מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?

מצב
הנושא נעול.


אף אחד לא יכול להוכיח חריגה מהסטטוס קוו
זאת משום שכל הסטטוס קוו הזה הוא משהו ערטילאי שלא רשום בשום מקום ולא מעוגן בשום מקום. אני לא מכיר בו ובוודאי שאני לא חושב שחילונים צריכים לשמור על משהו כזה, אלא פשוט להיאבק על זכותם הבסיסית להתנייד בשבתות וחגים שלא באמצעות רכב פרטי או מוניות עושקות.
ניסיונות של גורמים דתיים למשוך לכיוון שלהם בטיעונים אלו ואחרים, הם פשוט ניסיונות לכפייה דתית בשיטת מצליח ובאמצעות זעקות "סטטוס קוו" צבועות.
לפעמים, כמו במקרה המטרונית בחיפה וכמו במקרה הקו המקדים בגוש דן, זה גם מצליח להם. זאת משום שהרכב מקבלי ההחלטות בקרב בכירי משרד התחבורה העוסקים בנושא, אינו לטובת החילונים בלשון המעטה. גם השר עצמו אף פעם לא היה לטובת החילונים בעניין הזה, על אף שהוא בניגוד לבכירים המדוברים, אינו חובש כיפה.
גם אני יכול להגיד שלפי הסטטוס קוו הערטילאי, קו 2 של המטרונית בחיפה צריך לפעול כל השבת מכיוון שתמיד היה שירות תח"צ בין חיפה וקרית אתא בשבתות. אבל מבחינת הדתיים שגרים שם וכנראה גם מבחינת עידן יוסף שלא ציין את המקרה הזה, זוהי לא חריגה מאותו סטטוס קוו שהם מאוד אוהבים לנפנף בו כאשר זה נוח להם.
בקיצור, אין דבר כזה סטטוס קוו. מאז קום המדינה וגם היום, הדתיים והחרדים נאבקים ומושכים לכיוון שלהם. לעומת זאת, החילונים שצריכים להיאבק על החופש שלהם לא עושים כלום ומפסידים.
אגב, על הפוסט של עידן העוסק בהעלמת הקווים מאתר "כל קו", יש גם תגובה שלי בשם ארגון נוסעי התח"צ בישראל.
 
לא מדוייק.

ההפרדה אינה בין שבת לחג, אלא בין שבת לראש השנה וליום כיפור
בסוכות, פסח ושבועות יש בחיפה, בצפון ובאילת תחבורה ציבורית כמו בשבת.
מה ההבדל בין ראש השנה לפסח? לחרדים ולדתיים או אולי למשרד התחבורה התשובה...
הטענה של עידן יוסף הייתה שתחבורה ציבורית בחיפה בראש השנה היא חריגה מהסטטוס-קוו.
אבל כאשר ראש עיריית בני ברק מקצץ שעתיים מפעילות קו 1 בגוש-דן לפני צאת השבת, זו חריגה מקובלת מהסטטוס-קוו.
הרי כל הנושא הזה של תחבורה ציבורית בשבתות וחגים נגוע בצביעות גדולה.
אותו עידן יוסף התלונן אתמול מדוע קווי התחבורה הציבורית שפועלים בערים הערביות לא מופיעים באתר כל-קו.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-354345-00.html[/URL]
ואותו עידן יוסף שאל לפני שנתיים "מדוע בראש השנה לא פעלו קווי התחבורה הציבורית לישובים ערבים ולבתי חולים, ומה זה אומר על הפעלת תחבורה ציבורית בשאר שבתות השנה?"
[URL]http://www.news1.co.il/MemberLogin.aspx?ContentType=1&docid=76539&subjectid=24[/URL]
לא מדוייק.
בחיפה, בשבתות, התחבורה הציבורית מתחילה באופן מצומצם החל מהשעה 8-9 בבוקר, לעומת בחגים כמו סוכות, שמחת תורה, פסח ושבועות בהן התחבורה הציבורית מתחילה בחיפה רק ב16 אחרי הצהריים.
 
תודה לך ולעמוד השדרה על המידע.

זה משום שהמטרונית הייתה אמורה לפעול גם בראש השנה
אבל לפני שנה ברגע האחרון לפני החג, התעורר איזה בלוגר דתי משועמם שהחליט לעשות מזה בלאגן וגרם לביטול ההפעלה בחג לאלתר, לרעת כולם.
ההפרדה הזאת בין שבת וחג היא דבר שקיים רק בחיפה. בשאר חלקי הארץ שבתות וחגים הם היינו הך מבחינת משרד התחבורה: הטלת עוצר מוחלט על כל שירותי התח"צ למעט מוניות.
תודה לך ולעמוד השדרה על המידע.
מה שכן נראה לי שאנו מוציאים קיטור בפורום לשווא. צריך למחות בדרך אחרת שאולי תביא לשינוי.
אפשר בשיתוף של עמותת חופש ומפלגות שתומכות בתחץ בשבת וחג.
 

mister K

New member
הפתרון היחיד הוא מחאה חילונית נרחבת

תודה לך ולעמוד השדרה על המידע.
מה שכן נראה לי שאנו מוציאים קיטור בפורום לשווא. צריך למחות בדרך אחרת שאולי תביא לשינוי.
אפשר בשיתוף של עמותת חופש ומפלגות שתומכות בתחץ בשבת וחג.
הפתרון היחיד הוא מחאה חילונית נרחבת
אחרי 66 שנה הגיע הזמן להחליף תקליט ולהתחיל להיאבק. אני רוצה לראות את הפוליטיקאים ממשיכים להתעלם אחרי כמה הפגנות סוערות מול הכנסת. רק כך זזים דברים במדינה הזאת.
בשנים האחרונות היו כבר כמה נושאים בהם חילונים עמדו על הרגליים האחוריות וניצחו. למשל סוגיית שעון הקיץ וגם סוגיית המרכולים בתל אביב, בה אני משוכנע שניצחון החילונים מובטח.
אבל לצערי בסוגיית התח"צ החילונים פשוט אדישים ולא מפחידים יותר מדי את חברי הממשלות מאז קום המדינה. אותם ראשי ממשלה ושרים אשר מפחדים דרך קבע מהזעם החרדי ומהמפלגות החרדיות והדתיות, גם כאשר הן לא בממשלה. הרי זה לחלוטין עניין של אגו דתי-חרדי ולא סוגייה שבאמת תגרום נזק כלשהו לדתיים. בייחוד כשכבר כיום יש קווים הפועלים בשבת דרך קבע במקומות מסויימים.
הייתה לפני שנתיים בערך הפגנה אחת בתל אביב בה השתתפו כ-1,000 איש. גם אני הייתי שם וזו הייתה הפגנה לא רעה, רק חבל שלא היה לה המשך.
הרבה אנשים לא מבינים עד כמה הסוגייה הזו חשובה. לדעתי זוהי הסוגייה השנייה בחשיבותה בין סוגיות הכפייה הדתית בישראל, אחרי עניין הנישואין והגירושין. הרבה יותר חשובה למשל מגיוס בחורי הישיבות. אבל כשיש גם חילונים שיש להם סטיגמות כאלו ואחרות נגד אוטובוסים והנושא לא ממש בראש מעייניהם כי יש להם רכב פרטי, אז כך זה נראה. אלה שבאופן כללי נגד אוטובוסים או שאלה שאומרים שמוניות שרות הן הפיתרון, מתוך חוסר הבנה מוחלט וחוסר ראייה לתווך ארוך, הם שגורמים את הנזק הגדול ביותר למאבק.

צריכים לקום פוליטיקאים אמיצים כדי לשים סוף אחת ולתמיד לאיוולת הזאת שקיימת במדינת ישראל מאז הקמתה, מתי שעדיין לא היה מושג בכלל עד כמה תחבורה ציבורית תהיה חשובה בעתיד. אבל בינתיים כולם פחדנים וכדי להחדיר בהם את האומץ, הציבור החילוני חייב להראות את כוחו במחאה שתרעיד את הכנסת והתקשורת. לא מחאה רופסת שתתנהל רק באינטרנט ובאמצעות מכתבים מטופשים שרק מעלים גיחוך על פניהם של שרי התחבורה לדורותיהם. בינתיים לצערי זה לא ממש קורה והאדישות היא זו ששולטת. זאת למרות ההתנגדות הרחבה לעוצר התח"צ בשבת בקרב רוב תושבי המדינה.
אותה אדישות היא זו שגורמת לפוליטיקאים לעמוד בניגוד לרצון רוב אזרחי המדינה בסוגייה הזו, אשר מוקרבת באופן מסורתי לטובת סוגיות אחרות ולטובת יחסים תקינים עם פוליטיקאים דתיים וחרדים, לכל צרה שלא תבוא על הממשלה. זו אחת הסוגיות הבודדות בה קיים מצב כזה והנזק הנגרם מכך הוא כמובן עצום.

אנשים חייבים לצאת מהקונספציה שבה הם שבויים, להבין שתח"צ 24/7 זה הכרח ולהתחיל להיאבק, להפגין ולעשות רעש. כל עוד יש פה שלטון שרוב נבחריו עדיין לא מונעים משליחות דתית משיחית, זה אפשרי.
לעולם לא תהיה פה תחבורה ציבורית יעילה ולעולם לא יהיה מעבר מאסיבי מתחבורה פרטית לציבורית, כל עוד התחבורה הציבורית לא פועלת 24/7. זה תנאי בסיס לכינון תח"צ יעילה לכולם ולא רק כזו שמיועדת למי שאין לו ברירה. כל הפוליטיקאים שבוחרים להתעלם מהעובדה הזאת וממשיכים להתפאר בכך שהם משפרים את יעילות התח"צ, הם צבועים במקרה הטוב ושקרנים במקרה הגרוע.
 

LG12310

New member
עלה היום קמפיין של "24/7 - מקדמים את התחבורה הציבורית"

הפתרון היחיד הוא מחאה חילונית נרחבת
אחרי 66 שנה הגיע הזמן להחליף תקליט ולהתחיל להיאבק. אני רוצה לראות את הפוליטיקאים ממשיכים להתעלם אחרי כמה הפגנות סוערות מול הכנסת. רק כך זזים דברים במדינה הזאת.
בשנים האחרונות היו כבר כמה נושאים בהם חילונים עמדו על הרגליים האחוריות וניצחו. למשל סוגיית שעון הקיץ וגם סוגיית המרכולים בתל אביב, בה אני משוכנע שניצחון החילונים מובטח.
אבל לצערי בסוגיית התח"צ החילונים פשוט אדישים ולא מפחידים יותר מדי את חברי הממשלות מאז קום המדינה. אותם ראשי ממשלה ושרים אשר מפחדים דרך קבע מהזעם החרדי ומהמפלגות החרדיות והדתיות, גם כאשר הן לא בממשלה. הרי זה לחלוטין עניין של אגו דתי-חרדי ולא סוגייה שבאמת תגרום נזק כלשהו לדתיים. בייחוד כשכבר כיום יש קווים הפועלים בשבת דרך קבע במקומות מסויימים.
הייתה לפני שנתיים בערך הפגנה אחת בתל אביב בה השתתפו כ-1,000 איש. גם אני הייתי שם וזו הייתה הפגנה לא רעה, רק חבל שלא היה לה המשך.
הרבה אנשים לא מבינים עד כמה הסוגייה הזו חשובה. לדעתי זוהי הסוגייה השנייה בחשיבותה בין סוגיות הכפייה הדתית בישראל, אחרי עניין הנישואין והגירושין. הרבה יותר חשובה למשל מגיוס בחורי הישיבות. אבל כשיש גם חילונים שיש להם סטיגמות כאלו ואחרות נגד אוטובוסים והנושא לא ממש בראש מעייניהם כי יש להם רכב פרטי, אז כך זה נראה. אלה שבאופן כללי נגד אוטובוסים או שאלה שאומרים שמוניות שרות הן הפיתרון, מתוך חוסר הבנה מוחלט וחוסר ראייה לתווך ארוך, הם שגורמים את הנזק הגדול ביותר למאבק.

צריכים לקום פוליטיקאים אמיצים כדי לשים סוף אחת ולתמיד לאיוולת הזאת שקיימת במדינת ישראל מאז הקמתה, מתי שעדיין לא היה מושג בכלל עד כמה תחבורה ציבורית תהיה חשובה בעתיד. אבל בינתיים כולם פחדנים וכדי להחדיר בהם את האומץ, הציבור החילוני חייב להראות את כוחו במחאה שתרעיד את הכנסת והתקשורת. לא מחאה רופסת שתתנהל רק באינטרנט ובאמצעות מכתבים מטופשים שרק מעלים גיחוך על פניהם של שרי התחבורה לדורותיהם. בינתיים לצערי זה לא ממש קורה והאדישות היא זו ששולטת. זאת למרות ההתנגדות הרחבה לעוצר התח"צ בשבת בקרב רוב תושבי המדינה.
אותה אדישות היא זו שגורמת לפוליטיקאים לעמוד בניגוד לרצון רוב אזרחי המדינה בסוגייה הזו, אשר מוקרבת באופן מסורתי לטובת סוגיות אחרות ולטובת יחסים תקינים עם פוליטיקאים דתיים וחרדים, לכל צרה שלא תבוא על הממשלה. זו אחת הסוגיות הבודדות בה קיים מצב כזה והנזק הנגרם מכך הוא כמובן עצום.

אנשים חייבים לצאת מהקונספציה שבה הם שבויים, להבין שתח"צ 24/7 זה הכרח ולהתחיל להיאבק, להפגין ולעשות רעש. כל עוד יש פה שלטון שרוב נבחריו עדיין לא מונעים משליחות דתית משיחית, זה אפשרי.
לעולם לא תהיה פה תחבורה ציבורית יעילה ולעולם לא יהיה מעבר מאסיבי מתחבורה פרטית לציבורית, כל עוד התחבורה הציבורית לא פועלת 24/7. זה תנאי בסיס לכינון תח"צ יעילה לכולם ולא רק כזו שמיועדת למי שאין לו ברירה. כל הפוליטיקאים שבוחרים להתעלם מהעובדה הזאת וממשיכים להתפאר בכך שהם משפרים את יעילות התח"צ, הם צבועים במקרה הטוב ושקרנים במקרה הגרוע.
עלה היום קמפיין של "24/7 - מקדמים את התחבורה הציבורית"
אז איפה אתם בעוצר?
התחבורה הציבורית מושבתת לחלוטין במשך שלושה וחצי ימים רצופים, והגיע הזמן לשים לזה סוף!
אם גם אתם בעוצר, או סתם רוצים להביע סולידריות - הדפיסו על דף A4 את הכיתוב הרלוונטי לכם, הצטלמו על רקע העיר בה אתם נמצאים\מתגוררים והעלו לפייסבוק ולעמוד:
[URL='http://www.facebook.com/haifa247']www.facebook.com/haifa247[/URL]
 

אורי404

New member
זה עדיין לא עוצר

עלה היום קמפיין של "24/7 - מקדמים את התחבורה הציבורית"
אז איפה אתם בעוצר?
התחבורה הציבורית מושבתת לחלוטין במשך שלושה וחצי ימים רצופים, והגיע הזמן לשים לזה סוף!
אם גם אתם בעוצר, או סתם רוצים להביע סולידריות - הדפיסו על דף A4 את הכיתוב הרלוונטי לכם, הצטלמו על רקע העיר בה אתם נמצאים\מתגוררים והעלו לפייסבוק ולעמוד:
[URL='http://www.facebook.com/haifa247']www.facebook.com/haifa247[/URL]
זה עדיין לא עוצר
עוצר, זה שלא מאפשרים כלל לצאת לדרכים ואף לא לצאת מהבית אל הרחוב, בהליכה רגלית.
אמנם שירות האוטובוסים והרכבות ברובו לא פעיל. אולם עדיין ניתן להשתמש בכבישים. זה לא עשרות שנים אחורה, שמכוניות היו דבר נדיר. כיום לרבים יש לפחות מכונית אחת ולאו דווקא באזורים הכי מבוססים. גם, כאשר אין מכונית קבועה, ניתן לשכור או שניתן להשתמש באופניים, במונית ואף באזורים שונים במוניות שירות.
כך, שעוצר זה ממש לא.
 

mister K

New member
אורי מה זה קשור? זה לא רק עוצר אלא גם האבא של העוצר.

זה עדיין לא עוצר
עוצר, זה שלא מאפשרים כלל לצאת לדרכים ואף לא לצאת מהבית אל הרחוב, בהליכה רגלית.
אמנם שירות האוטובוסים והרכבות ברובו לא פעיל. אולם עדיין ניתן להשתמש בכבישים. זה לא עשרות שנים אחורה, שמכוניות היו דבר נדיר. כיום לרבים יש לפחות מכונית אחת ולאו דווקא באזורים הכי מבוססים. גם, כאשר אין מכונית קבועה, ניתן לשכור או שניתן להשתמש באופניים, במונית ואף באזורים שונים במוניות שירות.
כך, שעוצר זה ממש לא.
אורי מה זה קשור? זה לא רק עוצר אלא גם האבא של העוצר.
כבישים, דרכים, אופניים ומוניות שרות לא מעניינים אותי. ההתייחסות שלי היא לתחבורה ציבורית מוסדרת והיא נתונה בעוצר.
האוטובוסים והרכבות בפירוש נתונים בעוצר. אם היה מתאפשר להם הם היו פועלים אבל הממשלה עוצרת אותם. לכן הם בעוצר.
 

Ccyclist

Well-known member
ל750,000 בני אדם זה עוצר.

זה עדיין לא עוצר
עוצר, זה שלא מאפשרים כלל לצאת לדרכים ואף לא לצאת מהבית אל הרחוב, בהליכה רגלית.
אמנם שירות האוטובוסים והרכבות ברובו לא פעיל. אולם עדיין ניתן להשתמש בכבישים. זה לא עשרות שנים אחורה, שמכוניות היו דבר נדיר. כיום לרבים יש לפחות מכונית אחת ולאו דווקא באזורים הכי מבוססים. גם, כאשר אין מכונית קבועה, ניתן לשכור או שניתן להשתמש באופניים, במונית ואף באזורים שונים במוניות שירות.
כך, שעוצר זה ממש לא.
ל750,000 בני אדם זה עוצר.
זה מספר הישראלים תלויי התח"צ שאינם יהודים שומרי שבת.
&nbsp
ה"אלטרנטיבות" שמנית אינם רלוונטיים עבורם, לכל אחד מהסיבות הבאות:
&nbsp
- מכונית - לא רלוונטית כלל לתלויי תח"צ בין אם חסרי רישיון או חסרי אמצעים, וגם למי שיכול לשאול אחת היא לא תמיד רלוונטית כי בעל המכונית יכול לסרב מכל מני סיבות - יתכן שהוא צריך אותה בעצמו, ובשלב מסויים אי אפשר להיות תלויים בטובות.
&nbsp
- אופניים - ואני אומר את זה כרוכב - לא רלוונטים לכל פעילות אחרת במרחק גדול מ16 ק"מ מהבית, לא רלוונטים למשפחות או חברים שחלק מהם רוכבים וחלק לא, וממש לא רלוונטים להגעה למקום בילוי בקיץ הישראלי... הן מתאימות מאד ליחיד שרוצה להתנייע חצי שעה (8 ק"מ) עד שעה (16 ק"מ) מנקודת המוצא בנסיבות שבהן לא מפריע להגיע קצת מיוזע. כמו כן הן מצריכות רמה מסויימת של כושר, וקשה להגיד שהן שימושיות לכל בערים הרריות כמו חיפה או ירושלים (למרות שאני מכיר אנשים שרוכבים בבירה).
&nbsp
- מוניות ספיישל ושירות - בגלל עלותן אוכלוסיות תלויות תח"צ מסיבות כלכליות אינן יכולות להשתמש בהן באופן רציף, שבוע אחר שבוע. אמנם הן פיתרון חד-פעמי, אך אוכלוסיות אלו חייבות לקצוב את השימוש בהן כך שהן אינן חופשיות לנוע בכל שבת נתונה, והשבתות שבהם הם בוחרים לשלם את המחיר הנוסף שוות ערך לחופשות מהכלא.
 

אורי404

New member
לכל ה-750,000 אין רכב מסביבים?

ל750,000 בני אדם זה עוצר.
זה מספר הישראלים תלויי התח"צ שאינם יהודים שומרי שבת.
&nbsp
ה"אלטרנטיבות" שמנית אינם רלוונטיים עבורם, לכל אחד מהסיבות הבאות:
&nbsp
- מכונית - לא רלוונטית כלל לתלויי תח"צ בין אם חסרי רישיון או חסרי אמצעים, וגם למי שיכול לשאול אחת היא לא תמיד רלוונטית כי בעל המכונית יכול לסרב מכל מני סיבות - יתכן שהוא צריך אותה בעצמו, ובשלב מסויים אי אפשר להיות תלויים בטובות.
&nbsp
- אופניים - ואני אומר את זה כרוכב - לא רלוונטים לכל פעילות אחרת במרחק גדול מ16 ק"מ מהבית, לא רלוונטים למשפחות או חברים שחלק מהם רוכבים וחלק לא, וממש לא רלוונטים להגעה למקום בילוי בקיץ הישראלי... הן מתאימות מאד ליחיד שרוצה להתנייע חצי שעה (8 ק"מ) עד שעה (16 ק"מ) מנקודת המוצא בנסיבות שבהן לא מפריע להגיע קצת מיוזע. כמו כן הן מצריכות רמה מסויימת של כושר, וקשה להגיד שהן שימושיות לכל בערים הרריות כמו חיפה או ירושלים (למרות שאני מכיר אנשים שרוכבים בבירה).
&nbsp
- מוניות ספיישל ושירות - בגלל עלותן אוכלוסיות תלויות תח"צ מסיבות כלכליות אינן יכולות להשתמש בהן באופן רציף, שבוע אחר שבוע. אמנם הן פיתרון חד-פעמי, אך אוכלוסיות אלו חייבות לקצוב את השימוש בהן כך שהן אינן חופשיות לנוע בכל שבת נתונה, והשבתות שבהם הם בוחרים לשלם את המחיר הנוסף שוות ערך לחופשות מהכלא.
לכל ה-750,000 אין רכב מסביבים?
אני לגמרי לא בטוח. היום המציאות שונה וגם למי, שאין רכב, יש לאנשים מסביבו.
אתה יודע מה; גם לי עד השנים האחרונות לא הייתה מכונית. למרות זאת לא התלוננתי, שאין שירות אוטובוסים ורכבות בבסופי השבוע.
 

אורי404

New member
מסביבם

לכל ה-750,000 אין רכב מסביבים?
אני לגמרי לא בטוח. היום המציאות שונה וגם למי, שאין רכב, יש לאנשים מסביבו.
אתה יודע מה; גם לי עד השנים האחרונות לא הייתה מכונית. למרות זאת לא התלוננתי, שאין שירות אוטובוסים ורכבות בבסופי השבוע.
מסביבם
 

mister K

New member
לא, אין להם רכב מסביבם. זה מה שאתה לא מבין.

לכל ה-750,000 אין רכב מסביבים?
אני לגמרי לא בטוח. היום המציאות שונה וגם למי, שאין רכב, יש לאנשים מסביבו.
אתה יודע מה; גם לי עד השנים האחרונות לא הייתה מכונית. למרות זאת לא התלוננתי, שאין שירות אוטובוסים ורכבות בבסופי השבוע.
לא, אין להם רכב מסביבם. זה מה שאתה לא מבין.
וגם אני שיש לי רכב, הייתי מעדיף לנסוע בתח"צ למקומות מסויימים ולא לבזבז דלק ולעמוד בפקקים.
אז אתה לא מתלונן, אבל הרבה אחרים כן.
 

Ccyclist

Well-known member
לכל מיליון תלויי התח"צ אין. מתוכם יש רבע מיליון דתיים.

לכל ה-750,000 אין רכב מסביבים?
אני לגמרי לא בטוח. היום המציאות שונה וגם למי, שאין רכב, יש לאנשים מסביבו.
אתה יודע מה; גם לי עד השנים האחרונות לא הייתה מכונית. למרות זאת לא התלוננתי, שאין שירות אוטובוסים ורכבות בבסופי השבוע.
לכל מיליון תלויי התח"צ אין. מתוכם יש רבע מיליון דתיים.
&nbsp
היה סקר שפורסם בפורום, לפיו 40% ממשתמשי התחבורה הישראלית בישראל הם "משתמשים שבויים" כלומר - אין להם דרך אחרת להתנייד מלבדה. אני בטוח שהמגיבים ימצאו לך בדיוק מהו הסקר הזה אבל הוא התפרסם בחודשים האחרונים.
&nbsp
את מספר הלקוחות השבויים אני מצליב באחוז משתמשי התח"צ מתוך כלל אזרחי המדינה וזה יוצא מיליון איש.
&nbsp
אחר כך אני מודה בריש גלי שסטטיסטית רבע מהם, רבע מיליון, יהיו יהודים דתיים שומרי שבת שגם אם היתה להם הבחירה להשתמש בתחבורה ציבורית בשבת - ברור שהם לא היו עושים כן, אבל אפילו להם זו צריכה להיות בחירה מצפונית אישית מאלוהים / התורה / הרב ולא מהמדינה.
&nbsp
ואז נותרים 750,000 איש תלויי תח"צ, וזה אומר שיש גם ילדים ונוער שהוריהם לא יכולים להקפיץ אותם לארוע בשבת, מבוגרים שבחרו להפסיק לנהוג כי זמן התגובה שלהם לא מה שהיה, נכים שמסוגלים להשתמש בתח"צ אך לא לנהוג בעצמם, וכמובן חסרי הרישיון או חסרי האמצעים, אפילו חיילים וסטודנטים שלא חושבים על עצמם כשכבות חלשות כי מצבם הכלכלי נחשב לזמני.
&nbsp
אפילו אם הם יכולים לבקש טובה ולקבל הסעה פה, לשלם למונית שם, זו אינה יכולת עצמאית לנוע בזמנים שירצו וללא הקצבה כפי שהם מסוגלים לעשות בתחבורה ציבורית. אם אתה מסכים שיש מגבלה כספית בנוגע לשימוש במוניות 10 פעמים בחודש (ליל שישי ושבת ביום) שתגרום לאנשים לצמצם את השימוש באמצעים אלו אם המגבלה היא כספית, אתה צריך לקבל גם שיש מגבלה חברתית לכמה שאפשר להתעלק על קרובים וידידים שאינם מונית, וגם זה מחיר שגורם להקצבת חופש התנועה - מה גם שלא אני ולא אתה יכולים להוכיח לכמה מהם יש בכלל מי שיסיע אותם - והם מעידים על עצמם שלנסיעות קבועות כמו לעבודה אין להם "מכונית בסביבה" הם תלויים בתח"צ.
 
נכון ותוספות

ל750,000 בני אדם זה עוצר.
זה מספר הישראלים תלויי התח"צ שאינם יהודים שומרי שבת.
&nbsp
ה"אלטרנטיבות" שמנית אינם רלוונטיים עבורם, לכל אחד מהסיבות הבאות:
&nbsp
- מכונית - לא רלוונטית כלל לתלויי תח"צ בין אם חסרי רישיון או חסרי אמצעים, וגם למי שיכול לשאול אחת היא לא תמיד רלוונטית כי בעל המכונית יכול לסרב מכל מני סיבות - יתכן שהוא צריך אותה בעצמו, ובשלב מסויים אי אפשר להיות תלויים בטובות.
&nbsp
- אופניים - ואני אומר את זה כרוכב - לא רלוונטים לכל פעילות אחרת במרחק גדול מ16 ק"מ מהבית, לא רלוונטים למשפחות או חברים שחלק מהם רוכבים וחלק לא, וממש לא רלוונטים להגעה למקום בילוי בקיץ הישראלי... הן מתאימות מאד ליחיד שרוצה להתנייע חצי שעה (8 ק"מ) עד שעה (16 ק"מ) מנקודת המוצא בנסיבות שבהן לא מפריע להגיע קצת מיוזע. כמו כן הן מצריכות רמה מסויימת של כושר, וקשה להגיד שהן שימושיות לכל בערים הרריות כמו חיפה או ירושלים (למרות שאני מכיר אנשים שרוכבים בבירה).
&nbsp
- מוניות ספיישל ושירות - בגלל עלותן אוכלוסיות תלויות תח"צ מסיבות כלכליות אינן יכולות להשתמש בהן באופן רציף, שבוע אחר שבוע. אמנם הן פיתרון חד-פעמי, אך אוכלוסיות אלו חייבות לקצוב את השימוש בהן כך שהן אינן חופשיות לנוע בכל שבת נתונה, והשבתות שבהם הם בוחרים לשלם את המחיר הנוסף שוות ערך לחופשות מהכלא.
נכון ותוספות
אני חושב שאופנים למרחקים של 6 ו12 ק"מ, לא כל הדרכים מישוריות וישרות ויש גם עצירות באמצע,(רמזבחורים מנוחה)
מוניות השירות טובות רק בחלקים קטנים מגוש דן ואגד ערים חיפה, ומי שגר ליד תחנות מרכזיות בשאר הארץ אין מוניות שרות.
למשל הגעה משכונת מלחה בירושלים לרעננה, או מטבריה לקריית 8. ההבדל במחיר זאת הבעייה הפחות משמעותית במוניות שירות.
 

Ccyclist

Well-known member
ברכיבה שלי לג'ים בלונדון היה הפרש גבהים 100 מטר ו40 רמזורים.

נכון ותוספות
אני חושב שאופנים למרחקים של 6 ו12 ק"מ, לא כל הדרכים מישוריות וישרות ויש גם עצירות באמצע,(רמזבחורים מנוחה)
מוניות השירות טובות רק בחלקים קטנים מגוש דן ואגד ערים חיפה, ומי שגר ליד תחנות מרכזיות בשאר הארץ אין מוניות שרות.
למשל הגעה משכונת מלחה בירושלים לרעננה, או מטבריה לקריית 8. ההבדל במחיר זאת הבעייה הפחות משמעותית במוניות שירות.
ברכיבה שלי לג'ים בלונדון היה הפרש גבהים 100 מטר ו40 רמזורים.
אינני מבסס את הרכיבה שלי על תל-אביב, אני מבסס אותה על לונדון, שבה שני רכסי גבעות בצפון העיר ודרומה שגובהם כ 120 מטר מעל פני הים (ומפלס נהר התמז, ותפסיקו להפוך את Father Thames לנקבה! ) זה אולי לא ירושלים, ובטח לא חיפה, אבל עליות תלולות הן חלק מהמשוואה. גם במקום מגורי כיום על החוף הדרומי יש נקודות שבהם צריך לטפס 20-30 מטר גובה במרחק של כמה מאות מטרים, ואני חותם על מהירות נסיעה של 10 מייל לשעה בשטח עירוני על כל הכלול בכך - שזה 16 קמ"ש.
 
המחאה צריכה להיות בנוסח "כישלון הדמוקרטיה"

הפתרון היחיד הוא מחאה חילונית נרחבת
אחרי 66 שנה הגיע הזמן להחליף תקליט ולהתחיל להיאבק. אני רוצה לראות את הפוליטיקאים ממשיכים להתעלם אחרי כמה הפגנות סוערות מול הכנסת. רק כך זזים דברים במדינה הזאת.
בשנים האחרונות היו כבר כמה נושאים בהם חילונים עמדו על הרגליים האחוריות וניצחו. למשל סוגיית שעון הקיץ וגם סוגיית המרכולים בתל אביב, בה אני משוכנע שניצחון החילונים מובטח.
אבל לצערי בסוגיית התח"צ החילונים פשוט אדישים ולא מפחידים יותר מדי את חברי הממשלות מאז קום המדינה. אותם ראשי ממשלה ושרים אשר מפחדים דרך קבע מהזעם החרדי ומהמפלגות החרדיות והדתיות, גם כאשר הן לא בממשלה. הרי זה לחלוטין עניין של אגו דתי-חרדי ולא סוגייה שבאמת תגרום נזק כלשהו לדתיים. בייחוד כשכבר כיום יש קווים הפועלים בשבת דרך קבע במקומות מסויימים.
הייתה לפני שנתיים בערך הפגנה אחת בתל אביב בה השתתפו כ-1,000 איש. גם אני הייתי שם וזו הייתה הפגנה לא רעה, רק חבל שלא היה לה המשך.
הרבה אנשים לא מבינים עד כמה הסוגייה הזו חשובה. לדעתי זוהי הסוגייה השנייה בחשיבותה בין סוגיות הכפייה הדתית בישראל, אחרי עניין הנישואין והגירושין. הרבה יותר חשובה למשל מגיוס בחורי הישיבות. אבל כשיש גם חילונים שיש להם סטיגמות כאלו ואחרות נגד אוטובוסים והנושא לא ממש בראש מעייניהם כי יש להם רכב פרטי, אז כך זה נראה. אלה שבאופן כללי נגד אוטובוסים או שאלה שאומרים שמוניות שרות הן הפיתרון, מתוך חוסר הבנה מוחלט וחוסר ראייה לתווך ארוך, הם שגורמים את הנזק הגדול ביותר למאבק.

צריכים לקום פוליטיקאים אמיצים כדי לשים סוף אחת ולתמיד לאיוולת הזאת שקיימת במדינת ישראל מאז הקמתה, מתי שעדיין לא היה מושג בכלל עד כמה תחבורה ציבורית תהיה חשובה בעתיד. אבל בינתיים כולם פחדנים וכדי להחדיר בהם את האומץ, הציבור החילוני חייב להראות את כוחו במחאה שתרעיד את הכנסת והתקשורת. לא מחאה רופסת שתתנהל רק באינטרנט ובאמצעות מכתבים מטופשים שרק מעלים גיחוך על פניהם של שרי התחבורה לדורותיהם. בינתיים לצערי זה לא ממש קורה והאדישות היא זו ששולטת. זאת למרות ההתנגדות הרחבה לעוצר התח"צ בשבת בקרב רוב תושבי המדינה.
אותה אדישות היא זו שגורמת לפוליטיקאים לעמוד בניגוד לרצון רוב אזרחי המדינה בסוגייה הזו, אשר מוקרבת באופן מסורתי לטובת סוגיות אחרות ולטובת יחסים תקינים עם פוליטיקאים דתיים וחרדים, לכל צרה שלא תבוא על הממשלה. זו אחת הסוגיות הבודדות בה קיים מצב כזה והנזק הנגרם מכך הוא כמובן עצום.

אנשים חייבים לצאת מהקונספציה שבה הם שבויים, להבין שתח"צ 24/7 זה הכרח ולהתחיל להיאבק, להפגין ולעשות רעש. כל עוד יש פה שלטון שרוב נבחריו עדיין לא מונעים משליחות דתית משיחית, זה אפשרי.
לעולם לא תהיה פה תחבורה ציבורית יעילה ולעולם לא יהיה מעבר מאסיבי מתחבורה פרטית לציבורית, כל עוד התחבורה הציבורית לא פועלת 24/7. זה תנאי בסיס לכינון תח"צ יעילה לכולם ולא רק כזו שמיועדת למי שאין לו ברירה. כל הפוליטיקאים שבוחרים להתעלם מהעובדה הזאת וממשיכים להתפאר בכך שהם משפרים את יעילות התח"צ, הם צבועים במקרה הטוב ושקרנים במקרה הגרוע.
המחאה צריכה להיות בנוסח "כישלון הדמוקרטיה"
העם רוצה שינוי והפוליטיקאים לא מביאים אותו
 

אורי404

New member
"כישלון הדמוקרטיה"?!

המחאה צריכה להיות בנוסח "כישלון הדמוקרטיה"
העם רוצה שינוי והפוליטיקאים לא מביאים אותו
"כישלון הדמוקרטיה"?!
יש זכות בחירה להצבעה, שרבים מן האזרחים כלל לא ממשים אותה.
יש זכות הצטרפות למפלגות השונות, הוותיקות ביותר (כמו הליכוד או העבודה), הוותיקות פחות (למשל מרץ) או החדשות יותר. הצטרפות שיכולה להביא לשינוי המדיניות של המפלגה וכן לשינוי בהרכב החברים במפלגה, כמו שינוי מיקומם במפלגה או הבאת חברים חדשים. שינוי מדיניות זה יכול להביא לשינויים. אולי בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת וכך גם בשינויים אחרים בתחבורה הציבורית וכן בעניינים חברתיים אחרים.
 
כן, כישלון הדמוקרטיה.

"כישלון הדמוקרטיה"?!
יש זכות בחירה להצבעה, שרבים מן האזרחים כלל לא ממשים אותה.
יש זכות הצטרפות למפלגות השונות, הוותיקות ביותר (כמו הליכוד או העבודה), הוותיקות פחות (למשל מרץ) או החדשות יותר. הצטרפות שיכולה להביא לשינוי המדיניות של המפלגה וכן לשינוי בהרכב החברים במפלגה, כמו שינוי מיקומם במפלגה או הבאת חברים חדשים. שינוי מדיניות זה יכול להביא לשינויים. אולי בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת וכך גם בשינויים אחרים בתחבורה הציבורית וכן בעניינים חברתיים אחרים.
כן, כישלון הדמוקרטיה.
אין כבר קשר בין הבחירה במפלגה הנכונה לבין הדילים שעושים הפוליטיקאים. עכשיו יש ממשלה ללא חרדים ובכל זאת הפוליטיקאים לא פועלים בהתאם לרצון העם.
&nbsp
ישראל כץ כנראה מניח שבממשלה הבאה ישבו חרדים, ולאלו האחרונים יש זיכרון טוב, אז הוא נמנע מלדרוך להם על השבת.
&nbsp
הבעיה היא שהמפלגות שמקדמות את החופש החילוני הם בדרך כלל שמאל (מרץ, העבודה) וכשהם באות לבחור מה חשוב יותר - שלום או חופש דת, הם נכנעות ומעדיפות להכניס את החרדים לקואליציה לטובת שיחות שלום.
 
השמאל מעולם לא "קידם את החופש החילוני"

כן, כישלון הדמוקרטיה.
אין כבר קשר בין הבחירה במפלגה הנכונה לבין הדילים שעושים הפוליטיקאים. עכשיו יש ממשלה ללא חרדים ובכל זאת הפוליטיקאים לא פועלים בהתאם לרצון העם.
&nbsp
ישראל כץ כנראה מניח שבממשלה הבאה ישבו חרדים, ולאלו האחרונים יש זיכרון טוב, אז הוא נמנע מלדרוך להם על השבת.
&nbsp
הבעיה היא שהמפלגות שמקדמות את החופש החילוני הם בדרך כלל שמאל (מרץ, העבודה) וכשהם באות לבחור מה חשוב יותר - שלום או חופש דת, הם נכנעות ומעדיפות להכניס את החרדים לקואליציה לטובת שיחות שלום.
השמאל מעולם לא "קידם את החופש החילוני"
ממשלות השמאל ללא יוצא מהכלל לא עשו דבר וחצי דבר לקידום החופש מדת. ממשלות השמאל יצרו את הכפיה הדתית בישראל (בן גוריון והחזון איש) וטיפחו אותה לאורך עשרות שנים.

הממשלה היחידה שעשתה משהו בנושא היתה קואליציית החלומות של אריק ז"ל בשנים 03'- 05'. בממשלה זו לא היתה אפילו מפלגת שמאל אחת.

גם קידום החופש מדת בתחום המוניציפלי (קולנוע "היכל" בפ"ת בשנות ה-80, חנויות לא כשרות עם גל העליה מברה"מ) ארע בתקופת ראש ממשלה מהליכוד (שמיר ז"ל) וללא כל מעורבות של מפלגות השמאל.

סיפורי הסבתא של "העבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני" מתו לפני יותר מ-20 שנה. הן רבין ז"ל והן ברק מכרו את בוחריהם החילוניים לש"ס בנזיד עדשים.
 

Ccyclist

Well-known member
לרתק מיליון בני אדם למקום מגוריהם זו "הדרך לעבדות" של האייק

השמאל מעולם לא "קידם את החופש החילוני"
ממשלות השמאל ללא יוצא מהכלל לא עשו דבר וחצי דבר לקידום החופש מדת. ממשלות השמאל יצרו את הכפיה הדתית בישראל (בן גוריון והחזון איש) וטיפחו אותה לאורך עשרות שנים.

הממשלה היחידה שעשתה משהו בנושא היתה קואליציית החלומות של אריק ז"ל בשנים 03'- 05'. בממשלה זו לא היתה אפילו מפלגת שמאל אחת.

גם קידום החופש מדת בתחום המוניציפלי (קולנוע "היכל" בפ"ת בשנות ה-80, חנויות לא כשרות עם גל העליה מברה"מ) ארע בתקופת ראש ממשלה מהליכוד (שמיר ז"ל) וללא כל מעורבות של מפלגות השמאל.

סיפורי הסבתא של "העבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני" מתו לפני יותר מ-20 שנה. הן רבין ז"ל והן ברק מכרו את בוחריהם החילוניים לש"ס בנזיד עדשים.
לרתק מיליון בני אדם למקום מגוריהם זו "הדרך לעבדות" של האייק
&nbsp
אינני שובר שירשור, התגובה לכל שאלת "כישלון הדמוקרטיה". הניתוח המספרי המייגע הוא:
&nbsp
נתחיל ב100%, בישראל כ8.2 מיליון איש (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
30% מהם, 2.46 מיליון איש משתמשים באוטובוסים (גלובס, 28/1/13)
40% מאותם משתמשים, 0.98 כלומר - כמעט מיליון איש הם משתמשים שבויים בתח"צ התלויים בה ובה בלבד.
&nbsp
ע"י מניעת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים מדינת ישראל מרתקת כמיליון איש למקום מגוריהם במשך 60 יום בשנה ללא הליך משפטי כלשהו, בין אם יבחרו בכך או שלא.
&nbsp
לפי וויקיפדיה אחוז היהודים במדינת ישראל הוא 75% כך שכ 250,000 בני אדם מרותקים למקום מגוריהם (גם אם יש תח"צ בתוך הישובים הערביים, כי אין תח"צ בינעירוני) עקב מצוותיה של דת שאינה דתם.
&nbsp
באשר לאותם 750,000 יהודים המרותקים למקום מגוריהם, אחוז הדתיים בקרב היהודים בישראל הוא 33% ו66% הם חילונים ומסורתיים לא דתיים (אנשים ששומרים כשר, עושים קבלת שבת ויוצאים לבלות בשבת עצמה) כך שיש 250,000 בני אדם שאכן אין להם צורך כלשהו בתחבורה ציבורית בשבת.
&nbsp
אבל - ישנם כ 500,000 ישראלים יהודים חילונים ומסורתיים שאינם שומרים שבת, תלויי תחבורה ציבורית, שחופש התנועה שלהם, חופש אישי בסיסי בכל חברה דמוקרטית, נשלל מהם כדי לרצות "רגשות" ערטילאים של אחרים שרוצים לכפות את דרכי חייהם על הזולת בניגוד לכל הגיון בסיסי של דמוקרטיה הבנויה על איזונים ובלמים בין זכויות אזרח שוות שבה לאזרח נתונה הזכות לבחור איך לנהל את חייו.
&nbsp
ומשום שבישראל זו הממשלה שבוחרת לכלוא את אותם חצי מיליון אזרחים ללא הליך - זוהי "הדרך לעבדות" The Road to Serfdom של האייק בהתגלמותה. המדינה שוללת מאזרחיה זכויות בסיסיות, האוכלוסייה המתרגלת לכך, וכאשר מגיעות גזירות חדשות (במקרה שלנו - הפסקת קווים שהיו מתחילים לפני מוצאי השבת, הפסקת המטרונית בחגים) היא מקבלת אותן כטבעיות ומוותרת על עוד חירויות בדרכה לעבדות.
&nbsp
 


לרתק מיליון בני אדם למקום מגוריהם זו "הדרך לעבדות" של האייק
&nbsp
אינני שובר שירשור, התגובה לכל שאלת "כישלון הדמוקרטיה". הניתוח המספרי המייגע הוא:
&nbsp
נתחיל ב100%, בישראל כ8.2 מיליון איש (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
30% מהם, 2.46 מיליון איש משתמשים באוטובוסים (גלובס, 28/1/13)
40% מאותם משתמשים, 0.98 כלומר - כמעט מיליון איש הם משתמשים שבויים בתח"צ התלויים בה ובה בלבד.
&nbsp
ע"י מניעת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים מדינת ישראל מרתקת כמיליון איש למקום מגוריהם במשך 60 יום בשנה ללא הליך משפטי כלשהו, בין אם יבחרו בכך או שלא.
&nbsp
לפי וויקיפדיה אחוז היהודים במדינת ישראל הוא 75% כך שכ 250,000 בני אדם מרותקים למקום מגוריהם (גם אם יש תח"צ בתוך הישובים הערביים, כי אין תח"צ בינעירוני) עקב מצוותיה של דת שאינה דתם.
&nbsp
באשר לאותם 750,000 יהודים המרותקים למקום מגוריהם, אחוז הדתיים בקרב היהודים בישראל הוא 33% ו66% הם חילונים ומסורתיים לא דתיים (אנשים ששומרים כשר, עושים קבלת שבת ויוצאים לבלות בשבת עצמה) כך שיש 250,000 בני אדם שאכן אין להם צורך כלשהו בתחבורה ציבורית בשבת.
&nbsp
אבל - ישנם כ 500,000 ישראלים יהודים חילונים ומסורתיים שאינם שומרים שבת, תלויי תחבורה ציבורית, שחופש התנועה שלהם, חופש אישי בסיסי בכל חברה דמוקרטית, נשלל מהם כדי לרצות "רגשות" ערטילאים של אחרים שרוצים לכפות את דרכי חייהם על הזולת בניגוד לכל הגיון בסיסי של דמוקרטיה הבנויה על איזונים ובלמים בין זכויות אזרח שוות שבה לאזרח נתונה הזכות לבחור איך לנהל את חייו.
&nbsp
ומשום שבישראל זו הממשלה שבוחרת לכלוא את אותם חצי מיליון אזרחים ללא הליך - זוהי "הדרך לעבדות" The Road to Serfdom של האייק בהתגלמותה. המדינה שוללת מאזרחיה זכויות בסיסיות, האוכלוסייה המתרגלת לכך, וכאשר מגיעות גזירות חדשות (במקרה שלנו - הפסקת קווים שהיו מתחילים לפני מוצאי השבת, הפסקת המטרונית בחגים) היא מקבלת אותן כטבעיות ומוותרת על עוד חירויות בדרכה לעבדות.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה