לחכות עוד 20 דקות, בנוסף לביטול הסיבוב באלוף שדה.
בתוך ראשון יש למוניות מסלולים שונים קצת משל האוטובוס בנוסף יש כרטיסיה אלקטרונית כבר כמה שנים, וגם הם מקצרים כאשר המונית מלאה ואין ביקוש לשכונות.
לדעתי את צריך להרחיב את השירות
20 דקות במשך היום, זוהי לא תדירות גבוהה.
כך למשל בקטע בית דגן-מחלף דגן, שהוא קטע קצר לנסיעה זמן ההמתנה דומה ואף ארוך, מזמן הנסיעה.
או שיתגברו את קו 164 או שיפתחו קווים משיקים/קווי מזלג לקו 164, שיביאו לתדירות משולבת נאותה.
 
מסכים בהחלט.

לדעתי את צריך להרחיב את השירות
20 דקות במשך היום, זוהי לא תדירות גבוהה.
כך למשל בקטע בית דגן-מחלף דגן, שהוא קטע קצר לנסיעה זמן ההמתנה דומה ואף ארוך, מזמן הנסיעה.
או שיתגברו את קו 164 או שיפתחו קווים משיקים/קווי מזלג לקו 164, שיביאו לתדירות משולבת נאותה.
מסכים בהחלט.
 

olli3

New member
מנהל
164 תמיד צמודים לאוטובוס. הם גם מסיימים עם

יש כמה מקומות שהן יעילות יותר
למשל מוניות 164 , ומוניות שירות בראשון ובחיפה שנותנות שירות יותר טוב במקומות מסויימים.
164 תמיד צמודים לאוטובוס. הם גם מסיימים עם
האוטובוס ולא פעילים בשעות הלילה לאחר גמר השירות של האוטובוס.

אם יוצא שבכל המונית אנשים רוצים להגיע לרחובות, אז המונית מהירה. אבל לא תמיד זה כך.
 
טעות יש שעות שמגיעה מונית ואחריה לא מגיעה

164 תמיד צמודים לאוטובוס. הם גם מסיימים עם
האוטובוס ולא פעילים בשעות הלילה לאחר גמר השירות של האוטובוס.

אם יוצא שבכל המונית אנשים רוצים להגיע לרחובות, אז המונית מהירה. אבל לא תמיד זה כך.
טעות יש שעות שמגיעה מונית ואחריה לא מגיעה
אוטובוס. בשעות הערב זה קורה לעיתים.
 

down under

New member
כאחד שעובד באלנבי אני יכול בבטחה

החשיבה לפיה מוניות שירות טובות יותר.
וגם "מהירות יותר".
נפוצה בעיקר אצל תל אביבים סטלנים וכאלו שאין להם רב קו.
יש לי חבר שממליץ כל הזמן על מוניות שירות ולא מציין את האוטובוסים שעוברים באותו קטע נסיעה, למרות שהם עוברים בתדירות אסטרונומית של כל דקה בערך.
הסיבה לכך לדעתי היא העובדה שהמוניות פועלות 24/7 והאוטובוסים לא. לכן מי שנוסע בהן בזמני עוצר הלילה ועוצר הסופ"ש הבזויים, כבר ממליץ עליהן אוטומטית בכל ימות השבוע.
כאחד שעובד באלנבי אני יכול בבטחה
לאמר לך שבמפורש מרבית המקרים שבהם אני צריך לצפון הרחוב (ו/או לדרומו של בן יהודה)
או לאזור הבימה, מנסיון עשיר של 3 שנים באותו מקום עבודה בדרום אלנבי,
מונית השירות מגיעה לפני האוטובוס של דן/קווים באותו מסלול.

חד משמעי וחד וחלק.

אפילו רמי נח' (נו, רמי'ש המנהל, זה שאני בצחוק קורא לו נויברגר) כשחזרנו מבילוי לפני חודשיים בבר ברח' הירקון לקחנו בחזרה מונית שירות כי היא הגיעה לפני האוטובוס.
 

mister K

New member
ברור שהן מגיעות שנייה לפני האוטובוס.

כאחד שעובד באלנבי אני יכול בבטחה
לאמר לך שבמפורש מרבית המקרים שבהם אני צריך לצפון הרחוב (ו/או לדרומו של בן יהודה)
או לאזור הבימה, מנסיון עשיר של 3 שנים באותו מקום עבודה בדרום אלנבי,
מונית השירות מגיעה לפני האוטובוס של דן/קווים באותו מסלול.

חד משמעי וחד וחלק.

אפילו רמי נח' (נו, רמי'ש המנהל, זה שאני בצחוק קורא לו נויברגר) כשחזרנו מבילוי לפני חודשיים בבר ברח' הירקון לקחנו בחזרה מונית שירות כי היא הגיעה לפני האוטובוס.
ברור שהן מגיעות שנייה לפני האוטובוס.
הם גם מעכבות את האוטובוסים בכוונה.
ועדיין הן לא "יותר מהירות" מכיוון שהאוטובוס שהן מעכבות ומגיע שנייה אחריהן, נוסע אחריהן כל הדרך.
 

down under

New member
אתה מקשקש שטויות

ברור שהן מגיעות שנייה לפני האוטובוס.
הם גם מעכבות את האוטובוסים בכוונה.
ועדיין הן לא "יותר מהירות" מכיוון שהאוטובוס שהן מעכבות ומגיע שנייה אחריהן, נוסע אחריהן כל הדרך.
אתה מקשקש שטויות
לפחות לגבי רח' אלנבי ושד' רוטשילד (אני נמצא שם כל יום כבר 3 שנים וחצי).

אני מעולם לא ראיתי מונית שירות חוסמת אוטובוס בקווים לאורך הרחוב הזה.
מי שצריך את ציר אלנבי-בן יהודה או את ציר רוטשילד-הבימה-דינזגוף סנטר,
חד משמעי שלאורך שעות היום הרגילות (בין 7 בבוקר ל-7 בערב) מנסיון עצום של מאות התבוננויות
וקרוב ל-10 נסיעות (המתנתי בתחנה ואמרתי לעצמי שאני עולה על מה שמגיע קודם. אף פעם אחת, אף פעם אחת לא קרה
שהאוטובוס הגיע קודם).


הן כן יותר מהירות שכן הן ממלאות 10 נוסעים וזהו, הן לא תעצורנה כשהן מלאות כמו שאוטובוס כן יעצור אלא אם כן
כבר יש בו 25 או 30 איש בעמידה.

רתם, לא יעזור לך, למספר מאוד אבל ממש מאוד מצומצם של מסלולים, ורשמתי אותם ובכל זאת אחזור, ציר אלנבי-בן יהודה וציר רוטשילד-הבימה-דיזנגוף סנטר
בשני צירים אלו
אם תבצע 100 בדיקות (50 לכל ציר) תגלה שב-85% מן המקרים מונית השירות הגיעה קודם.

ברור שאין להן רב קו, ברור שאי אפשר לבצע נסיעת המשך, ברור שהן מכסות אולי, גג, רק 7% מהשטח התח"צי של גוש דן בכלל ות"א בפרט,
אבל מי שבכל זאת צריך במסלולים שרשמתי להגיע מהכא להתם במהירות אז גם בשעות הפעילות של אוטובוסים (שלא לדבר על שבתות וחגים) במונית שירות
זה יהיה יותר מהר ברוב המאוד מוחץ של המקרים.

שוב, 10 נסיעות שבאמת הייתי צריך בשלוש השנים האחרונות + מאות התבוננויות, כל פעם שקפצתי לצהריים או לסידורים רגליים והייתי על אלנבי הסתכלתי מה מגיע קודם.
ברור ברורותיים או ברור ברורי הברורים שמונית שירות לפני אוטובוס במעל ל-90% מן ההתבוננויות הללו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה