מה קוראים בשבת

Liguria, Rosie Whitehouse ומציאות מהרחוב

מדריך תיירות לאזור הכה אהוב הזה. מעבר לכל דמיון: היסטוריה, תרבות, אמנות, קולינריה שקשורה בעבותות להיסטוריה הימית של האזור, עם השפעות מהמזרח התיכון ומהשפה הערבית. ג'נובה עיר נמל שהיתה פעם אימפריה ימית, כוונציה, אמלפי ופיזה שנואותיה, ונשארו שרידים רבים לעבר המפואר של אז.

ספרים שמוזכרים בספר כקריאה מומלצת: 3 נובלות של קלווינו (בן סנרמו בדרום מערב ליגוריה) ששתיים מהן מופיעות בעברית בספר "אבות אבותינו", שיש לי בבית ואני מקווה לקרוא. וגם Enchanted April מאת אליזבת פון ארמין, שעל-פי ספרה היה גם סרט, הספר שאוב מפורטופינו ובעיקר מקסטלו בראון, הווילה המפוארת מעל הים שבעיירת העשירים הזאת.

ולגמרי במקרה מצאתי ברחוב בשבוע שעבר, ואני קוראת בו גם כן, את מדריך קדוגן הבריטי מהדורת 2005, לליגוריה ולפיימונטה, מדריך שמעולם לא יובא לארץ וגם לא יוצא יותר, המהדורה האחרונה עודכנה בשנת 2008. אות משמיים, שכן אני תיכף נוסעת לליגוריה ולפיימונטה.
שבוע לפני כן מצאתי באותו הרחוב את הברית החדשה ולפני יומיים לקחתי מגדר אבן ברחוב אחר, את ספרו של רוברטסון דיוויס, High Spirits. חוץ מזה היו 10 או יותר ספרים, כולם באנגלית, של אגתה כריסטי, ואחד מטרילוגיית הנערה של לארסון, נדמה לי זה שמו אך לא קראתי. לא לקחתי שום דבר מעבר לספר של דיוויס.
 
למעלה