מטפלת או גן

hirshfe

New member
מטפלת או גן

אני כרגע עובד מהבת ולכן מטפל בילד (וזה קשה לעבוד ולטלפל במקביל) בקרוב אני אצטרך לחזור לעבוד מהמשרד. אז אני מתלבט גן או מטפלת מאחר שאישתי עובדת רק בחצי משרה מספיק לנו משעות 8:30-13:30 אז מה עדיף?
 

akavishon

New member
יש כל כך הרבה שיקולים...

אבל אני חושב שהשיקול המרכזי זה השיקול הכלכלי (לפחות אצלינו זה היה) אצלינו הגדולה נכנסה לגן כשהיתה בת שנה וחצי. עד אז היתה עם מטפלת (ופה צריך המון המון מזל כדי למצוא מטפלת טובה). הייתרונות - אין מחלות (כמעט) - היא לא נדבקת מאף אחד. מקבלת יחס אישי (ושוב, מטפלת טובה שווה את משקלה בזהב (אולי הגזמתי קצת)). מצד שני - אין לה הרבה חברה של ילדים אחרים (אצלינו המטפלת יצאה איתה כל יום לגן משחקים, עם שאר המטפלות והאמהות אז כן יש אינטרקציה עם ילדים אחרים). הקטן, היה עם מטפלת רק חודשים ובגיל 9 חודשים נכנס לגן. אם היתה לי אפשרות כלכלית, אז גם אותו הייתי משאיר עוד בבית (לא שהוא סובל בגן, אבל המטפלת שלו היתה מדהימה (בדיוק סיימה את הלימודים בחינוך גופני לילדים ועבדה איתו המון).) הייתרון של גן, זה שיש גן ביום שישי וזה משאיר לך יום חופשי לך ולאשה. אצלינו יש מנהג שאחרי שמורידים את הילדים בגן, הולכים לאכול ארוחת בוקר בבית קפה ויש זמן איכות ביחד.
 
אני חולק על כך שהשיקול העיקרי הוא

השיקול הכלכלי. לעניות דעתי, השיקול העיקרי הוא שיקול עקרוני. יש אנשים שרואים במטפלת (ובפורום שכזה, יש צורך להזכיר גם, אולי, מטפל...), אשר נמצאת עם הילד בסביבתו הטבעית והמוכרת, אשר נותנת תשומת לב רק לו - כחזון שרוצים להוציא לפועל. מן הצד שני, יש את אלו שחושבים שאינטראקציה עם עוד ילדים והסתגלות מן ההתחלה ל"חיי חברה" ולגירויים שונים - זו האמת המוחלטת. אלו גם אלו צודקים. שני המחנות הללו, לדעתי, אינם ניתנים לגישור, ומזכירים את הוויכוחים הרי-הגורל: ירדנה או עופרה, אלביס או קליף, שושנה או יפה, בית הלל או בית שמאי, עיר או מושב, איחוד או מאוחד... בקיצור - הלב הוא הקובע. אלו מן המחנה הראשון יטענו בחירוף נפש כי אנשי המחנה השני מפקירים את ילדם למקום המוני וחסר יחס, ואלו יענו להם, בחירוף נפש מחורף לא פחות, כי אלו מסכנים את ילדם בחשיפה להתעללות ולהזנחה. בקיצור, לכו עם הלב. נ.ב. אנחנו בחרנו בגן...
 

מחשבות

New member
אני מכיר אי-אילו שבחרו גן ולא קרה

אסון ומצד שני מכיר שכנה שבחרה גן והילדה לא הסתגלה משום שהיא פשוט לא סתגלנית. אני הייתי מציע לגשת לגן פוטנציאלי, לראות מה קורה שם בבוקר, להניח בצד את הפחדים, להתרשם היטב ולראות אם יש מצב. אם אין מצב, אז לחפש מטפלת, שבלי מצלמה אי אפשר לדעת לעולם מה היא עושה.
 
ואני חייב להוסיף שאם אתה חש כי אתה

חייב מצלמה כדי להשגיח על המטפלת של ילדך - הרי שאינך מוכן ואינך יכול לקחת מטפלת...
 

מחשבות

New member
לשמחתי אני לא מאלה ואתה צודק

לגמרי. אני מסרתי את הבנות לגנים בלי שאלות ובלי תהיות. 14 שנים מצטברות של גנים ובתי ספר הצטברו ואין טראומות.
 
אמנם אישה אבל תרשו לי להביע דיעה...

"קפצתי מפורום "הריון ולידה" אחרי שמישהי פרסמה שיש פורום חדש לאבות ולאבות שבדרך (הריון ראשון שלנו) . לפחות עד גיל שנה -שנה וחצי ממה שידוע לי אין חילוקי דיעות בספרות הפסיכולוגית ובמחקרים שנעשו, שטיפול אחד על אחד עם הילד הוא העדיף. ילד בגיל זה זקוק לדמות מטפלת זמינה לצרכיו ולא זקוק לאינטרקציה חברתית. לכן השיקול בהחלט כלכלי. השיקול של חשיפה להתעללות אצל מטפלת בלי פיקוח הוא שיקול אחר, אבל אנחנו יודעים שהיו מקרים כאלה גם בגנים ובמשפחתונים. כך שמה שצריך זה למצוא דרך לפקח על המטפלת (ביקורות פתע, מצלמה, הקשבה מחוץ לדלת באמצע היום ותשומת לב לשינוי בהתנהגות הילד)
 
הרשה לי "לנזוף" בך...../images/Emo31.gif

(הכל ברוח טובה, כמובן
) ברוח הפורום הזה, אם היינו קוראים הודעה בפורום "אמהות", ושם היתה מתחבטת אחת האמהות בקול רם, כי היא מתלבטת כרגע בנוגע למשהו גורלי בחיי בנה - היינו אומרים כי התלבטות זו צריכה להיות של שני ההורים. גם כאן, אני מניח שלא אתה מתלבט, אלא כי אתם מתלבטים...
 

hirshfe

New member
ננזף ובצדק

להגנתי אומר שזה רק צורת כתיבה פה בפורום זה אני אבל ההחלטה תהיה משותפת
 
עד ספטמבר האחרון, בו מלאו לאדוארד

שנה ותישעה חודשים הוא היה אצל מטפלת פעמיים בשבוע . בבקרים אני לא עובדת אבל הייתי זקוקה לזמן הזה (לא, לא לבילויים, לנקיון הבית וסידורים). אני חושבת שאם יש אפשרות לשלם שכר למטפלת-בגילאים הללו , עדיף טיפול של אחד על אחד.
 
נכון. אבל מי ששמע שאני עובדת

בערבים ובבוקר אני בבית - ואני עוד נעזרת במטפלת הרים גבה אז כבר התרגלתי להסביר ולהתנצל.
 

שי ז.

New member
לדעתי זה תלוי מה יש לכם איכותי יותר

אם יש מטפלת שאתה מכיר ויכול לסמוך עליה ויודע שהיא תעניק לילד גם חום ואהבה וגם תלמד אותו דברים בחר בה אבל אם לא ויש לך גם גן ברמה טובה עם הרבה חום ואהבה בחר בגן. את הגדולה שמתי עם מטפלת עד גיל שנה ואח"כ לגן אבל את הקטנה העדפתי להכניס כבר בגיל 3 חודשים לתינוקיה בגן שבו היתה הגדולה כי ראיתי אותה עובדת במשך 3 שנים, אני מכיר את הצוות וסומך עליו ואני יודע שהיא תקבל שם טיפול הרבה יותר טוב מאשר אם אקח שוב את המטפלת של הגדולה (אישה חמה ואוהבת אבל עם כל מיני שגעונות כמו למשל כשבאיזה יום הילדה היתה קצת מצוננת וכשבאתי לקחת אותה מצאתי אותה שיכורה ומסריחה מעראק כמו הומלס על ספסל בגן הציבורי כי המטפלת החליטה למרוח אותה בעראק חם כדי לטפל בהצטננות).
 

שי ז.

New member
לא יודע אם בגלל זה אבל מה שבטוח

זה שאחרי ה"טיפול" היא ישנה כמו פגר.
 

shno

New member
../images/Emo6.gif

וסליחה שאני צוחק - אבל זה משעשע (למרות שאם היו עושים כזה דבר לבת שלי - הייתי מתרתח)
 
למעלה