מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?

מצב
הנושא נעול.

laei49

New member
מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?

מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?
הובטח שהמטרונית תעבוד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים אבל זה מה שכתוב בעמוד הפייסבוק שלהם
להלן לוח זמנים לראש השנה תשע"ה:
בהתאם להנחית משרד התחבורה, המטרונית לא תפעל בחג עצמו.
הנסיעה האחרונה בקו 1 ביום רביעי ה 24.9.12 תצא בשעה 16:48.
הנסיעות האחרונות בקווים 2 ו- 3 יצאו ב 16:20.
ביום שישי ה 26.9.12 יתחיל קו 1 בלבד לנסוע בשעה 20:00.
קווים 2 ו- 3 יחדשו את נסיעותיהם בצאת השבת בהתאם לתדירות הרגילה.

בברכת שנה טובה וחג שמח!

איזה מין דבר זה ואיך לעזאזל אפשר להגיע למקומות אחרים?
גם אגד לא עובדים, זה תמיד היה ככה באגד? אני לא כל כך נוסעת באוטובוסים...
 

laei49

New member
בתחבורה ציבורית בחו''ל

מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?
הובטח שהמטרונית תעבוד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים אבל זה מה שכתוב בעמוד הפייסבוק שלהם
להלן לוח זמנים לראש השנה תשע"ה:
בהתאם להנחית משרד התחבורה, המטרונית לא תפעל בחג עצמו.
הנסיעה האחרונה בקו 1 ביום רביעי ה 24.9.12 תצא בשעה 16:48.
הנסיעות האחרונות בקווים 2 ו- 3 יצאו ב 16:20.
ביום שישי ה 26.9.12 יתחיל קו 1 בלבד לנסוע בשעה 20:00.
קווים 2 ו- 3 יחדשו את נסיעותיהם בצאת השבת בהתאם לתדירות הרגילה.

בברכת שנה טובה וחג שמח!

איזה מין דבר זה ואיך לעזאזל אפשר להגיע למקומות אחרים?
גם אגד לא עובדים, זה תמיד היה ככה באגד? אני לא כל כך נוסעת באוטובוסים...
בתחבורה ציבורית בחו''ל
התדירות מתמעטת בסופי שבוע?אם כבר עסקנו בזה
 

orchilit

New member
התדירות יורדת במעט. זה פחות מורגש במטרו, ויותר מורגש

בתחבורה ציבורית בחו''ל
התדירות מתמעטת בסופי שבוע?אם כבר עסקנו בזה
התדירות יורדת במעט. זה פחות מורגש במטרו, ויותר מורגש
באמצעים אחרים (חשמליות, עיליות, אוטובוסים).
יש מקרים אפילו בהם קווים מתחילים רק בצהריים (במטרו, כאמור לא. היא פועלת בד"כ תמיד מלפנות בוקר 4/5 עד 23/24 ולפעמים שעה שעתיים מאוחר יותר).
&nbsp
 

laei49

New member
אז פה ושם זה אותו סיפור בערך

התדירות יורדת במעט. זה פחות מורגש במטרו, ויותר מורגש
באמצעים אחרים (חשמליות, עיליות, אוטובוסים).
יש מקרים אפילו בהם קווים מתחילים רק בצהריים (במטרו, כאמור לא. היא פועלת בד"כ תמיד מלפנות בוקר 4/5 עד 23/24 ולפעמים שעה שעתיים מאוחר יותר).
&nbsp
אז פה ושם זה אותו סיפור בערך
רק שפה זה יותר השפעה דתית
 

mister K

New member
פה ושם זה ממש לא אותו סיפור

אז פה ושם זה אותו סיפור בערך
רק שפה זה יותר השפעה דתית
פה ושם זה ממש לא אותו סיפור
פה יש השבתה כמעט מוחלטת של כל אמצעי התח"צ במדינה למשך 72 שעות. זו המצאה ישראלית שלא קיימת באף מקום בעולם.
גם ההשבתה הרגילה ל-24 שעות מדי שבוע, למעט במקומות מעטים מסויימים, היא השבתה מלאה שקיימת רק במדינת ההלכה ששמה ישראל.
 

orchilit

New member
ממש ממש לא אותו דבר

פה ושם זה ממש לא אותו סיפור
פה יש השבתה כמעט מוחלטת של כל אמצעי התח"צ במדינה למשך 72 שעות. זו המצאה ישראלית שלא קיימת באף מקום בעולם.
גם ההשבתה הרגילה ל-24 שעות מדי שבוע, למעט במקומות מעטים מסויימים, היא השבתה מלאה שקיימת רק במדינת ההלכה ששמה ישראל.
ממש ממש לא אותו דבר
אם קו מטרו יפעל בשבת וראשון במקום כל 5 דק' , כל 7 דק'. זה ממש לא אותו דבר.
 

Ccyclist

Active member
בלו"ז יום א' בדרך כלל התדירות פחותה, עד מחצית.

ממש ממש לא אותו דבר
אם קו מטרו יפעל בשבת וראשון במקום כל 5 דק' , כל 7 דק'. זה ממש לא אותו דבר.
בלו"ז יום א' בדרך כלל התדירות פחותה, עד מחצית.
בלונדון אמנם יש ירידות תדירות לא מורגשות (מי ירגיש ש4 דק' הפכו ל6 על אוטובוס תדיר ? ) אך בערים ראשיות פחות כמו ברייטון חוויתי פעם ירידת תדירות מכל 10 דק' לכל 20 דק' וזה האריך את הנסיעה. רשמית יש 3 סוגי ימים: ב'-ו', ש' (אינו שונה מהותית), א' וחגים ציבוריים. יש גם נטייה בריטית לקיים עבודות תשתית מסילה בסופי שבוע, כך שלמרות שעקרונית פתוח צריך לברר על סגירות ספציפיות וזמניות לצורך עבודות כאלו. כאשר אין נתיב חלופי חברות הרכבת מפעילות אוטובוס חלופי בין תחנות הרכבת הרלוונטיות. קווי התחתית היו מתחילים ב 7 בבוקר בימי א' לעומת 5:30 בערך בימי חול, התחלה מאוחרת יותר שאינה מזיקה למי שרוצה לצאת ביום א' אך אינה אידאלית למי שחוזר מבילוי ורוצה להמנע מקווי הלילה (שפועלים כל הלילה שבין שבת לראשון).
&nbsp
בספרד יש חלוקה דומה של הלו"ז, אך האוטובוס המקומי אצלי מפרסם לו"ז יום א' שהשעות בו זהות לאלו של ימי החול. כאשר נסעתי ב AVE לקורדובה ביום א' התדירות היתה של רכבת לשעה, מול תדירות ב'-ו' של פעם בחצי שעה.
&nbsp
יש לזכור שיום א' הנוצרי מתחיל מהבוקר, ליל שבת הוא יום הבילויים הראשי, ואין ליום א' "מוצאי" בערב, אנשים מתעוררים ליום חול רגיל בבוקר יום ב' ומתחילים את השבוע.
&nbsp
&nbsp
 

laei49

New member
אם לא נתייחס לחגים, אלא רק לשישי-שבת...אז ביחס לאירופה

פה ושם זה ממש לא אותו סיפור
פה יש השבתה כמעט מוחלטת של כל אמצעי התח"צ במדינה למשך 72 שעות. זו המצאה ישראלית שלא קיימת באף מקום בעולם.
גם ההשבתה הרגילה ל-24 שעות מדי שבוע, למעט במקומות מעטים מסויימים, היא השבתה מלאה שקיימת רק במדינת ההלכה ששמה ישראל.
אם לא נתייחס לחגים, אלא רק לשישי-שבת...אז ביחס לאירופה
זה יותר גרוע?
אתם אומרים שהתדירות יורדת במעט בחו''ל. מה זה מעט ? :)
&nbsp
ופה אגד לא עובדים בכלל בשבת, לא? איך דן?
יש את נתיבי אקספרס שעובדים בתדירות נמוכה יותר...הם בבעלות ערבית אבל איך זה שהם ממשיכים לעבוד? פשוט נותנים להם היתר?
 

mister K

New member
אין בכלל מה להשוות לאירופה

אם לא נתייחס לחגים, אלא רק לשישי-שבת...אז ביחס לאירופה
זה יותר גרוע?
אתם אומרים שהתדירות יורדת במעט בחו''ל. מה זה מעט ? :)
&nbsp
ופה אגד לא עובדים בכלל בשבת, לא? איך דן?
יש את נתיבי אקספרס שעובדים בתדירות נמוכה יותר...הם בבעלות ערבית אבל איך זה שהם ממשיכים לעבוד? פשוט נותנים להם היתר?
אין בכלל מה להשוות לאירופה
באירופה יש לכל היותר צימצום תדירות. באף מקום שם התח"צ לא מושבתת לחלוטין כמו בישראל.
פה יש עוצר מוחלט ואין תח"צ בכלל, למעט מקומות מאוד מסויימים.
אגד אינה חברה שומרת שבת והיא בהחלט פועלת בשבתות במקומות ובקווים שהממשלה מתירה לה, קרי חיפה, הצפון (קווים בין עירוניים ורק משעה מסויימת) ואילת.
גם דן לא שומרת שבת. יש מספר קווים בגוש דן שמתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת וכמובן שקו 1 של המטרונית בחיפה פועל כל השבת.
בכלל, אין לסוגייה הזו שום קשר לבעלות על החברה וזה לא משנה אם היא ערבית או יהודית. מי שקובע זה אך ורק משרד התחבורה והוא שומר באופן מסורתי על החלטת ממשלות ישראל לדורותיהן לבצע כפייה דתית על נושאי התח"צ בישראל מדי שבת. זאת למעט מקומות מסויימים בהם ניתן אישור לפעול ואין זה שום קשר לחברה המפעילה או לבעלות שלה. החברות הן זכייניות בלבד והיתרי הפעלת קווים בשבת נקבעים בתנאי הזיכיון שמכתיב משרד התחבורה.
 

laei49

New member
מקומם מאוד.

אין בכלל מה להשוות לאירופה
באירופה יש לכל היותר צימצום תדירות. באף מקום שם התח"צ לא מושבתת לחלוטין כמו בישראל.
פה יש עוצר מוחלט ואין תח"צ בכלל, למעט מקומות מאוד מסויימים.
אגד אינה חברה שומרת שבת והיא בהחלט פועלת בשבתות במקומות ובקווים שהממשלה מתירה לה, קרי חיפה, הצפון (קווים בין עירוניים ורק משעה מסויימת) ואילת.
גם דן לא שומרת שבת. יש מספר קווים בגוש דן שמתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת וכמובן שקו 1 של המטרונית בחיפה פועל כל השבת.
בכלל, אין לסוגייה הזו שום קשר לבעלות על החברה וזה לא משנה אם היא ערבית או יהודית. מי שקובע זה אך ורק משרד התחבורה והוא שומר באופן מסורתי על החלטת ממשלות ישראל לדורותיהן לבצע כפייה דתית על נושאי התח"צ בישראל מדי שבת. זאת למעט מקומות מסויימים בהם ניתן אישור לפעול ואין זה שום קשר לחברה המפעילה או לבעלות שלה. החברות הן זכייניות בלבד והיתרי הפעלת קווים בשבת נקבעים בתנאי הזיכיון שמכתיב משרד התחבורה.
מקומם מאוד.
העיקר יש חברי כנסתש כמו למשל איילת שקד, שמתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת אבל היא נוהגת בשבת.
לה מותר ולנו אסור.
 

mister K

New member
איילת היא הראשונה בצביעות

מקומם מאוד.
העיקר יש חברי כנסתש כמו למשל איילת שקד, שמתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת אבל היא נוהגת בשבת.
לה מותר ולנו אסור.
איילת היא הראשונה בצביעות
עצם זה שהיא מכהנת כחילונית מחמד במפלגה שמתנגדת לאורח החיים שלה, רק כדי למשוך מצביעים חילונים, הופך אותה לצבועה.
אבל בסוגיית התח"צ בשבת יש עוד הרבה ח"כים צבועים שמתנגדים, מכל רחבי הקשת הפוליטית. אני מתכוון בעיקר לחילונים. לא לדתיים שזו האמונה שלהם.
 

laei49

New member
אבל גם אצל הדתיים זה סוג של צביעות

איילת היא הראשונה בצביעות
עצם זה שהיא מכהנת כחילונית מחמד במפלגה שמתנגדת לאורח החיים שלה, רק כדי למשוך מצביעים חילונים, הופך אותה לצבועה.
אבל בסוגיית התח"צ בשבת יש עוד הרבה ח"כים צבועים שמתנגדים, מכל רחבי הקשת הפוליטית. אני מתכוון בעיקר לחילונים. לא לדתיים שזו האמונה שלהם.
אבל גם אצל הדתיים זה סוג של צביעות
או שישביתו את כל המדינה או שיפעילו הכל...אז יופי אני מבינה שבתי חולים זה הרבה יותר חשוב ואי אפשר לסגור את המקום, אבל גם תחבורה ציבורית זה חשוב לי ולכן הם צריכים להפסיק עם הכפייה הדתית המעצבנת הזאת
 
ההשפעה הדתית היא רק תירוץ, הסיבה האמיתית היא כסף.

אז פה ושם זה אותו סיפור בערך
רק שפה זה יותר השפעה דתית
ההשפעה הדתית היא רק תירוץ, הסיבה האמיתית היא כסף.
אין עכשיו מפלגות דתיות בממשלה, ובכל זאת לא נעשה דבר בנושא, וגם כשהמפלגות הדתיות בממשלה הן לא עושות כלום כדי לצמצם את מוניות השירות בשבת.

המדינה צריכה את המיסים על רכב פרטי, ולכן יש לה אינטרס שאנשים ימשיכו לקנות דלק. סביר להניח שהמדינה צריכה גם את המיסוי על הדלק - ורק הבלו + מע"מ הם חצי עד שני שליש ממחיר הדלק.

[במילותיו של שר התחבורה ישראל כץ: 'בשיחה עם ynet גם מתייחס השר כץ לטענות שהעלו בכירים בשוק הרכב, ולפיהן לא תיתכן הורדת מחירים ללא הפחתת מסים. "הורדת מסים היא בהחלט חלק מהשקפת העולם שלי, אבל זה לא יכול לקרות כעת - מאחר שזה (מס קנייה לרכב חדש) מהווה חלק ניכר מהכנסות המדינה", אומר השר.']

אני לא מזלזל בשיקול הקואליציוני של המפלגה השלטת, אבל במקרה הזה יש שיקול כספי שמסתירים מאחוריו.
 

אורי404

New member
אולי זה נשמע רווח למדינה. בפועל אני ממש לא בטוח בזה

ההשפעה הדתית היא רק תירוץ, הסיבה האמיתית היא כסף.
אין עכשיו מפלגות דתיות בממשלה, ובכל זאת לא נעשה דבר בנושא, וגם כשהמפלגות הדתיות בממשלה הן לא עושות כלום כדי לצמצם את מוניות השירות בשבת.

המדינה צריכה את המיסים על רכב פרטי, ולכן יש לה אינטרס שאנשים ימשיכו לקנות דלק. סביר להניח שהמדינה צריכה גם את המיסוי על הדלק - ורק הבלו + מע"מ הם חצי עד שני שליש ממחיר הדלק.

[במילותיו של שר התחבורה ישראל כץ: 'בשיחה עם ynet גם מתייחס השר כץ לטענות שהעלו בכירים בשוק הרכב, ולפיהן לא תיתכן הורדת מחירים ללא הפחתת מסים. "הורדת מסים היא בהחלט חלק מהשקפת העולם שלי, אבל זה לא יכול לקרות כעת - מאחר שזה (מס קנייה לרכב חדש) מהווה חלק ניכר מהכנסות המדינה", אומר השר.']

אני לא מזלזל בשיקול הקואליציוני של המפלגה השלטת, אבל במקרה הזה יש שיקול כספי שמסתירים מאחוריו.
אולי זה נשמע רווח למדינה. בפועל אני ממש לא בטוח בזה
בטווח המיידי, המיסים האלה, שכתבת מביאים רווח למדינה.
מנגד כאשר מתווספים כלי רכב לכבישים, יש צורך בתוספת של תשתיות הכבישים, כמו הרחבת כבישים או סלילת כבישים חדשים. גם הדבר הזה עולה הון עתק.
עוד לא דיברנו על דברים אחרים, כמו למשל גידול בזיהום האוויר, שגורם נזק לבריאות הציבור.
 
מספר הרכבים לקילומטר כביש בישראל גבוה בהשוואה לחו"ל

אולי זה נשמע רווח למדינה. בפועל אני ממש לא בטוח בזה
בטווח המיידי, המיסים האלה, שכתבת מביאים רווח למדינה.
מנגד כאשר מתווספים כלי רכב לכבישים, יש צורך בתוספת של תשתיות הכבישים, כמו הרחבת כבישים או סלילת כבישים חדשים. גם הדבר הזה עולה הון עתק.
עוד לא דיברנו על דברים אחרים, כמו למשל גידול בזיהום האוויר, שגורם נזק לבריאות הציבור.
מספר הרכבים לקילומטר כביש בישראל גבוה בהשוואה לחו"ל
מה שאומר שישראל בונה מעט כביש לכל רכב. מדינת ישראל מרוויחה באופן מיידי ממכירת הרכב, ואז לאורך טווח מהדלק שהרכב צורך, מתשלומים קבועים כמו רישוי, קנסות, וכך הלאה.

ומצד שני התחבורה הציבורית בישראל נחותה במיוחד. זה לא רק העדר התחבורה הציבורית בשבתות וחגים, אלא גם גורמים כמו מהירות נסיעה נמוכה - בערך חצי או שליש מהירות הנסיעה בחו"ל. לאוטובוסים הארוכים שהמדינה אוהבת כל כך יש תרומה לאיטיות הנסיעה, כי מה שהאוטובוס ארוך יותר ככה הוא מסתובב לאט יותר, מתקשה לעבור מנתיב לנתיב, מבלה יותר זמן בתחנה בשעות העומס, וגו'.
 

orchilit

New member
משרד התחבורע מפריד בין חג לשבת

מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?
הובטח שהמטרונית תעבוד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים אבל זה מה שכתוב בעמוד הפייסבוק שלהם
להלן לוח זמנים לראש השנה תשע"ה:
בהתאם להנחית משרד התחבורה, המטרונית לא תפעל בחג עצמו.
הנסיעה האחרונה בקו 1 ביום רביעי ה 24.9.12 תצא בשעה 16:48.
הנסיעות האחרונות בקווים 2 ו- 3 יצאו ב 16:20.
ביום שישי ה 26.9.12 יתחיל קו 1 בלבד לנסוע בשעה 20:00.
קווים 2 ו- 3 יחדשו את נסיעותיהם בצאת השבת בהתאם לתדירות הרגילה.

בברכת שנה טובה וחג שמח!

איזה מין דבר זה ואיך לעזאזל אפשר להגיע למקומות אחרים?
גם אגד לא עובדים, זה תמיד היה ככה באגד? אני לא כל כך נוסעת באוטובוסים...
משרד התחבורע מפריד בין חג לשבת
והוא עושה בעיקר בראש השנה. מבחינתו תח"צ לא צריך להיות בחג עצמו (שמסתיים עם כניסת השבת).
צביעות במיטבה של משרד התחבורע. אגב, שנה שעברה, שגם החג היה יום חמישי ושישי, המטרונית החלה לפעול ב12:00 וזאת רק אחרי שנשמות טובות כנראה לחשו למשרד שהיא עתידה הייתה לפעול כל החג (בקו 1 בלבד, כמובן).
 

laei49

New member
זה ממש מרגיז

משרד התחבורע מפריד בין חג לשבת
והוא עושה בעיקר בראש השנה. מבחינתו תח"צ לא צריך להיות בחג עצמו (שמסתיים עם כניסת השבת).
צביעות במיטבה של משרד התחבורע. אגב, שנה שעברה, שגם החג היה יום חמישי ושישי, המטרונית החלה לפעול ב12:00 וזאת רק אחרי שנשמות טובות כנראה לחשו למשרד שהיא עתידה הייתה לפעול כל החג (בקו 1 בלבד, כמובן).
זה ממש מרגיז
 

mister K

New member
זה משום שהמטרונית הייתה אמורה לפעול גם בראש השנה

מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?
הובטח שהמטרונית תעבוד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים אבל זה מה שכתוב בעמוד הפייסבוק שלהם
להלן לוח זמנים לראש השנה תשע"ה:
בהתאם להנחית משרד התחבורה, המטרונית לא תפעל בחג עצמו.
הנסיעה האחרונה בקו 1 ביום רביעי ה 24.9.12 תצא בשעה 16:48.
הנסיעות האחרונות בקווים 2 ו- 3 יצאו ב 16:20.
ביום שישי ה 26.9.12 יתחיל קו 1 בלבד לנסוע בשעה 20:00.
קווים 2 ו- 3 יחדשו את נסיעותיהם בצאת השבת בהתאם לתדירות הרגילה.

בברכת שנה טובה וחג שמח!

איזה מין דבר זה ואיך לעזאזל אפשר להגיע למקומות אחרים?
גם אגד לא עובדים, זה תמיד היה ככה באגד? אני לא כל כך נוסעת באוטובוסים...
זה משום שהמטרונית הייתה אמורה לפעול גם בראש השנה
אבל לפני שנה ברגע האחרון לפני החג, התעורר איזה בלוגר דתי משועמם שהחליט לעשות מזה בלאגן וגרם לביטול ההפעלה בחג לאלתר, לרעת כולם.
ההפרדה הזאת בין שבת וחג היא דבר שקיים רק בחיפה. בשאר חלקי הארץ שבתות וחגים הם היינו הך מבחינת משרד התחבורה: הטלת עוצר מוחלט על כל שירותי התח"צ למעט מוניות.
 
ההפרדה אינה בין שבת לחג, אלא בין שבת לראש השנה וליום כיפור

זה משום שהמטרונית הייתה אמורה לפעול גם בראש השנה
אבל לפני שנה ברגע האחרון לפני החג, התעורר איזה בלוגר דתי משועמם שהחליט לעשות מזה בלאגן וגרם לביטול ההפעלה בחג לאלתר, לרעת כולם.
ההפרדה הזאת בין שבת וחג היא דבר שקיים רק בחיפה. בשאר חלקי הארץ שבתות וחגים הם היינו הך מבחינת משרד התחבורה: הטלת עוצר מוחלט על כל שירותי התח"צ למעט מוניות.
ההפרדה אינה בין שבת לחג, אלא בין שבת לראש השנה וליום כיפור
בסוכות, פסח ושבועות יש בחיפה, בצפון ובאילת תחבורה ציבורית כמו בשבת.
מה ההבדל בין ראש השנה לפסח? לחרדים ולדתיים או אולי למשרד התחבורה התשובה...
הטענה של עידן יוסף הייתה שתחבורה ציבורית בחיפה בראש השנה היא חריגה מהסטטוס-קוו.
אבל כאשר ראש עיריית בני ברק מקצץ שעתיים מפעילות קו 1 בגוש-דן לפני צאת השבת, זו חריגה מקובלת מהסטטוס-קוו.
הרי כל הנושא הזה של תחבורה ציבורית בשבתות וחגים נגוע בצביעות גדולה.
אותו עידן יוסף התלונן אתמול מדוע קווי התחבורה הציבורית שפועלים בערים הערביות לא מופיעים באתר כל-קו.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-354345-00.html[/URL]
ואותו עידן יוסף שאל לפני שנתיים "מדוע בראש השנה לא פעלו קווי התחבורה הציבורית לישובים ערבים ולבתי חולים, ומה זה אומר על הפעלת תחבורה ציבורית בשאר שבתות השנה?"
[URL]http://www.news1.co.il/MemberLogin.aspx?ContentType=1&docid=76539&subjectid=24[/URL]
 

mister K

New member
אף אחד לא יכול להוכיח חריגה מהסטטוס קוו

ההפרדה אינה בין שבת לחג, אלא בין שבת לראש השנה וליום כיפור
בסוכות, פסח ושבועות יש בחיפה, בצפון ובאילת תחבורה ציבורית כמו בשבת.
מה ההבדל בין ראש השנה לפסח? לחרדים ולדתיים או אולי למשרד התחבורה התשובה...
הטענה של עידן יוסף הייתה שתחבורה ציבורית בחיפה בראש השנה היא חריגה מהסטטוס-קוו.
אבל כאשר ראש עיריית בני ברק מקצץ שעתיים מפעילות קו 1 בגוש-דן לפני צאת השבת, זו חריגה מקובלת מהסטטוס-קוו.
הרי כל הנושא הזה של תחבורה ציבורית בשבתות וחגים נגוע בצביעות גדולה.
אותו עידן יוסף התלונן אתמול מדוע קווי התחבורה הציבורית שפועלים בערים הערביות לא מופיעים באתר כל-קו.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-354345-00.html[/URL]
ואותו עידן יוסף שאל לפני שנתיים "מדוע בראש השנה לא פעלו קווי התחבורה הציבורית לישובים ערבים ולבתי חולים, ומה זה אומר על הפעלת תחבורה ציבורית בשאר שבתות השנה?"
[URL]http://www.news1.co.il/MemberLogin.aspx?ContentType=1&docid=76539&subjectid=24[/URL]
אף אחד לא יכול להוכיח חריגה מהסטטוס קוו
זאת משום שכל הסטטוס קוו הזה הוא משהו ערטילאי שלא רשום בשום מקום ולא מעוגן בשום מקום. אני לא מכיר בו ובוודאי שאני לא חושב שחילונים צריכים לשמור על משהו כזה, אלא פשוט להיאבק על זכותם הבסיסית להתנייד בשבתות וחגים שלא באמצעות רכב פרטי או מוניות עושקות.
ניסיונות של גורמים דתיים למשוך לכיוון שלהם בטיעונים אלו ואחרים, הם פשוט ניסיונות לכפייה דתית בשיטת מצליח ובאמצעות זעקות "סטטוס קוו" צבועות.
לפעמים, כמו במקרה המטרונית בחיפה וכמו במקרה הקו המקדים בגוש דן, זה גם מצליח להם. זאת משום שהרכב מקבלי ההחלטות בקרב בכירי משרד התחבורה העוסקים בנושא, אינו לטובת החילונים בלשון המעטה. גם השר עצמו אף פעם לא היה לטובת החילונים בעניין הזה, על אף שהוא בניגוד לבכירים המדוברים, אינו חובש כיפה.
גם אני יכול להגיד שלפי הסטטוס קוו הערטילאי, קו 2 של המטרונית בחיפה צריך לפעול כל השבת מכיוון שתמיד היה שירות תח"צ בין חיפה וקרית אתא בשבתות. אבל מבחינת הדתיים שגרים שם וכנראה גם מבחינת עידן יוסף שלא ציין את המקרה הזה, זוהי לא חריגה מאותו סטטוס קוו שהם מאוד אוהבים לנפנף בו כאשר זה נוח להם.
בקיצור, אין דבר כזה סטטוס קוו. מאז קום המדינה וגם היום, הדתיים והחרדים נאבקים ומושכים לכיוון שלהם. לעומת זאת, החילונים שצריכים להיאבק על החופש שלהם לא עושים כלום ומפסידים.
אגב, על הפוסט של עידן העוסק בהעלמת הקווים מאתר "כל קו", יש גם תגובה שלי בשם ארגון נוסעי התח"צ בישראל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה