מה תפקידם של החיות בעולם? למה הן קיימות?

antreprize

New member
רמת האינטליגנציה יורדת?

שמעת על אפקט פלין? במאה האחרונה רמת הIQ הממוצעת עולה ב3 נקודות כל עשור, זה נראה לך כמו ירידה באינטליגנציה?
 
לא יודע למה היא התכוונה

אבל אני הבנתי את זה בשתי צורות . מצד אחד האדם חיי בעולם מודרני שבו חושיו נזנחים לצורך יכולות שכליות ולכן הם מתכהים . מן הצד השני , חיינו התארכו בהרבה וכידוע אינטיליגנציה יורדת ככל שהגיל מתקדם ולכן כחתך של האוכלוסיה (שמכילה יותר בוגרים מבעבר) האינטיליגנציה יורדת .
 

t h e MUSE

New member
לי זה נראה כאילו אנשים רק נהיים יותר ויותר...

טפשים עם הזמן. סדרות טלויזיה, סרטים או מוסיקה למשל - נהיים רק יותר ויותר שטחיים, אין תוכן בשום דבר. אנשים מעדיפים לבהות מול מסך שמכיל רק סקס במקום להתעסק עם תכנים אמיתיים של עומק. שוכחים איך לחשוב בעצמם, הולכים בעיניים עצומות אחרי כל מיני מדריכים ומומחים... לא יודעת מה איתך, לי זה נראה כאילו רמת האינטיליגנציה רק יורדת, והמוחות של האנשים רק מתנוונים יותר עם הזמן, נראה כאילו העולם רק מתדרדר יותר עם הזמן. ושוב, זו רק דעתי.. אני לא מתבססת על עובדות מדעיות או משהו כזה.
 

antreprize

New member
אבל את טועה.

סדרות טלוויזיה, סרטים ושאר מקרים פרטיים לא מוכיחים כלום. מי אמר שסקס זה שטחי? את מדברת על דברים יחסיים ואישיים שאי אפשר למדוד אותם מדידה אובייקטיבית ולכן אין טעם לדבר עליהם.
 

t h e MUSE

New member
נתתי דוגמאות..

בכל אופן אני לא יודעת אם יש פה מקום להגיד אם אני טועה או לא, דעתי היא שאנשים נהיים יותר טפשים עם הזמן והתרבות רק מתקלקלת. אם אתה אוהב את מה שנהיה מהעולם שלנו זה כבר בעיה שלך... אבל אני אישית מסתכלת על שנים קודמות וקוראת הרבה על העבר ועל דברים שקרו ואיך שהכל התנהל, וזה באמת נראה כאילו אנשים היום מפסיקים להשתמש במוח שלהם. וכן, יש בסקס משהו שטחי - כשכל דבר שני קשור בו היום והדברים לא מכילים שום דבר מעבר לזה.
 

antreprize

New member
זה לא עניין של אהבה או דעה.

הIQ הממוצע עולה, אין מישהו שיודע להגיד למה או איך, אבל זה מה שקורה. את לא יכולה להגיד שהמחקרים לא שווים כלום כי "נראה לי שהתרבות מתקלקלת". למה זה הופך את הסקס לדבר שטחי?
 

t h e MUSE

New member
לא...

הסקס בפני עצמו הוא לא דבר שטחי בכלל, אבל כשכמעט כל דבר סובב סביבו אפשר לומר שזה די שטחי..
 

ל נ צ ח

New member
לזאת ניתן להבין ממשל המערה: (לא זו של אפלטון)

מאת: לנצח 06/05/06 10:21 בתגובה ל: אז יאלה, להסביר לי בבקשה על שיני בינה על התוספתן, ועל עצם הזנב. אני אשמח לשמוע על המטרות עבורן אלה נבראו.(מאת: worry....) "אין להניד עפעף מבלי להזיז כוכבי מרום" אמר את זאת אחד מגדולי הפילוסופים בתבל. הבהיר מדבריו שכל דבר-שהוא ובכל מצב שהוא נמצא, הכולל גם את תנועתו שלו כל דבר (שהוא יחידה אחת) בין כל הדברים האחרים(מכלול), משפיע על כולם הדברים האחרים כאשר הדברים האחרים כולם-הם משפיעים עליו. בעיני האדם שאינו ניחן בראייה רבת-אופקים, בעיניו של האדם הלא מפוכח; שיני הבינה, התוספתן, עצם הזנב וכל דבר אחר שנראה לו מיותר או לא נחוץ להתפתחות החיים, גם אם דבר שכזה מזיק או יזיק בשלב מסויים, אדם כזה בד"כ נוטה להסיק שזה נעשה מתוך טעות, טעות של אלוהים או של הטבע. אך האמת היא שלא כך הדבר. אין שום טעות במעשי האלוהים. ראה משל דוד(המלך) שברח משאול-המלך שרדף להורגו. במנוסתו של דוד משאול המלך וחיליו, ראה דוד פתח קטן של מערה ומייד החליט להכנס דרכו פנימה בכדי להתחבא ממבקשי נפשו בזו המערה. תןך מרדפם אחר דוד, עברו ליד המערה המלך-שאול וחייליו ושם עצרו. מיד ציווה שאול-המלך לכמה מחייליו שירדו מסוסיהם ויחפשו את דוד בתוך המערה. לפתע אחד מחיליו העז לומר למלך: -אדוני המלך, ראה! - את פתח המערה קורי-עכביש מכסים אותה, זה לא יתכן שבזמן הקצר שאנו רודפים אחר דוד הוא נכנס בה, איש לא יכל להכנס בה מבלי שלפני-כן יקרע את כורי העכביש המכסים אותה. - אדוני המלך, לא חבל על זמננו היקר שנבזבז אותו כאן בחיפוש אחר דוד בזו המערה? לא כך רואה זאת גם אדוני המלך? נכון השיב המלך, עלינו להמשיך במרדף אחריו פן יהיה מאוחר מדי ודוד ימלט מאיתנו. מיד ציווה שאול לחייליו לשוב ולעלות על סוסיהם ומשם המשיכו במרדפם אחר דוד. כאשר שאול המלך וחייליו התרחקו מהמערה, המום מהמצב המסוכן הבלתי צפוי הניסי והמופלא הזה שבו ניצלו חייו, התבונן דוד בפתחה, כאשר רואה הוא בקצה הפנימי שלה את הרשת והעכביש שאותה טווה, ושבזכותו חייו שלו דוד ניצלו. - מיד את השבח וההודיה לאלוהים אמר דוד בתפילה גדולה. תודה לך אלוהים, תודה. תודה גם על כך שאת עיני שלי אותם פקחת ובכדי שהשכיל ואדע שכל דבר שאותו בראת, כל דבר ודבר, גם זה שלאדם הלא מפוכח נראה כלא מועיל ואפילו מזיק, למטרה נעלה, למען מטרה קדושה, למען החיים ולא לשווא אותו בראת. ברוך אתה וברוכים כל מעשיך אלוהים. אמן. *ישעיה מה* (ב) אֲנִי לְפָנֶיךָ אֵלֵךְ וַהֲדוּרִים אֲוַשֵּׁר \{אֲיַשֵּׁר\} דַּלְתוֹת נְחוּשָׁה אֲשַׁבֵּר וּבְרִיחֵי בַרְזֶל אֲגַדֵּעַ: (ג) וְנָתַתִּי לְךָ אוֹצְרוֹת חֹשֶׁךְ וּמַטְמֻנֵי מִסְתָּרִים לְמַעַן תֵּדַע כִּי אֲנִי יְהֹוָה הַקּוֹרֵא בְשִׁמְךָ אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: (ד) לְמַעַן עַבְדִּי יַעֲקֹב וְיִשְׂרָאֵל בְּחִירִי וָאֶקְרָא לְךָ בִּשְׁמֶךָ אֲכַנְּךָ וְלֹא יְדַעְתָּנִי: (ה) אֲנִי יְהֹוָה וְאֵין עוֹד זוּלָתִי אֵין אֱלֹהִים אֲאַזֶּרְךָ וְלֹא יְדַעְתָּנִי: (ו) לְמַעַן יֵדְעוּ מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וּמִמַּעֲרָבָה כִּי אֶפֶס בִּלְעָדָי אֲנִי יְהֹוָה וְאֵין עוֹד: (ז) יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי יְהֹוָה עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה: (ח) הַרְעִיפוּ שָׁמַיִם מִמַּעַל וּשְׁחָקִים יִזְּלוּ צֶדֶק תִּפְתַּח אֶרֶץ וְיִפְרוּ יֶשַׁע וּצְדָקָה תַצְמִיחַ יַחַד אֲנִי יְהֹוָה בְּרָאתִיו: * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 

alkai

New member
תראה,

כבר כתבו לך הרבה דברים נכונים, ולא צריך להוסיף יותר מדי. אז אני אלך איתך בגישה אחרת, שאולי תגרום לך לחשוב. היקום גדול, מסכים? תאר לך שקיימים יצורים שמתקדמים בהרבה מאיתנו. מתקדמים כל כך, שאתה בשבילם החתולה הזאת שיושבת ללא מעש בלובי. הם יותר טובים ממך בהכל. אתה כל כך נחות, שאתה אפילו לא מצליח לדמיין איך הם מתעלים עליך. כי זה משהו שלא מוכר לך. אז מה אם עכשיו, הם מסתכלים עליך בעינית משוכללת(שאתה טיפש מדי כדי להבין איך היא עובדת), ורואים אותך קם בבוקר, הולך לעבודה, נפגש עם חברים, יושב על המחשב. ובשבילם אתה חתיכת דקורציה. אתה מרגיש כמו דקורציה? נסחפתי? אולי. אבל משפט כמו "הרי לחיות אין יכולות פיזיות, בטח ובטח שלא שכליות בכדי לטפל בעצמן... גדי קיפץ לו ושבר את רגלו, מי יוכל לעזור לו אימלא האדם?" נשמע לי ממש הזוי. החיות מתקיימות ויתקיימו ללא עזרת האדם. עולם החי מורכב ומגוון. לפי התיאור שלך, אנחנו האלוהים של החיות. אבל בסה"כ יש לנו איתם יחסי גומלין. מספיקה צפייה של שעה בנשיונל ג'יאוגרפיק כדי להבין שהם מתקיימים ללא העזרה שלנו. ושיש להם אינסטיקטים והתנהגות הישרדותית שלא הייתה מזיקה לבני האדם, שהורסים את עצמם ואת הסביבה במודע.
 

successdance

New member
לא רק חיות מחמד...

אהבתי תחתימה שלך אכן צריך אהבה החיות אכן נוצרו עבור האדם . אבל לדעתי הן לא רק חיות מחמד הן בעיקר מראות לאדם על כל מיני תכונות ויכולות שהוא כבר שכח עליהם או לא ידע עליהם. דוגמה חתולית: החתולה שלי קופצת מהרצפה לגובה של כמעט שני מטר כדי לטפש על החלון והיא בעצמה בקושי 20 סמ. זאת אומרת היא קופצת לגובה פי קצת פחות מהגובה שלה . לסקפטים אפשר להגדיר את זנ אחרת: פי 4 מהגובה שלה כשהיא עומדת על הרגליים האחוריות. ואנחנו האנשים מתלבטים כשקופצים מעל גדר שמגיעה לנו לפופיק. אני מסתכלת עליה הרבה על איך שהיא מנתרת והמסקנה היא שזה לא כזה קשה אנחנו גם יכולים אם רק נאמין ונתאמן ונצא מהראש הזה של.. אני לא יכול לא מסוגל.. אנחנו יכולים ומסוגלים להרבה יותר ממה שאנחנו חושבים או מתארים.. והחיות פה בשביל להראות לנו את כל זה אל תסתכל על החתולה העצלה שלך בזלזול.. בטבע היא כן מרוויחה את הזכות קיום שלה אנחנו גררנו אותה לעיר והיא התנוונה והתמסרה לטבע האמיתי של הפינוק ואהבת השעמום הטוטאלית
 

asmati

New member
רי

פרעושים קופצים מרחק של פי עשרות א לא מאות בגודל גופם.. את אומרת שגם אני יכול?? אולי אנחנו בעולם בשביל להראות לחיות שגם הם מסוגלי לחשוב?? לכל בע"ח כולל בני האדם יש תכונות הייחודיות להן, לכן אין מה להשוות בין החיות השונות..
 

antreprize

New member
תולה הזאת קיימת כי היא יכולה

למצוא מים ומזון ולהגן על עצמה. היא לא קיימת כי מישהו שרצה שהיא תתקיים, היא לא קיימת בגלל סיבה, היא לא קיימת למרות שהיא לא עושה כלום, היא קיימת כי יכולה. לחיות אין יכולות פיזיות? איך זה שארדם יכול לררוץ? איך זה שציפורים עפות? איך זה שדגים שוחים? האדם לא נועד לטפל בחיות, אבל הוא יודע איך לעשות את זה.
 

asmati

New member
מערכת אקולוגית.

הכל מערכת אקולוגית מורכבת. תפגע בחוליה, כל האחרות יפגעו גם. האדם במקרה הזה הוא לא משמעותי. באותה המידה שהיינו יכולים להסתדר בלי מספר מיני חיות כך העולם היה מסתדר הרבה יותר טוב בלי האדם. שכל מה שהוא עושה זה להפר את האיזון במערכת האקולוגית.
 

Lady In Blues

New member
החתולה לא נועדה לשום דבר ואף אחד מלבד עצמה.

היא לא נולדה כדי לשרת אותך, זה בטוח לא. מאיפה הרעיון הזה בכלל? יבוא "ראש החתולים" ויגיד: "למה טובים בני האדם?". מי את שתשפטי את החתולה? היכולותיה הפיזיות היא טובה ממך פי כמה וכמה. חוש השמיעה, חוש הריח, חוש הראיה. את לא מהווה אפילו שמינית מהיכולות שלה. אז באיזו דרך בדיוק את עליונה? למה בכלל את קובעת היררכיה?
 
למעלה