מחיר הזעפראן מצדיק את עצמו?

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
21 ₪ לגר'

שימוש בזעפרן נגד דמנציה ברפואה הפרסית המסורתית.

שאלתי את גידי אם אני רשאי לפרסם משהו מתוכנו של הספר וגידי ענה לי ואמר: "ספר הוא מוצר שלם, אתה לא יכול למכור עוגה אחרי שאכלת ממנה פרוסה".
"אבל העוגה שלנו היא גדולה" השבתי, 627 עמודים.
"חשוב להעניק למתעניינים פרוסה, טעימה קטנה" אמרתי,
וגידי השתכנע, ואז שאלתי אותו מאיזה חלק של העוגה אני יכול לחתוך פרוסה?

לפתע, אורו פניו והוא ענה לי ואמר: "אני מרשה לך להעניק למתעניינים טעימה מהזעפראן הפרסי.
אתה יודע שהפרסים מכינים ממנו סוג מסוים של ממתק המשמש להמתקת משקאות, ולממתק הם קוראים Aka Nabat,

ברפואה הפרסית טוענים שיש לו אופי חם והוא טוב לכאלה שיש להם מזג קר כמו: עצב, מחשבות טורדניות, כאבי בטן, סחרחורת וסוכר נמוך בדם".

כשרוב האנשים חושבים "זעפראן", אז הם רואים מול עיניהם אורז פרסי ופאייה ספרדית שתובלו בחוטים שצבעם ארגמן. אבל הם פחות יודעים שאת החוטים הארגמניים הללו תלשו באמצעות פינצטה מתוך פרח יפהפה שקוראים אותו "כרכום תרבותי"

ברפואה העממית הפרסית, זעפראן משמש, כממריץ ריחני מחזק, כאפרודיזיאק, כנוגד עוויתות, כאמנגוגי, משתן, אנטי סרטני ומשלשל. כמו כן הוא משמש לטיפול בברונכיטיס, בהקאות, בדלקות ובמחלות עור.

זעפראן נחקר הן בטיפול והן במניעה של מגוון מחלות והפרעות. הוא עשיר בנוגדי חמצון כמו זאקסנטין, ליקופן, קרוצין וקרוטנואידים אחרים הנלחמים בנזק של רדיקלים חופשיים ובלחץ חמצוני בגוף. יש לו תכונות נוגדות עוויתות, כלומר הוכח שהוא מפחית עוויתות שרירים. יש לו תכונות אנטי סרטניות והגנה על לב, מה שהופך אותו לתוסף מזון המונע מחלות.

זעפראן נחקר גם לטובתו במגוון הפרעות במערכת העיכול כולל כאבי בטן כמו גם לנדודי שינה.

אולי המחקר הבולט ביותר של זעפראן מקיף את השפעתו העמוקה על מחלת האלצהיימר.

אחד מסימני ההיכר של מחלת האלצהיימר הוא הצטברות פלאק עמילואיד בטא במוח. מנגנון הפעולה המקובל כרוך בקרוצין, אחד מהקרוטנואידים בזעפראן המעכב את היווצרותם של הפלאקים הללו וגם משבש את הצטברות הפלאקים הקיימים.

במחקר מבוקר פלצבו, חולי אלצהיימר שקיבלו 30 מ"ג זעפראן ליום חוו שיפור בתפקוד קוגניטיבי לאחר 16 שבועות בהשוואה לפלצבו.

תוצאות המחקרים היו כה משכנעות שאותה קבוצת חוקרים העמידה זעפראן ראש בראש עם אחד הטיפולים הפרמצבטיים המובילים למחלת האלצהיימר: דונפזיל, הידוע גם בשם Aricept. . משתתפי המחקר קיבלו מינון של 10 מ"ג של דונפזיל או 30 מ"ג זעפרן ליום. לאחר 22 שבועות, לזעפראן ולדונפזיל הייתה השפעה דומה על תסמיני אלצהיימר. אפילו יותר מבטיח, לקבוצת הזעפראן הייתה הפחתה בהשפעות השליליות: פחות הקאות משמעותית.

הזעפראן פעל באותה מידה כמו תרופה אחרת: "ממנטין", הידועה גם בשם Namenda. . ממנטין נפוצה לטיפול במחלת אלצהיימר, אך היא מגיעה עם רשימה ארוכה של תופעות לוואי אפשריות. חלק מתופעות הלוואי הללו כוללות ישנוניות, נמנום, עלייה במשקל, בלבול, יתר לחץ דם והפרעות במערכת העצבים.

המחקר על זעפראן ומחלת אלצהיימר הוא מדהים לחלוטין. העובדה שתבלין יכול להיות יעיל כמו שתי התרופות המובילות לאלצהיימר היא מדהימה. אין ספק שדרושים מחקרים נוספים וגדולים יותר, אבל התוצאות המוצגות כאן כל כך מבטיחות.

תרופות למחלת אלצהיימר מלוות לרוב בתופעות לוואי, הדורשות יותר תרופות כדי להתמודד עם הסימפטומים של תופעות הלוואי. תבלין הוא באמת תרופה, וזעפראן הוא דוגמה מושלמת.

עדויות אחרונות הצביעו על כך שהפרעות שינה עלולות להוביל להגברת תהליכים דלקתיים, העלולים להוביל למחלת אלצהיימר. איכות שינה ירודה עלולה לגרום להזדקנות המוח ולהוביל להצטברות β-עמילואיד ומחלת אלצהיימר. לחלופין, הפרעת שינה עשויה לקדם דלקת ולגרום לדמנציה ולדיכאון.

הוכח מעל לכל ספק שזעפראן וקרוצין משפרים את איכות השינה.
ביפן, נעשה שימוש בשילובים של פורמולות קלאסיות עם זעפראן כדי לחתור לפיתוח טיפולים עתידיים נגד דמנציה.
ברפואה המסורתית, זעפראן מומלץ כסוכן אפרודיזיאק. ברפואה הפרסית הוא משמש כחומר משתן וכמטהר של כליות ושלפוחית שתן.

השפעת האפרודיזיאק של זעפראן אושרה בתרופות מסורתיות רבות במזרח התיכון. מחקרים ניסויים קליניים רבים מראים שזעפרן וקרוצין יכולים להשפיע על גורמים מיניים על ידי שיפור תפקוד הזקפה, הגברת החשק המיני ושיפור איכות הזרע.

הרמב"ם הגדול כתב ספר שלם הנקרא "על המשגל" ובו מופיעות למעלה מ 200 פורמולות להגברה של כוח הגברא שהמרכיב המרכזי בכולן הוא הזעפראן.

אבן סינא הציג זעפראן איכותי באופן הבא:

"זעפראן טרי באיכות גבוהה מאופיין בצבע ובניחוח יפים. החלקים העליונים שלו צריכים להיות בצבע לבנבן. זעפרן לא צריך להיות "מעובש". הוא לא צריך להיות קומפקטי מדי ועבה מדי וגם לא מתפורר. חוץ מזה, הוא לא חייב להעניק בקלות את צבעו במגע יד".

אתם בוודאי רוצים לדעת, איך, מה וכמה משתמשים בזעפראן וגם תוצאות של נסיון קליני במטופלים שצרכו זעפראן בקליניקה של ידידי ורעי גידי גור.

אז זה רק טיפה בים ממה שכתבנו על הזעפראן
FB_IMG_1673159875735.jpg
, כדי לצלול בים תצטרכו ללחוץ על הקישור הבא והספר יגיע אליכם עד פתח הבית.

 

אבי בן 1231

Well-known member
עד כמה שאני ידע מחירו הגבוה של הזעפרן נובע מהאופן שקולטים אותו מהצמח, זו עבודת נמלים כמו שכתוב בתחילת המאמר.
אולי גם גידולו צורך טיפול מיוחד!!
 
למעלה