זה נכון כשרוצים להשיג היגוי מהיר בעיקר, למשקל נוסף על הגלגלי
יש יתרון בסגנונות רכיבה שונים, למוטוקרוס כמובן שרצוי גלגל קל ככל האפשר, זאת בגלל אפקט הגיירו אם באוייר ואם בפניות.
אבל ברכיבות ראלי ואינדורו גלגל כבד לאוו דווקא מהווה חיסרון.
בסגנונות הללו שמירה של כיוון כן מבורכת, ברכיבה של 100 קמ"ש גלגל עצלן זה לא דבר שלילי.
ברכיבת אינדורו כשרוצים לטפס מכשול קשה ובמהירות נמוכה זה גם יכול להוות יתרון.
מלבד זאת הנטייה של הגלגל להתנתק מהקרקע תהיה נמוכה יותר וכך אפשר לעבוד עם שיכוך החזרה מהיר יותר, הבעיה מתחילה כאשר הגלגל מתנתק אבל זה גם לא וודאי היות וכיום במתלים ישנו שיכוך החזרה, פעם כשזה היה תלוי רק בקפיץ זה באמת הווה בעיה, היום השיסתום הוא פרוגרסיבית, ולדעתי כן יכולה להתמודד עם השינוי בתאוצה.
בוא נהיה ראליים מצד שני, אם המוס היה מהווה חיסרון כלכך מהותי אני מניח שהיום הוא לא היה קיים, אני לא מאמין שקבוצות המירוצים ישנים בעמידה ואם היה צורך אז היה ניתן לייצר מוס קל יותר או למצוא אלטרנטיבה קלה מהותית (סגנון הטיובליס עם הגנה גדולה יותר בפני תקרים).