מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
 

Ccyclist

Well-known member
מטרו מלחה - ההסבר הארוך למערכת שמאוד דומה לרק"ל בת"א.

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
מטרו מלחה - ההסבר הארוך למערכת שמאוד דומה לרק"ל בת"א.
לפי הוויקיפקדיה משרד התחבורה והעבודות הציבוריות החל לתכנן את הרק"ל במלחה ב2001, כשלושה שנים אחרי הקמת נת"ע, והמערכת בנויה על עיקרון דומה לזה של המטרו בסיביליה שסיקרתי בשירשור לפני כמה שנים. בעלי ואני ביקרנו בעיר שנים ספורות לפני נישואינו ובזמנו היו בעיר שתי תחנות תת קרקעיות של רכבת פרברית - האחת מתחת לתחנת הרכבת הראשית, והשניה תחנת טרמינל חד רציפית על שלוחה חד מסילתית על גדות נהר הגוואדלמדינה בלב העיר עם תדירות איומה של פעם בארבעים דקות. משרד האוצר הישראלי וודאי היה מתגאה ביעילות הקו הפרברי שהיה בזמנו חד מסילתי עם לולאות מעבר בתחנות השונות. מתישהו ב2004 או 2005 קראתי משהו בעיתון מקומי באנגלית על מאבקי יוקרה בין החונטה האנדלוסית בסיביליה והממשל המקומי במלחה ( Diputacion de Malaga ) לגבי מי יקבל את הכבוד לנהל את הפרוייקט. לפי הוויקיפדיה העבודות החלו ב2005, אך לא היו דיווחים רבים בעיתונות דוברת האנגלית שפונה לתושבי הקוסטה, מחוץ לעיר. כשהמשבר הכלכלי הכה בספרד ב2009 עבודות הפרוייקט כבר עברו את נקודת האל-חזור והיה קל יותר להמשיך את הפרוייקט מאשר לאבד את ההשקעה. ניתן לראות התקמצנות אחת לעומת המטרו בסיביליה - היעדרן של דלתות רציף. הפרוייקט המשיך להיבנות ופירסם יעד פתיחה ראשוני למערכת הראשונה ב2013. המבנה הגאולוגי של העיר, שחלקיה המערביים נמצאים על מישור נהר הגוואדלהורצ'ה ומרכזה ההיסטורי נמצא על גבעות מעבר לנהר הגוואדלמדינה וכן ההיסטוריה הארכאולוגית שלה גרמו למתכננים להחליט לבנות את השלוחות עד לתחנת הרכבת המרכזית, ולהמשיך את הקו פנימה למרכז העיר בשלבים. בשירשור ה AVE 300 קמ"ש לקורדובה ב2014 צילמתי את מבנה השטח תחנת המטרו המקבילה לתחנת הרכבת הראשית כמה חודשים לפני פתיחת המערכת. בקיץ 2014 המערכת הראשונית נפתחה לציבור - שתי שלוחות, קו 2 התת-קרקעי כולו, וקו 1 התת-קרקעי ברובו שבחלקו המזרחי יש קטע רק"ל עילי. הקווים מכסים רק את הצירים הראשיים בעיר ואינם חורגים החוצה מגבולותיה, לנסיעות כאלו קיימת המערכת הפרברית על שני קוויה. שתי תחנות ההמשך של המערכת הקיימת יפתחו האחת במקביל לתחנת הרכבת הפרברית שעל נהר הגוואדלמדינה (למעשה בימינו הפרברית מגיעה למקום מרכזי יותר), והשנייה, טרמינל הקבע של שני הקווים, כקילומטר מזרחית משם בנמל.
&nbsp
ערך המערכת בוויקיפדיה:
&nbsp
https://en.wikipedia.org/wiki/Málaga_Metro
&nbsp
ניתן להתווכח ולומר שהמערכת השימושית ביותר, מהפרברים למרכז, לא תיפתח עד 2018 עם השלמת המנהרה האחודה המשותפת בלב העיר, אך כבר כיום ישנם 11 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות בעיקרן ואלטרנטיבה לצירים הפקוקים שעל פני השטח. כל זה ב9 שנות בנייה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
מבנה השטח של תחנת פאלאסיו דה לוס דפורטס

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
מבנה השטח של תחנת פאלאסיו דה לוס דפורטס
דרומית לתחנה נמצא איצטדיון עירוני, ובקרוב לה מגרש החנייה שבה חנינו - מגרש של סופרמרקט כי למערכת אין חניוני חנה וסע.

כדי לא להסתבך החלטתי שעדיף להגניב תמונה או שתיים ולא לצלם כשיש צוות ולכן אין את אולם הכניסה הנרחב שבצידה העילי של קופסאת התחנה. ליד הכניסה היו כמה מכונות כרטיסים וקנינו כרטיס נטען אחד מנייר (מחיר €0.30) עם ערך צבור של €5, כי לפי ההסבר באתר המטרו אפשר לשלם על מספר נוסעים בכרטיס אחד - במדומה למטרו בסיביליה. בעודנו מתלבטים אם הסכום יספיק הגיע איש צוות (שהסתבר כמבקר כרטיסים) והסביר שהסכום יספיק ל6 נסיעות ושכדי להשתמש באותו הכרטיס ביחד צריך לאפשר לנוסע אחד להכנס במחסום הכרטיסים, להמתין לסגירתו, ולתקף על הנוסע השני. השיטה הזו מאד יעילה לתיירים כשלא רוצים להסתבך עם כרטיסים לכולם והכרטיס הגיע ללא צורך בזיהוי כלשהו. כפי שניתן לראות - לכרטיס עין של אוניה פיניקית, מקימיה ההיסטוריים של העיר.





 

Ccyclist

Well-known member
יורדים לרציף במדרגות הנעות

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
יורדים לרציף במדרגות הנעות
תמונות שמדגישות את הגובה, מיקום מבני האיוורור, קנה המידה של קופסאת התחנה מול התיקרה המונמכת. ניתן לראות שישנם שני גרמי מדרגות נעות וביניהן גרם מדרגות רגיל. התחנה נמצאת במפלס שבלונדון היו מתארים אותו כ Subsurface ובשירשורי בפורום אני מתייחס אליו כ"צמוד שטח" או "רדוד" ויש גרם מדרגות אחד בלבד בין הרציף לפני השטח.





 

Ccyclist

Well-known member
פרטים נוספים בתחנה - מעלית, שילוט, ושעות פתיחה

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
פרטים נוספים בתחנה - מעלית, שילוט, ושעות פתיחה









 

Ccyclist

Well-known member
והנה כל הטראאם - מערך רק"ל בודד!

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
והנה כל הטראאם - מערך רק"ל בודד!
כמו בסיביליה התחנות בנויות למערכים כפולים אך בשלב זה נוסעים בהם מערכים בודדים. משום שזה כלי נסיעה מוכר איכשהו לא יפתיע אתכם שיש צליל פעמון כל פעם שהרק"ל מתחילה את נסיעתה. בנקודה זו הנהג יצא מקרון הניהוג הקדמי והלך לקרון האחורי (סוף הקו) וגם העיר לי שאסור לצלם. מכאן והלאה הגנבתי איזו תמונה או שתיים והשירשור מצטמצם ביותר ואינו מראה כמה מהאספקטים המעניינים ביותר של המערכת - שאתאר.









 

Ccyclist

Well-known member
פנים הקרון - מפת הקווים, מסך המידע.

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
פנים הקרון - מפת הקווים, מסך המידע.
המפה די ברורה, יש שני קווים ושניהם מסתיימים באל-פורצ'ל, אבל לפי מסך המידע יעדו של המטרו הוא בתחנת אנדלוסייה טק בקצה הקו השני. יש לזה הסבר פשוט ותשתית חכמה ביותר. בשלב זה שאין תחנות במנהרה האחודה שבמרכז העיר ההפעלה היא למעשה קו רציף שמחייג בתחנת הקצה אל-פורצ'ל. בתחנה זו בנו שתי תחנות רק"ל עם רציף אי ושתי מסילות, האחת מעל לשניה, והמפלגים שממזרח לתחנה מאפשרים לרכבת להגיע משלוחה 2 לרציפי קו 1 ולחייג לשלוחה 1, וכן לרכבת להגיע משלוחה 1 לרציפי קו 2 ולחייג לשלוחה 2. ההגיון בשתי התחנות המקבילות הוא שבמקום מצב בו רק"ל אחת ממתינה במנהרה לפני הכניסה לקטע האחוד ניתן להמתין בתחנה. המתנה מלחיצה פחות. יתכן גם שהתשתית מאפשרת לרק"לות עודפות לפרוק את נוסעיהן בתחנה ולחייג חזרה בשלוחות שלהן במקום להכביד על הקו האחוד.





 

Ccyclist

Well-known member
ואחרון חביב לשירשור קצר זה - תחנת אל-פורצ'ל

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
ואחרון חביב לשירשור קצר זה - תחנת אל-פורצ'ל
מבנה השטח של התחנה, מחוץ לתחנת הרכבת הראשית במלחה - מאלגה מריה ת'אמבראנו. באופן משונה ביותר תחנת המטרו אינה נקראת על שם תחנת הרכבת שמחברת את העיר לסיביליה בירת אנדלוסייה או למדריד בירת ספרד. אין אפילו איזכור של RENFE, חברת הרכבות הלאומית בהקשר לתחנה זו. הכריזה בספרדית ואנגלית מוסרת לנוסעים בתחנת אל-פורצ'ל של המטרו שבתחנה זו ניתן להחליף לאוטובוסים, רכבות פרבריות, AVE אך לא מזכירה את שמה של תחנת הרכבת הצמודה. מנסיוני ברחבי אירופה (לונדון, פריס, ברלין) נהוג לקרוא לתחנת מטרו מתחת לתחנת רכבת על שמה של תחנת הרכבת.

בכל מקרה - במלחה האחרת, תחנת מאלאגה מריה ת'מבראנו יש לא רק רציפים עיליים לרכבות מהירות 300 קמ"ש אלא גם 2 רציפים תת קרקעיים לרכבת פרברית, ו4 רציפים תת קרקעיים למטרו העירוני. כל זאת כשאנו דנים על גסיסתה של מלחה שלנו לשלוחת טריין-טראם.

כל זה התרחש בזמן שנת"עתם ואאחל "בקרוב אצלכם". אני מאד מקווה שמינו למקבילה הגוש-דנית "אחראי" מטעם הפורום ושבקרוב נוכל לעקוב אחרי שלבי הקמה.





 
מעניין. תודה רבה.

ואחרון חביב לשירשור קצר זה - תחנת אל-פורצ'ל
מבנה השטח של התחנה, מחוץ לתחנת הרכבת הראשית במלחה - מאלגה מריה ת'אמבראנו. באופן משונה ביותר תחנת המטרו אינה נקראת על שם תחנת הרכבת שמחברת את העיר לסיביליה בירת אנדלוסייה או למדריד בירת ספרד. אין אפילו איזכור של RENFE, חברת הרכבות הלאומית בהקשר לתחנה זו. הכריזה בספרדית ואנגלית מוסרת לנוסעים בתחנת אל-פורצ'ל של המטרו שבתחנה זו ניתן להחליף לאוטובוסים, רכבות פרבריות, AVE אך לא מזכירה את שמה של תחנת הרכבת הצמודה. מנסיוני ברחבי אירופה (לונדון, פריס, ברלין) נהוג לקרוא לתחנת מטרו מתחת לתחנת רכבת על שמה של תחנת הרכבת.

בכל מקרה - במלחה האחרת, תחנת מאלאגה מריה ת'מבראנו יש לא רק רציפים עיליים לרכבות מהירות 300 קמ"ש אלא גם 2 רציפים תת קרקעיים לרכבת פרברית, ו4 רציפים תת קרקעיים למטרו העירוני. כל זאת כשאנו דנים על גסיסתה של מלחה שלנו לשלוחת טריין-טראם.

כל זה התרחש בזמן שנת"עתם ואאחל "בקרוב אצלכם". אני מאד מקווה שמינו למקבילה הגוש-דנית "אחראי" מטעם הפורום ושבקרוב נוכל לעקוב אחרי שלבי הקמה.
מעניין. תודה רבה.
 

Ccyclist

Well-known member
תוספת קטנה על הנתק בין התחנות:

ואחרון חביב לשירשור קצר זה - תחנת אל-פורצ'ל
מבנה השטח של התחנה, מחוץ לתחנת הרכבת הראשית במלחה - מאלגה מריה ת'אמבראנו. באופן משונה ביותר תחנת המטרו אינה נקראת על שם תחנת הרכבת שמחברת את העיר לסיביליה בירת אנדלוסייה או למדריד בירת ספרד. אין אפילו איזכור של RENFE, חברת הרכבות הלאומית בהקשר לתחנה זו. הכריזה בספרדית ואנגלית מוסרת לנוסעים בתחנת אל-פורצ'ל של המטרו שבתחנה זו ניתן להחליף לאוטובוסים, רכבות פרבריות, AVE אך לא מזכירה את שמה של תחנת הרכבת הצמודה. מנסיוני ברחבי אירופה (לונדון, פריס, ברלין) נהוג לקרוא לתחנת מטרו מתחת לתחנת רכבת על שמה של תחנת הרכבת.

בכל מקרה - במלחה האחרת, תחנת מאלאגה מריה ת'מבראנו יש לא רק רציפים עיליים לרכבות מהירות 300 קמ"ש אלא גם 2 רציפים תת קרקעיים לרכבת פרברית, ו4 רציפים תת קרקעיים למטרו העירוני. כל זאת כשאנו דנים על גסיסתה של מלחה שלנו לשלוחת טריין-טראם.

כל זה התרחש בזמן שנת"עתם ואאחל "בקרוב אצלכם". אני מאד מקווה שמינו למקבילה הגוש-דנית "אחראי" מטעם הפורום ושבקרוב נוכל לעקוב אחרי שלבי הקמה.
תוספת קטנה על הנתק בין התחנות:
בניגוד למקובל בעולם אין מסדרון תת קרקעי בין תחנת המטרו לתחנת הפרברית התת קרקעית, ואין בתוך מבנה תחנת הרכבת הארצית כניסה למטרו. מדובר בשתי ישויות נפרדות שכדי להגיע מהאחת לשניה יש לחצות כביש. הכניסה הראשית למטרו נמצאת בכיכר הכניסה הראשית של תחנת הרכבת אך יש לחצות שלושה נתיבי חניון מוניות ונתיב רגיל אחד כדי להגיע אליה, וכן ישנה כניסה משנית מעבר לכביש ממסדרון יציאה צדדי במבנה התחנה שנובע מציר חיבור בין תחנת הפרברית לתחנת האוטובוסים שליד הכניסה המשנית למטרו. יש בזה משהו שמזכיר את חוסר ההמשכיות בין מסוף 2000 לתחנת סבידור מרכז.
 

alantan

New member
מעניין מאוד, תודה רבה. כנראה שהרגישות לצילום היא בגלל

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
מעניין מאוד, תודה רבה. כנראה שהרגישות לצילום היא בגלל
אותם פיניקים בעייתיים שצאצאיהם גורמים גם לנו בעיות במזרח התיכון.
 

Ccyclist

Well-known member
ומבחינת תצוגה מתאימה של מערכת שנבנתה בפרק זמן מקביל ?

מעניין מאוד, תודה רבה. כנראה שהרגישות לצילום היא בגלל
אותם פיניקים בעייתיים שצאצאיהם גורמים גם לנו בעיות במזרח התיכון.
ומבחינת תצוגה מתאימה של מערכת שנבנתה בפרק זמן מקביל ?
 

alantan

New member
טוב, זה שנת"ע גוררים רגליים זה לא חדש אבל אכן מעניין לראות

ומבחינת תצוגה מתאימה של מערכת שנבנתה בפרק זמן מקביל ?
טוב, זה שנת"ע גוררים רגליים זה לא חדש אבל אכן מעניין לראות
שאפשר אחרת. עם זאת, אני לא בטוח שהקמת החלק העילי של הקו האדום ללא הקטע התחתי היה יכול להיות מועיל במיוחד - הוא אף היה יוצר יותר בעיות ממה שהוא היה פותר.
 

Ccyclist

Well-known member
כששמעתי שפתחו חשבתי שזה עילי, אבל הרוב תחתי.

טוב, זה שנת"ע גוררים רגליים זה לא חדש אבל אכן מעניין לראות
שאפשר אחרת. עם זאת, אני לא בטוח שהקמת החלק העילי של הקו האדום ללא הקטע התחתי היה יכול להיות מועיל במיוחד - הוא אף היה יוצר יותר בעיות ממה שהוא היה פותר.
כששמעתי שפתחו חשבתי שזה עילי, אבל הרוב תחתי.
12 תחנות תת קרקעיות כולל תחנה כפולה בת 4 רציפים, ורק 5 תחנות עיליות בקצה קו 1. כל קו 2 תת קרקעי. העיכוב במנהרה האחודה נובע מגאולוגיה וארגאולוגיה מסובכות במרכז העיר ההיסטורית ותוסיף 2 תחנות תת קרקעיות נוספות.
 

סנוי

New member
עדכון מעניין, תודה! שאלה קטנה - למה לא מרשים לצלם?

מטרו מלחה, שני קווים שהספיקו לבנות בזמן שנת"עתם.
היום הזדמנו למלאגה (פיניקית - מלחה, שם שמעורר הרבה השוואות) וכדי להגיע למרכז העיר החלטנו לחנות בקניון בפרברים ולהשתמש במטרו החדש יחסית (נפתח בקיץ 2014) כדי להגיע לתחנת הרכבת הראשית. בגלל הרגישות הספרדית לצילומים בתחבורה מסילתית זהו שירשור קצר ביותר, אבל מדובר ברק"ל מהסוג שבונים בת"א ולכן הרלוונטיות.
עדכון מעניין, תודה! שאלה קטנה - למה לא מרשים לצלם?
 

Ccyclist

Well-known member
ע"ע פיגועי הפרברית במדריד ב04.

וואלה. זה ככה רק בספרד או שגם בעוד מדינות?
ע"ע פיגועי הפרברית במדריד ב04.
תוסיף לכך מנטאליות פשיסטית או פופוליסטית וברור איך מטילים איסורים שונים ומשונים. השיא הוא החובה לרשום כל כרטיס סים חדש עם תעודה מסהה כשהמפגעים דאז היו בעלי חנות סלולר קטנה שהשתמשו בשעון המעורר של כמה פלאפונים מהחנות - כלומר האמצעי המכביד לא היה מונע את הדבר שנגדו הועבר. בסיביליה לא מנעו ממני לצלם במטרו או ברק"ל הקרקעית אלא רק בתחנת הפרברית.
 

Ccyclist

Well-known member
ETA הפסיקה את פעילותה לתמיד בעקבות מדריד.

אני מניח שזו גם מורשת המאבק במחתרת הבסקית
ETA הפסיקה את פעילותה לתמיד בעקבות מדריד.
יש טרור אירופאי מתורבת למטרות פוליטיות ששיטת הפעולה שלו: הטמנת מטען, התקשרות למשטרה תוך מתן שעה-שעתיים למציאתו, והגעת החבלן המשטרתי שמוצא מטען דמה נועדה להטיל אימה מסויימת ולשבש מדי פעם את השגרה לבין מה שעושים בני דודנו. ETA כל כך הזדעזעה מהפיגוע האיסלאמי בן 200 ההרוגים שהיא הכריזה על הפסקת פעילויות הטרור שלה לצמיתות (גם כך היא היתה איזו הפסקת נשק חד צדדית נוסח ה IRA לפני שיחות השלום בשנות התשעים, התמיכה הקומוניסטית לארגונים אלו נגמרה עם נפילת ברה"מ).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה