מזכירות תלמידים

Yael Dark Spell

New member
מזכירות תלמידים

הנה נושא שמרגיז אותי ביותר - מדוע המזכירות לא יודעות לעזור לתלמידים בשום דבר, למרות שלמעשה הן הכתובת לתלמידים בעניינים המנהלניים? אתן דוגמה מיום רביעי האחרון. התרוצצו שמועות על ביטול בפילוסופיה באותו היום, אך אף אחד לא ידע להגיד בוודאות האם יש שיעור או לא. מכיוון שבאתר לא מופיעים ביטולים בימי רביעי ואין אופציה אחרת לווידוא ביום רביעי בבוקר, צלצלנו לביה"ס וענתה לנו המזכירה. שאלנו אותה אם מתקיים שיעור היום. היא ענתה: "לא יודעת." שאלנו אותה אם עדית הגיעה לבי"ס. "לא יודעת." שאלנו אותה מי כן יודע אם מתקיים שיעור, והיא אמרה [סוף סוף!] שיורם וינטר יודע. שאלנו אותה איפה יורם וינטר. "לא יודעת". האם הוא הגיע? "לא יודעת." מתי הוא יגיע? "בקרוב." בקיצור, הבנתם את הרעיון - תשובותיה הסתומות והממורמרות לא השאירו לנו ברירה ונאלצנו לחזור אליה יותר מאוחר, בשלב בו יורם נמצא לבטח בביה"ס [מה שכמובן הגדיל את הסיכוי שנאחר ובזבז זמן שינה, מאידך]. לכשעשינו זאת היא אמרה שיורם עבר לידה, היא לא יודעת איפה הוא, וכששאלה אם מתקיים שיעור פילוסופיה הוא ענה לה שאם יש ביטולים תלויה הודעה בכתב בתחום השכבה [אותה אנחנו כמובן לא יכולים לראות כשאנחנו עוד בבית, למרבה ההפתעה..]. בסופו של דבר תלמיד אחד שהגיע קצת יותר מוקדם לביה"ס העביר קשר בין כולנו ואמר שאכן תלויה הודעה בשכבה על ביטול בפילוסופיה. כל זאת אחרי שכבר תכננו להגיע לביה"ס שעתיים מוקדם מדי ע"מ לא לגרוע מהמנות. וזה לא הכל - לכולנו מוכרת סאגת הספרים בהוצאה הפנימית של ביה"ס, כאשר המורה אומר שאין שום בעיה עם קניה אינדיווידואלית לכל אחד ואילו המזכירה אומרת דבר הפוך, ובכלל, נראה כי המזכירות לא כל כך מודעות למה שקורה בביה"ס ואף לא יודעות להפנות אותנו לאנשים הנכונים שכן מודעים לשינויים ולנהלים. מסכימים?
 
../images/Emo45.gif

אני לא זוכרת מתי יצא לי לקבל מהמזכירות תשובה יעילה, אם בכלל. באופן כללי לפעמים יש בעיות עם קבלת תשובות בתיכון. לא זכור לי מקרה ספציפי אבל זו האווירה הכללית, שיש דברים באוויר ולא ברורים.
 

tamirbenarie

New member
צודקת

וזה רק אני או שכשבאים למזכירה לשאול אותה משהו כמעט אפשר לשמוע אותה חושבת "נו, מאיפה גם כן זה בא לי עכשיו?"? מזכירות לי קצת את הלבורנטיות בחטיבה.
 

M a a y a n y

New member
אהא.

מזכירות התלמידים תלושה ממציאות בית הספר. חוץ מכל הנוגע לעניין כתיבת הפיקדונים וכרטיסי הצילום לספרייה. (ובפעמים ממש מיוחדות - גם לוקרים)
 
תגובה ראשונית

כמו כל הודעה המתפרסמת כאן, הרי שגם נושא זה מגיע לידיעת צוות בית הספר וההנהלה. מבלי להתייחס לטיעוניכם - אפעל לקדם העברת הודעות ועדכונים לגבי ימי רביעי באתר. אציין רק שמזכירות התלמידים עושות עבודה קשה, לא פשוטה, שרובה אינה ידועה ומוכרת למתבונן מהצד. אין זה המקום לשפוט אותן ברמה האישית.
 
גם אם הן עושות עבודה קשה, ואני לא מזלזלת,

זה לא מה שעוזר לתלמידים בסופו של דבר כשהם באים לחפש תשובות. והרי זה העניין, ולא האם המזכירות הן עובדות טובות.
 
טיב עבודתן הוא אכן לא הנושא כאן

למעשה, לא התייחסתי לתוכן הפנייה שלכם - פרט למה שאנסה לקדם בעניין ימי רביעי. וכך ציינתי גם בתגובתי. הדבר היחיד שמצאתי לנכון להגיב לו, במסגרת "תגובה ראשונית" זו, הוא ההערות הציניות לגבי עבודת המזכירות, שלא היו במקומן. חשוב לדעת ולזכור שלצורך הדיון (הלגיטמי) שנערך כאן לגבי השירות שהתלמידים מקבלים - הרי שהמזכירות הן רק חלק אחד ממערך המידע, ניהול המערכת ומתן המענה לתלמידים - שלוש פונקציות רחבות ומקיפות. אפשר שישנן בעיות כאלה ואחרות, אבל לא הכל באחריותן של המזכירות. הן חלק ממערכת, ומה שהתרעתם עליו יתברר - להערכתי - ברמה המערכתית.
 

Yael Dark Spell

New member
תראה,

לא אמרנו שהן מתעצלות או משהו בסגנון... ברור לי שלא משלמים להן סתם ושמזכירות במוסד כזה גדול מימדים זה לא דבר פשוט. כמו כן ברור לי שהן לא אשמות בזה שלא מעבירים להן תדפיס עם עידכונים ושינויים לכל יום או בזה שהן לא יודעיות לענות לנו על דברים, זה לא התפקיד שלהן לקחת יוזמה ולברר את הדברים האלה בכל בוקר בעצמן. וודאי שלא. מה שמרגיז פה היא העובדה שאין מערכת קבלת תשובות מסודרת בתיכון ואין אדם אחד שתפקידו לרכז את כל מערכת המידע וקבלת התשובות במקום אחד, כך שהתהליך יהיה מהיר, יעיל יותר ומתסכל הרבה פחות. כך, במקרה שלא נחל הצלחה - ניתן לחפש את הבעיה מבלי לעבור על כל תגובת השרשרת בסגנון "הוא אמר ולי והיא אמרה לו". זה מיותר.
 

66יסט

New member
נראה לי שהתגובה שלי לא ברורה...

כי זה די ברור ששמה הבעיה... הכוונה היא שהבעיה בזה שצריך להעביר את ההודעה גם למזכירות וכמו שאמרו כאן להעביר גם לפורום...זה לא הגיוני שהמזכירה צריכה לחפש אותו על הבוקר. עדיף שהוא יעביר להם משהו מסודר מראש בשביל מי שמתקשר ושואל
 

קלופסן

New member
לי נראה שעדיף ללחוץ על המורים שיעבירו את

ההודעות גם למזכירות תלמידים וגם לאתר ולפורום.. בסוף ייפול האסימון או הטלכרט... אני מסכים עם מי שאמרו שזאת האחריות של הבצפר אבל בסופו של דבר אפשר לשכנע את המורה {במקרה שלכם יורם} שיש כאן בעיה לא הגיונית ומעיקה.. ולפעמים זה משפר את המצב.. אצלנו בכיתה הצלחנו בזה קצת בכמה דברים לפני שנה
 

קלופסן

New member
לא התכוונתי שצריך לדבר עם כל המורים...אבל פה

יש מורה אחד שהוא הרכז אז שווה לנסות איתו
 
למעלה