מורים יקרים!

mor-co

New member
מורים יקרים!

השלום והברכה! אני תלמידה העולה לכיתה י"א, ואני נמצאת בהתלבטות קשה לגבי בחירת מגמה לשנה"ל הבעל"ט. רציתי לשאול, אם מניסונכם כמורים, האם באמת לבחירת המגמות אין השלכות לעתיד (לימודים גבוהים),והאם באמת "מסתכלים" "רק" על פיזיקה. איזה מגמות נחשבות כיוקרתיות או נחשבות? האם באמת יכול להיווצר מצב שימנע ממני לימודים גבוהים כלשהם, אם לא אלך לפיזיקה? (ובבקשה, לא להתחסד, ולנסות לעודד כמו המורים שלי שאמרו לכולם שזה לא משנה ע"מ לא לבאס מי שאין לו את היכולת ללכת לפיזיקה..) את האמת בבקשה! תודה, מוריה ( שמתלבטת בין פיזיקה ולימודי א"י.)
 

mor-co

New member
מק../images/Emo78.gif

כואב לי לראות איך הודעתי התדרדה לה ככה.. ממש לתחתית הגיעה! ועוד בלי לקבל שום תגובה בדרך! אח... כואב, כואב!
הכל ברוח טובה!
 

udiyulis

New member
mor-co - ברוכה הבאה!

אענה לך כמורה-אם לילדה/תלמידה העולה לכתה י´. האמת שאני לא יודעת איזו מגמה נחשבת יוקרתית או "נחשבת" באוניברסיטה. עד כמה שאני יודעת קיימות מגמות שונות (גם בתיכון וגם באוניברסיטה) וזאת על מנת לאפשר לכל אחד ללמוד את מה שמתאים לו, לאופיו, ליכולותיו, להתעניינותו, וכן - גם לשאיפותיו לעתיד. אך מהו העתיד - שאלה גדולה, ואין לי ספק שהתשובה לה אינה מסתכמת בלימודים גבוהים באוניברסיטה (עם כל חשיבותם להתפתחות, להשכלה ולקריירה המקצועית של האדם הבוגר). אוי לנו ואבוי לנו אם כל העולם היה סובב אך ורק סביב פיסיקאים ושאר נושאים ריאליים. למזלנו חברת בני האדם מורכבת מאנשים השונים זה מזה, הן בפרצופם והן בתחום התעניינותם, ונמצאנו נשכרים ומתפתחים בכל התחומים - כולל לימודי א"י, ספרות, תקשורת, חברה ועוד. גם המורים של בתי ניסו להניעה לבחור בביולוגיה, שכן הצליחה מאד במקצוע, אך היא העדיפה את לימודי הספרות והתקשורת. ואני, לא ניסיתי להניאה מכך, אם היא חשה שזה תחום התענינותה. אדרבא, תלמד עכשיו מה שהיא חפצה, וגם אם תשנה את דעתה בסיום לימודי התיכון - בטוחה אני שתמצא את הדרך להשלים את החסר לה לתחום החדש בו תבחר. אני מתקשה להאמין שמישהו יכול להתמיד וללמוד תחום כלשהו, אך ורק מפני שהוא יוקרתי ונחשב, אך ליבו נמשך לנושא אחר. אני יודעת שהשארתי אותך בהתלבטות, אך אולי עם פן נוסף להסתכלות ובירור דרכך במחשבה וחירות. בהצלחה לך ושנה טובה
 
מור חביבתי....ובכן...

כל שאוכל לספר לך כאן, כעת הוא רק מבט של אדם בוגר בלבד... כלומר את מה שלימדוני החים עד הלום... וכל היתר הוא בחזקת ספקולציות, הימורים, נבואות, ותיסכולים של אי הגשמת חלומות... עובדתית נהוג לומר: רבים הם בני האדם אשר רכשו ועוסקים במקצוע שלא אהבו מעולם ( מתוך מערכת שיקולים כשלך... ) אשר מתוסכלים ממנו כל חייהם... די בינונים במקצועם, מתוסכלים על כך עד מוות, חולמים וממתנים ליום בו יפרשו... ויוכלו סוף סוף לעסוק במה שאהבו תמיד... האמיצים והנועזים שבינהם עוברים הסבה מקצועית במהלך חייהם... והפחות מהם, הולכים אל אהבתם רק כתחביב... מעטים יחסית הם האנשים שמלאכתם עיסוקם והשכלתם היא אכן אהבתם... ( וגם הם נחלקים לשנים: כאלו שהם מכורים לעבודתם ומקרבים בכך גם את משפחתם על המזבח הזה, כך שיוצא מכך שמעטים יותר הם אלו שיודעים להנות משני העולמות...) כל הנ"ל צריך לעמוד בראש וראשונה לנגד עיניך בבחירתך...( אם בכלל תצליחיבכלל מהמקום -גילך הצעיר- להבין על מה בעצם דיברתי, זה קצת מורכב למרות שלמרית עין נראה הדבר כפשוט ופשטני , אך דומה הדבר לתאר לך במילים טעמו של פרי שמעולם לא טעמת, ורק מתאורי המילולי לסבור שתצליחי לחושו...) בכל מקרה בנוסף לנ"ל צדקו המורים שהסבירו שבנושא השכלה "השמים הם הגבול"... תמיד ניתן לרוכשה, בכל גיל ובכל עת ובכל פרופסיה... הכל ענין של רצון, אמונה פנימית, משאבים, וסידרי עדיפויות אלטרנטיבים בהם מצוי האדם באותו העת... ההצלחה ואף המזהירה עד למאוד, יכולה להיות כזו בכל תחום ובכל פרופסיה/מקצוע... בדיוק ככישלון החרוץ שבמקצעות הכי מבוקשים ( כיום ההיטק בשפל הרבה מפוטרים וחסרי עבודה, בתחומים שרק אתמול הרקיעו שחקים והשכר והביקוש בהם היו בשמיים, תהפוכות כאלו עברו גם על מקצעות יוקרתים נוספים כמו: עריכת דין, רפואה ורפואת שינים, פסיכולוגיה וכו´...) אין ספק שהטכנולוגיה תהיה לעולם מדד להתפתחות האנושית וכפועל יוצא מכך הינה גם הפיזיקה... אך גם כאן דומה הדבר לזכיה בהגרלה.... כלומר תנאי הכרחי הוא רכישת הכרטיס ( ההשכלה ) אך אין בהכרח שזה יהיה גם התנאי המספיק , כלומר שכל הרוכש כרטיס הוא יהיה גם זוכה... וכל היתר כנאמר הינו בבחינת ספקולציות, נבואות והימורים... ושוב ההחלטה והבחירה עדיין רק שלך המה (ללא כל הכוונה )... וזיכרי... רק דבר אחד בתחום הזה הוא בלתי הפיך, והוא: שברכישת השכלה הכל הפיך !!! (אומנם בתנאים המפורטים לעיל, אך עדין הפיך... ) בהצלחה.... ( אף שהנני מורה גם למחשבים וגם לפיזיקה, אזי אוהב מאוד מאוד את ארץ ישראל, וכותב לך את כל זאת - רק כאבא, שכן איני סבור שכמורה בכוחי לתת לך יותר...) בהצלחה בכל שתלכי ותבחרי...
 

mor-co

New member
הרשו לי להסביר את עצמי...

ראשית, תודה רבה על תגובותיכם, אך חוששתני שלא הבנתם אותי נכון. אתם בטח מכירים, כמורים, את הטיפוס הזה של התלמיד שיושב בשולחן האחורי והשמאלי ביותר, כמה שיותר רחוק מהמורה, את שעות שהותו בבית הספר הוא מבלה לצורך השלמה. של שעות שינה כמובן. (זאת אם הוא טורח בכלל להכנס לשיעור..) נראה משתתף בכיתה לעיתים נדירות מאוד, אם בכלל. מחברותיו נראות חדשות כביום קנייתם, ובמצב הטוב - יש במחברת רק דף אחד, מתחילת השנה, של השיעור הראשון, בו עוד היתה רוח של למידה (שכמבון, חלפה כלא הייתה לאחר השיעור הראשון..)על שולחנו יש מקסימום, כמה דפים בהם הוא מקשקש לו כדי להפיג את השעמום, ושלא לדבר על ספרים, אותם הוא לא טורח לסחוב לבית הספר. המשפט השנוא עליו, הוא המשפט שנאמר לו פעמים רבות כ"כ עד שיצא לו מכל החורים, והוא: "אתה לא ממש את הפוטנציאל העצום שטמון בך. חבל עליך". "בעל חוסר מוטיבציה", אומרים עליו המורים. היועצת, כבר מזמן הרימה ידיים אחרי אינ-ספור שיחות לשווא. וכו´ וכו´. אני בטוחה שאתם יכולים להמשיך לבד... ובכן, הטיפוס הזה - זאת אני. הפעם האחרונה שהקשבתי, ממש הקשבתי, בשיעור - זה היה בכיתה ו´ אולי. (כיום אני עולה לי"א). שהגיע הזמן לבחור מגמות, משך אותי יותר מכל לימודי א"י. את פיזיקה תמיד דחיתי מייד, בלי להקדיש לכך שום מחשבה נוספת, בטענה ש"אין לי כח לחרוש". אבל החופש, לקחתי על עצמי החלטה. נשארו לי רק עוד שנתיים ללמוד, שהם יעברו כמו טיל. כבר עברתי 5/6!! אז החלטתי, שבשנתיים האלה, אני שמה קץ לקייטנה ומתחילה - ללמוד. (הגיע הזמן, לא?) ולאחר שהחלטתי כך, עלתה למוחי המחשבה על פיזיקה. הגעתי למסקנה - שזה נושא שמעניין אותי מאוד. הבעיה היא שאינני יודעת מה יותר מושך אותי. אחרת , לא הייתי חושבת פעמיים. לכן, אני מנסה לערוך רשימת יתרונות וחסרונות כדי לעזור לי בהחלטה, וחשבתי, שאם פיסיקה באמת "פותחת הרבה דלתות", אז אפשר בלהוסיף זאת לרשימת ה"בעד פיזיקה". ולכן שאלתי אם באמת כך זה הולך... כדי שאדע אם יש לי על מה להתבסס, או שמא זוהי רק דעה קדומה. וזוהי הסיבה היחידה. אינני חרשנית, שרודפת אחר היוקרה, ורוצה ללכת לפיזיקה רק כי זה "נחשב" וכו´. אלא בגלל שזה באמת מעניין אותי. (קורה.. יש אנשים מוזרים בעולם..
) אני יודעת שגם אם אני אחליט ללכת לפיזיקה, ואחרי חודש חודשיים, אראה שזה לא מה שחשבתי, שהחומר הנלמד לא כ"כ מעניין, או לחלופין, המורה "מייבש", בלי מחשבה שנייה אעבור לא"י. וזהו. מקוה שהבהרתי את עצמי, ומצטערת שיצא ארוך כ"כ... ובני - תתפלא, אך למרות "גילי הצעיר", אני יודעת מאוד מה הייתה כוונתך, ואפילו יש לי ניסיון קטן בנושא..
 

udiyulis

New member
מור יקרה, אכן טובה ההחלטה

לשים קץ לקייטנה ולחשוב ברצינות על למידה אך לשאלתך הממוקדת לבני - המורה לפיסיקה ודאי תהיה תשובה מפורטת והרבה יותר מדוייקת ואני, המורה לאנגלית, אברכך בעברית, שתהיה אשר תהיה החלטתך מאחלת לך שתצליחי בדרכך.
 
מור חביבה...

העצה הטובה היחידה שאוכל עוד להוסיף על כל (הנ"ל )המגילה... היא: שזכרי תמיד: שרק לעצמך בלבד- את חייבת בהוכחה... ( הכרתי תלמידים רבים שבמקום שבו היה קצת קשה, העדיפו לא להצטייר בעיני חבריהם או שלהם "כטיפשים", ובמקום להתמודד חזיתית וגם "לנצח", ברחו תחת כותרת של כביכול "פוטנציאלים לא ממומשים", לבסוף אכן הוכיחו זאת...אך רק הם יצאו מכך המפסידים הגדולים... ) פיזיקה (ככל מקצוע) בו רוצים בהצלחה, מחייבת לא רק יכולת וידע, אלא גם בנכונות להשקעה והתמדה... ובשילוב של כל הנ"ל, המלאכה בהחלט מרובה, גם לא קלה... לא אכנס כאן מסיבות מובנות לפרשנות של, מהי האהבה ???( אך בתמצות פיזקלי "גרעיני" ) אציין רק, שהיא נובעת בעיקר רק מבפנים, עמוק מתוכך... ובמקרה דינן: היא לא אמורה להיות תלוית מורה וענין... ואם בשכאלו את נאחזת (כתנאי מוקדם ) - צר לי, אך חבל לך על הזמן... מורצ´וק - באמת בדקי עמוק עמוק, רק את עם עצמך, עם מה מכל הנאמר את מזדהה בטוחני שלאחר כל זאת, תקל עליך גם הבחירה... ואשמח גם לדעת מה היא היתה... וכפי שכבר אני (וגם חבריי אמרו ) שמה שלא תבחרי שיהיה לך בהמון הצלחה...
 

mor-co

New member
תודה רבה לשניכם! ושנה טובה

, מוצלחת ופוריה שתהיה לנו...
 
למעלה