מטרות נואלות מול בזבוז קולות

Volland

New member
מטרות נואלות מול בזבוז קולות

שלום לירוקים וברכות על הפורום החדש, אכתוב בקצרה. כן, מטרותיכם חשובות ביותר, וכן, איכות הסביבה היא מטרה ראשונה במעלה בישראל (ובעולם בכלל) - אבל, בואו נודה כאן באמת, האם אתם מאמינים בכנות שתצליחו לעבור הפעם את אחוז החסימה? כולי תקווה שכן, אבל אני חושב שגם הפעם זה די ברור שזה לא יקרה. בנק' זו אני רוצה לציין שבד"כ זה לא שיקול שלי - אני רוצה להצביע לרשימה המועדפת עליי בלא התחשבות בסקרים וכו' - אבל, למצער, התוצאות הצפויות של הבחירות הנוכחות נראות לי זוועתיות (40 מנדטים למפלגה בלי מצע וכו' וכד') עד כדי כך שאני לא יכול להרשות לעצמי (ואני חושב שכך גם כל מצביע אחר) "לבזבז" את הקול שלי. מה תמליצו לי לעשות, אם כך? אני אישית חושב שהיה עדיף לכם להתאחד עם עלה ירוק, שגם לה יש נושאים אקולוגיים במצע (גם אם אתם חושבים שאלה רק בבחינת עלה תאנה - אתם הייתם מצליחים לגרום להם להתעמק בנושא), וביחד, היה לכם סיכוי טוב להכנס לכנסת - ובנוסף, הייתם מספקים לי ולעוד הרבה אנשים להצביע מחוץ לפרדיגמה הדו-מימדית הישנה הזו ש, כפי שאתם מאבחנים במדיוק, אבד עליה הכלח (ובשיח הפוליטי בשאר העולם המערבי הבינו זאת מזמן). הפניתי כבר שאלה זו למזכ"לית הירוקים, שענתה לי ב"הבדל בינינו לבין שאר מפלגות הוא שאנחנו פועלים כל הזמן, גם כשאין בחירות, לזכותנו הישגים רבים". שזה מאוד נחמד, אבל זה לא עונה לי על השאלה. מעלה ירוק קיבלתי בתשובה לאותה השאלה שהם הציעו לכם להתאחד זה מספר פעמים, גם על בסיס של שיוויון ברשימה, ואתם סרבתם. האם אפשר לקבל הסבר מנומק למהלכים שלכם, על מנת שאולכ להחליט למי להצביע? בתודה מראש, וולנד.
 

jewjew1

New member
ומה רע במרצ

מפלגה שנאבקת למען זכויות אדם והראשונה להניף את הדגל למען איכות הסביבה. עלה ירוק והירוקים הן ביזבוז קולות במיוחד כמו שאמרת בכנסת עם קדימה חסרת עמוד שידרה אידאולוגים בשעה שלמרצ יש את חברי הכנסת הכי טובים.
 

Volland

New member
הבעיה עם מרצ

שהם הרבה יותר מדי שמאלנים בשבילי. דעותי בנושאים מדיניים הן הרבה פעמים ימניות - ומכאן מה שאמרתי על חוסר הרלוונטיות של החלוקה הדיכוטומית הישנה. לכן אני רוצה מפלגה, עם סיכוי ריאלי, שתפטל בנושאי איכות סביבה, ושתהיה "זמינה" לבוחרים מכל הקשת הפוליטית.
 

jewjew1

New member
איך בתור ירוק אתה תומך בהתנחלויות?

בן אדם שאיכפת לו מאיכות הסביבה אמור להיות נגד כל הבניה בהתנחלויות שגורמות להרס סביבתי וסבל אנושי, ולא רק כשתוקעים לו אנטנה מול הבית. בנתיים כל המפלגות מאמצות משום מה את הדעות הקיצוניות של מרצ בנוגע לפינוי התנחלויות, נסיגה מהשכונות הערביות בירושלים, והקמת מדינה פלשתנאית.
 

Volland

New member
ושוב פעם, אותה הדיכוטומיה

לא עלה בדעתך אולי שיכול להיות שאני תומך בפינוי התנחלויות, אבל לא מסכים עם התמיכה הגורפת שמרצ מעניקים לערבים (ישראלים ופלסטינאים כאחד) בעודם מעבירים ביקורת על פעילות ישראל פעם אחר פעם - כלומר, החד-צדדיות שלהם. אגב, האם תוכל להפנות אותי למקורות מהימנים המבססים את טענותיך בדבר הנזק הסביבתי שגורמות ההתנחלויות?
 

jewjew1

New member
אוכל

אם תרצה תוכל לפנות לאתרים של בצלם או שלום עכשיו, ויש אפילו את דו"ח טליה ששון שיזם אריק שרון. אם בכל זאת אתה חושב שיש הטעיה מסויימת אתה מוזמן להצטרף לאחד הסיורים בשטחים שיוצאים מידי פעם, ולראות את כל הכבישים העוקפים, הבניה של בתים פרטים על שטח ענק, נזקי גדר ההפרדה ובמיוחד בכפר הערבי בלעין שם לקחו להם את האדמות של מטעי הזיתים לטובת הרחבת ההתנחלות מתיתיהו. גם כריתת עצי הזית היא פגיעה חמורה באיכות הסביבה. לגבי מרצ, מרצ איננה מפלגה ערבית לאומנית ומעולם לא תמכה בפיגועים ובטרור. הביקורת של מרצ זה לגבי הכיבוש בשטחים, והתנהגות הצבא והמתנחלים כלפי הפלשתנאים. אין לה גם בעיה שתקום גדר הפרדה בתנאי שתהיה בקווי 67, וצה"ל ישמור על הגבולות, ולא יקים במחסומים בתוך הערים והכפרים בגדה. ולסיום אני שמח שאתה תומך בפינוי התנחלויות.
 

Volland

New member
אמרתי "מקורות מהימנים".

סלח לי אם מניסיון העבר שלי אני לא חושב ש"בצלם" הם מקור מהימן. הדו"ח של ששון נשמע יותר מעניין - מה עם לינק? אז חכה שניה - בתים פרטים על שטח ענק יש גם בסביון, בכפר שמריהו, למעשה גם כאן, בנצרת עילית. במה הבתים האלו מזיקים יותר לאיכות הסביבה באריאל מאשר בהרצליה פיתוח? כבישים עוקפים - למיטב הבנתי אלה הם כורח המציאות שם כרגע, כי הכבישים הרגילים הם סכנת נפשות - ולראיה פיגוע הירי המצער שהתרחש אתמול בקדומים. למעשה, גם כאן באזור שלי יש כמה כבישים שמסוכן ליהודים לנסוע בהם בלילות, או בזמן "אי-שקט" בכפרים (ואגב, איפה מרצ שתגן עלינו מעונשים של אלה?) כריתת זיתים באופן לא מוצדק זה באמת פסול, ויש להעניש אנשים שעושים זאת, אבל אני למשל קראתי דיווחים לפיהם ההיקפים שם מוגזמים, וקורים אפילו מקרים אבסורדיים של פלסטינים שכורתים כמה עצים בעצמם כדי לטפול את זה על המתנחלים. גדר ההפרדה - אתה בעצמך אמרת שאתה תומך בה. אם תשנה את התוואי זה לא ישנה את הנזק לסביבה. לגבי מרצ, מעולם לא טענתי שהיא "מפלגה ערבית לאומנית" (ונא לא לעוות את דבריי) - אני רק טוען שהרבה מאוד פעמים הם נוהגים באופן חד צדדי, באופן שמנסה להוציא את הערבים באור טוב ואת פעולות ממשלת ישראל באור רע - ולא תמיד עם אחיזה איתנה במציאות הם מעבירים ביקורת כזו (אם כי, כמובן, הרבה פעמים כן).
 
חומת ההפרדה - פגיעה חמורה בסביבה.

תחת האצטלה של "ביטחון" איש אינו מעז לפצות פה כנגד העוול הסביבתי האיום הזה. לכל היותר מדברים אנשים כנד התוואי בקטע מסוים, אך אף מפלגה (לא מרצ, לא הירוקים ולא אחרת) לא יצאה בגלוי כנגד הקמת החומה מטעמים סביבתיים.
 

1אברהם

New member
נכון , אבל זה נחוץ מבחינה ביטחונית

כי בצד השני יש חיות אדם ששולחים אנשים להתאבד ולרצוח יהודים. ולכן יש לבנות את החומה בתוואי כמה שיותר מיזרחי כדי להרחיק את אותם רוצחים כמה שיותר ולתת מרחב התראה מספיק במקרה של חדירה.
 
אם היא באמת מטעמי ביטחון

אז למה בזמן שמרחקים אותה מין האנשים היהודים שגרים לידה ממשיכים לבנות עוד ועוד ומקרבים את הבנינים החדשים לגדר...
 
ג'ו ג'ו ../images/Emo18.gif

אתה נשמע בחור אינטליגנט, ונשמח אם תהיה בפורום, אבל אתה מתבקש לא לנזוף בגולשים בפורום. יש גולשים שיש להם דעות שונות משלך אני מבקש שתכבד זאת! תודה, דרור
 
איכות הסביבה והתנחלויות../images/Emo141.gif

אני אומנם לא חלק מהפורום והרגע נכנסתי כדי להתעניין בפורום הזה ואני רוצה לאמר שגם אני ימנית ואני מאוד תומכת בירוקים. התנדבתי במשך שנתיים בעמותה ירוקה בירושלים ואני חושבת שיש לנו עוד כ"כ הרבה בעיות לפתור במדינה הזאת שלא קשורות באידיאלים אלא רק ברווח כלכלי נטו והלוואי והיינו מצליחים לפתור קודם כל את הרע המוחלט.
 

lliioorr6

New member
האמת אני מתלבט בין האיחוד הלאומי לב

לבין הירוקים כך שלמרץ בחיים אני לא יצביע!!
 
ברוך הבא וולנד

ראשית תודה על הברכות, אני שמח לקרא את הדברים שכתבת, בהחלט ניכר שאתה בחור שמבין בנושאים שעל סדר היום. למפלגת הירוקים יש תמיכה רבה, מידי יום מצטרפים אילנו עשרות אנשים. בבחירות המקומיות ב2003 רשימות של מפלגת הירוקים זכו בכל רחבי הארץ בכ90 אלף קולות, שהם חמישה שישה מנדטים בכנסת. לי אין ספק שכמוך יש רבבות אנשים שמחפשים אופציית הצבעה נקיה, ואנו נעשה כל מאמץ שרבים מהם יצביעו לנו. לגבי המפלגה שדיברת עליה בהודעתך, אכן דיברנו עם מספר מפלגות שמצהירות שהן מפלגות לאיכות סביבה במטרה לאחד את כולם תחת מטריה אחת. לצערנו איחוד זה לא צלח. לא עמד על הפרק איחוד עם אחת המפלגת. מפלגת הירוקים לא מקבלת את התפיסה של חלק מן המפלגת שסמים הם הנושא הבוער בישראל. אנו יודעים שיש מפלגת שאומרת לציבור "נמאס לנו מהכול תנו לנו להתמסטל" למפלגת הירוקים לא נמאס מן הים והחוף, לא נמאס מאיכות האוויר, לא נמאס מן השטחים הפתוחים, לא נמאס מן המלחמה בשחיתות השלטונית, אנו בעיניים פקוחות ובנחישות נפעל למען הסביבה. תודה, דרור
 

Volland

New member
בחירוות מקומיות מול ארציות

בחירות מקומיות 2003 זה הישג טוב, אבל הרבה יותר אנשים מצביעים למפלגה ירוקה כשהמדובר בנושאים שקרובים לבית - כמו זיהום של איזה מפעל וכו' - מאשר שיצביעו למפלגה בבחירות ארציות, בעיקר אחרי ההתנתקות וכשיח הפוליטי כל כך סוער. הרי הנושאים המדיניים-בטחוניים עומדים בראש סדר היום של כולם, ואתם לא מציעים כמעט כלום בנושא (לפי המצע שלכם, בכל אופן). שוב, אזחור על השאלה - האם אתם מאמינים בלב שלם שתוכלו לעבור את אחוז החסימה הפעם? אני שמח לשמוע שניסיתם לארגן גוש מפלגתי ירוק - אבל אם זה כשל, מדוע באמת לא "עמד על הפרק" איחוד עם אחת המפלגות? אגב, גם אני לא חושב שהסמים זה הנושא הבוער כיום ,אבל, כאמור, לעלה ירוק יש פשוט יותר סיכוי להכנס לכנסת.
 
הירוקים מתקרבים לאחוז החסימה

שלום שמי הדס שכנאי ואני משמשת כמזכ"לית המפלגה ומועמדת מס' 2 מטעמה לכנסת. הנה מידע שלא מספרים לציבור- מפלגת הירוקים מגרדת את אחוז החסימה. מידע זה נבדק היום מול מכוני מחקר שווקים. לעניין איחודים למיניהם - את השלב הזה עברנו . לפני שבועיים הגשנו את הרשימות והן סופיות. מפלגות רבות פנו אלינו וביקשו להתאחד איתנו, הדבר לא צלח משיקולים שונים. מפלגת הירוקים הנה מפלגה הפועלת בתחומים רבים מעבר לתחום של איכות סביבה נטו. עסקנו בבעיות מהותיות כלכליות, בעיות בריאות חינוך ועוד. קולנו נשמע כל השנים ולא רק לפני בחירות. הצוות המוביל של המפלגה פועל בנמרצות ב- 8 שנים האחרונות. מאחורינו עשיה רבת היקף הכוללת חקיקה, הגשת בג"צים ופניות שונות לבתי משפט, מעצרים במשטרה, אקטיביזם לצד פעילות אפורה יומיומית לטובת תושבי המדינה. לא נחנו על השמרים ולא שקטנו בין בחירות לבחירות. אנו מאמינים כי חובה על מפלגה ירוקה לשבת בכנסת, ולהכניס פריזמה זו לכל דיון. עשינו זאת באופן מאוד מכובד בכמה ערים ברחבי הארץ. נפעל כך גם בכנסת
 
למעלה