מופז: ישראל תגרש את ערפאת כשתמצא לנכון

מופז: ישראל תגרש את ערפאת כשתמצא לנכון

מופז: ישראל תגרש את ערפאת כשתמצא לנכון

שר הביטחון אמר בגל``צ כי ערפאת טרם גורש כדי לתת הזדמנות לדו- שיח עם הרשות. הזהיר כי צה``ל יפעל נגד הטרור בכל מקום בו הוא נמצא, כולל בסוריה

"ישראל תמצא את העיתוי והדרך להגלות את יאסר ערפאת", כך אמר היום (שני) שר הביטחון, שאול מופז, בריאיון בגלי צה"ל. מופז אמר כי הקבינט החליט על גירוש יו"ר הרשות וההחלטה הזו עדיין תקפה, משום שלא התקבלה כל החלטה אחרת בעניין. לדבריו, ישראל טרם גירשה את ערפאת משום שרצתה לתת הזדמנות לכוחות פרגמטיים ברשות להוביל לדו-שיח עם ישראל.

בריאיון התייחס מופז גם לנוכחות צה"ל בציר פילדלפי ברצועת עזה לאחר יישום תכנית ההתנתקות. מופז אמר כי "היינו רוצים התנתקות מלאה מהאיזור, אך אם זאת אני סבור שבסופו של דבר נצטרך להישאר שם, כדי שנשק לא יחדור לעזה, ויכשיל את תכנית ההתנתקות". מופז גם התייחס לשאלת הפינוי מהרצועה, ואמר כי הוא סבור שעל המשטרה לגייס כח מילואים כדי שתוכל לעמוד במשימת הפינוי.

מופז אמר עוד כי ישראל נחושה בדעתה לפעול נגד ארגוני הטרור בכל מקום בו הם נמצאים. מופז טען כי בדמשק ממוקמות מפקדות טרור, שמתדרכות וממנות את הטרוריסטים ביהודה ושומרון. לדבריו, "מדינת ישראל נחושה במדיניות שלה לפעול נגד הטרור בכל מקום, כולל בדמשק. חשוב שמנהיגי הטרור בעולם ידעו שידנו ארוכה להשיג אותם".

(צילום-רויטרס)
 
למעלה