מחפש קורס מדמ"ח לסמסטר הבא

yoniBLA

New member
מחפש קורס מדמ"ח לסמסטר הבא

קצת רקע - סמסטר קודם לקחתי מערכות ספרתיות, הסמסטר הזה מבוא למדמ"ח + אשנב למתמטיקה, אני מתכנן לסיים תואר ראשון במדמ"ח באו"פ מתישהו. סמסטר הבא אני מתכנן לקחת דיסקרטית + קורס מדמ"ח אחד. העניין שחשוב להבין פה הוא שאין לי בכלל זמן ללמוד (צבא). אני בד"כ לומד מספר שעות בסופ"ש, ואם יש טעם אני יכול ללכת למפגשים. עוד נקודה חשובה היא שאני מכיר טוב את הנושאים הטכניים יותר, אני יודע לתכנת ויודע איך הדברים עובדים מתחת. אז, אני מחפש את הקורס מדמ"ח הזה שאוכל להשקיע בו ממש מעט (נאמר שעה-שעתיים בשבוע להכנת ממ"נים, בלי מפגשים). חשבתי על ארגון המחשב כי אני מכיר את הנושא די טוב, וחשבתי גם על מבני נתונים ומבוא לאלגוריתמים. אני צריך את העזרה שלכם כי אני לא יודע מה העומס מבחינת ממ"נים וחומר למבחן בקורסים האלה. חוץ מזה, אולי אתם יכולים לחשוב על קורסים מתאימים יותר. תודה רבה מראש!
 

vinney

Well-known member
מבני נתונים ומבוא לאלגוריתם

זה לא קורס טכני, ויכול לדרוש השקעה לא קטנה (תלוי במה בדיוק הידע והנסיון שלך בתחום). ארגון המחשב נשמע כמו משהו שמתאים לדרישות שלך
 

Fingertip

New member
מסכים

לפי התיאור שלך לגבי הזמן שלך והידע הקודם, עדיף לך לקחת את ארגון המחשב. אהד.
 

yoniBLA

New member
תודה על התגובות,

אתם יכולים אולי להרחיב לגבי הקורס (ארגון) - בעיקר מעניין אותי מה נדרשים לעשות בממ"נים, ואיך נראה המבחן.
 

yoniBLA

New member
../images/Emo105.gif "ארגון המחשב ותכנותו",

מישהו שעשה את הקורס יכול לפרט? תודה.
 

vinney

Well-known member
מדובר על קורס שנותן רקע על חומרה

ואיך עובדים איתה. יש בו עבודה עם אסמבלר של 8086 ואסמבלר של הספר (משהו לימודי שהמציאו לקורס) - זה לגבי ממנים. הקורס עצמו מלמד על דברים כמו פסיקות, פורטים, שילוב של חומרה ותוכנה (ברמה הבסיסית ביותר), לא משהו מסובך.
 

yoniBLA

New member
איך נראית הבחינה?

אני רוצה להבין אם צריך לזכור בע"פ פסיקות, או שזה כללי יותר. יש פרויקט או משהו כזה? תודה.
 

vinney

Well-known member
לא, לא צריך לזכור

ואם אני זוכר נכון, כל חומר עזר מותר לשימוש, ומה שצריך זה רק את הספר (כי יכולות להיות שאלות על האסמבלר של הספר). אין פרויקט, זה לא קורס מתקדם.
 

yoniBLA

New member
תודה,

הסתכלתי קצת על בחינות לדוגמה ועושה רושם שהם מאד תלויים במערכת הפעלה, ספציפית DOS (קצת מבאס, הם יכלו לעבוד עם מעה"פ קצת יותר חדישה). סתם מעניין אותי - עובדים מDOSBOX?
 

vinney

Well-known member
אתה באמת שלא רוצה שהם יעבדו

עם מערכת יותר חדישה. זה לא קורס מערכות הפעלה, זה קורס במבנה המחשב ותכנותו, והדבר האחרון שאתה צריך לשבור את הראש בו זה על איך עושים paging באסמבלר.
 
למעלה