לזאת ניתן להבין ממשל המערה: (לא זו של אפלטון)
מאת: לנצח 06/05/06 10:21 בתגובה ל: אז יאלה, להסביר לי בבקשה על שיני בינה על התוספתן, ועל עצם הזנב. אני אשמח לשמוע על המטרות עבורן אלה נבראו.(מאת: worry....) "אין להניד עפעף מבלי להזיז כוכבי מרום" אמר את זאת אחד מגדולי הפילוסופים בתבל. הבהיר מדבריו שכל דבר-שהוא ובכל מצב שהוא נמצא, הכולל גם את תנועתו שלו כל דבר (שהוא יחידה אחת) בין כל הדברים האחרים(מכלול), משפיע על כולם הדברים האחרים כאשר הדברים האחרים כולם-הם משפיעים עליו. בעיני האדם שאינו ניחן בראייה רבת-אופקים, בעיניו של האדם הלא מפוכח; שיני הבינה, התוספתן, עצם הזנב וכל דבר אחר שנראה לו מיותר או לא נחוץ להתפתחות החיים, גם אם דבר שכזה מזיק או יזיק בשלב מסויים, אדם כזה בד"כ נוטה להסיק שזה נעשה מתוך טעות, טעות של אלוהים או של הטבע. אך האמת היא שלא כך הדבר. אין שום טעות במעשי האלוהים. ראה משל דוד(המלך) שברח משאול-המלך שרדף להורגו. במנוסתו של דוד משאול המלך וחיליו, ראה דוד פתח קטן של מערה ומייד החליט להכנס דרכו פנימה בכדי להתחבא ממבקשי נפשו בזו המערה. תןך מרדפם אחר דוד, עברו ליד המערה המלך-שאול וחייליו ושם עצרו. מיד ציווה שאול-המלך לכמה מחייליו שירדו מסוסיהם ויחפשו את דוד בתוך המערה. לפתע אחד מחיליו העז לומר למלך: -אדוני המלך, ראה! - את פתח המערה קורי-עכביש מכסים אותה, זה לא יתכן שבזמן הקצר שאנו רודפים אחר דוד הוא נכנס בה, איש לא יכל להכנס בה מבלי שלפני-כן יקרע את כורי העכביש המכסים אותה. - אדוני המלך, לא חבל על זמננו היקר שנבזבז אותו כאן בחיפוש אחר דוד בזו המערה? לא כך רואה זאת גם אדוני המלך? נכון השיב המלך, עלינו להמשיך במרדף אחריו פן יהיה מאוחר מדי ודוד ימלט מאיתנו. מיד ציווה שאול לחייליו לשוב ולעלות על סוסיהם ומשם המשיכו במרדפם אחר דוד. כאשר שאול המלך וחייליו התרחקו מהמערה, המום מהמצב המסוכן הבלתי צפוי הניסי והמופלא הזה שבו ניצלו חייו, התבונן דוד בפתחה, כאשר רואה הוא בקצה הפנימי שלה את הרשת והעכביש שאותה טווה, ושבזכותו חייו שלו דוד ניצלו. - מיד את השבח וההודיה לאלוהים אמר דוד בתפילה גדולה. תודה לך אלוהים, תודה. תודה גם על כך שאת עיני שלי אותם פקחת ובכדי שהשכיל ואדע שכל דבר שאותו בראת, כל דבר ודבר, גם זה שלאדם הלא מפוכח נראה כלא מועיל ואפילו מזיק, למטרה נעלה, למען מטרה קדושה, למען החיים ולא לשווא אותו בראת. ברוך אתה וברוכים כל מעשיך אלוהים. אמן. *ישעיה מה* (ב) אֲנִי לְפָנֶיךָ אֵלֵךְ וַהֲדוּרִים אֲוַשֵּׁר \{אֲיַשֵּׁר\} דַּלְתוֹת נְחוּשָׁה אֲשַׁבֵּר וּבְרִיחֵי בַרְזֶל אֲגַדֵּעַ: (ג) וְנָתַתִּי לְךָ אוֹצְרוֹת חֹשֶׁךְ וּמַטְמֻנֵי מִסְתָּרִים לְמַעַן תֵּדַע כִּי אֲנִי יְהֹוָה הַקּוֹרֵא בְשִׁמְךָ אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: (ד) לְמַעַן עַבְדִּי יַעֲקֹב וְיִשְׂרָאֵל בְּחִירִי וָאֶקְרָא לְךָ בִּשְׁמֶךָ אֲכַנְּךָ וְלֹא יְדַעְתָּנִי: (ה) אֲנִי יְהֹוָה וְאֵין עוֹד זוּלָתִי אֵין אֱלֹהִים אֲאַזֶּרְךָ וְלֹא יְדַעְתָּנִי: (ו) לְמַעַן יֵדְעוּ מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וּמִמַּעֲרָבָה כִּי אֶפֶס בִּלְעָדָי אֲנִי יְהֹוָה וְאֵין עוֹד: (ז) יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי יְהֹוָה עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה: (ח) הַרְעִיפוּ שָׁמַיִם מִמַּעַל וּשְׁחָקִים יִזְּלוּ צֶדֶק תִּפְתַּח אֶרֶץ וְיִפְרוּ יֶשַׁע וּצְדָקָה תַצְמִיחַ יַחַד אֲנִי יְהֹוָה בְּרָאתִיו: * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *