מה תפקידם של החיות בעולם? למה הן קיימות?

Colfax

New member
מה תפקידם של החיות בעולם? למה הן קיימות?

אני גר בעיר חמה מאוד ובבניין שלי יש לנו חתולה (או חתול) שמבלה את זמנה בלובי. החתולה שוכבת שם כדי להתקרר, לא זזה, רק מסתכלת על האנשים שעוברים. מדי פעם היא כמובן יוצאת מהבניין כדי לחפש אוכל או חברה. אני מסתכל עליה ושואל: למה היא קיימת? היא הרי לא עושה שום דבר פרודקטיבי. אין לה סדר יום, אין לה יכולות פיזיות לעשות דברים פרודקטיבים, אין לה משפחה, היא סתם חתולה. האדם הוא כל כך דומיננטי, בעל תכונות אלוהיות. כל כך מפותח שכלית וגופנית, פי אלפי ועשרות אלפי מכל החיות בעולם, שבגלל זה קיומה של החתולה הזאת תמוה בעיניי. טוב כל זה היה הרהורים. אני מאמין שאני גם יודע את התשובה לכך (וזאת תשובה מאוד הגיונית): לחתולה הזאת אין שום משמעות ושום תפקיד בעולם הזה. היא סך הכל דקורציה, כל החיות הן למעשה דקורציה לאדם. אחרת אלוהים לא היה יוצר ככה את ההיררכיה. הרי לחיות אין יכולות פיזיות, בטח ובטח שלא שכליות בכדי לטפל בעצמן (לדוגמא, גדי קיפץ לו ושבר את רגלו, מי יוכל לעזור לו אימלא האדם?). האדם משתמש בחיות במגוון רחב של דברים: רכיבה, מזון, ביגוד ועוד. אנחנו גם עוזרים לחיות מבחינה רפואית, דואגים להם לאוכל, לסביבה נאותה. האדם נועד לטפל בחיות בדיוק כפי שנכתב בבראשית. טוב, אם יש כאן אנשים רציניים לתת תגובות רציניות אני אשמח.
 
דקורציה?!

בכל ליבי אני מאמין שבגלל מחשבות כאלו העולם שלנו נראה כיום כפי שהוא נראה. אנשים שחושבים שהחיי והסביבה "נוצרו" כדי לשרת את האדם, אלו הן אותן הדעות שגרמו לזיהום , להכחדת חיות , לציד לא חוקי , להתעללות . לאחר מכן מתפתחות מחשבות אלו ל"דקורציה" של חלק מן המין האנושי . אותן מחשבות שהובילו ל"גדולת האדם הלבן" והדקורציה , העבדות והעוני, של "האדם השחור". אוקיי , אולי גלשתי קצת . אבל אל תמעיט בערכה של אותה חתולה , כי אתה לא יותר טוב ממנה . ולמה ? כי אין שום פרמטרים. אולי בסביבה האורבנית החתולה לא תשרוד ללא האדם,זו לא חוכמה אך בטבע הדברים שונים.
 

Colfax

New member
"אבל אל תמעיט בערכה של אותה חתולה , כי אתה לא

לא יותר טוב ממנה. " זה אתה אמרת. לחתולה הזאת לא קרה שום דבר ב- 200, 500 שנה האחרונות. היא נשארה בדיוק כמו אז, בעוד שהאדם מתפתח בכל דור ודור: הוא נהיה גבוה יותר וחכם יותר (לפחות תיאורטית). החתולה הזאת לא בנתה את מגדל אייפל ולא בנתה את רומא, ולא את מדריד ולא את תחנת החלל הבינלאומית. בטבע באמת החוקים שונים, ממה שנשאר כמובן מהתיאור הפסטורלי של ג'ונגלים סבוכים ועבוטים עם מגוון רחב של מינים וזנים. כי אנחנו צדנו אותם, והשתמשנו בחיות הללו לצורכינו. סתכל על 250 השנים האחרונות, מה עבר על האדם, ומה עבר על החתולה הזאת וצאצאיה. בטבע הכל ידוע והחוקים ברורים, ועל כן בני אדם לא צריכים להתערב, אולם הם כן מתערבים ומראים מי באמת בעל הבית. הדברים היחידים שהאדם לא יכול להתמודד איתם באמצעות יכולותיו השכליות והגופניות זה אסונות טבע למיניהם, רעידות אדמה וסופות הוריקן וכדומה. יש הגיון במה שאמרתי?
 
היא מספיק "חכמה"

כדי לנצל את האדם ולשרוד בסביבה שהוא הקים לעצמו . אני בטוח שלך היה קושי רב אם היית עובר לחיות בסביבה שעוצבה ע"י חתולים . ולנושא אחר , לידיעתך האדם(הפיזי) לא השתנה כלל ב500 השנים האחרונות . אבולוציה היא תהליך הרבה יותר ארוך. גם לפני 3000 שנה ויותר היו אנשים חכמים מאוד כדוגמת היוונים והאימפריה הפרסית . החתולה מתעלה עליך בכמעט כל חוש , היא שומעת יותר טוב , מריחה יותר טוב , רואה אני לא יודע את האמת ובעלת יכלות גפניות רבות יותר . לא רק זה , שאתה עצמך לא יכול לחיות בלי צורת החיים הכי פחות מפותחת - החיידק . בגופך מאות אלפים ואם לא מיליוני חיידקים שעוזרים לך ובלעדיהם לא תוכל לחיות הרבה . לסיכומו של דבר , האדם בנה את רומא , אז ? - הוא יותר טוב , למה ? אולי החתול דווקא יותר טוב מכיוון שהצליח להיסתגל לסביבה של בני אדם . ובמה שאני אמרתי , יש הגיון?
 

Colfax

New member
זה לא נשמע משכנע במיוחד

לאדם יש תכונות אלוהיות (שדי ברור מהיכן קיבל אותם), מה שאין לאף חיה אחרת. לכל חיה יש את היכולות המוגבלות שלה בכדי לשרוד בטבע ותו לא. רק באדם יש את מגוון התכונות שיש לנו, מין ליקוט שכזה מהטוב של בעלי החיים. אנחנו הולכים על שני רגליים. ומכאן שיש לנו שני ידיים. בהם יש חמישה אצבעות (כולל טביעות אצבעות) אנחנו יכולים לדבר בכל דרך וצורה שנרצה. אנחנו יכולים להזיז את שרירי הפנים כאוות נפשינו. ובעיקר אנחנו יכולים לחשוב. ובזכות החשיבה שלנו יצרנו את העולם המודרני בו אנו חיים, וגם נהרוס אותו די בקרוב. לא חשבתם אף פעם איך זה שעל פי דרווין האדם התפתח מהקוף, בעוד שהקוף נשאר קוף. מכאן שזה אומר הכל בעצם.
 
שמע , לא רציתי להיכנס לזה קודם

אבל אני רואה שזה מקור הנביעה של דבריך . דבריך שאולים מן הדת והאמונה באלוהים . רוצה לדעת למה לדבריך ב200 שנה האחרונות האדם כה התפתח ? בעיקר בגלל החילון והתחלשות הדת . ימי הביניים הם הימים השחורים של המדע וההשכלה , הדת היתה כל כך חזקה שהיצוא נגדה פשוט היה מבלה את יומיו בצינוק . אני מאמין שאתה לא חרדי , תראה את המגמה . בבסיס האמונה שלך אתה נשען על עקרונות דתיים וממש לא בא לי להיכנס לדיון בנושאי דת ואלוהיות עכשיו . אז לשאלתך - הדת מגדירה את האדם כבראש סדרי אלוהים ומכאן שחשוב מבין החיי . בשבילי , לא קיים אלוהים ומכאן שכל החיים וכל היצורים הם אותו הדבר , למרות שרק האדם יכול להיות רע.
 

Colfax

New member
אז תאמר לי מה תפקידו של הזבוב בעולם?

ומה הופך אותו ואותי לאותו הדבר? אני מסתמך על ההיגיון כשאני שואל את השאלה הזאת.
 
היגיון?! למה לך יש תפקיד בעולם הזה?

ובאיזו צורה אתה משווה את עצמך לזבוב? אם בצורה חומרית - אתם בנויים מאותן המלקולות והאטומים. מבחינה של יכולות הוא יעול לעוף ואתה לא . זה שאתם שונים לא הופך אותך ליותר טוב.
 

Colfax

New member
לפחות על פי התורה, יש לאדם תפקיד בעולם

אני חושב שאין לאדם תפקיד בעולם. אני לא מאמין בקטע הזה של גורל ושהכל כתוב מלמעלה. גם לזבוב אין תפקיד, אבל בניגוד לאדם, אין לו יכולת להתפתח לאן שהוא. הזבוב יכול לעוף והאדם לא? האדם בטח יכול לעוף, יש מטוס, אווירון, דאון, כדור פורח ומעבורת חלל. מבחינת מולקולות ואטומים כולנו כמובן אותו הדבר, ואני לא משווה את האדם לזבוב, אתה הרי אמרת שאין אלוהים ושכולנו אותו הדבר .
 

t h e MUSE

New member
זה לא מדוייק שלזבוב אין לאן להתפתח...

תהיה בטוח שהזבוב נוצר לפניך וגם ימשיך את חייו אחריך... זה יפה וטוב שהאדם הגיע לאן שהוא - אבל מה הלאה? לזבוב יש יכולות מעל לאדם, כמו שלאדם יש יכולות מעל הזבוב.
 

t h e MUSE

New member
תחשוב ש..

הזבוב שחי לפני 100 שנה, או מליון שנה - זה לא אותו הזבוב שחי היום! הוא תמיד יפתח עוד יכולות, עוד סיבולות, אני כמעט בטוחה שאפשר יהיה להוכיח את זה מדעית.
 
אולי לא הבנת אותי

ההתפתחות שאתה מדבר עליה היא אשליה - בעינך זוהי התפתחות .. אבל מאין לך שאנחנו התפתחנו ? יכול להיות שאנחנו דורכים במקום . וכן אנחנו אותו הדבר , מהבחינה של "טוב"\"חשוב" יותר או פחות - זה היה נושא השיחה.
 

t h e MUSE

New member
יש דברים שגם אנחנו...

האדם הגדול והחשוב, לא מבינים, ולא נבין לעולם. אתה שואל מה תפקידו של זבוב בעולם, באותה מידה אתה יכול גם לשאול מה המשמעות של האדם בעולם.
 

Colfax

New member
ואגב, אתה צודק במה שאמרת

בהודעה הנוכחית הזאת בלבד.
 

אייני

New member
מה, ולאדם אין את היכולות המוגבלות שלו

לשרוד בטבע ותו לא? מה ההבדל? כל חיה שורדת בטבע - פשוט כל אחד משתמשת במה שיש לה. האדם משתמש במה שיש לו - השכל שלו. מה שקורה - אתה פשוט לוקח את התכונה הזאת שלך וטוען שזאת נעלות על שאר החיות. למה? כי? אני טוען דווקא שהג'וק הוא החיה הנעלה. הוא מסוגל לשרוד פצצת אטום אפילו. אנשים לא. מה שקורה - בני האדם - מעצם טבעם, כמו כל חיה שהיא - רואים במין שלהם את הדבר הכי חשוב. כתוצאה מכך, הם רואים בתכונות שלהם שמבדילות אותם משאר החיות - כתכונות ה"נעלות" ביותר, בעוד שאין שום דבר נעלה בהן. אלו פשוט תכונות שמאפשרות להם לשרוד בטבע (ועם כל הכבוד, אפילו לא כלכך טוב. יש חיות ששורדות הרבה הרבה יותר טוב מאיתנו) דבר אחרון - על פי דרווין האדם -לא!!!!!!!!- התפתח מהקוף. זאת שגיאה מאוד נפוצה. האדם והקוף התפתחו שניהם מאותו אב קדמון, שנכחד כבר בינתיים. הקוף הוא למעשה, אם תרצה לקרוא לזה ככה "בן דוד" שלנו. לא אבא שלנו או משהו. האבולוציה עבדה גם על הקופים - כמו שאתה רואה. לא רק עלינו.
 

t h e MUSE

New member
אם תפתח את העיניים...

תראה שלא רק שהאדם לא מתפתח יותר ויותר במשך השנים, אלא הוא חוזר אחורה - רמת האינטיליגנציה יורדת, החושים נהיים פחות ופחות מחודדים. אנשים שוכחים ללכת לפי האינטואיציות שלהם ובדרך שוכחים גם את עצמם - ערכם של בעלי החיים הוא כל כך הרבה יותר גבוה ממה שנדמה לך, הם בטח שבטח לא נוצרו עבור דקורציה, ואני כמעט מבטיחה לך שלפני שנוצר האדם הם היו, וגם אחרי שיכחד האדם הם ישארו. זה שהאדם הפך להיות כזה יצור הרסני שמשתלט על כל מה שחי או דומם מסביבו, זה לא אומר ששאר בעלי החיים הם נחותים יותר, ואפילו להפך.
 

Dragonaut

New member
טיעון חזק.

לתת לך סיבה אחת לזה שחתולים, וכל שאר בעלי החיים שהם לא האדם, יותר טובים ממך כבן אנוש? אתה, כבן אנוש, מכורך אורח חייך המודרני, פוגע בכדור הארץ על בסיס יומי, ואילו בעלי החיים השונים חיים איתו בהרמוניה כמעט מוחלטת. הקדמה והאינטיליגנציה המטורפת שלך היא זו שתביא להשמדת החיים על כדוה"א. לא מרגיש כ"כ טוב להיות יצור מפותח, אה? אז יש לאדם מוח יותר גדול, סבבה. אנחנו יצורים יותר מפותחים. זה אומר שאוטומטית לכל ה'נחותים מאיתנו' אין סיבת קיום? זו הטענה הכי יהירה ומעוררת חלחלה ששמעתי. הדיעה שלך באמת מייצגת את כל מה שלא בסדר באדם, לדעתי. קרא את הליריקה של Do the Evolution של להקה שנקראת Pearl Jam, תבין בדיוק על מה אני מדבר.
 
למעלה