מחשב בהופעות חיות

xero1

New member
מחשב בהופעות חיות

שבת שלום לכולם. יש הרכבים שמתמשים בהופעות שלהם בלפטופ, בתור עוד כלי עם סמפלים והכל. אני ממש לא מבין בזה אז אני אפילו לא יודע מה לשאול. אפשר מידע בנושא? דוגמאות וכאלה? תודה.
 

Maorah

New member
הלהקה שלי בדרך לזה...

תשמע עקרונית יש 2 סיבות להשתמשת במחשב בהופעות. 1. אם הקלידן עובד עם סימפולים שהם על המחשב ובמקלדת שליטה. כלמר הסאונדים שהוא מנגן שמורים על המחשב וסאונד של המקלדת לא משפיע. 2. כיום המון הרכבים מוסיפים למוסיקה לופים אלקטרונים שונים או סימפולים שונים של קולות או גיטרות נוספות. בד"כ זה בגלל הוספות שהוקלטו בדיסק אבל אין אפשרות לנגן אותם לייב מפאת חוסר נגנים או סיבות אחרות. בכללי יש המון אנשים שמגנים את התופעה הזו, שלדעתם זה כמו לעלות עם פלייבק. וכרגיל כל אחד ודעתו. בארץ מי שעולה עם ציוד כזה להופיע שאני מכיר אלו עברי לידר דנה ברגר יש איזה שיר או 2 של אביב גפן לדורבנים יש איזה משהו כזה אבל לדעתי זה פלייבק מדיסק או משהו ויש עוד שלא עולים לי לראש.
 

xero1

New member
תודה

ובר"כ מה שתנגן על המחשב זה הקובץ שהקליטו ושמו בוויאנמפ, נכון? מי שעובד על המחשב עם הבמה עובד עם התוכנה של ההקלטות? בטח במקרים כאלה הלהקה צריכה להיות כל הזמן מתאומת עם המחשב, טעות אחת והכל הלך...
 

Maorah

New member
לא בדיוק...

ממש לא וינאמפ. למחשבים האלו מחובר בד"כ כרטיס קול נורא מקצועי ויקר שנותן לך אפשרות להוציא 8 או יותר ערוצים נפרדים לכל מה שתרצה. נניח שאני רוצה להוסיף לשיר מסויים גם לופ תופים וגם איזה ליווי אקוסטי מוקלט מראש. אז יש לי לחלק את זה ל 8 ערוצים או פחות יש כאלה שממש "מגזימים" ושולחים את הלופ בנפרד כל חלק שלו נניח בייס דראם בערוץ נפרד וסנר בערוץ נפרד וכ"ד... . חוץ מזה ניתןלעשות ללופ מיקס לערוץ אחד במונו או ל 2 בסטריאו ולצמצם את מספר הערוצים. וכמובן שיש עוד את האקוסטית שנשלחת בערוץ נפרד. כפי שאתה יכול להבין סאונמנים של מועדונים נורא לא אוהבים את זה כי אתה שולח להם המון ערוצים שצריכים לעבור דרך קופסאות DI בקיצור סלט. אבל כשיש לך סאונדמן שלך אז אין שום בעיה. התוכונת שעובדים איתן אלו התוכונת הקלטה המוכרות כמו קיו בייס וכ"ד... וכן הנגנים צריכים להיות מקצועיים כי כמובן צריך לשבת על "קליק" כל ההופעה. ובכלל לשבת על קליק בהופעות גם בלי לופים מסביב זה משהו שצריך להתרגל אליו ולא חסר להקות שעושות את זה וזה נשמע מצויין (דג נחש למשל). הקליק נשלח דרך המחשב עצמו למתופף והוא שומר על הקצב מתואם. יש מצבים ששולחים גם לבסיסט קליק אבל אז הוא צריך אוזניה וזה מסבך את העסק. עוד משהו?
 

xero1

New member
שוב תודה :)

אבל את החלק של הערוצים לא ידעתי. מה שאני התכוונתי לעשות, או חשבתי על זה בעצם, זה באמת להשתמש בתוכנה כמו קיובייס שיש בה כמה ערוצים ושהיא תנגן, אבל להתחבר פשוט עם פי אל רגיל למגבר של גיטרה או משהו. זה יותר פשוט, לא? בהנחה שלא רוצים סטריאו ובלאגנים.
 

Maorah

New member
רגע.

אתה רוצה פשוט להשמיע לופ מהמחשב ולנגן איתו... עקרונית לא צריכה להיות בעיה עם זה. אבל תהיה לך בעיית "קליק" איך הנגנים פשוט יצאו מהקצב כך שאתה חייב לפחות 2 ערוצים אחד ללופ ואחד לקליק. עקרונית יש בכל כרטיס קול יציאה אחת. אבל היא בעצם 2 ערוצים L ו R כך שאתה יכול להוציא בL את הלופ ולחבר אותו למגבר כלשהו... וב R להוציא קליק למתופף ולהגביר אותו לאוזניות. זה ידרוש ממך הכנה מוקדמת של קליק בקצב של השיר וחלוקה של הקליק ל R ולופ ל L כמובן שלופ יכול להיות כל דבר פשוט היה לי נוח לכתוב כך...
 

xero1

New member
על הR וה-L לא ידעתי.

זה רעיון טוב. אבל בעיקרון המחשב ינגן חלק מהאינטרו של השיר, וחשבתי באמת לתת סימן כלשהו שהמתוף והבאס (במיקרה הזה אני) ידעו מתי להיכנס. ואם כבר התעמקנו בנושא, מה שאני אנסה לעשות יהיה שיר דאב (רגאיי אלקטרוני שכזה).
 

Maorah

New member
אם זה רק האינטרו...

ולא מתנגן בכל השיר או חלקים אחרים ממנ אז אתה לא צריך את כל הבלאגן הזה.
 

xero1

New member
בעיקר האינטרו

יהיו גם עוד דברים במשך השיר. טוב, קודם כל אני אשיג איזה לפטופ אחרי זה ניראה :)
 

lol girl

New member
רן אתה מתכוון כמו בדורבנים?

הרי אחד מחברי הלקה הוא כאילו איש-המחשב שלהם זה דבר מפציץ לגמרי. זה המון המון המון אפקטים
 
למעלה