מה קוראים בשבת?

Arana

Active member
מנהל
גם חנויות הספרים יצאו במבצעים לקראת בלאק פריידיי - האם השתתפתם בחגיגה |?|

מה אתם קוראים בשבת|?||שבת|
 
קייט אטקינסון, Big Sky. אני לא שופרית אבל כן קניתי קצת ספרים לאחר כמה שנים שלא. בלי קשר דווקא לימים אלה, יצא שאני לא מצליחה להתמיד בשום קריאה ומצד שני נזכרתי שהספר האחרון של אטקינסון בו מככב הבלש ג'קסון ברודי ואיתו גם דמויות נשיות שונות מן ההווה והעבר שלו, בטח כבר יצא בכריכה רכה באנגלית. ואכן, ואפילו השגתי אותו באחת החנויות. אז אני מתענגת על הבידור המעולה הזה, שמעודכן לשנת 2019 (למשל פרטי אורח החיים והרגלי האפיה הטבעוניים, בדיוק כך!). כרגיל, כתיבה קולחת, הומור, עדכון כפי שציינתי כאן. מתכונים להתמדה בקריאה. מה גם שלשמחתי, נראה לי שהספר החמישי בסדרה שמנמן יותר מכל האחרים. רק שלא ייגמר.
 

Arana

Active member
מנהל
עדיין עם "מלחמה ושלום", שרדתי את קרב בורודינו :-):
 
ואני סיימתי לצערי את Big Sky. מבריק. 8 ימים של קריאה רצופה. זה הרבה יותר מאשר סיפור מתח וגם מקומו של הבלש בסיפור צנוע. יש הרבה דמויות ברומן הזה שמתרחש בעיירות חוף בצפון מזרח אנגליה, ליד לידס.

סחר בנשים וזנאות (כולל פדופיליה) הוא במרכז כאן. והוא מראה לנו עד כמה הסוחרים, הסרסורים והזנאים הם אנשים שאנחנו רואות כל יום, מה שנקרא נורמטיבים.

יש הרבה עלילות משנה וזה סופר זורם, וירטואוזי בקולות שהוא מדבר (כולל חיקוי מדוייק של השמטת ה' הידיעה בדיבור באנגלית של יוצאות פולין או רוסיה באנגלית, כולל קצת הגחכה של Clean Eating ואפיה טבעונית, מדוייק מאוד) מצחיק, מרגש עד דמעות, מרתיח. ובלתי ניתן לתרגום. אמנם 3 הראשונים בסדרה תורגמו ויש להניח שגם השניים הבאים יתורגמו אבל אם אפשר, באנגלית. זה תענוג לקרוא, מינוס הנושא הקשה. וכמו ב"אקדח במערכה הראשונה", לשים לב לרמזים מטרימים (למשל שמי שמעודד.ת על ידי הסביבה להשתתף במטווח או בציד, שתי פעולות מזעזעות, המיומנות שנרכשת יכולה אחר כך להועיל...) הופעתן של דמוית מהעבר, גם אם להבלחה רגעית (ומתסכלת!) מרגשת גם כן.
 
למעלה