מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
תיקונון: עם הלא יהודים מ"י מרתקת 750,000 איש למקום מגוריהם.

לרתק מיליון בני אדם למקום מגוריהם זו "הדרך לעבדות" של האייק
&nbsp
אינני שובר שירשור, התגובה לכל שאלת "כישלון הדמוקרטיה". הניתוח המספרי המייגע הוא:
&nbsp
נתחיל ב100%, בישראל כ8.2 מיליון איש (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
30% מהם, 2.46 מיליון איש משתמשים באוטובוסים (גלובס, 28/1/13)
40% מאותם משתמשים, 0.98 כלומר - כמעט מיליון איש הם משתמשים שבויים בתח"צ התלויים בה ובה בלבד.
&nbsp
ע"י מניעת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים מדינת ישראל מרתקת כמיליון איש למקום מגוריהם במשך 60 יום בשנה ללא הליך משפטי כלשהו, בין אם יבחרו בכך או שלא.
&nbsp
לפי וויקיפדיה אחוז היהודים במדינת ישראל הוא 75% כך שכ 250,000 בני אדם מרותקים למקום מגוריהם (גם אם יש תח"צ בתוך הישובים הערביים, כי אין תח"צ בינעירוני) עקב מצוותיה של דת שאינה דתם.
&nbsp
באשר לאותם 750,000 יהודים המרותקים למקום מגוריהם, אחוז הדתיים בקרב היהודים בישראל הוא 33% ו66% הם חילונים ומסורתיים לא דתיים (אנשים ששומרים כשר, עושים קבלת שבת ויוצאים לבלות בשבת עצמה) כך שיש 250,000 בני אדם שאכן אין להם צורך כלשהו בתחבורה ציבורית בשבת.
&nbsp
אבל - ישנם כ 500,000 ישראלים יהודים חילונים ומסורתיים שאינם שומרים שבת, תלויי תחבורה ציבורית, שחופש התנועה שלהם, חופש אישי בסיסי בכל חברה דמוקרטית, נשלל מהם כדי לרצות "רגשות" ערטילאים של אחרים שרוצים לכפות את דרכי חייהם על הזולת בניגוד לכל הגיון בסיסי של דמוקרטיה הבנויה על איזונים ובלמים בין זכויות אזרח שוות שבה לאזרח נתונה הזכות לבחור איך לנהל את חייו.
&nbsp
ומשום שבישראל זו הממשלה שבוחרת לכלוא את אותם חצי מיליון אזרחים ללא הליך - זוהי "הדרך לעבדות" The Road to Serfdom של האייק בהתגלמותה. המדינה שוללת מאזרחיה זכויות בסיסיות, האוכלוסייה המתרגלת לכך, וכאשר מגיעות גזירות חדשות (במקרה שלנו - הפסקת קווים שהיו מתחילים לפני מוצאי השבת, הפסקת המטרונית בחגים) היא מקבלת אותן כטבעיות ומוותרת על עוד חירויות בדרכה לעבדות.
&nbsp
תיקונון: עם הלא יהודים מ"י מרתקת 750,000 איש למקום מגוריהם.
&nbsp
250,000 לא יהודים תלויי תח"צ
+
500,000 יהודים חילונים ומסורתיים לא שומרי שבת תלויי תח"צ
=
750,000 בני אדם שחופש התנועה שלהם נשלל 60 יום בשנה כדי שישמשו "תפאורה אנושית" עבור "רגשות" הדתיים
&nbsp
מדוע המדינה צריכה למנוע מהם להצטרף ל5 מיליון ישראלים בעלי גישה לרכב המשפחתי שחופשיים להנות מכל מה שיש לישראל להציע בשבת? טבע, חברה, אתרי עתיקות ומוזיאונים, מקומות בילוי ביום וחיי לילה בערב שישי?
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
כי המדינה לא מעוניינת לתת את השירות החיוני הזה ונהנית לחסוך

תיקונון: עם הלא יהודים מ"י מרתקת 750,000 איש למקום מגוריהם.
&nbsp
250,000 לא יהודים תלויי תח"צ
+
500,000 יהודים חילונים ומסורתיים לא שומרי שבת תלויי תח"צ
=
750,000 בני אדם שחופש התנועה שלהם נשלל 60 יום בשנה כדי שישמשו "תפאורה אנושית" עבור "רגשות" הדתיים
&nbsp
מדוע המדינה צריכה למנוע מהם להצטרף ל5 מיליון ישראלים בעלי גישה לרכב המשפחתי שחופשיים להנות מכל מה שיש לישראל להציע בשבת? טבע, חברה, אתרי עתיקות ומוזיאונים, מקומות בילוי ביום וחיי לילה בערב שישי?
&nbsp
&nbsp
כי המדינה לא מעוניינת לתת את השירות החיוני הזה ונהנית לחסוך
בהוצאות הללו. הדת נותנת לה את התירוץ האולטימטיבי לא לספק שירות ציבורי נאות.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה- סירובה לאפשר רגולציה עבור חברות שייזמו קווים ריווחיים

כי המדינה לא מעוניינת לתת את השירות החיוני הזה ונהנית לחסוך
בהוצאות הללו. הדת נותנת לה את התירוץ האולטימטיבי לא לספק שירות ציבורי נאות.
הבעיה- סירובה לאפשר רגולציה עבור חברות שייזמו קווים ריווחיים
לפי הדיווחים פה מה שכן פועל בשבת עמוס לעייפה, מה שמראה שיש דרישה וגם פוטנציאל טוב לרווח.
&nbsp
המדינה אינה מסבסדת את "קווי" השירות, אז יש קייס עיסקי לפחות למערכת שלד כלשהי בשבת בדומה לקווי הלילה.
&nbsp
יש את הבעיה של תשלום ה 150% שממילא יגרום לצימצום המערכת, אבל אם מחר חברות בת ש"קונות" את האוטבוסים ליום עצמו (כמו חמץ, או אדמה, הטריק ההלכתי ידוע) וחברות כמו "שבד" "דאן-דור" "שברבוס" ו"שבים" היו מבקשות ממשרד התחבורה רשות להפעיל את קוויהם העמוסים והרווחיים ביותר גם בשבת המניעה היתה מטעמי דת ולא מטעמים כלכליים.
 
נכון מאד, אבל אין לזה שום קשר לשמאל וימין

לרתק מיליון בני אדם למקום מגוריהם זו "הדרך לעבדות" של האייק
&nbsp
אינני שובר שירשור, התגובה לכל שאלת "כישלון הדמוקרטיה". הניתוח המספרי המייגע הוא:
&nbsp
נתחיל ב100%, בישראל כ8.2 מיליון איש (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
30% מהם, 2.46 מיליון איש משתמשים באוטובוסים (גלובס, 28/1/13)
40% מאותם משתמשים, 0.98 כלומר - כמעט מיליון איש הם משתמשים שבויים בתח"צ התלויים בה ובה בלבד.
&nbsp
ע"י מניעת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים מדינת ישראל מרתקת כמיליון איש למקום מגוריהם במשך 60 יום בשנה ללא הליך משפטי כלשהו, בין אם יבחרו בכך או שלא.
&nbsp
לפי וויקיפדיה אחוז היהודים במדינת ישראל הוא 75% כך שכ 250,000 בני אדם מרותקים למקום מגוריהם (גם אם יש תח"צ בתוך הישובים הערביים, כי אין תח"צ בינעירוני) עקב מצוותיה של דת שאינה דתם.
&nbsp
באשר לאותם 750,000 יהודים המרותקים למקום מגוריהם, אחוז הדתיים בקרב היהודים בישראל הוא 33% ו66% הם חילונים ומסורתיים לא דתיים (אנשים ששומרים כשר, עושים קבלת שבת ויוצאים לבלות בשבת עצמה) כך שיש 250,000 בני אדם שאכן אין להם צורך כלשהו בתחבורה ציבורית בשבת.
&nbsp
אבל - ישנם כ 500,000 ישראלים יהודים חילונים ומסורתיים שאינם שומרים שבת, תלויי תחבורה ציבורית, שחופש התנועה שלהם, חופש אישי בסיסי בכל חברה דמוקרטית, נשלל מהם כדי לרצות "רגשות" ערטילאים של אחרים שרוצים לכפות את דרכי חייהם על הזולת בניגוד לכל הגיון בסיסי של דמוקרטיה הבנויה על איזונים ובלמים בין זכויות אזרח שוות שבה לאזרח נתונה הזכות לבחור איך לנהל את חייו.
&nbsp
ומשום שבישראל זו הממשלה שבוחרת לכלוא את אותם חצי מיליון אזרחים ללא הליך - זוהי "הדרך לעבדות" The Road to Serfdom של האייק בהתגלמותה. המדינה שוללת מאזרחיה זכויות בסיסיות, האוכלוסייה המתרגלת לכך, וכאשר מגיעות גזירות חדשות (במקרה שלנו - הפסקת קווים שהיו מתחילים לפני מוצאי השבת, הפסקת המטרונית בחגים) היא מקבלת אותן כטבעיות ומוותרת על עוד חירויות בדרכה לעבדות.
&nbsp
נכון מאד, אבל אין לזה שום קשר לשמאל וימין
הנסיון של אלי להציג את העבודה ומרץ כמפלגות שמקדמות את החופש החילוני הוא בלוף מוחלט. כל מה שכתבת נכון אבל לא רלבנטי לעניין זה.
 

Ccyclist

Well-known member
זו הקרבה סוציאליסטית של זכויות אישיות בשם הקולקטיב.

נכון מאד, אבל אין לזה שום קשר לשמאל וימין
הנסיון של אלי להציג את העבודה ומרץ כמפלגות שמקדמות את החופש החילוני הוא בלוף מוחלט. כל מה שכתבת נכון אבל לא רלבנטי לעניין זה.
זו הקרבה סוציאליסטית של זכויות אישיות בשם הקולקטיב.
&nbsp
"הדרך לעבדות" של פרידריך האייק היה התנ"ך של מאגי ת'אצ'ר כבר משנות ה50, היא ראתה בחלקים מהמדינה המולאמת בבריטניה (מה שמקביל למדינה ההסתדרותית בישראל שלפני המהפך) פוטנציאל לבסיס אידאולוגי ממנו הסוציאל-דמוקרטיה עלולה להידרדר לקומוניזם תוך שלילת זכויות אישיות. יש לזכור שמדיניות הקיצוב המלחמתית (מקבילה לצנע) המשיכה בכל ממשלת הלייבור שעלתה ב45 אחרי הניצחון באירופה, ובוטלה לחלוטין רק בשנות החמישים המוקדמות. זוהי אזהרה מימין שלשמאל יש מכאניזם לגזול מהאזרח הקטן זכויות בשם טובת הכלל וכל ערכיו היפים.
&nbsp
דוד בן גוריון היה מנהיג לאומי וראליסט שהשיג את המטרה החשובה ביותר - הקמת המדינה, אך המכאניזם שממנו בא, ההסתדרות ומפא"י היו תנועות סוציאליסטיות מובהקות. כאשר הוא הגה את הסכם הסטטוס קוו הוא ידע שהוא מקריב כמה זכויות אזרח בסיסיות, אך העיקרון של טובת הקולקטיב (ואני מכיר בכך שאם החרדים היו עושים בעיות לוועדת האו"ם שהחליטה על החלוקה יתכן שזה היה מסכן את הקמת המדינה והיה צורך פרקטי להגיע להסכם איתם) הכריע.
&nbsp
כך במדינת ישראל שחתומה על הסכם זכויות האדם האוניברסאלי, שקובע ש"כל איש ואישה שהגיעו לפרקם רשאים לבוא בברית הנישואין ולהקים משפחה, ללא כל הגבלה מטעמי גזע, אזרחות או דת. הם זכאים לזכויות שוות במעשה הנישואין בתקופת הנישואין ובשעת ביטולם." אי אפשר להתחתן בין דתות או אפילו עם חסר/ת דת - בניגוד להתחייבות ברורה כלפי העולם - בגלל חשיבה סוציאליסטית - קולקטיביסטית מהסוג שהאייק מתאר, המדינה שזוחלת אל תוך בחירותיו של הפרט וקובעת לו מה יעשה ואיך יהפוך לצמית Serf .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
עדיין לא רלבנטי לתגובה שלי או של אלי

זו הקרבה סוציאליסטית של זכויות אישיות בשם הקולקטיב.
&nbsp
"הדרך לעבדות" של פרידריך האייק היה התנ"ך של מאגי ת'אצ'ר כבר משנות ה50, היא ראתה בחלקים מהמדינה המולאמת בבריטניה (מה שמקביל למדינה ההסתדרותית בישראל שלפני המהפך) פוטנציאל לבסיס אידאולוגי ממנו הסוציאל-דמוקרטיה עלולה להידרדר לקומוניזם תוך שלילת זכויות אישיות. יש לזכור שמדיניות הקיצוב המלחמתית (מקבילה לצנע) המשיכה בכל ממשלת הלייבור שעלתה ב45 אחרי הניצחון באירופה, ובוטלה לחלוטין רק בשנות החמישים המוקדמות. זוהי אזהרה מימין שלשמאל יש מכאניזם לגזול מהאזרח הקטן זכויות בשם טובת הכלל וכל ערכיו היפים.
&nbsp
דוד בן גוריון היה מנהיג לאומי וראליסט שהשיג את המטרה החשובה ביותר - הקמת המדינה, אך המכאניזם שממנו בא, ההסתדרות ומפא"י היו תנועות סוציאליסטיות מובהקות. כאשר הוא הגה את הסכם הסטטוס קוו הוא ידע שהוא מקריב כמה זכויות אזרח בסיסיות, אך העיקרון של טובת הקולקטיב (ואני מכיר בכך שאם החרדים היו עושים בעיות לוועדת האו"ם שהחליטה על החלוקה יתכן שזה היה מסכן את הקמת המדינה והיה צורך פרקטי להגיע להסכם איתם) הכריע.
&nbsp
כך במדינת ישראל שחתומה על הסכם זכויות האדם האוניברסאלי, שקובע ש"כל איש ואישה שהגיעו לפרקם רשאים לבוא בברית הנישואין ולהקים משפחה, ללא כל הגבלה מטעמי גזע, אזרחות או דת. הם זכאים לזכויות שוות במעשה הנישואין בתקופת הנישואין ובשעת ביטולם." אי אפשר להתחתן בין דתות או אפילו עם חסר/ת דת - בניגוד להתחייבות ברורה כלפי העולם - בגלל חשיבה סוציאליסטית - קולקטיביסטית מהסוג שהאייק מתאר, המדינה שזוחלת אל תוך בחירותיו של הפרט וקובעת לו מה יעשה ואיך יהפוך לצמית Serf .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
עדיין לא רלבנטי לתגובה שלי או של אלי
אלי טען שהעבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני.
אני טענתי שהעבודה ומרץ מעולם לא קידמו את החופש החילוני בשום צורה ובוודאי לא בתחום התח"צ בשבת.

לכן כל מה שכתבת כלל לא רלבנטי, אתה אינך מביא שום הוכחה לכך שהעבודה ומרץ קידמו את החופש החילוני (אם כבר - אתה מביא הוכחה שההיפך הוא הנכון).
 
האישיו המרכזי כאן הוא תחבורה ציבורית

עדיין לא רלבנטי לתגובה שלי או של אלי
אלי טען שהעבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני.
אני טענתי שהעבודה ומרץ מעולם לא קידמו את החופש החילוני בשום צורה ובוודאי לא בתחום התח"צ בשבת.

לכן כל מה שכתבת כלל לא רלבנטי, אתה אינך מביא שום הוכחה לכך שהעבודה ומרץ קידמו את החופש החילוני (אם כבר - אתה מביא הוכחה שההיפך הוא הנכון).
האישיו המרכזי כאן הוא תחבורה ציבורית
 
נכון, וגם בנושא הזה אתה טועה לחלוטין

האישיו המרכזי כאן הוא תחבורה ציבורית
נכון, וגם בנושא הזה אתה טועה לחלוטין
מפלגות השמאל מעולם לא קידמו את החופש החילוני בתחום התח"צ בשבת, ממש כמו שלא קידמו את החופש בשום תחום אחר.

מה שכתבת פשוט לא מחובר למציאות, וכל התירוצים לא יעזרו כאן.
 
אכן יש כאן פרדוקס שאת מניעיו הסברתי לעיל

נכון, וגם בנושא הזה אתה טועה לחלוטין
מפלגות השמאל מעולם לא קידמו את החופש החילוני בתחום התח"צ בשבת, ממש כמו שלא קידמו את החופש בשום תחום אחר.

מה שכתבת פשוט לא מחובר למציאות, וכל התירוצים לא יעזרו כאן.
אכן יש כאן פרדוקס שאת מניעיו הסברתי לעיל
המפלגות שלרוב רוצות לחולל שינוי בתחומי הדת הם בדרך כלל שמאל - לדוגמה מרצ והעבודה. הפרדוקס הוא שכשהם מגיעות לשלטון ועומדות לפניהם הברירות ממשלה בלי חרדים אך עם מפלגות ימין או ממשלת שמאל מרכז עם חרדים כלשון מאזניים הן תמיד יעדיפו את שס והחרדים בממשלה לטובת שיחות שלום ויזנחו את הטיפול בענייני דת ומדינה לזמן אחר.
&nbsp
פארק דה פראנס, השימוש במילים "סיפורי סבתא" "טועה לחלוטין" "תירוצים" והויכוח הפוליטי ללא תכלית מעשית לתחבורה ציבורית לא נעימים ולא מוסיפים כאן.
 
העבודה מעולם לא חרתה על דגלה שינוי בתחומי הדת

אכן יש כאן פרדוקס שאת מניעיו הסברתי לעיל
המפלגות שלרוב רוצות לחולל שינוי בתחומי הדת הם בדרך כלל שמאל - לדוגמה מרצ והעבודה. הפרדוקס הוא שכשהם מגיעות לשלטון ועומדות לפניהם הברירות ממשלה בלי חרדים אך עם מפלגות ימין או ממשלת שמאל מרכז עם חרדים כלשון מאזניים הן תמיד יעדיפו את שס והחרדים בממשלה לטובת שיחות שלום ויזנחו את הטיפול בענייני דת ומדינה לזמן אחר.
&nbsp
פארק דה פראנס, השימוש במילים "סיפורי סבתא" "טועה לחלוטין" "תירוצים" והויכוח הפוליטי ללא תכלית מעשית לתחבורה ציבורית לא נעימים ולא מוסיפים כאן.
העבודה מעולם לא חרתה על דגלה שינוי בתחומי הדת
גם מפ"ם שהייתה אחת ממרכיבות מרצ לא נשאה את הדגל הזה.
רצ ושינוי כן נשאו את הדגל הזה, אבל במרצ הדגל הזה התמוסס כי הדגש הושם על התחום המדיני.
כששינוי פרשה ממרצ היא הרימה שוב את הדגל הזה.
המפלגות שבדרך כלל שמות את הדגש בתחום האזרחי הן לא מהשמאל ולא מהימין, אלא המפלגות (בדרך כלל מפלגות אופנה) שממלאות את החור שבאמצע.
פעם זו שינוי של לפיד ופורז, פעם זו יש עתיד. וכל מפלגה שמה דגש על היבטים ספציפיים שחשובים לה.
בתנועה היחיד ששם על כך דגש זה ח"כ שטרן שמתמקד בתחום הגיור.
שינוי שמה דגש על הרחקת החרדים מהקואליציה, על קצבאות הילדים, על הכשרות.
יש עתיד שמה דגש על הגיוס לצה"ל ולשירות אזרחי ובנושא זה הצטרפה אליה גם הבית היהודי הימנית.
בישראל ביתנו, שהיא מפלגת הימין היחידה שיש בה באופן עקבי מימד אזרחי (בגלל חלק ממצביעיה), שמים את הדגש על נושאים שחשובים לציבור המצביעים מברית המועצות לשעבר, כמו ברית הזוגיות, אי-כשרות וכד'.
אבל במפלגת העבודה (וגלגוליה הקודמים), בליכוד, בקדימה שהן היו (ולגבי הליכוד - גם הינה) מפלגות השלטון - הנושא האזרחי מעולם לא היה בסדר העדיפויות.
אז אם כבר לייחס את הרצון לשינוי בתחומי דת ומדינה לגוש מסויים, זה ממש לא לגוש השמאל וגם לא לגוש הימין, אלא דווקא לגוש הגמיש שבאמצע, מה שמכונה "המרכז".
 

Ccyclist

Well-known member
רלוונטי כי אתם טועים לחשוב ששמאל זה שולה וזכויות הפרט.

עדיין לא רלבנטי לתגובה שלי או של אלי
אלי טען שהעבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני.
אני טענתי שהעבודה ומרץ מעולם לא קידמו את החופש החילוני בשום צורה ובוודאי לא בתחום התח"צ בשבת.

לכן כל מה שכתבת כלל לא רלבנטי, אתה אינך מביא שום הוכחה לכך שהעבודה ומרץ קידמו את החופש החילוני (אם כבר - אתה מביא הוכחה שההיפך הוא הנכון).
רלוונטי כי אתם טועים לחשוב ששמאל זה שולה וזכויות הפרט.
ר"צ היתה מפלגה יוצאת דופן בצד השמאלי של המפה הפוליטית. ה DNA של השמאל הישראלי הוא קולקטיביזם על חשבון היחיד, מנטאליות מפא"יניקית של "שכל בעל מקרר ישלם לירה לחודש" (כלומר - במקום מיסוי על בסיס הכנסה פגיעה בזכות הבסיסית של אזרחים לאכסן מזון טרי בארץ חמה כמו ישראל), אנטי-מחיקון, סטטוס קוו וכו' - כל אלו התערבויות בלתי סבירות של הממשלה בחיי היום-יום של האזרחים, וכולם באו מהשמאל הישראלי.
&nbsp
היעדר התחבורה הציבורית בישראל 60 יום בשנה היא רק סימפטום אחד מני רבים למצב רחב יותר, והגורמים למצב הזה רלוונטים גם רלוונטים במיוחד אם אתם מנסים לתהות מדוע מפא"י והעבודה לדורותיהן לא עשו דבר בעד תח"צ בשבת.
 
לא, הטעויות כולן שלך, לא שלי

רלוונטי כי אתם טועים לחשוב ששמאל זה שולה וזכויות הפרט.
ר"צ היתה מפלגה יוצאת דופן בצד השמאלי של המפה הפוליטית. ה DNA של השמאל הישראלי הוא קולקטיביזם על חשבון היחיד, מנטאליות מפא"יניקית של "שכל בעל מקרר ישלם לירה לחודש" (כלומר - במקום מיסוי על בסיס הכנסה פגיעה בזכות הבסיסית של אזרחים לאכסן מזון טרי בארץ חמה כמו ישראל), אנטי-מחיקון, סטטוס קוו וכו' - כל אלו התערבויות בלתי סבירות של הממשלה בחיי היום-יום של האזרחים, וכולם באו מהשמאל הישראלי.
&nbsp
היעדר התחבורה הציבורית בישראל 60 יום בשנה היא רק סימפטום אחד מני רבים למצב רחב יותר, והגורמים למצב הזה רלוונטים גם רלוונטים במיוחד אם אתם מנסים לתהות מדוע מפא"י והעבודה לדורותיהן לא עשו דבר בעד תח"צ בשבת.
לא, הטעויות כולן שלך, לא שלי
ראשית אתה טועה כשאתה כותב שאני "טועה לחשוב" שמאל פירושו זכויות הפרט. מעולם לא כתבתי זאת, חפש בארכיון ולא תמצא כלום. אני לעתים טוען השמאל מתחזה למגן זכויות הפרט. זה בדיוק ההיפך ממה שכתבת. לכן הטעות הראשונה היא שלך.

אני מעולם לא "תהיתי" מדוע מפלגת העבודה לא עשתה דבר בעניין תח"צ בשבת. גם אלי לא. אלי כתב שהעבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני - קשקוש מוחלט. כל מה שכתבת עד עכשיו בשרשור הזה לא הביא אפילו שמץ הוכחה שהן עשו זאת אי פעם. לכן גם הטעות השניה היא שלך.
אני כתבתי שהן מעולם לא קידמו את החופש החילוני ואתה ואלי לא מצליחים להפריך את מה שכתבתי, לכן אתם מתחמקים מתשובה עניינית. אני לא "תהיתי". מצד שני אתה טעית, פעמיים.
אם רצית לתקוף את מה שאלי כתב (שהוא בדיוק ההיפך ממה שאני כתבתי) היית צריך להגיב לתגובה שלו ולא לתגובה שלי. אם טעית (טעות שלישית) - ניחא. אבל במקום להודות בטעות אתה ממשיך להתחפר בעמדתך השגויה ולהביא דוגמאות שאם בכלל - רק מחזקות את מה שאני כתבתי.
הנסיון שלך להכניס אותי ואת אלי לאותה סירה ("אתם טועים") לא יצליח. גם לא ההתחמקות מהנושא.
 

stgm11

New member
הנה דוגמה

לא, הטעויות כולן שלך, לא שלי
ראשית אתה טועה כשאתה כותב שאני "טועה לחשוב" שמאל פירושו זכויות הפרט. מעולם לא כתבתי זאת, חפש בארכיון ולא תמצא כלום. אני לעתים טוען השמאל מתחזה למגן זכויות הפרט. זה בדיוק ההיפך ממה שכתבת. לכן הטעות הראשונה היא שלך.

אני מעולם לא "תהיתי" מדוע מפלגת העבודה לא עשתה דבר בעניין תח"צ בשבת. גם אלי לא. אלי כתב שהעבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני - קשקוש מוחלט. כל מה שכתבת עד עכשיו בשרשור הזה לא הביא אפילו שמץ הוכחה שהן עשו זאת אי פעם. לכן גם הטעות השניה היא שלך.
אני כתבתי שהן מעולם לא קידמו את החופש החילוני ואתה ואלי לא מצליחים להפריך את מה שכתבתי, לכן אתם מתחמקים מתשובה עניינית. אני לא "תהיתי". מצד שני אתה טעית, פעמיים.
אם רצית לתקוף את מה שאלי כתב (שהוא בדיוק ההיפך ממה שאני כתבתי) היית צריך להגיב לתגובה שלו ולא לתגובה שלי. אם טעית (טעות שלישית) - ניחא. אבל במקום להודות בטעות אתה ממשיך להתחפר בעמדתך השגויה ולהביא דוגמאות שאם בכלל - רק מחזקות את מה שאני כתבתי.
הנסיון שלך להכניס אותי ואת אלי לאותה סירה ("אתם טועים") לא יצליח. גם לא ההתחמקות מהנושא.
הנה דוגמה
http://oknesset.org/vote/3911/
 
לא דוגמה ולא נעליים

לא דוגמה ולא נעליים
כשאתה באופוזיציה, במיעוט מבוטל בכנסת, להצבעה שלך בעד הצעת חוק חסרת סיכוי אין שום משמעות. זו הצבעה לפרוטוקול בלבד והיא לא מקדמת את החופש החילוני אפילו במילימטר.

לעומת זאת, כשאתה בשלטון, יש לך רוב קואליציוני ואתה יכול באמת להעביר חוקים שיקדמו את החופש החילוני - אז ורק אז אתה נמדד.

העבודה היתה בשלטון בלעדי בשנים 77-48, 96-92, 01-99. היא היתה שותפה בקואליציה בשנים 90-84, 10-06. בכל אותן שנים (45 מתוך 66 שנות המדינה!) היא לא עשתה כלום עבור קידום החופש החילוני, בשום תחום שהוא.

לא רק זה: ה"דוגמה" המזוייפת שהבאת מתייחסת לשלטון בתי הדין הרבניים בחיינו. שלטון זה נכפה על החילונים ע"י ***מפלגת העבודה*** בכבודה ובעצמה כבר מראשית ימי המדינה. כך שהסיפור שלך לא מחזיק מים.
מה שהבאת מוכיח את מה שאמרתי: השמאל לעתים מתחזה למגן זכויות הפרט. בפועל הוא לא מגן עליהן כלל ומעולם לא הגן עליהן.
 

mister K

New member
גם "קואליציית החלומות" לא עשתה כלום בנושא

השמאל מעולם לא "קידם את החופש החילוני"
ממשלות השמאל ללא יוצא מהכלל לא עשו דבר וחצי דבר לקידום החופש מדת. ממשלות השמאל יצרו את הכפיה הדתית בישראל (בן גוריון והחזון איש) וטיפחו אותה לאורך עשרות שנים.

הממשלה היחידה שעשתה משהו בנושא היתה קואליציית החלומות של אריק ז"ל בשנים 03'- 05'. בממשלה זו לא היתה אפילו מפלגת שמאל אחת.

גם קידום החופש מדת בתחום המוניציפלי (קולנוע "היכל" בפ"ת בשנות ה-80, חנויות לא כשרות עם גל העליה מברה"מ) ארע בתקופת ראש ממשלה מהליכוד (שמיר ז"ל) וללא כל מעורבות של מפלגות השמאל.

סיפורי הסבתא של "העבודה ומרץ מקדמות את החופש החילוני" מתו לפני יותר מ-20 שנה. הן רבין ז"ל והן ברק מכרו את בוחריהם החילוניים לש"ס בנזיד עדשים.
גם "קואליציית החלומות" לא עשתה כלום בנושא
את טומי ז"ל הערכתי משום שהוא היה היחיד שדיבר תכל'ס על מה שבאמת מפריע לציבור החילוני. הוא לא היה פוליטיקלי קורקט, לא התפלסף, לא התנצל ולא דיבר על פשרות.
אבל בשורה התחתונה, חוץ מלדבר גם הוא לא עשה כלום. לא היה שום שינוי בכפייה הדתית על אזרחי ישראל החילונים גם בתקופת כהונתו.
 
לא בדיוק רותם

גם "קואליציית החלומות" לא עשתה כלום בנושא
את טומי ז"ל הערכתי משום שהוא היה היחיד שדיבר תכל'ס על מה שבאמת מפריע לציבור החילוני. הוא לא היה פוליטיקלי קורקט, לא התפלסף, לא התנצל ולא דיבר על פשרות.
אבל בשורה התחתונה, חוץ מלדבר גם הוא לא עשה כלום. לא היה שום שינוי בכפייה הדתית על אזרחי ישראל החילונים גם בתקופת כהונתו.
לא בדיוק רותם
בנושא של תח"צ בשבת קואליציית החלומות לא עשתה כלום, על זה אין ויכוח, ממש כמו שכל הממשלות לא עשו כלום מעולם.

אבל בנושא של הכפיה הדתית היא דווקא עשתה.
1. ביטול משרד הדתות - לקיחת מאות מיליוני ש"ח ממנגנוני הכפיה והגזל של החרדים.
2. ביטול חוק הלפרט - לקיחת מיליארדים מהפרזיטים החרדים (יאיר לפיד המשיך את דרכו של אביו ז"ל עם הקיצוץ הנוסף בשנה שעברה, שוב - בממשלה נטולת מפלגות שמאל לחלוטין).
3. (הכי חשוב) הוצאת המפלגות החרדיות מהקואליציה, מה שהביא להיעלמות כמעט מוחלטת של הכספים הייחודיים הידועים לשמצה, דהיינו כמיליארד ש"ח שהלכו לפרזיטים מדי שנה ללא שום הצדקה, בדיקה, פיקוח או הסבר, והחזרתם לאוצר המדינה (לדברים "פחות חשובים" כמו פיתוח תשתיות...)

הממשלה הזו היתה מורכבת רק ממפלגות ימין והשמאל עד היום מנסה להשכיח זאת עם הסיפורים שלו על "הימין והחרדים".

למרבה הצער, הממשלה החזיקה מעמד רק שנתיים וחצי ואח"כ החרדים חזרו (ש"ס) וכך חזר גם משרד הדתות... אבל חוק הלפרט והכספים הייחודיים לא חזרו עד היום במתכונת המוכרת מלפני 03'. ב-11 שנה נחסכו למדינה לפחות 30 מיליארד ש"ח (כנראה הרבה יותר) וזוהי מורשת טומי ז"ל.

לאורך כל שנות המדינה רק ממשלת ימין אחת (ואולי גם ממשלת הימין הנוכחית, נחכה ונראה) עשו משהו נגד הכפיה הדתית. השמאל? שום דבר, אפס מוחלט.
 

mister K

New member
אורי, די להיות תמים

"כישלון הדמוקרטיה"?!
יש זכות בחירה להצבעה, שרבים מן האזרחים כלל לא ממשים אותה.
יש זכות הצטרפות למפלגות השונות, הוותיקות ביותר (כמו הליכוד או העבודה), הוותיקות פחות (למשל מרץ) או החדשות יותר. הצטרפות שיכולה להביא לשינוי המדיניות של המפלגה וכן לשינוי בהרכב החברים במפלגה, כמו שינוי מיקומם במפלגה או הבאת חברים חדשים. שינוי מדיניות זה יכול להביא לשינויים. אולי בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת וכך גם בשינויים אחרים בתחבורה הציבורית וכן בעניינים חברתיים אחרים.
אורי, די להיות תמים
כל מה שאתה אומר נכון, עד שהמפלגות האלו מגיעות לשלטון ומקריבות את הנושא הזה באופן מסורתי לטובת דברים אחרים.
זה בהחלט כישלון דמוקרטי.
 
כשלון הדמוקרטיה כי לא דואגים לזכות האזרח לתחבורה ציבורית

המחאה צריכה להיות בנוסח "כישלון הדמוקרטיה"
העם רוצה שינוי והפוליטיקאים לא מביאים אותו
כשלון הדמוקרטיה כי לא דואגים לזכות האזרח לתחבורה ציבורית
לא משנה אם יש מיעוט או רוב, בדמוקרטיה צריך לדאוג לזכות לתחץ גם אם רוב הציבור נגד.
 

אורי404

New member
אז מה אתה מציע? לעבור למשטר אחר?

כשלון הדמוקרטיה כי לא דואגים לזכות האזרח לתחבורה ציבורית
לא משנה אם יש מיעוט או רוב, בדמוקרטיה צריך לדאוג לזכות לתחץ גם אם רוב הציבור נגד.
אז מה אתה מציע? לעבור למשטר אחר?
האם עדיף לעבור למשטר דיקטורי, שיחייב הפעלת תחבורה ציבורית מורחבת בשבת, גם אם, למעשה מעט מאוד בעד?

אני רואה את זה מזווית שונה, שבה פחות עובדים צריכים לעבוד בשבת ובחג ובמקום זה יכולים לנוח או להיות בזמן איכות עם משפחה וחברים.
ובבקשה, שלא יסיקו מסקנות לא נכונות. אני לגמרי סולד מהמדיניות של המפלגות החרדיות, כך שממש אין לי עניין להתחנף אליהם או לרצות אותם ואת אחרים. אני באמת חושב על מה, שכתבתי למעלה יותר על מנוחה ליותר עובדים בשבת ובטח ובטח בחגים.
 
הסיבה הזו מתנפצת לאור העובדה שחלק נכבד מהנהגים בחברות התח"צ

אז מה אתה מציע? לעבור למשטר אחר?
האם עדיף לעבור למשטר דיקטורי, שיחייב הפעלת תחבורה ציבורית מורחבת בשבת, גם אם, למעשה מעט מאוד בעד?

אני רואה את זה מזווית שונה, שבה פחות עובדים צריכים לעבוד בשבת ובחג ובמקום זה יכולים לנוח או להיות בזמן איכות עם משפחה וחברים.
ובבקשה, שלא יסיקו מסקנות לא נכונות. אני לגמרי סולד מהמדיניות של המפלגות החרדיות, כך שממש אין לי עניין להתחנף אליהם או לרצות אותם ואת אחרים. אני באמת חושב על מה, שכתבתי למעלה יותר על מנוחה ליותר עובדים בשבת ובטח ובטח בחגים.
הסיבה הזו מתנפצת לאור העובדה שחלק נכבד מהנהגים בחברות התח"צ
אינם יהודים.
אף אחד לא טוען שהתחבורה הציבורית בשבת ובחגים צריכה להיות "מורחבת" או בנפח של יום חול.
יכולים למצוא מספיק נהגים שאינם יהודים ונהגים יהודים שכן מעוניינים לעבוד בשבתות וחגים (בשכר גבוה יותר) מבלי למנוע מנהגים שרוצים מנוחה וזמן איכות עם משפחה וחברים בשבתות וחגים ליהנות מכך.
שיתנו לנהגים להחליט.
אבל זו לא הגישה של המימסד במדינה. הגישה היא שגם אם הנהג מוסלמי, נוצרי, הינדי, בודהיסט או אתאיסט, אסור לו לנהוג אוטובוס בקו תח"צ בשבת ובחג בכל מקום שבו המדינה לא רוצה שיפעל קו כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה